Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

TTB

Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
170
Odotellaan nyt rauhassa ylläpitäjän mielipidettä. Niin kuin jo aikaisemmin sanoin, suostun sen sinulle lähettämään ihan mielelläni jos siihen tullaan. Ei tästä mitään huutoäänestystä ole tarkoitusta pitää. Pahoittelen jo etukäteen @jannn turhasta säätämisestä.
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
336
Täältähän on hyvä nappailla nimimerkkejä ylös jolta ei kannata mitään ostaa. Näköjään paljon on ihmisiä jonka mielestä tuotteen toimintaan oleellisia (ja sen mukana tulleita tarvikkeita) ei tarvi toimittaa ostajalle, kunhan niitä ei ole ilmoituksessa erikseen mainittu kuuluvaksi mukaan.Teidän sankareiden mielestä on varmaan ok myydä myös vaikka modulaarisia virtalähteitä uudenveroisina vaikka puuttuisi emolevyn 24pin tai PCI-E kaapelit?

Hohhoijaa mitä porukkaa täälläkin on :facepalm:
Ei muuta ku exceli laulamaan siellä sitten :sdarra:
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
113
Itse henkilökohtaisesti jos olisin ostamassa tai ostanut näytön, en oleta että sen mukana tulee hdmi saati dp-kaapelia, ellei niistä erikseen ole mainintaa
Itse henkilökohtaisesti jos olisin ostamassa näyttöä olettaisin, että kaapelit tulee mukana millä näytön saa heti käyttöön käymättä kaupassa jos ei entuudestaan löydy kaapeleita. Toisaalta tässä tapauksessa toimitettiin HDMI-kaapeli.

Toisaalta ostajana olisin varmistanut vielä ennen kauppoja mitä myytävään kohteeseen kuuluu.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 783
Ajurilevy ei varmaan vaikuta toimintaan millään tavalla? Tuo kaapeli taas voi vaikuttaa.Näyttöä kun ei välttämättä pysty käyttämään sen täysillä ominaisuuksilla pelkällä hdmi johdolla. Melko kehno argumentti siis.
Et sä sitä näytönohjaintakaan pysty käyttämään täysillä ominaisuuksilla ilman ajureita. Joten se siis kuuluu mukaan sun logiikalla.
Täältähän on hyvä nappailla nimimerkkejä ylös jolta ei kannata mitään ostaa. Näköjään paljon on ihmisiä jonka mielestä tuotteen toimintaan oleellisia (ja sen mukana tulleita tarvikkeita) ei tarvi toimittaa ostajalle, kunhan niitä ei ole ilmoituksessa erikseen mainittu kuuluvaksi mukaan.Teidän sankareiden mielestä on varmaan ok myydä myös vaikka modulaarisia virtalähteitä uudenveroisina vaikka puuttuisi emolevyn 24pin tai PCI-E kaapelit.
Pikkasen eri asia. Vastaava olisi myydä kiintolevyä ilman sata johtoa. Ethän sä pysty käyttää sitä kiintolevyä ilman sitä.

Nyt toimitettiin hdmi johto, jolla sai sen kuvan näytölle ja pystyi hyödyntämään näyttöä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Et sä sitä näytönohjaintakaan pysty käyttämään täysillä ominaisuuksilla ilman ajureita. Joten se siis kuuluu mukaan sun logiikalla.

Pikkasen eri asia. Vastaava olisi myydä kiintolevyä ilman sata johtoa Ethän sä pysty käyttää sitä kiintolevyä ilman sitä.
Öö, ajurit latailee käyttöjärjestelmä automaattisesti(ja vielä uudemmat kun levyllä), eli kerrotko vielä miten tuo ajuricd on toiminnan kannalta pakollinen?

Kiintolevyissä ei myöskään tule sata piuhoja mukana, vaan ne tulevat emolevyn mukana.

Kehnot on nyt argumentit.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
Itse henkilökohtaisesti jos olisin ostamassa tai ostanut näytön, en oleta että sen mukana tulee hdmi saati dp-kaapelia, ellei niistä erikseen ole mainintaa
Olen tismalleen samaa mieltä. Koska ilmoituksessa ei erikseen mainita, että mukana tulee näyttökaapeleita on jo toimitettu HDMI-kaapelikin "extraa".
Entäs virtajohto tai jalusta millä näyttö seisoo? Eihän tuossa teidän logiikassa ole mitään järkeä.

Jos jotain OLEELLISTA puuttuu, niin siitä pitää mainita ilmoituksessa. SO F'NG SIMPLE
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Vastaavasta on aiemminkin täällä puhuttu, varmaan useampaankin kertaan.
Eli olisi hyvä jos alkuperäisessä ilmoituksessa olisi kuva tuotteesta sekä sen mukana tulevista jutuista tai sitten selvästi kerrotaan mitä kaikkea mukana tulee. (Vielä parempi jos löytyy molemmat).

On ollut tapauksia missä esim. emolevyn mukana ei ole tullut mitään kaapeleita tai edes taustapeltiä tai on lähetetty modulaarinen virtalähde ilman suurinta osaa kaapeleita eikä niiden puuttumista ole ilmoituksissa mainittu. Ainostaan että "hyvässä kunnossa oleva toimiva".

Itse pyrin kertomaan mitä paketissa tulee mukana, samalla myös kerron että en ole 100% varma esim. että onko ajuri CD tai joku mukana tulleista tarroista tms. enää mukana (noin esimerkin vuoksi). Suurinta osaa ei haittaa, pahimmillaan jotkut voivat alkaa myöhemmin vääntämään siitä kun esim. virtalähteen mukana ei tulisi 4kpl ruuveja millä laittaa se kiinni tai "käyttöohjetta".

Yksi tärkeä mikä kannattaa muistaa ja minkä yleensä itse aina myös kerron on se tuleeko alkuperäinen pakkaus mukana. Joillekin ei mitään väliä, monelle kuitenkin on. Itselleni esim. ihan pakkauksen kannalta (tuote yleensä säilyy ehjänä ja tulee paremmin perille jos on alkuperäisessä paketissa alkuperäisissä pehmusteissa).

Tämä siis vain oma mielipiteeni. Kyllä esim. sen "pelkän emolevyn ilman mitään muuta" saa myös myytyä, mutta varmasti kaikille jää mukavampi mieli jos se lukee selvästi myynti-ilmoituksessa. Pahimmillaan täällä (ketjussa) on muistaakseni tapeltu jopa jostain SATA-kaapeleista mitä ei emon mukana tullut vaikka olisi pitänyt (alkuperäisessä pakettissa on) tulla.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Ihme vammailua taas koko ketju täynnä, jos myyjä myy lähes käyttämätöntä NÄYTTÖÄ, niin on kyllä ihan ostajan omaa tyhmyyttä jos olettaa saavansa kaiken mitä kaupastakin. Ja toisekseen, jos on kuitenkin edes se HDMI johto laitettu mukaan, niin ei mitään ongelmaa omasta näkökulmasta. Sen DP kaapelin saa biltemasta varmaan 10€ jos tarvitsee
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
336
Entäs virtajohto tai jalusta millä näyttö seisoo? Eihän tuossa teidän logiikassa ole mitään järkeä.

Jos jotain OLEELLISTA puuttuu, niin siitä pitää mainita ilmoituksessa. SO F'NG SIMPLE
Dp/hdmi eivät olekaan oleellisia. Se siitä so f'ng simplestä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Hitto, @johnnyw on kaksi sivua puhunut asiaa, te vaan väittelette, että "kaapeli kuin kaapeli". HDMI:llä ei kaikki ominaisuudet toimi:

Tomshardware sanoi:
The input panel is tucked under the upright and offers two HDMI 2.0 ports and a single DisplayPort 1.2. The latter delivers the full 280 Hz with HDR and Adaptive-Sync. HDMI is limited to 240 Hz but can use HDR. We also got AMD FreeSync to work via HDMI, even though the monitor's not AMD-certified.

Kivaahan se on ostaa 280Hz näyttö, ja mukana tulleilla kaapeleilla siinä ei toimi 280Hz, eikä välttämättä adaptive-sync:kään.

--

..eikä tämäkään olisi ollut mikään ongelma, jos ilmoituksessa olisi mainittu, että DP-kaapelia ei tule mukaan.

--

Mielellään, jos ei ole pelinäytöistä tai kaapeleista kokemusta, ei osallistu tähän jauhantaan.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Hitto, @johnnyw on kaksi sivua puhunut asiaa, te vaan väittelette, että "kaapeli kuin kaapeli". HDMI:llä ei kaikki ominaisuudet toimi:




Kivaahan se on ostaa 280Hz näyttö, ja mukana tulleilla kaapeleilla siinä ei toimi 280Hz, eikä välttämättä adaptive-sync:kään.

--

..eikä tämäkään olisi ollut mikään ongelma, jos ilmoituksessa olisi mainittu, että DP-kaapelia ei tule mukaan.

--

Mielellään, jos ei ole pelinäytöistä tai kaapeleista kokemusta, ei osallistu tähän jauhantaan.
niin? Jos haluaa uutta, niin silloin ostetaan kaupasta. Jos ei halua hyllystä vedettyä tavaraa kaikkine oheistarvikkeineen, niin silloin ostetaan käytettynä. Varsinkin jos ÄO ei riitä kysymään myyjältä että onko kaikki alkuperäinen mukana, jos sitä ei ilmoituksessa erikseen mainita
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Paskan vitut, ei mihinkään paikkaan tarvitse takuupalautuksessa toimittaa mitään muuta kun se itse laite. Vai mitäpä luulette? esim puhelimen ostajalla on 1.5v päästä tallella ne kusiset nappikuulokkeet ja koko paketti tallessa?
Koitappa esim jimmsin kanssa toimia noin näytön takuuvaihdossa, saatat yllättyä ;)

Kyllä vaan vaativat sen jalustan, virtalähteen ja kaapelit.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
332
Eli onko tässä alunperin ostettu näyttö ihan vain DP kaapelin takia vai miksei pakettiin kuuluva kaapeli kuulu kauppaan?

Olem pöllämystynyt :dead:
 
Liittynyt
28.12.2020
Viestejä
5
Asiaton käytös
Alkaa @kaaliseppo puolelta menemään ”henkilökohtaiseksi” keskustelu. Moderaattorit voisi antaa pojalle pientä ”kannustinta” jos ei osaa ihmisiksi olla. ”kaaliaivo” on taas yksi esimerkki jolle täytyy yrittää vääntää asioita rautalangasta.

Väkisin vängätään vastavirtaan ja ruvetaan päteemään. Kaipaa tämän foran kauppapaikka selkeästi selventäviä kauppaohjeita, täältä voi saada kaaliaivon kaltaisilta kavereilta vaikka ja mitä. Jos kyseisen henkilön ÄO ei riitä ymmärtämään, että pointti ei ole 10 euron dp-kaapelista vaan periaatteesta mikä on oikein ja mikä väärin, mitä myyjän ja ostajan vastuu velvoittaa.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Menee ehkä hieman offtopiciksi, mutta onko kellään kokemuksia tämmöisestä tilanteesta. Myin toisen kanavan kautta näytönohjaimen. Ilmoituksessa oli mainittu vain noutomahdollisuus, mutta suostuin kuitenkin lähettämään sen eräälle joka halusi sen postitse. Ostaja pyysi toimituksen halvimmalla mahdollisella paketilla, ilman lisäpalveluja.

Ostaja nouti paketin ja laittoi kuvia joista ilmeni, että paketin kulmassa oli painauma ja näytönohjaimen I/O pelti oli vääntynyt. Lisäksi ostaja kertoi että se surisee ja kaatuilee peleissä. Näytönohjaimen testasin toimivaksi ennen ostajalle lähettämistä. Paketoin näyttiksen huolellisesti ja ostajakin totesi, että oli huolellisesti paketoitu.

Mites vastuut menee näissä, posti korvannee maksimissaan parikymppiä. Itse ymmärsin, että kuluttajien välisessä kaupassa vaaranvastuu on ostajalla siitä eteenpäin, kun tuote on toimitettu kuljetusyritykselle. Mutta näinköhän se menee, monenlaista mielipidettä tuntuu asiasta olevan. Itse en kyllä aio enää ikinä lähettää postin kautta mitään.
itsellä ollut ainakin mikäli postissa tullut pakkauslaatikkoon näkyvä vaurio posti on teipannut siihen lisähuomautuslapun.. näitä ollut vuosia että ostaja keksii jonkin syyn saatuaan paketin että sais myyjältä jotain hintahyvitystä..valitus loppuu kun pyydät lähettämään paketin takas ja maksat paketin saatuasi rahan takas.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Fiksua olisi ilmoittaa selkeästi mitä myy. Myös ostajan tulisi varmistaa tuleeko joku haluttu tavara mukaan. Ei kannata hirveästi olettaa, kun tässäkin ollaan jo montaa mieltä asiasta. Tämän näytön dp-kaapeli taitaa olla kuitenkin ihan vaan normaali dp-kaapeli, ei mikään spesiaalikampe, joten mikään hirveä tappio ei ole tapahtunut. Vähän outoa pantata kuitenkin sitä kaapelia, jos se on tallessa ja tahallaan jätetty pois? Halpa väärinkäsitys korjata.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
tuosta näytöstä riippuu mistä näyttö on ostettu, jimms tulee tulee displaykaapeli. mutta kun katsoin gigantti myyntiä siellä oli vain maininta HDMi kaapeli.
Lisäominaisuudet:
- VESA 100 x 100 -standardoitu seinäkiinnike
- Sisältää HDMI-kaapelin
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 783
2) puutteet/viat listataan
Kyllä, mutta myyjä ei ajatellut tuon dp kaapelin puuttumista vikana tai puutteena Saihan ostaja hdmi kaapelin. Ei (tai ainakaan minä en ajattele) ohjekirjojen, ajurilevyjen tai sata johtojen puuttumista ajatella viaksi eikä puutteeksi, ellei kerrota että tulevan kaikki alkuperäiset tarvikkeet ja tilpehöörit mukaan.
tuosta näytöstä riippuu mistä näyttö on ostettu, jimms tulee tulee displaykaapeli. mutta kun katsoin gigantti myyntiä siellä oli vain maininta HDMi kaapeli.
Lisäominaisuudet:
- VESA 100 x 100 -standardoitu seinäkiinnike
- Sisältää HDMI-kaapelin
Sittenhän tämä on selvä juttu. Se DP kaapeli ei ole välttämätön ja hdmi oli ihan riittävä. Ostajan olisi pitänyt kysyä sitä, jos se oli niin tärkeä.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Koitappa esim jimmsin kanssa toimia noin näytön takuuvaihdossa, saatat yllättyä ;)

Kyllä vaan vaativat sen jalustan, virtalähteen ja kaapelit.
Jimssille olen itse palauttanut ainakin virtalähteen mikä oli ostettu huuto.netistä, pelkkä takuukuitti oli ja ja itse virtalähde. Hyvin sain uuden tilalle.

Ei takuuvaihto ole sama asia kun 14 päivän palautusoikeus. Että en ihmettele jos eivät ole sinulta ottaneet viikon käytössä olleita vehkeitä takaisin myyntiin
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
sehän oli 20vuotta sittenkin kun tuli telekkareihin digiboxit, jopa huippumerkkejä myytiin ilman scartjohtoa jota ilman boxilla ei tee mitään, scartjohto piti ostaa erikseen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Jimssille olen itse palauttanut ainakin virtalähteen mikä oli ostettu huuto.netistä, pelkkä takuukuitti oli ja ja itse virtalähde. Hyvin sain uuden tilalle.

Ei takuuvaihto ole sama asia kun 14 päivän palautusoikeus. Että en ihmettele jos eivät ole sinulta ottaneet viikon käytössä olleita vehkeitä takaisin myyntiin
Ei ollut kylläkään asiakaspalautus, vaan ihan näytön takuuvaihto vajaan vuoden käytön jälkeen. Selkeästi oli RMA hakemuksen jälkeen tulleessa ohjeistuksessa mainittu että pakattava huolellisesti ja mukana tulleet tarvikkeet tulee toimittaa näytön mukana huoltoon.

Tuota gigantin oheistarvike listausta en välttämättä ihan raamatullisesti lukisi (Ei olisi ensimmäinen kerta kun on vääriä tietoja) Tuon mukaanhan tuossa ei tule edes virtakaapelia mukana :) Valmistajan sivulla kuitenkin tuo DP kaapeli listattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Ei ollut kylläkään asiakaspalautus, vaan ihan näytön takuuvaihto vajaan vuoden käytön jälkeen. Selkeästi oli RMA hakemuksen jälkeen tulleessa ohjeistuksessa mainittu että pakattava huolellisesti ja mukana tulleet tarvikkeet tulee toimittaa näytön mukana huoltoon.
Tähän varmaan vois jimms itse vastata ja varmaan toteavat, että olet itse kussut jotain tässä asiassa aika pahasti.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
tuosta näytöstä riippuu mistä näyttö on ostettu, jimms tulee tulee displaykaapeli. mutta kun katsoin gigantti myyntiä siellä oli vain maininta HDMi kaapeli.
Lisäominaisuudet:
- VESA 100 x 100 -standardoitu seinäkiinnike
- Sisältää HDMI-kaapelin
Gigantin tietoihin kannattaa yleensä suhtautua aika varauksella, Hyvin yleisesti siellä on nuo tuotetiedot virheellisiä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
675
Dp/hdmi eivät olekaan oleellisia. Se siitä so f'ng simplestä
Epic Facepalm GIFs | Tenor

Tätä asiaa on puitu tässä ketjussa jo pariin otteeseen ennenkin ja konsensus on, että jos tuotteesta puuttuu jotain on siitä mainittava myynti-ilmoituksessa tai listata mitä mukaan tulee.

Ei jää tulkinnan varaan mikä on / ei ole oleellista olla mukana ja vältetään 2 sivua p-jahausta tulevaisuudessa. Näin yksinkertaista se on.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
185
Koitappa esim jimmsin kanssa toimia noin näytön takuuvaihdossa, saatat yllättyä ;)

Kyllä vaan vaativat sen jalustan, virtalähteen ja kaapelit.
Itse huollattanut näytön eivätkä vaatineet muuta kuin näytön. Ei jalustaa, virtapiuhaa, DP piuhaa yms. Monilla ei välttämättä ole edes alkuperäistä pakkausta tilpehööreineen enää jäljellä viikon jälkeenkään tavaran ostosta. Myyjän virhevastuukin koskee sitä tuotetta, ei tavaroita. Tottakai he voivat aina pyytää asioita, mutta eri asia tarviiko niitä oikeasti.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
185
Mitä tulee tuohon väittelyyn tuon näytön ja displayport kaapelin tapauksesta niin oma mielipiteeni on se että molemmat ovat toimineet hieman huolimattomasti. Myyjä olisi voinut tarkemmin kertoa mitä on kaupassa mukana, ostaja olisi voinut kysyä.

Itse en oleta et näyttöä myydessä tulee muuta kuin virtapiuha mukana, joka on aika olennainen osa. Näyttökaapeli voi olla monesti erikseen ostettu oheistarvike, kuten mun kaikissa 3 näytössä. Yhdessäkään tullut DP-kaapelia mukana. Itse ostajana varmistaisin mitä tulee mukaan jos tieto selvästi puuttuu. Samaten myyjänä kirjoitan ilmoitukseen selvästi mitä kuuluu settiin. Nyt tässä osunut kaksi kauppakumppania vastakkain jossa molemmat toiminut "huolimattomasti".

Jos kerta myyjä on valmis piuhan lähettämään niin pistäkää riita poikki ja postarit puoliksi. Mitään ylläpitoa siihen tarvita.
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
336
Epic Facepalm GIFs | Tenor

Tätä asiaa on puitu tässä ketjussa jo pariin otteeseen ennenkin ja konsensus on, että jos tuotteesta puuttuu jotain on siitä mainittava myynti-ilmoituksessa tai listata mitä mukaan tulee.

Ei jää tulkinnan varaan mikä on / ei ole oleellista olla mukana ja vältetään 2 sivua p-jahausta tulevaisuudessa. Näin yksinkertaista se on.
Asia kunnossa :sdarra:
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
36
No kylläpä saatiin helvetinmoinen sekoilu aikaiseksi yhden kaapelin takia. Kai nyt aikuiset ihmiset saavat tämän selvitettyä ilman mitään ylläpidon kädestä pitämistä?

Myyjänä lähettäisin kaapelin ja muistaisin seuraavan kerran pistää ilmoitukseen jos jotain myyntipakkauksesta puuttuu. Vähän 50/50 koko keissi, mutta näin yleisesti ostajana olettaisin että parin kuukauden vanhassa näytössä tulisi mukana kaikki. Eri asia jos on useamman vuoden vanha näyttö, niin silloin en oleta että kaikki on tallessa.
 
Liittynyt
16.09.2022
Viestejä
4
@Jolle1997 kanssa sovitut kaupat eivät ikinä menneet maaliin. Viikon verran lupaili lähettää erinaisiin ongelmiin vedoten. Ei ole palauttanut myöskään rahoja vaikka myöhemmin lupasikin. Samankaltaisia kokemuksia myös muilla ostaneilla. Rikosilmoitus seuraa.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 783
@Jolle1997 kanssa sovitut kaupat eivät ikinä menneet maaliin. Viikon verran lupaili lähettää erinaisiin ongelmiin vedoten. Ei ole palauttanut myöskään rahoja vaikka myöhemmin lupasikin. Samankaltaisia kokemuksia myös muilla ostaneilla. Rikosilmoitus seuraa.
Ikävä kuulla. Toivottavasti ei ollut isosumma. Rikosilmoitus on oikea askel.

Ei millään pahalla, mutta jälkiviisaana todettakoon jos olisi vilkaissut tuon kauppispalautteet, niin olisi nähnyt ettei käyttäjä ole tehnyt yhtään onnistunutta kauppaa ja katsonut ettei hän ole kuin 8 viestiä kirjoittanut puolen vuoden aikana, niin ainakin minä en näillä tiedoilla olisi ostanut posteilla. Jatkossa varmaan osaat olla varovaisempi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
810
@Jolle1997 kanssa sovitut kaupat eivät ikinä menneet maaliin. Viikon verran lupaili lähettää erinaisiin ongelmiin vedoten. Ei ole palauttanut myöskään rahoja vaikka myöhemmin lupasikin. Samankaltaisia kokemuksia myös muilla ostaneilla. Rikosilmoitus seuraa.
Täällä kanssa aikalailla samat kokemukset kyseisestä kauppamiehestä @Jolle1997, eikä lupauksista huolimatta ole hetkeen mitään kuulunut. Ymmärrän kyllä sinänsä tuon täällä puhutun jälkiviisauden, ja helppohan se on jälkikäteen sitä itsekin voivotella.

Itse tosin koitin googlata henkilön numeroa ja nimimerkkiä sekä ilmoituksessa olevia kuvia, ja niiden perusteella ei ollut syytä epäillä mitään, joten sitten olisi ehkä pitänyt vaan jättää ostamatta. Mutta sitten taas toisaalta usein on myös tehty kaupat ihan täysin normaalisti, vaikka ei olisi ollut kuin pari hassua viestiä kirjoitellut tänne.

No, onneksi raha on rahaa, eikä nyt ole kyseessä mitkään satojen tuhansien talokaupat. Mutta kyllähän se aina pistää vituttamaan :kahvi:
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Täällä kanssa aikalailla samat kokemukset kyseisestä kauppamiehestä @Jolle1997, eikä lupauksista huolimatta ole hetkeen mitään kuulunut. Ymmärrän kyllä sinänsä tuon täällä puhutun jälkiviisauden, ja helppohan se on jälkikäteen sitä itsekin voivotella.

Itse tosin koitin googlata henkilön numeroa ja nimimerkkiä sekä ilmoituksessa olevia kuvia, ja niiden perusteella ei ollut syytä epäillä mitään, joten sitten olisi ehkä pitänyt vaan jättää ostamatta. Mutta sitten taas toisaalta usein on myös tehty kaupat ihan täysin normaalisti, vaikka ei olisi ollut kuin pari hassua viestiä kirjoitellut tänne.

No, onneksi raha on rahaa, eikä nyt ole kyseessä mitkään satojen tuhansien talokaupat. Mutta kyllähän se aina pistää vituttamaan :kahvi:
Laitathan myös rikosilmoitusta eteenpäin.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
281
Täällä kanssa aikalailla samat kokemukset kyseisestä kauppamiehestä @Jolle1997, eikä lupauksista huolimatta ole hetkeen mitään kuulunut. Ymmärrän kyllä sinänsä tuon täällä puhutun jälkiviisauden, ja helppohan se on jälkikäteen sitä itsekin voivotella.

Itse tosin koitin googlata henkilön numeroa ja nimimerkkiä sekä ilmoituksessa olevia kuvia, ja niiden perusteella ei ollut syytä epäillä mitään, joten sitten olisi ehkä pitänyt vaan jättää ostamatta. Mutta sitten taas toisaalta usein on myös tehty kaupat ihan täysin normaalisti, vaikka ei olisi ollut kuin pari hassua viestiä kirjoitellut tänne.

No, onneksi raha on rahaa, eikä nyt ole kyseessä mitkään satojen tuhansien talokaupat. Mutta kyllähän se aina pistää vituttamaan :kahvi:
Itsehän vinkkasin tästä jo @Ville Suvanto joka puuttui ko. herran myynti-ilmoitukseen aiemmin että postilla olijat menettävät tässä rahansa... koska kaikki punaset merkit oli tässä ilmassa. Mutta eipä kai näille voi mitään tehdä ennenkuin rahat menee täällä käyttäjiltä...

2 noutokauppaa ns. pending ja myyjä hävisi kuin pierusaharaan ja puhui itseään pussiin.

Edit. Toivottavasti porukka saa rahansa takaisin... pystyykö noita rikosilmoitustuksia viemään muuten loppuun asti jos on aikomus ja tekee petoksen mutta maksaa rahat takaisin. Tuleeko siitä edes tuomiota jos vaatii rangaistusta loppuun asti?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Täällä kanssa aikalailla samat kokemukset kyseisestä kauppamiehestä @Jolle1997, eikä lupauksista huolimatta ole hetkeen mitään kuulunut. Ymmärrän kyllä sinänsä tuon täällä puhutun jälkiviisauden, ja helppohan se on jälkikäteen sitä itsekin voivotella.

Itse tosin koitin googlata henkilön numeroa ja nimimerkkiä sekä ilmoituksessa olevia kuvia, ja niiden perusteella ei ollut syytä epäillä mitään, joten sitten olisi ehkä pitänyt vaan jättää ostamatta. Mutta sitten taas toisaalta usein on myös tehty kaupat ihan täysin normaalisti, vaikka ei olisi ollut kuin pari hassua viestiä kirjoitellut tänne.

No, onneksi raha on rahaa, eikä nyt ole kyseessä mitkään satojen tuhansien talokaupat. Mutta kyllähän se aina pistää vituttamaan :kahvi:
@Juha Kokkonen @Sampsa lienee selkee tapaus tässä vaiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Minulla on säännöt selvästi ainakin näissä lievemmissä tapauksissa hakusessa, niin kysyn varmuuden vuoksi täälläkin.

Minulla on myynnissä prossu+emo+muistit -setti.
Sain 4+ YV-tarjousta, joissa oli kaikenlaista, mm. "laita numerosi, niin soitellaan". Yhden kanssa kuitenkin aloitimme keskustelut kaupoista eilen. Hänen piti myydä vaan jotain omia juttuja ensin ja sanoin, että voimme tehdä kaupat, kun hän on myynyt ensin osansa. Tänään klo 10:43 ilmoitti, että on myynyt. Tässä vaiheessa katson kauppojen syntyneen. Hän ei tarjonnut hp:ta , vaan vähän alle.
Olin töissä , enkä kerinnyt vastaamaan viesteihin.
Sitten @sente kävi tarjoamassa hintapyynnön 14:21. Tätäkään en huomannut ennen töiden loppumista.
Sitten joskus 19:00 aikaan lähdin purkamaan sumaa, jossa oli 4 YV:tä tänään , 2 viestiä ketjussa ja toisessa tarjottiin hp. YV:llä tuli 300€ tarjouksia, ei HP:ta kenelläkään. Niitä tuli monta.

Mielestäni sovitut kaupat menevät tuossa hp:n edelle, kun olin niihin jo suostunut ja jos nyt olen väärässä tässä, niin säädän kaupat foorumin sääntöjen mukaiseksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
810
Minulla on säännöt selvästi ainakin näissä lievemmissä tapauksissa hakusessa, niin kysyn varmuuden vuoksi täälläkin.

Minulla on myynnissä prossu+emo+muistit -setti.
Sain 4+ YV-tarjousta, joissa oli kaikenlaista, mm. "laita numerosi, niin soitellaan". Yhden kanssa kuitenkin aloitimme keskustelut kaupoista eilen. Hänen piti myydä vaan jotain omia juttuja ensin ja sanoin, että voimme tehdä kaupat, kun hän on myynyt ensin osansa. Tänään klo 10:43 ilmoitti, että on myynyt. Tässä vaiheessa katson kauppojen syntyneen. Hän ei tarjonnut hp:ta , vaan vähän alle.
Olin töissä , enkä kerinnyt vastaamaan viesteihin.
Sitten @sente kävi tarjoamassa hintapyynnön 14:21. Tätäkään en huomannut ennen töiden loppumista.
Sitten joskus 19:00 aikaan lähdin purkamaan sumaa, jossa oli 4 YV:tä tänään , 2 viestiä ketjussa ja toisessa tarjottiin hp. YV:llä tuli 300€ tarjouksia, ei HP:ta kenelläkään. Niitä tuli monta.

Mielestäni sovitut kaupat menevät tuossa hp:n edelle, kun olin niihin jo suostunut ja jos nyt olen väärässä tässä, niin säädän kaupat foorumin sääntöjen mukaiseksi.
Itse olen ainakin sitä mieltä että sovitut kaupat on ns. lukkoon lyödyt kaupat. Toki en mene varmaksi sanomaan, miten menisi ihan prikulleen sääntöjen mukaan.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
51

@Roni osti muistit ilmeisesti ymmärtämättä että ne on läppäriin tarkoitettu ja antoi negatiivisen palautteen kostoksi kun en ota niitä takaisin. Ilmoituksessa kyllä mainitaan kaikki tiedot.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054

@Roni osti muistit ilmeisesti ymmärtämättä että ne on läppäriin tarkoitettu ja antoi negatiivisen palautteen kostoksi kun en ota niitä takaisin. Ilmoituksessa kyllä mainitaan kaikki tiedot.
Selkee homma. Ota yhteys ylläpitoon, notta poistaa turhan palautteen.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 783

@Roni osti muistit ilmeisesti ymmärtämättä että ne on läppäriin tarkoitettu ja antoi negatiivisen palautteen kostoksi kun en ota niitä takaisin. Ilmoituksessa kyllä mainitaan kaikki tiedot.
Samaa mieltä kuin @emagdnim . Ostajan vika, jos ei ymmärrä että so dimm muistikammat sopii vain läppäriin.

@Sampsa tai @Juha Kokkonen voisi antaa turhasta negasta varoituksen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
810

@Roni osti muistit ilmeisesti ymmärtämättä että ne on läppäriin tarkoitettu ja antoi negatiivisen palautteen kostoksi kun en ota niitä takaisin. Ilmoituksessa kyllä mainitaan kaikki tiedot.
Ja käyhän muistit luultavasti myös useampaan pöytäkoneeseen, jos nyt oikein haluaa pilkkua viilata. Nucit, Lenovo Tiny ymsyms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
OT: Saa ne pöytäkoneeseen, mutta se ei ole kaunista:
Enkä takaa mitään :)

edit: tämä vaan tiedoksi, että toimimaan saa kyllä.

..mutta Roni osti setin "60€ sis pk." ja pisti heti myyntiin "65€ +pk" ja tämä on taas tulkintani mukaan sääntöjen vastaista. Mutta en ole varma, niin pistän vaan tänne.
Joku Muu saa raportoida, jos katsoo aiheelliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom