Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
812
Syynä on tosiaan työt, sairastelu ja monia avonaisia asioita jota hoidan elämässä tällä hetkellä (-sairastelu) joka meni ohi. Niin kuin kirjoitin, paskaa makua ei tarvi jäädä maistelemaan suuhun kun sinäkin hyväksyit rahojen palautuksen ja korvaussumman päälle. Sillä myyjänä aina sen annan jos en kerkeä lähettelemään. Otetaan takkiin tämä palaute koska syy on minun etten kerkeä lähettämään ja kun sinullakin on oli vielä suuri tarve osille.



Kyllä foorumilla käyn ja varsinkin torissa paljon kauppaa. Et ole ainut jolla on jäänyt paketti saamatta kiireitteni takia. Niin kuin sanoit, jotkut paketit eksyy postille ja ostajille, jotkut ei vaan mitenkään.
Kannattaa lopettaa kaupankäynti jos ei ehdi hoitaa paketteja postiin.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Juu tästä nyt hyvä oppia ettei sekota kiireitä tänne. Onhan se lähetys prioriteettina ykkösenä.
Vähän sarkasmi haisee tästä, mutta jos rahat ottanu vastaan ja ei ole erikseen sovittu jotain myöhempää toimituspäivää niin kyllä se melko korkealla prioriteetissä on saada suht nopeasti postiin/matkahuoltoon. Itselle jos tulee yllättäviä esteitä toimittaa pakettia rivakasti postiin ilmoitan heti ostajalle ja tarjoan samalla mahdollisuutta kaupan purkuun jos ostajalla kiire saada tuotteet ja ns. "harrastekassa" tuossa ostossa mahdollisesti kiinni.
 

Takalaiton

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2021
Viestejä
851
Vähän sarkasmi haisee tästä, mutta jos rahat ottanu vastaan ja ei ole erikseen sovittu jotain myöhempää toimituspäivää niin kyllä se melko korkealla prioriteetissä on saada suht nopeasti postiin/matkahuoltoon. Itselle jos tulee yllättäviä esteitä toimittaa pakettia rivakasti postiin ilmoitan heti ostajalle ja tarjoan samalla mahdollisuutta kaupan purkuun jos ostajalla kiire saada tuotteet ja ns. "harrastekassa" tuossa ostossa mahdollisesti kiinni.
Ei yhtään sarkasmia. Ei ole sovittu myöhempää toimitus ajankohtaa, vain se että menee lähipäivinä - mutta esteitä tuli. Ei niille voi mitään.

Luulis, että ois helpompi viedä kaikki postitettava kerralla sinne postiin. Mutta kukin tyylillään
Vaikeeta ennustaa milloin mitäkin menee myydyksi. Tietysti pitäisi sopia postitus päivä että kaikki menis samaan aikaan.

e: Sovittu kaikkien osapuolten kanssa miten asiat hoidetaan tulevaisuutta miettien.
Kiitos kannanotostanne ja tästä ei kunniankukko laula eikä varsinkaan hyvää kauppakäyttäytymiseen palautetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
967
Kannattaa lopettaa kaupankäynti jos ei ehdi hoitaa paketteja postiin.
Niin, ja voisi olettaa, että puoliso tai veli auttaisi postituksissa. Ainakin itse voisin kiireiseltä veljeltä viedä paketit SmartPostiin, mikäli paketit on paketoitu valmiiksi helposti-koodia myöten. Toki todella kysyisin, että mikä pitää niin kiireisenä, ellei kyseessä ole koronaeristys/sängyssä sairaana olo. Tai esimerkiksi hain kaverin siskon lähetyksen SmartPostista talteen, kun eivät mökiltä olisi ehtineet ajoissa kotiin noutamaan pakettia, jolloin se olisi palautunut lähettäjälle.

Eli hyvä myyjä pyrkii käyttämään lähipiirinsä apuja ja siten välttämään kaupantekoon liittyviä riitoja tai jopa rikosilmoituksen uhkaa omalla aktiivisuudellaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
546
Syynä on tosiaan työt, sairastelu ja monia avonaisia asioita jota hoidan elämässä tällä hetkellä (-sairastelu) joka meni ohi. Niin kuin kirjoitin, paskaa makua ei tarvi jäädä maistelemaan suuhun kun sinäkin hyväksyit rahojen palautuksen ja korvaussumman päälle. Sillä myyjänä aina sen annan jos en kerkeä lähettelemään. Otetaan takkiin tämä palaute koska syy on minun etten kerkeä lähettämään ja kun sinullakin on oli vielä suuri tarve osille.



Kyllä foorumilla käyn ja varsinkin torissa paljon kauppaa. Et ole ainut jolla on jäänyt paketti saamatta kiireitteni takia. Niin kuin sanoit, jotkut paketit eksyy postille ja ostajille, jotkut ei vaan mitenkään.
Jos elämäntilanne on sellainen että niitä paketteja ei sinne postiin asti ostajan maksun jälkeen saa aikaiseksi, niin sitten kannattaa se kaupanteko lopettaa ja välittömästi!
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
36
Jos elämäntilanne on sellainen että niitä paketteja ei sinne postiin asti ostajan maksun jälkeen saa aikaiseksi, niin sitten kannattaa se kaupanteko lopettaa ja välittömästi!
Ja jos aikuinen mies ei saa pakettejaan postiin millään, niin pistää sitten vaikka äidin/tyttöystävän/vaimon hoitamaan asioitaan kuntoon. Ihme neitelyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Jos elämäntilanne on sellainen että niitä paketteja ei sinne postiin asti ostajan maksun jälkeen saa aikaiseksi, niin sitten kannattaa se kaupanteko lopettaa ja välittömästi!
Ja jos aikuinen mies ei saa pakettejaan postiin millään, niin pistää sitten vaikka äidin/tyttöystävän/vaimon hoitamaan asioitaan kuntoon. Ihme neitelyä.
Täytyykin laittaa nimimerkki mieleen ettei vahingossakaan tule kauppa tehtyä hänen kansaan. Käsittämätöntä touhua.
Tämmöisen asenteen takia täytyy taas muistaa pistää juhlapyhinä omat myynnit kiinni.
Kaikenlaista menoa voi tulla, eikä posti kuitenkaan kulje juhlapyhinä. Lisäksi itsellä on 5.12. töistä anottu lomiksi, niin ei kiinnosta silloin hoitaa kauppoja , kun voisi olla vaikka hiihtämässä tai ulkomailla (en kuitenkaan ole, mutta voisin).

Täällä ollaan välillä hirveän vaativia - jos vielä kävisin töissä paikalla joka päivä ja ainoa posti olisi avoinna 9-18, niinkuin joskus, niin tod.näk. voisi postitus minullakin kestää.

Lisäksi omat tuotteet on noutoa varten pakattu/pakkaamatta, kun koen asuvani tarpeeksi lähellä yli miljoonaa ihmistä.

--

Tietenkin tässä casessa oli vaan myyjä laiska, mutta pientä kärsivällisyyttä. Ei olisi haitaksi.

Jos olisi vaikka korona, niin en tod. veisi mitään postiin. Enkä toimittaisi ostajalle siitä sairastodistusta.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
546
Tämmöisen asenteen takia täytyy taas muistaa pistää juhlapyhinä omat myynnit kiinni.
Kaikenlaista menoa voi tulla, eikä posti kuitenkaan kulje juhlapyhinä. Lisäksi itsellä on 5.12. töistä anottu lomiksi, niin ei kiinnosta silloin hoitaa kauppoja , kun voisi olla vaikka hiihtämässä tai ulkomailla (en kuitenkaan ole, mutta voisin).

Täällä ollaan välillä hirveän vaativia - jos vielä kävisin töissä paikalla joka päivä ja ainoa posti olisi avoinna 9-18, niinkuin joskus, niin tod.näk. voisi postitus minullakin kestää.

Lisäksi omat tuotteet on noutoa varten pakattu/pakkaamatta, kun koen asuvani tarpeeksi lähellä yli miljoonaa ihmistä.

--

Tietenkin tässä casessa oli vaan myyjä laiska, mutta pientä kärsivällisyyttä. Ei olisi haitaksi.

Jos olisi vaikka korona, niin en tod. veisi mitään postiin. Enkä toimittaisi ostajalle siitä sairastodistusta.
Paketti hetimmiten matkaan maksun saamisen jälkeen - kaikki muu on selittelyä ostajan näkökulmasta. Juhlapyhät näkee kalenterista. Jos myyjä on vaikka ulkomailla, silloin siitä on aiheellista kertoa ostajalle ennen kuin ottaa maksua vastaan. Ihan perusjuttuja mielestäni. Silloin näitä asioita ei tarvitse puida täällä foorumilla hieman kyseenalaisessa ketjussa myyjän kannalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Juhlapyhät näkee kalenterista. Jos myyjä on vaikka ulkomailla, silloin siitä on aiheellista kertoa ostajalle ennen kuin ottaa maksua vastaan. Ihan perusjuttuja mielestäni. Silloin näitä asioita ei tarvitse puida täällä foorumilla hieman kyseenalaisessa ketjussa myyjän kannalta.
Hyvä kommunikaatio on avain onnistuneisiin kauppoihin ja ei niitä kiireitä kuitenkaan ole niin paljon, ettei ehtisi yhtä viestiä ostajalle kirjoitella.

Sanon vaan, että olen antanut kuukausi sitten negatiivisen palautteen, kun sanoin, että en postita ennen maanantaita. Sitten ostajalle tämä oli ok, sanoi kuitenkin maksavansa viikonlopun aikana. Sitten maanantaina kyselin rahojen perään, niin ne oli jo menneet muualle.. Laitoin negan, kun joudun kyselemään perään ja pidin varattuna. Tästä threadistä oli kysymys:

 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Tämmöisen asenteen takia täytyy taas muistaa pistää juhlapyhinä omat myynnit kiinni.
Kaikenlaista menoa voi tulla, eikä posti kuitenkaan kulje juhlapyhinä. Lisäksi itsellä on 5.12. töistä anottu lomiksi, niin ei kiinnosta silloin hoitaa kauppoja , kun voisi olla vaikka hiihtämässä tai ulkomailla (en kuitenkaan ole, mutta voisin).

Täällä ollaan välillä hirveän vaativia - jos vielä kävisin töissä paikalla joka päivä ja ainoa posti olisi avoinna 9-18, niinkuin joskus, niin tod.näk. voisi postitus minullakin kestää.

Lisäksi omat tuotteet on noutoa varten pakattu/pakkaamatta, kun koen asuvani tarpeeksi lähellä yli miljoonaa ihmistä.

--

Tietenkin tässä casessa oli vaan myyjä laiska, mutta pientä kärsivällisyyttä. Ei olisi haitaksi.

Jos olisi vaikka korona, niin en tod. veisi mitään postiin. Enkä toimittaisi ostajalle siitä sairastodistusta.
Jos on niin kiire, ettei kerkeä myymiään tuotteitaan postiin viemään, niin ei kannata myydä mitään. Jos minä ostajana maksan tuotteen viipymättä, niin oletan myös myyjän toimittavan sen postiin viipymättä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Jos on niin kiire, ettei kerkeä myymiään tuotteitaan postiin viemään, niin ei kannata myydä mitään. Jos minä ostajana maksan tuotteen viipymättä, niin oletan myös myyjän toimittavan sen postiin viipymättä.
Ei se nyt ihan noinkaan mene, tuosta on aika lyhyt matka lauseeseen: "Ostaja osti tuotteen vasta kun se oli ollut myynnissä kuukauden, koska sain rahat vasta kuukausi ilmoituksen laiton jälkeen en postita tuotetta ennenkuin kuukauden kuluttua".

Yleensä se mitä pyydetään ja toivotaan on kommunikointi. Eli jos ostan jotain ja laitan osoitteen + rahat minulle riittää kuittaus että rahat tuli ja laittaa paketin postiin maanantaina. (Jos perjantaista / viikonlopusta kyse). Eli en odota että jos nyt ostaisin jotain minun täytyisi saada tämän päivän aikana se seurantakoodi että voisin soittaa pää punaisena postiin koko viikonlopun miksei pakettia vielä näy lähipostissani...
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Jos on niin kiire, ettei kerkeä myymiään tuotteitaan postiin viemään, niin ei kannata myydä mitään. Jos minä ostajana maksan tuotteen viipymättä, niin oletan myös myyjän toimittavan sen postiin viipymättä.
Pitkältikin näin. Poikkeuksena toki se, että jos ilmoitus on vaikkapa ollut julki jo pidempään, niin mitä tahansa kiirettä saattaa olla silloin kun se tarjous tulee. Tästäkin tosin selviää sillä, että jo tilinumeroa ilmoittaessa mainitsee, että saattaa sitten kestää hetki ennen kuin pääsen postiin tms, niin ostaja sitten tietää odotella, tai voidaan vaikka sopia se maksupäiväkin erikseen.

EDIT: Kas, hidas ja vieläpä puusilmäinen. Tätähän se @Domeus tossa juurikin sanoi... Noh, toisto on tehokasta on tehokasta on tehokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
36
Tämmöisen asenteen takia täytyy taas muistaa pistää juhlapyhinä omat myynnit kiinni.
Kaikenlaista menoa voi tulla, eikä posti kuitenkaan kulje juhlapyhinä. Lisäksi itsellä on 5.12. töistä anottu lomiksi, niin ei kiinnosta silloin hoitaa kauppoja , kun voisi olla vaikka hiihtämässä tai ulkomailla (en kuitenkaan ole, mutta voisin).

Täällä ollaan välillä hirveän vaativia - jos vielä kävisin töissä paikalla joka päivä ja ainoa posti olisi avoinna 9-18, niinkuin joskus, niin tod.näk. voisi postitus minullakin kestää.

Lisäksi omat tuotteet on noutoa varten pakattu/pakkaamatta, kun koen asuvani tarpeeksi lähellä yli miljoonaa ihmistä.

--

Tietenkin tässä casessa oli vaan myyjä laiska, mutta pientä kärsivällisyyttä. Ei olisi haitaksi.

Jos olisi vaikka korona, niin en tod. veisi mitään postiin. Enkä toimittaisi ostajalle siitä sairastodistusta.
Tässä nyt oli joku retardi myyjä kyseessä jolla oli useampia kauppoja viikkokausia hoidettu päin vittuja.

En tiedä mistä nyt keksit 5.12 tähän. Ei liity millään lailla asiaan. :confused:

Täällä näyttää pyörivän normaalia enemmän kaiken maailman autisteja ja avohoitopotilaita. Ei siis kannata täällä käydä kauppaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Tässä nyt oli joku retardi myyjä kyseessä jolla oli useampia kauppoja viikkokausia hoidettu päin vittuja.

En tiedä mistä nyt keksit 5.12 tähän. Ei liity millään lailla asiaan. :confused:

Täällä näyttää pyörivän normaalia enemmän kaiken maailman autisteja ja avohoitopotilaita. Ei siis kannata täällä käydä kauppaa.
Juu ei välttämättä kannata käydä kauppaa täällä, jos käyttäjät ovat mielestäsi retardeja, autisteja ja avohoitopotilaita.

Jotkut ovat yleensä töissä arkisin, mutta toisilla on lomaa haettuna 5.12. ja silloin he olisivat lomilla, eivätkä postittelemassa näitä lähetyksiä. Tämä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse on pysyvällä lomalla tai muuten vaan ei ole päivätöissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
hsalonen käy täällä näköjään puolustamassa ja vänkäämässä kaikkien negatiivisen palautteen saaneiden puolesta :D
Lopetan nyt. Menen pois.

Olette vaan lynkkaamassa henkilöitä, kun ei ole samana päivänä postissa. Kävin vielä katsomassa Domeus palautteet, mutta hän oli siihen itse pystynyt (nähtävästi useamman kerran), niin en voi väittää vastaan. Melkein kaikissa palautteissa luki "Nopea Toimitus".

Toisessa tapauksessa tuli huntimantille "rikkinäinen"/puutteellinen tuote, mutta sitten paljastui, että korjaus maksaa pari vaan euroa.. Lisäksi enemmän tai vähemmän minun viestini perusteella meni myyjältä pois negatiivinen palaute. Tässä kyllä noin 10€ tuotteen jälkipyykki oli täysin räjähtänyt yli suhteidensa.

Ei tarvitse kivittää syyllistä torilla, jos tekee pienen virheen.. Tänne mahtuu oikeitakin huijareita, nuo nyt vaan on tiukassa tilanteessa hetken lipsuneet hyvistä kauppiastavoista.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
36
Asiaton käytös
Juu ei välttämättä kannata käydä kauppaa täällä, jos käyttäjät ovat mielestäsi retardeja, autisteja ja avohoitopotilaita.

Jotkut ovat yleensä töissä arkisin, mutta toisilla on lomaa haettuna 5.12. ja silloin he olisivat lomilla, eivätkä postittelemassa näitä lähetyksiä. Tämä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse on pysyvällä lomalla tai muuten vaan ei ole päivätöissä.
Ei saisi kiusata selvästi jälkeenjäänyttä kaveria, mutta ota nyt ne lääkkeesi jo. Mikä helvetin retardien leikkipaikka tämä on?
 

Takalaiton

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2021
Viestejä
851
Lopettakaa jo mieslapset tämä lynkkaus. Olen nyt hoitanut osapuolien kanssa palautukset ja syyt miksen ole voinut toimittaa. Mutta jos mieli tekee, lynkatkaa niin pahasti kun mieli tekee. Olen oppinut virheistäni ettei kannata käydä kauppaa jos tulee kiireitä. Näitä en kuitenkaan osannut ennustaa silloin kuin olen lyönyt kaupat lukkoon. Mutta jatkakaa ilomielin. Olen tyytynyt tuomiooni jonka sain tästä casesta.
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
336
Ootko retardi vai miksi otit itseesi? Onhan toi hsalonen viestien perusteella ihan selvästi hieman jälkeenjäänyt henkilö. Miksi tällainen saa täällä riehua vapaasti on erikoista, mutta mikäs siinä. Jokainen taplaa tyylillään. :thumbsup:
Semmonen siellä
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
369
Lopettakaa jo mieslapset tämä lynkkaus. Olen nyt hoitanut osapuolien kanssa palautukset ja syyt miksen ole voinut toimittaa. Mutta jos mieli tekee, lynkatkaa niin pahasti kun mieli tekee. Olen oppinut virheistäni ettei kannata käydä kauppaa jos tulee kiireitä. Näitä en kuitenkaan osannut ennustaa silloin kuin olen lyönyt kaupat lukkoon. Mutta jatkakaa ilomielin. Olen tyytynyt tuomiooni jonka sain tästä casesta.
Asia myös minun osaltani loppuunkäsitelty. Kaupat jäi lopulta toteutumatta, mutta eiköhän kaikille tule kerran tai pari elämässä tilanne vastaan että ei vaan pysty. Ei tällainen kaupankäynti saisi maailmaa kaataa.
Sivustaseuraajien kommentointi luo hyvää ryhmäpainetta hoitaa kaupat maaliin parhaansa mukaan, valitettavasti se toimii vain rehellisiin kaupankäyjiin. Ihan turha mennä henkilökohtaisuuksiin ja nimittelyyn vaikka kuinka sapettaisi, se kertoo enemmän nimittelijästä kuin nimittelyn kohteesta.

Kyllä mä voin Takalaittoman kanssa tehdä kauppaa jatkossakin, summat vaan pysyy sellaisina että ei ole itselle niin väliä vaikka tulisikin takkiin.
btw sama pätee ihan kaikkiin muihinkin käyttäjiin kun tehdään postikauppoja. ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Tulee tehtyä usein kauppaa täällä ja täytyy sanoa, että positiivisesti tulee yllätyttyä todella usein kun on toriin tottunut, mutta nyt on pakko jättää huonosta kokemuksesta ei huijauksesta viesti ja kysellä mitä mieltä raati täällä on. Ostin @GeeCee kaksi PS4 peliä hintaan 25€ sisältäen postikulut. 10.10 tuli viestiä häneltä ja samana päivänä maksoin. Sai omien sanojensa mukaan seuraavana päivänä postiin, mutta kirjettä ei alkanut kuulumaan joten palautti rahat 26.10. 15.11 tuli viesti, että pelit oli palautunut hänelle. Selityksenä "Lähetystä ei näemmä oltu noudettu, oli siis varmaan mennyt postitoimipaikkaan kun ei mahtunut luukusta tjsp". En ollut koskaan saanut mitään saapumisilmoitusta tmv. noista joten jäi epäselväksi oliko nuo oikeasti koskaan matkalla. Mitalla katsoin niin kaksi PS4 peliä tuossa kirjekuoressa taitaa ylittää sen 3cm niin voi olla ettei sen takia ole edes yritetty jakaa. Postiluukusta kyllä mahtuisi. Epäselväksi jäi miksei saapumisilmoitusta koskaan saapunut jos noin kävi ja käsittääkseni kirjeessähän olisi syy lukenut tuolle miksei sitä oltu jaettu.

16.11 tehtiin kaupat uudelleen tällä kertaa maksoin 27€ sisältäen postikulut jotta tulee pakettina ja seurantakoodilla niin ei katoa mihinkään ja pystyn seuraamaan missä menee. No eilen sain haettua noi ja molemmat kotelot olivat menneet halki ja aika pahastikin. Mielestäni myyjän vika kun maksoin paketista, mutta lähetti silti kuplamuovikirjeessä. Noita koteloitahan saa varmaan jostain ostettua uusia niin mietin, että onko kohtuullista pyytää uudet ehjät kotelot molempiin?
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Kyllä mä tuon Postin piikkiin laittaisin. Kirjeissä kestää nykyään kaksi viikkoa saapua perille ja osa paketeista on kuin trukilla yli ajettu. Juuri hain BF ostoksia pakettiautomaatista ja oli väkisin tungettu liian suuri paketti s-lokeroon. Ei auttanut kuin repiä pakkauksen pahvit pienissä paloissa lokerosta pois, että sain tuotteen ulos. Onneksi itse tuote oli ehjä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 014
^-- Kyllä, mutta tässä tapauksessa oli maksettu paketista ja lähetetty silti kirjeessä. Mielestäni tuo koteloiden korvaus on ihan kohtuullinen pyynti. Esimerkiksi Konsolinetissä pelikotelot näyttää maksavat 2€/kpl, joten kovin isosta summasta ei kuitenkaan ole kyse.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 653
^-- Kyllä, mutta tässä tapauksessa oli maksettu paketista ja lähetetty silti kirjeessä. Mielestäni tuo koteloiden korvaus on ihan kohtuullinen pyynti. Esimerkiksi Konsolinetissä pelikotelot näyttää maksavat 2€/kpl, joten kovin isosta summasta ei kuitenkaan ole kyse.
Tuo vaikuttaisi xxs-paketilta. Xxs-paketti: Enintään 3 x 25 x 35 cm. Jos niin on, niin silloin sana "paketti" toteutuu. Se , että onko reilua kutsu noita kuplamuovikirjeitä paketiksi, siihen en ota kantaa mutta postilla on tuo "paketti" vaihtoehto.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Kyllä tuo mielestäni enemmän postin moka on jos noi on kuljetuksessa hajonnut. Itse olen nämä kuplamuovi kirjeet aina ajatellut pakettina, mutta mutta.. en nyt osaa tuohon mitään sanoa onko se nyt sit paketti vai ei kun asiaa miettii. Paljonko maksoit toimituskuluja?
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
833
Mitä sekoilua taas, jos on postikulut maksettu paketista juuri sen vuoksi että tulisi ehjänä perille niin onhan tuo nyt aivan selkeästi myyjän vika kun ei ole sovitulla tavalla tuotteita lähettänyt.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
833
Postin palvelun nimi on mikä on, kirjeenä tuo on lähetetty. Vähän kaksipiippuinen juttu kieltämättä
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Postin palvelun nimi on mikä on, kirjeenä tuo on lähetetty. Vähän kaksipiippuinen juttu kieltämättä
Joo, mutta siis pointti on se, että koska paketista maksettiin nimenomaan sen takia että saadaan koodi, niin tuo xxs-paketti olisi itsellänikin ollut ensimmäinen valinta, koska toimitetaan suoraan kotiin. Jos olisi erikseen pyydetty pakettia sen takia, että saa pehmustettua tms, toki asia erikseen.

Koko tapaus oikeastaan riippuu siitä, minkä kokoisen paketin kulut on maksettu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Menisi kyllä jo aika absurdin puolelle vaatia, että käytetyn tavaran kaupassa tavaran pitäisi olla paremmin pakattu kuin mitä keskiverto verkkokauppa niitä pakkaa. Vastaavissa kuplamuoveissahan monet firmatkin tuollaista pikkukrääsää lähettää, ja ihan samasta syystä.
 
Liittynyt
08.03.2021
Viestejä
283
Joo, mutta siis pointti on se, että koska paketista maksettiin nimenomaan sen takia että saadaan koodi, niin tuo xxs-paketti olisi itsellänikin ollut ensimmäinen valinta, koska toimitetaan suoraan kotiin. Jos olisi erikseen pyydetty pakettia sen takia, että saa pehmustettua tms, toki asia erikseen.

Koko tapaus oikeastaan riippuu siitä, minkä kokoisen paketin kulut on maksettu?
Seurantakoodin saa tavalliseen kirjelähetykseenkin 1,50 € lisähinnalla kun ostaa Plus-merkin. Toimitusaika saattaa tuurista riippuen myös nopeutua tai sitten ei. Plussakirjeet toimitetaan perille myös tiistaina vaikka tavallista kirjepostia ei silloin jaeta.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 132
Seurantakoodin saa tavalliseen kirjelähetykseenkin 1,50 € lisähinnalla kun ostaa Plus-merkin. Toimitusaika saattaa tuurista riippuen myös nopeutua tai sitten ei. Plussakirjeet toimitetaan perille myös tiistaina vaikka tavallista kirjepostia ei silloin jaeta.
Juu niin saa, tiedän.
tällä kertaa maksoin 27€ sisältäen postikulut jotta tulee pakettina ja seurantakoodilla
Mutta nyt haluttiin paketti sen seurannan takia eikä 1,50€ lisähinnasta plus-merkkiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Menisi kyllä jo aika absurdin puolelle vaatia, että käytetyn tavaran kaupassa tavaran pitäisi olla paremmin pakattu kuin mitä keskiverto verkkokauppa niitä pakkaa. Vastaavissa kuplamuoveissahan monet firmatkin tuollaista pikkukrääsää lähettää, ja ihan samasta syystä.
Just näin.

Kuvassa Jimmsin lähettämä ”paketti”, jonka hain tänään postista:

0D174A26-7247-4995-A7A0-295F4B493B49.jpeg

Tää ketju on kyllä lahja, joka jatkaa antamistaan: koskaan ei tiedä mitä tulee vastaan, kun ketjun avaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Joo, mutta siis pointti on se, että koska paketista maksettiin nimenomaan sen takia että saadaan koodi, niin tuo xxs-paketti olisi itsellänikin ollut ensimmäinen valinta, koska toimitetaan suoraan kotiin. Jos olisi erikseen pyydetty pakettia sen takia, että saa pehmustettua tms, toki asia erikseen.

Koko tapaus oikeastaan riippuu siitä, minkä kokoisen paketin kulut on maksettu?
XXS paketissa ei ole varsinaista seurantaa. Mutta siis ei nyt tullut mieleen, että jos maksan paketista pitäisi erikseen alkaa pyytämään, että pakkaathan laatikkoon niin ettei mene postissa rikki. Jotenkin sitä odottaa, että paketti meinaa laatikkoa ja laatikossa on sen verran tukea, ettei pitäisi rikki mennä. Kyllähän ehkä noinkin olisi perille ehjänä mennyt jos olisi ollut vierekkäin eikä päällekäin. Peleistä suostuin maksamaan 10€ kpl ja loput oli postikuluihin. Tuossa jälkimmäisessa 27€ tarjouksessa siis 7€ oli varattu postikuluihin eli S kokoiseen pakettiin.

Mä oon lähettänyt tänä vuonna lähemmäs 50 kuplamuovikirjettä ja noin 100 pakettia kun myynyt puoli omaisuutta pois ja kaikki meneet ehjänä ja ajallaan perille yhtä lukuunottamatta jossa kesti melkein 2 viikkoa, mutta saapui kyllä ehjänä. En siis pitäisi hirveän oletuksena tuota postin murjomista kun ei ole koskaan aiemminkaan tullut vastaan vaikka todella paljon olen tavaraa postin kautta ostellutkin ja myynyt. Kerran postissa rikkoutui yksi kirje ja siitä kyllä korvasivat todella hyvin kun tavara oli pudonnut sisältä. Muutenkin täällä Techin puolella kauppaa tehdessä tottunut enemmänkin siihen, että pirun tarkkaan on ihmiset pakannut.

Menisi kyllä jo aika absurdin puolelle vaatia, että käytetyn tavaran kaupassa tavaran pitäisi olla paremmin pakattu kuin mitä keskiverto verkkokauppa niitä pakkaa. Vastaavissa kuplamuoveissahan monet firmatkin tuollaista pikkukrääsää lähettää, ja ihan samasta syystä.
Postitushan on aina lähettäjän vastuulla ja ihan samanlailla jos sulla jotain hajoaa kaupasta tilatessa he korvaavat sen rikkoutuneen tavaran. Kuten tuossa yllä totesin niin tosiaan itsekin paljon tullut kuplamuovikirjeitä läheteltyä ja kyllähän se on hyvä ja helppo tapa ja enemmänkin kuten tässäkin oli siitä pakkaus tavasta kiinni. Jos noi olisi ollut vierekkäin eikä päällekäin niin tuskin olisi hajonnut. Nyt toi oli vaan niin kiree setti, että ei se paljoa vääntöä kaivannut.

Tää ketju on kyllä lahja, joka jatkaa antamistaan: koskaan ei tiedä mitä tulee vastaan, kun ketjun avaa.
Sen takia mä tän tänne toinkin. Maukas case. Kuten tuossa @Alosi ystävällisesti linkkasi noita halvemmalla kuin löysin ebaysta niin eihän tuolla 4€:llä (+ postikulut varmaan kuplamuovikirjeessä jossa on sama riski ;)) ole rahallisesti mitään merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2018
Viestejä
110
Postitushan on aina lähettäjän vastuulla ja ihan samanlailla jos sulla jotain hajoaa kaupasta tilatessa he korvaavat sen rikkoutuneen tavaran.
Sen enempää tapaukseen kantaa ottamatta, niin yksityisten välisessä kaupassahan ei mitään korvausvelvollisuutta toimitukseen liittyen ole, jos ei törkeällä välinpitämättömyydellä (osoitetarra suoraan näytönohjaimen kylkeen ja postiin) ole vahinkoa aiheuttanut. Tavaran omistussuhde muuttuu, kun myyjä luovuttaa sen rahdinkuljettajalle (Posti, MH, yms.), ja se on lain silmissä siitä lähtien ostajan vastuulla.

Edit: Ja suosittelen tosiaan kauppalakia vilkaisemaan ihan kaikkien muutenkin, jos yksityishenkilöiden välistä kauppaa harrastaa, niin on kaupanteon oikeudet ja velvoitteet selvillä: Kauppalaki 355/1987 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Tavaran omistussuhde muuttuu, kun myyjä luovuttaa sen tavarantoimittajalle, ja se on lain silmissä siitä lähtien ostajan vastuulla.
Jos asia todella menee noin niin miksei posti noudata tuota lakia? Vastaanottajanahan et voi selvittää tmv. mitään postin kanssa, koska posti hoitaa asiat vain lähettäjän kanssa jonka vastuulla asia ainakin postin mukaan täysin on. Esim. jos paketti katoaa kesken matkan tmv.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Jos asia todella menee noin niin miksei posti noudata tuota lakia? Vastaanottajanahan et voi selvittää tmv. mitään postin kanssa, koska posti hoitaa asiat vain lähettäjän kanssa jonka vastuulla asia ainakin postin mukaan täysin on. Esim. jos paketti katoaa kesken matkan tmv.
Asia todella menee noin, ks. Kauppalaki.

Postihan ei voi tietää onko kuljetettava tavara kaupan kohde vai mitä, eli he luonnollisesti eivät voi alkaa säätää paketin kanssa muun kuin sen heidän oman asiakkaansa, eli lähettäjän kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom