Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
joo tarkoitus täällä ei ole tuon tapauksen etenemistä pohtia,ajattelin vain huomauttaa tuon asian että ottakaa valokuvia ja videoita jos mahdollista,helpompi selvitellä ja etsiä syyllistä, oli kauppakumppani kuin tuttu hyvänsä kaupankulkuun tulee kolmasosapuoli jonka takia kauppa epäonnistuu kuin tässä kaupassa kävi.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
joo tarkoitus täällä ei ole tuon tapauksen etenemistä pohtia,ajattelin vain huomauttaa tuon asian että ottakaa valokuvia ja videoita jos mahdollista,helpompi selvitellä ja etsiä syyllistä, oli kauppakumppani kuin tuttu hyvänsä kaupankulkuun tulee kolmasosapuoli jonka takia kauppa epäonnistuu kuin tässä kaupassa kävi.
Kaikkista tärkein eli maksoitko tuotteen myyjälle ennakkoo?

Toiseksi tärkein onko lähettäjällä/myyjällä palautteita?
Vai oliko 0 palautteinen?

Tässä olisi minulla vahva epäily hienosta uudesta kusetus muodosta, väitetään että ollaan postitettu ja myyjä sanoo että postin vika, eikä oikeasti ole muuta tehnyt kuin luukun avannut ja sulkenut.
Saa epäilysi kohdistumaan postiin eikä häneen itseensä.

Jos olet maksanut ennakkoon etkä tuotetta saa tarkoittaa se että sinun täytyy ehdottomasti asiasta tehdä rikosilmoitus.
Itse on turha lähteä kyseleen kenenkään postin työntekijän tms nimiä, se on poliisin homma.

Edit.
Myyjällä 80 palautepistettä ja tuotteen hinta 45egee?

En jaksa myöskään uskoa että tässä tapauksessa olisi silloin muussa vikaa kuin postin huolimattomuudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Jokusen kerran sattunut kauppaan juuri kun on automaatin tyhjennys tehty niin ei se kuski juuri niitä rullakoita katsele, esim työntää yhden rullakon ensin autolle ja jättää ulos kun lähtee toista hakemaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
Harmillinen juttu ostajalle mutta sulla tuossa ei ole mitään velvoitteita enää.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
Jos itse haluat purkaa kaupan ja/tai sopia mahdollisista korvauksista niin sillä linjalla eteenpäin, muissa tapauksissa ainakin oletettavasti on niin, että tuote myytiin 'siinä nykykunnossa missä oli, ilman erillistä palautus- tai valitusoikeutta'.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Harmillinen juttu ostajalle mutta sulla tuossa ei ole mitään velvoitteita enää.
Jos itse haluat purkaa kaupan ja/tai sopia mahdollisista korvauksista niin sillä linjalla eteenpäin, muissa tapauksissa ainakin oletettavasti on niin, että tuote myytiin 'siinä nykykunnossa missä oli, ilman erillistä palautus- tai valitusoikeutta'.
Jep, vähän harmittaa ostajan puolesta. Soitin toimi minulla kesät/talvet, rikkinäisen tavaran myyntiä en harrasta, enkä tule harrastamaan. Mitään kummempia ehtoja ei ollut, eli möin siinä kunnossa kun oli.

Pitää tuumata mitä tekee, takaisin en sitä enää haluaisin ottaa, jos on asentaessa jotain rikkonut ja syy toimimattomuuteen on siinä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
201
Jos ostaja ei hirveästi ala vittuilee, niin tollaisesta summasta laittasin 25€ kipurahoja, että saa 24päkin olutta.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
Jep, vähän harmittaa ostajan puolesta. Soitin toimi minulla kesät/talvet, rikkinäisen tavaran myyntiä en harrasta, enkä tule harrastamaan. Mitään kummempia ehtoja ei ollut, eli möin siinä kunnossa kun oli.

Pitää tuumata mitä tekee, takaisin en sitä enää haluaisin ottaa, jos on asentaessa jotain rikkonut ja syy toimimattomuuteen on siinä.
Veikkaan, että tullut osin vuodet täyteen sille. Tyyliin konkka kyrvähtänyt tms., että pienellä vaivalla voisi saada kuntoon.
En minäkään tuota takaisin ottaisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Jos ostaja ei hirveästi ala vittuilee, niin tollaisesta summasta laittasin 25€ kipurahoja, että saa 24päkin olutta.
Veikkaan, että tullut osin vuodet täyteen sille. Tyyliin konkka kyrvähtänyt tms., että pienellä vaivalla voisi saada kuntoon.
En minäkään tuota takaisin ottaisi.
Ihan asiallista on ollut yhteydenpito tähän mennessä. Selitin että asennuksen aikana tulleita vikoja en voi tietää, ehdotin konkkien tutkimista ja tarjosin 10%, juurikin 25€, kauppasummasta takaisin. Paska mäihä ostajalle, mutta minkäs teet. Toivottavasti ei itselle osu vastavaa ikinä kohdalle...
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Ihan asiallista on ollut yhteydenpito tähän mennessä. Selitin että asennuksen aikana tulleita vikoja en voi tietää, ehdotin konkkien tutkimista ja tarjosin 10%, juurikin 25€, kauppasummasta takaisin. Paska mäihä ostajalle, mutta minkäs teet. Toivottavasti ei itselle osu vastavaa ikinä kohdalle...
Takuuttoman tuotteen ostajalla on itsellä vastuu ja riski ostetusta tuotteesta.
Myyjän pitää kuitenkin lähettää ehjä tuote ellei erikseen ole jotain muuta sovittu.
Tuote kuitenkin on toiminut ostajalla joten myyjällä ei ole mitään velvoitteita korvata tuotetta.

25e korvaus ok ja täysin vapaaehtoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
Vaikuttaa enemmän räpellys asennukselta. En usko laitteen olevan viallinen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
tässä en syytä ketään muuta kuin postintoimintaa. en tiedä kuuluuko tänne mutta haluan varoittaa asiasta. yp poistaa jos asiaton juttu.

suosittelen kun viette paketin automaattiin ottakaa videokuva siitä tapahtumasta kun laitatte paketin lokeroon ja suljette luukun, kävi nimittäin niin että pakettini katosi sen jälkeen kun kuriiri käynyt tyhjentämässä lokeron, posti selvitti asiaa ja kun sitä ei löydy syyksi tuli että kuriiri kertoi lokeron olevan tyhjä, epäselväksi jäi asia jota posti ei kerro miksei kuriiri tehnyt tyhjästä lokerosta informaatiota heti ja posti ilmoittanut lähettäjälle/vastaanottajalle että näin on käynyt. lähes kaksikuukautta kesti postin selvitellä tuota katoamista ja keksivät syyksi kun lokero oli tyhjä eivät ole korvausvelvollisia.

mystisen tässä postin selvityksestä tekee se että kun laitettiin selvityspyyntö missä paketti mahtaa olla kun se ei liiku, posti kyselee useampaan otteeseen lähettäjältä paketin ulkomuotoa,sisältöä jopa koneen sarjanumeroa. jos kuriiri on heti tehnyt informaation että lokero oli tyhjä silloin 10.8 kun kävi töitään tekemässä miksi posti viikkoja jälkeen päin kyselee paketin tietoja.

jos joku kauppaa tuollaista läppäriä on pieni mahdollisuus että se on minun postituksenaikana kadonnut kone, vasemman sarakohdasta irvottaa auki kiinnikkeen murtuneet..HP Envy 17-j003eo
Pakettiautomaatti kuvaa jokaisen paketin tuojan ja noutajan, ainakin uudemmat. Pakettiautomaatissa muistaakseni on sellainen toiminta että luukun saa auki hetkenaikaa jos ei käy näyttöä kuittaamassa joten joku takana ollu on voinu perua lähetyksen. Varmaksi en asiaa voi muistaa kun ohjelmaa muutetaan.

en vain ymmärrä kun kaikkiin pakettiautomaatin paketteihin tulee seuranta koodi, sillä näkee heti missä on, milloin viety automaattiin ja milloin ostettu postitus. Itsellä vahva epäily myyjän suuntaan. 17 tuuman läppäri laatikon kanssa on melko suuri joten voinu käydä että ei ole mahtunu 36 cm automaattiin. Mikä tuo 45€ ja 80 pistettä oli, liittyykö tähän. Jos oli hinta kyllä lähellä huijarihintaa kun alle 50€ jutuista poliisi ei ole kiinnostunut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
302
@Prix0
Kauppasumma maksettu näytönohjaimesta(610€), kummasti olikin yhtäkkisesti "viallinen" ja kusetusten summa siitä eteenpäin.
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
34
@Prix0
Kauppasumma maksettu näytönohjaimesta(610€), kummasti olikin yhtäkkisesti "viallinen" ja kusetusten summa siitä eteenpäin.
Nyt täytyy kyllä sanoa että loppuu myös huumori täältä suunnasta - oon koittanu olla ystävällinen ja kohtelias. Itse kaupan hyväksynnästä on alle viikko aikaa. Maanantaina olen soittamalla ilmoittanut kyseiselle käyttäjälle että näytönohjaimessa on ongelma. Tämän jälkeen ollaan sovittu että käyn analysoimassa huollon keston sillä uutta vastaavanlaista tuotetta ei ole hyllyssä. Mies uhkailee minua rikosilmoituksella jos rahat eivät näy hänen tilillänsä yhden pankkipäivän sisällä. Teen itse liikkuvaa työtä ja kun olen tänään kotona olen luvannut hoitaa tämän asian maaliin vaikka tuomalla hänelle ihan rahaa kotiovellensa kaupan purun vuoksi jos hänellä on tarve sille viikonlopulle. Mitään vastausta en ole saanut tai hän ei ole edes yhtään yhteistyökykyinen. Lukuisia tekstareita olen laittanut ja yrittänyt soittaakkin hänelle mutta vastaukset ovat tätä luokkaa että tulevat lähinnä klo 00:00-05.00 yöllä. Luulisin että tässä vaiheessa voisi katsoa edes kauppahistoriaani ennen kuin lähtee tämmöisiin toimiin ja tänne kirjoittelemaan.

Minulla ei ole tämän asian kanssa enää mitään hoppua kun haluat näköjään hoitaa tätä tämän palstan kautta etkä suoraan minun kanssa. Katson kuitenkin maksun kuntoon sinulle tänään mutta en todellakaan ole tuomassa sinulle tämän jälkeen enää mitään kotiovelle.

Ymmärrän sen että jos sinua on aikaisemmin tultu huijatuksi mutta et voi purkaa sitä minuun.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
302
Nyt täytyy kyllä sanoa että loppuu myös huumori täältä suunnasta - oon koittanu olla ystävällinen ja kohtelias. Itse kaupan hyväksynnästä on alle viikko aikaa. Maanantaina olen soittamalla ilmoittanut kyseiselle käyttäjälle että näytönohjaimessa on ongelma. Tämän jälkeen ollaan sovittu että käyn analysoimassa huollon keston sillä uutta vastaavanlaista tuotetta ei ole hyllyssä. Mies uhkailee minua rikosilmoituksella jos rahat eivät näy hänen tilillänsä yhden pankkipäivän sisällä. Teen itse liikkuvaa työtä ja kun olen tänään kotona olen luvannut hoitaa tämän asian maaliin vaikka tuomalla hänelle ihan rahaa kotiovellensa kaupan purun vuoksi jos hänellä on tarve sille viikonlopulle. Mitään vastausta en ole saanut tai hän ei ole edes yhtään yhteistyökykyinen. Lukuisia tekstareita olen laittanut ja yrittänyt soittaakkin hänelle mutta vastaukset ovat tätä luokkaa että tulevat lähinnä klo 00:00-05.00 yöllä. Luulisin että tässä vaiheessa voisi katsoa edes kauppahistoriaani ennen kuin lähtee tämmöisiin toimiin ja tänne kirjoittelemaan.

Minulla ei ole tämän asian kanssa enää mitään hoppua kun haluat näköjään hoitaa tätä tämän palstan kautta etkä suoraan minun kanssa. Katson kuitenkin maksun kuntoon sinulle tänään mutta en todellakaan ole tuomassa sinulle tämän jälkeen enää mitään kotiovelle.

Ymmärrän sen että jos sinua on aikaisemmin tultu huijatuksi mutta et voi purkaa sitä minuun.
Hauskaa.
Kummasti näytönohjaimeen tuli vikaa lähetysvaihessa.
Kummasti näytönohjaimesta maksettu raha liikkuu verkkaisesti sinun osalta.

Epäselvyyttä on tapauksessa tasan yksi asia - miksi ei raha saavu takaisin ostajan tilille, kun kauppa on peruuntunut?

Ps. Kuka tuo "kotiovelle käteistä"?

Edit: Viime to (26.9) siirretty myyjän tilille 610€, tämän summan myyjä sanoi laittaneensa takaisin maanantaina (30.9) kun kauppa peruuntui näyttiksen "vikaantumisen" vuoksi.
Ilmeisesti myyjällä maaginen tili josta kestää useampi pankkipäivä siirtää rahaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
34
Hauskaa.
Kummasti näytönohjaimeen tuli vikaa lähetysvaihessa.
Kummasti näytönohjaimesta maksettu raha liikkuu verkkaisesti sinun osalta.

Epäselvyyttä on tapauksessa tasan yksi asia - miksi ei raha saavu takaisin ostajan tilille, kun kauppa on peruuntunut?

Ps. Kuka tuo "kotiovelle käteistä"?

Edit: Viime to (26.9) siirretty myyjän tilille 610€, tämän summan myyjä sanoi laittaneensa takaisin maanantaina (30.9) kun kauppa peruuntui näyttiksen "vikaantumisen" vuoksi.
Ilmeisesti myyjällä maaginen tili josta kestää useampi pankkipäivä siirtää rahaa
Tule selvittämään asia kanssani privassa, viestillä tai puhelimella.

Asia ei mielestäni näin mennyt. Kuten sanoin, hoidetaan tämä tänään kuitenkin alta pois että molemmat saa tähän päätöksen.

Hyvää hyvyttäni tarjosin käteismaksua jos sinulle tarve rahalle viikonlopulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Ihan silleen vinkkinä kaikille pankkien viiveisiin kyllästyneille, siirtykää nykyaikaan ja tehkää ne siirrot MobilePayllä, Pivolla, tai jollain muulla lukuisista vastaavista sovelluksista. Rahojen siirto näkyy samantien (mutta summa ei välttämättä ilmesty samalla sekunnilla omalle tilille), mikä vie kusettajilta kaiken sauman vedota pankkien viiveisiin. Sama homma jos on oikeasti kiire tehdä kauppaa, tai tehdä jotain rahojen palautuksia, niin noilla tuo onnistuu fiksusti ilman mitään "tuon rahat käteisenä ovelle" tyyppisiä diilejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Ihan silleen vinkkinä kaikille pankkien viiveisiin kyllästyneille, siirtykää nykyaikaan ja tehkää ne siirrot MobilePayllä, Pivolla, tai jollain muulla lukuisista vastaavista sovelluksista. Rahojen siirto näkyy samantien (mutta summa ei välttämättä ilmesty samalla sekunnilla omalle tilille), mikä vie kusettajilta kaiken sauman vedota pankkien viiveisiin. Sama homma jos on oikeasti kiire tehdä kauppaa, tai tehdä jotain rahojen palautuksia, niin noilla tuo onnistuu fiksusti ilman mitään "tuon rahat käteisenä ovelle" tyyppisiä diilejä.
OT: MobilePay:lläkin tulee viivettä välillä rahojen saamiseen omalle tilille, mutta siirto näkyy heti ja ei sitä voi enää peruuttaa.

Tälläkin foorumilla on lisäksi ihmisiä, jotka ei ymmärrä pankkien lomapäiviä ja sitä perusasiaa, että rahat ei liiku mihinkään silloin tai viikonloppuna.

--

Ikävästi toinen osapuoli on perunut kaupan, mutta jos kaikki olisi sujunut niinkuin luvattiin, niin raha olisi palautettu yhden arkipäivän päästä virheen huomaamisesta ja rahan vastaanottamisesta.. Ei se ole hidasta minun mielestäni.

Nimimerkillä: samanlaista hätähousua olen joutunut sietämään 2017.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
OT: MobilePay:lläkin tulee viivettä välillä rahojen saamiseen omalle tilille, mutta siirto näkyy heti ja ei sitä voi enää peruuttaa.
Joo, niinhän niillä kestää, vaikka ovatkin normaaleja tilisiirtoja nopeampia. Mutta ainakin omissa kaupoissa pääasia on yleensä ollut saada tietää että raha on peruuttamattomasti lähtenyt maksajan tililtä toiselle, eikä niinkään se että ne rahat on käytettävissä just tasan heti. Ja kun se ilmoitus siitä maksusta kilahtaa omaan sovellukseen aikalailla tasan heti kun maksu on tehty, niin nuo ajaa hommansa erinomaisesti kaikessa kaupankäynnissä (missä summat on ko. palveluiden rajoissa).

/OT
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Joo, niinhän niillä kestää, vaikka ovatkin normaaleja tilisiirtoja nopeampia. Mutta ainakin omissa kaupoissa pääasia on yleensä ollut saada tietää että raha on peruuttamattomasti lähtenyt maksajan tililtä toiselle, eikä niinkään se että ne rahat on käytettävissä just tasan heti. Ja kun se ilmoitus siitä maksusta kilahtaa omaan sovellukseen aikalailla tasan heti kun maksu on tehty, niin nuo ajaa hommansa erinomaisesti kaikessa kaupankäynnissä (missä summat on ko. palveluiden rajoissa).

/OT
Tähän vielä semmoinen, että ainakin pakettiautomaatit toimii viikonloppuna. Eli postin voi oikeasti saada liikkeelle tai ottaa vastaan silloin. MobilePayllä tiedät saaneesi rahat ja postitus voi olla nopeampaa. Suosittelen, itse käytän sitä kaikissa kaupoissani, jos ostaja/myyjä haluaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Itselläni mahdollisesti ensimmäinen huijari, kyllähän siihen sitten menikin se 15v, sieppaa kyllä ihan älyttömästi. :rage:

Kysymys, luin että kun Nordeasta maksaa Nordeaan, näkyisi saajan nimi, joko ennen maksua tai maksun jälkeen. Pitääkö paikkansa?

Jos asia on näin, voisiko joku Nordean omaava auttaa ja tehdä siirron niin näkisin, täsmääkö nimi, siirtosummahan voi olla vakka 0,01€. Itselläni vain Osuuspankki. Voin laittaa muutaman euron vaivanpalkkaa avusta.

Samalla selviäisi onko tilinro oikeasti olemassa, maksun tein Pivolla.
Selviäisi sitten oikea nimi mahdollista rikosilmoitusta tehdessä.

Sovittiin kaupat sunnuntain dvd-sarjoista, maksoin heti Pivolla ja lupasi pistää smartpostilla levyt. Mihinkään yhteydenottoon ei ole vastannut (tori tai tekstiviesti). Kokeilen soittaa vielä mutta vähän huonolta näyttää enkä halua mustamaalata vielä tässä vaiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Itselläni mahdollisesti ensimmäinen huijari, kyllähän siihen sitten menikin se 15v, sieppaa kyllä ihan älyttömästi. :rage:

Kysymys, luin että kun Nordeasta maksaa Nordeaan, näkyisi saajan nimi, joko ennen maksua tai maksun jälkeen. Pitääkö paikkansa?

Jos asia on näin, voisiko joku Nordean omaava auttaa ja tehdä siirron niin näkisin, täsmääkö nimi, siirtosummahan voi olla vakka 0,01€. Itselläni vain Osuuspankki. Voin laittaa muutaman euron vaivanpalkkaa avusta.

Samalla selviäisi onko tilinro oikeasti olemassa, maksun tein Pivolla.
Selviäisi sitten oikea nimi mahdollista rikosilmoitusta tehdessä.

Sovittiin kaupat sunnuntain dvd-sarjoista, maksoin heti Pivolla ja lupasi pistää smartpostilla levyt. Mihinkään yhteydenottoon ei ole vastannut (tori tai tekstiviesti). Kokeilen soittaa vielä mutta vähän huonolta näyttää enkä halua mustamaalata vielä tässä vaiheessa.
Jos nyt siihen rikosilmoitukseen menee, niin ei se haittaa että sulla ei ole huijarin oikeaa nimeä tiedossa. Poliisi saa tuollaiset tiedot kyllä kaivettua maksutietojen perusteella. Tuohan kun on enemmän sääntö kuin poikkeus että esiinnytään valenimellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Jos nyt siihen rikosilmoitukseen menee, niin ei se haittaa että sulla ei ole huijarin oikeaa nimeä tiedossa. Poliisi saa tuollaiset tiedot kyllä kaivettua maksutietojen perusteella.
Toivottavasti Pivoon ei saa millään prepaid tai muilla kikkailulla tilejä vaan maksut pystyisi aina jäljittämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Toivottavasti Pivoon ei saa millään prepaid tai muilla kikkailulla tilejä vaan maksut pystyisi aina jäljittämään.
Pankkitunnistautumistahan tuo muistaakseni vaatii kun sinne tilejä tai kortteja lisää, eli varmasti se oikea henkilö on tiedossa ja poliisi ne tiedot kyllä pankilta saa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Maksoin tuotteen yli viikko sitten Tori.fi sivustolla, ja myyjästä ei sitten enää kuulunut mitään. Myyjällä on silti vielä 4 ilmoitusta Torissa? Kirjoitin jo Torin asiakaspalveluun asiasta.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Maksoin tuotteen yli viikko sitten Tori.fi sivustolla, ja myyjästä ei sitten enää kuulunut mitään. Myyjällä on silti vielä 4 ilmoitusta Torissa? Kirjoitin jo Torin asiakaspalveluun asiasta.
Torin asiakaspalvelu ja sinne kirjoittaminen on melkein täysin hyödytöntä.
Vaikka poistavatkin henkilön ilmoitukset niin kys.henkilö tekee uuden tunnuksen ja pistää jälleen ilmoituksia.
Voi tehdä vaikka 7 tunnusta ja nimetä ne 7 veljeksen mukaan.

Tori.fi ei ole minkäänlaisia tunnistuksia tms. joka auttaisi suojautumaan huijareilta.
Tori.fi on huijareille luotu "hiekkalaatikko"
Ja suomen järjestelmä vieläpä mahdollistaa huijaukset naurettavan pienillä sanktioilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Viime aikoina törmännyt torissa useisiin myyjiin joiden tuotteita vähän ristiin kaivelemalla..

Susanna onkin Sergei.

Monestihan koko perhe käyttää samaa tunnusta. Mutta ainakin 2 varmaa tapausta että oma nimi laitetaan tarkoituksella vaarattoman näköiseksi.

Ei sillä että naiset ei osaisi kusettaa...
Aika nopeasti myös keskustelun jälkeen alkaa ilmeneen ongelmia ja outoa käytöstä, erityisesti jos olet lupautunut ostamaan/maksamaan mutta et maksua suoritakkaan jostain syystä(esim.katselet vielä tarjontaa,et pidä kiirettä kun on vkonloppukin tulossa tms.) niin alkaa usein huijari myyjällä meneen pasmat sekaisin erillailla kuin rehellisellä myyjällä.

Viimeksi perjantaina aamupäivällä en maksanutkaan luuria vaikka vähän lupailin(en edes aikonut koska haistoin tutun kusettajan olevan kyseessä ) Myyjä Klo19 laittoi viestiä että "ei mikään kiirus mutta laitatko maksua kun hän ajatteli sen vielä keretä tänään postittamaan"
Johon vastasin ettei kiirusta kun ei postikaan kulje, joka sekoitti enemmän pasmoja kun rahaa piti saada sillä olihan perjantai ilta.
(Myyjällä oli myös siskon Op/tyttöystähän Nordea tms. tilejä joille voi rahat siirtää jotta maksu näkyisi heti)

Tämä kyseinen hemuli on helppo tunnistaa.
Olen hänen kanssaan ennenkin "jutustellut" ja tulee aina välillä vastaan näemmä myyntipalstoilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Olikohan sama sankari joka tuli mulla eilen vastaan kun olin ostamassa näyttistä ja löyty joka pankista tiliä mutta nimen ja numeron antaminen oli niin vaikeaa et jäi kaupat siihen.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Tori.fi nillitykseen kun ollaan tässä päästy, näin ostajana ärsyttää se ettei myyjät vastaa pikaviesteihin vaikka nykyisellä sivun viestisysteemillä näkee että vastaanottaja on nähnyt viestin. Ei kiinnostaisi lähetellä maksullisia tekstiviestejä jokaiselle jonnelle ja niiden mammalle, jos siis puhelinnumero edes on ilmoitettu, kun haluaisin vaan tietää myykö myyjä jostain ylihintaisesta 6 kuukautta torilla roikkuneesta halpojen konsolpelien paketistaan yhden pelin erikseen. Vissiin menee jollain tunteisiin edes moisen ehdottaminen, vai liekö jotain kusettajia nämäkin.

Oon myös ehdottomasti siitä samaa mieltä, että Tori.fi pitäisi vaatia jonkunlainen pankkitunnustunnistautuminen tjsp. että saisi noita huijareita vähän kitkettyä. En itse henkilökohtaisesti ostaisi sieltä mitään 3 euron + euro posteja PS3 peliä arvokkaampaa ilman noutokauppoja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Torista tuli vastaus että ovat ryhtyneet toimiin kyseisen myyjän osalta. Täytyy itsekin alkaa jatkossa korkeintaan tuohon tuskiksen ehdottamaan max. 3e + euro posteja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Joo-o, jos myyjät ei vastaa tuollaisiin ehdotuksiin, niin eivät välttämättä ole huijareita. Ei vaan kiinnosta nähdä vaivaa tuommoisten rahojen takia.. Kolmen euron takia voisin vaikka viedä roskiin.. Ja tietenkin se euron postimaksu ei riitä, mutta ostaja "ei tiedä sitä" ja pakottaa huijariksi uhkailemalla maksamaan omasta pussista sen erotuksen, joka voi olla vaikka 3,20€ kirjemaksut ja sitten tuote on ostettu 4€ sis. pk.. En ollenkaan ihmettele, että ei kiinnosta asioida tällaisten kanssa.

En itsekään halua tinkiä yksityisviesteissä, niin tänäänkin on yksi huono tarjous vastaamatta. Vielä kun ihmiset näkevät noi yksityistarjoukset niin, että ne ei sido samalla tavalla ja niitä tehdään silleen puolitosissaan..
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Joo-o, jos myyjät ei vastaa tuollaisiin ehdotuksiin, niin eivät välttämättä ole huijareita. Ei vaan kiinnosta nähdä vaivaa tuommoisten rahojen takia.. Kolmen euron takia voisin vaikka viedä roskiin.. Ja tietenkin se euron postimaksu ei riitä, mutta ostaja "ei tiedä sitä" ja pakottaa huijariksi uhkailemalla maksamaan omasta pussista sen erotuksen, joka voi olla vaikka 3,20€ kirjemaksut ja sitten tuote on ostettu 4€ sis. pk.. En ollenkaan ihmettele, että ei kiinnosta asioida tällaisten kanssa.

En itsekään halua tinkiä yksityisviesteissä, niin tänäänkin on yksi huono tarjous vastaamatta. Vielä kun ihmiset näkevät noi yksityistarjoukset niin, että ne ei sido samalla tavalla ja niitä tehdään silleen puolitosissaan..
Varmaan kannattaa pidättäytyä nettikaupoista jos pienen summan takia ei viitsi vaivautua edes vastaamaan selviin ja ystävällisiin viesteihin, joka sisältää myös tarjouksen halutusta tavarasta, edes "Ei kiitos.". Tässä tapauksessa ei ketään, minä mukaanlukien, kiinnosta ostaa jotain vitun NHL2012 ja Shrek-pelejä täynnä olevia paketteja josta haluaa vaan sen yhden pelin, yhdessäkään ilmoituksissa ei myöskään lukenut, että "vain pakettina huutomerkkihuutomerkkioneone". Oma järki sanoo, että mielummin myy paketti -kohteesta osat erikseen kuin ei koko pakettia ikinä vaikka sitten ottaen postikuluissa vähän takkiin, mutta en toisaalta odottakaan että tyypillisellä Torin käyttäjällä mitään tolkkua olisikaan. Tämäkin ongelma korjaantui ostamalla pelikaupasta halvemmalla ko. peli.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Joo-o, jos myyjät ei vastaa tuollaisiin ehdotuksiin, niin eivät välttämättä ole huijareita. Ei vaan kiinnosta nähdä vaivaa tuommoisten rahojen takia.. Kolmen euron takia voisin vaikka viedä roskiin.. Ja tietenkin se euron postimaksu ei riitä, mutta ostaja "ei tiedä sitä" ja pakottaa huijariksi uhkailemalla maksamaan omasta pussista sen erotuksen, joka voi olla vaikka 3,20€ kirjemaksut ja sitten tuote on ostettu 4€ sis. pk.. En ollenkaan ihmettele, että ei kiinnosta asioida tällaisten kanssa.

En itsekään halua tinkiä yksityisviesteissä, niin tänäänkin on yksi huono tarjous vastaamatta. Vielä kun ihmiset näkevät noi yksityistarjoukset niin, että ne ei sido samalla tavalla ja niitä tehdään silleen puolitosissaan..
tuo on täysin totta, täälläki on sitä että hinta tingataan postikuluista,se äkikseltään näyttää hyvältä että tehdään kauppa kun saa myyntihinnan, mutta kun rupeat pakkaamaan ja puntaroimaan sitä kirjettä meneekin se 3.20euroa, eikä euron postimaksua edes ole, taitaa olla 1.60e halvin kirje. pitäs ostajan ajatella myös se mikä vaiva pakkata/viedä postiin tuskin itsekkään mielellään hyväksyvät sis pk kaupan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Varmaan kannattaa pidättäytyä nettikaupoista jos pienen summan takia ei viitsi vaivautua edes vastaamaan selviin ja ystävällisiin viesteihin, joka sisältää myös tarjouksen halutusta tavarasta, edes "Ei kiitos.". Tässä tapauksessa ei ketään, minä mukaanlukien, kiinnosta ostaa jotain vitun NHL2012 ja Shrek-pelejä täynnä olevia paketteja josta haluaa vaan sen yhden pelin, yhdessäkään ilmoituksissa ei myöskään lukenut, että "vain pakettina huutomerkkihuutomerkkioneone". Oma järki sanoo, että mielummin myy paketti -kohteesta osat erikseen kuin ei koko pakettia ikinä vaikka sitten ottaen postikuluissa vähän takkiin, mutta en toisaalta odottakaan että tyypillisellä Torin käyttäjällä mitään tolkkua olisikaan. Tämäkin ongelma korjaantui ostamalla pelikaupasta halvemmalla ko. peli.
Ei ole mitään selvää viestissä, jossa ei tiedetä edes postikuluja Suomessa. Meillä on vain yksi firma jakamassa tuota postia. Enemmän on kusetuksen makua tuollaisessa tarjouksessa. Kuplakirje on muuten 1,50€, niin tarjouksesi olisi kirjaimellisesti alle euron (jos ei ole kirjeitä nurkassa - ja kuinka monella on?).. Tätä ei selvästi näy missään.

..ja jos peli ohjekirjoineen painaa yli 50g, niin tuosta tekee tappiota - tai maksetaan sinulle, että sinä saat pelin..

edit: tässä on tarpeeksi offtopiccia minun osaltani, mutta kaikki ostajat eivät ole niitä helppoja ja ihania, vaikka itse niin uskovatkin.. Jos on vähän enemmän myynyt tavaraa netissä, niin aina tulee vastainen tällainen [kukka], joka tietää itse paremmin kuin myyjä, eikä ota mitään vastuuta sanomisistaan. Tässäkin kokemuksieni perusteella peruttaisiin kaupat, jos postikuluja tulisi yli euro maksettavaksi ja pistettäisiin negatiivinen palaute perään, kun on niin hieno kaveri.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Ei ole mitään selvää viestissä, jossa ei tiedetä edes postikuluja Suomessa. Meillä on vain yksi firma jakamassa tuota postia. Enemmän on kusetuksen makua tuollaisessa tarjouksessa. Kuplakirje on muuten 1,50€, niin tarjouksesi olisi kirjaimellisesti alle euron (jos ei ole kirjeitä nurkassa - ja kuinka monella on?).. Tätä ei selvästi näy missään.

..ja jos peli ohjekirjoineen painaa yli 50g, niin tuosta tekee tappiota - tai maksetaan sinulle, että sinä saat pelin..

edit: tässä on tarpeeksi offtopiccia minun osaltani, mutta kaikki ostajat eivät ole niitä helppoja ja ihania, vaikka itse niin uskovatkin.. Jos on vähän enemmän myynyt tavaraa netissä, niin aina tulee vastainen tällainen [kukka], joka tietää itse paremmin kuin myyjä, eikä ota mitään vastuuta sanomisistaan. Tässäkin kokemuksieni perusteella peruttaisiin kaupat, jos postikuluja tulisi yli euro maksettavaksi ja pistettäisiin negatiivinen palaute perään, kun on niin hieno kaveri.
Ei voi tämmösten myyjien kanssa muuta toivottaa, kuin että onnea ja menestystä, jos kauppojen onnistuminen on kiinni parista eurosta maksimissaan neljän viiden euron tuotteesta, joka ei kevyesti sanottuna ole lentämässä hyllyltä kysynnän takia. Yhden pelin postitus kuplamuovikirjeessä on sen 3.20€, eli 2x 1. luokan postimerkki, se ei ole ostajana minun ongelma jos myyjällä, joka olevinaan myy paljon tavaraa, ei ole kirjekuoria hyllyssä. Henkilökohtaisesti maksan postimaksun täytenä ihan mielelläni, mutta siihen loppuu toimituksen kanssa minun velvollisuus ostajana. Voin kuitenkin antaa vinkin jota itse käytän: Säästäkää ne kirjeet ja pikkupaketit jossa AliExpress ja muu tilattu halparoina teille toimitettiin, ei tule lähetyslaatikoista pulaa.

Onneksi tosiaan Torissa on helppo jo vähän alustavasti päätellä myyjän vittumaisuutta, jos kohde on hengannut Torilla sen 6+kk.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Ei liity täällä oleviin, mutta maksoin DNA:lle vuoden (~40€kk) supernopeasta, jota en tosiaan tarvinnut, mutta oli pakko ottaa vuonna XYZ SM- liigasta. No nyt se auto päättyvä muuttui jatkuvasti. Eli maksoin taas ~40€ hutikutia.
Suosittelen HELVETIN lämpimästi pysymään kaukana DNA:sta. Pitäkää tunkkinne.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Kyllä nyt lipsuu sivutolkulla ketjun aiheesta ja vielä joku DNA vedetään nyt mukaan :facepalm:

KOITTAKAA NYT PYSYÄ EDES FOORUMIEN MYYJISSÄ.
Ja jos mahdollista jopa tämän foorumin myyjissä vaikka joissain tapauksissa hyvä toki mainita sama häärääjä jos toisilla foorumeilla puuhaa samoja hommia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Itselläni mahdollisesti ensimmäinen huijari, kyllähän siihen sitten menikin se 15v, sieppaa kyllä ihan älyttömästi. :rage:

Kysymys, luin että kun Nordeasta maksaa Nordeaan, näkyisi saajan nimi, joko ennen maksua tai maksun jälkeen. Pitääkö paikkansa?

Jos asia on näin, voisiko joku Nordean omaava auttaa ja tehdä siirron niin näkisin, täsmääkö nimi, siirtosummahan voi olla vakka 0,01€. Itselläni vain Osuuspankki. Voin laittaa muutaman euron vaivanpalkkaa avusta.

Samalla selviäisi onko tilinro oikeasti olemassa, maksun tein Pivolla.
Selviäisi sitten oikea nimi mahdollista rikosilmoitusta tehdessä.

Sovittiin kaupat sunnuntain dvd-sarjoista, maksoin heti Pivolla ja lupasi pistää smartpostilla levyt. Mihinkään yhteydenottoon ei ole vastannut (tori tai tekstiviesti). Kokeilen soittaa vielä mutta vähän huonolta näyttää enkä halua mustamaalata vielä tässä vaiheessa.
Itse itselleni vastaten, kyllä, huijari on kyseessä ja samasta ihmisestä näkyy olevan juttua jo muuallakin. Huijarilla taktiikkana on vastata ihmisten ostoilmoituksiin jossa arvo yleensä alle 50€, hänellä muka on ko. tavara. Rahat saatuaan yhteydenpito loppuu seinään.

Noin 20v tässä sitten jo tulikin tehtyä aktiivisesti kauppaa netissä ja nyt sitten eka kerta tällainen.

Kyllä on uskomatonta meininkiä että tällaista toimintaa voi olla, ja sitä ei saada nopeasti ns. kuriin. Ostaja on ihan omalla nimellään, kaikki tiedot netissä yms ja homma jatkuu koska summat on pieniä. Rikosilmoitus on tietysti tehty mutta mitään takeita rahan saamisesta takaisin ei ole.

Ainoat vaihtoehdot tällä hetkellä muistutella tasaisin väliajoin ja toivoa, että tarpeeksi moni muukin on tehnyt ilmoituksen jotta jotain tapahtuisi?

EDIT: Ei ole siis täällä tapahtunut vaan torissa, mutta kunhan tänne kirjoitin.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Iltalehdessä oli uutinen:
Myytkö tavaraa Tori.fi -palvelussa? Poliisi varoittaa härskistä huijauksesta – tältä näyttää väärennetty tiliote

Tuossa on ehkä jo tuttua tietoa, että älkää hyväksykö kuvaa tilisiirrosta todisteeksi.
Tori.fi palvelussa tuntuu nykyään olevan ihan turha tehdä muutenkaan kauppaa kun melkein 1/3osaa on kusettajia ja toinen 1/3osaa on myyjiä jotka myy järjettömällä pyynnillä tuotteita joita saa uutena jo vähintäänkin samaan hintaan.

Aivan paska koko Tori fi joka ei uudista mitenkään sivuston palvelua, vieläkin odotan palautekäytäntöä ja vapaaehtoista tilin tunnistautumista jotta kaupantekeminen olisi edes jotenkin turvallisempaa ja sen avulla oma myyntikin helpottuisi kun saisi positiivisia kartutettua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Tori.fi palvelussa tuntuu nykyään olevan ihan turha tehdä muutenkaan kauppaa kun melkein 1/3osaa on kusettajia ja toinen 1/3osaa on myyjiä jotka myy järjettömällä pyynnillä tuotteita joita saa uutena jo vähintäänkin samaan hintaan.

Aivan paska koko Tori fi joka ei uudista mitenkään sivuston palvelua, vieläkin odotan palautekäytäntöä ja vapaaehtoista tilin tunnistautumista jotta kaupantekeminen olisi edes jotenkin turvallisempaa ja sen avulla oma myyntikin helpottuisi kun saisi positiivisia kartutettua.
Ei tunnistus ole avain onneen, mä tiedän mun huijarista kaiken ja ainoa mitä voin tehdä on avata rikosilmoitus ja odottaa. Jos on joku kenellä ei ole luottotietoja yms niin mitä muuta tässä voi tehdä? Miten se auttaa että huijari on tunnistautunut?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 817
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom