Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
Kävin putsaamassa tuon palautteen. Ei käynyt mielessä, että nimeä olisi sinnekin jaettu.

Tämä henkilötietojen jakaminen rikkoo myös foorumin omia sääntöjä. Joten ei jaeta niitä tässä ketjussa, muissa ketjuissa, profiilissa, kauppiaspalautteessa, chatissa eikä missään muuallakaan tällä foorumilla.
Identiteetivarkaus, keksityn nimen käyttäminen, ja tilinumeron ja pankkitieton kautta yhteystietojen kalastelu ovatkin eriäviä asioita. :vihellys:
Selvä, pysytään foorumin säännöissä, mutta sen verran sanon että kyllä siitä sodan saa aikaiseks jos 300 egeä katoaa ku tuhka tuulee.. Asiasta kukkaruukkuun, Pimppana rikkoi hiljaisuuden ja palasi kuvioihin tänä iltana, lupasi lähettää paketin huomenna. Näillä termeillä lupasin poistaa hänestä kaiken loskan jos näyttis toimiva :tup:
 
  • Tykkää
Reactions: svk

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
@Saarri6

Kauan noista sun kaupoista on aikaa?



Mikäli alle 2vko, ehdotan käyttäjälle Saarri6 2vko motivaatiobannia hätäilystä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
@Saarri6

Kauan noista sun kaupoista on aikaa?



Mikäli alle 2vko, ehdotan käyttäjälle Saarri6 2vko motivaatiobannia hätäilystä.
29.8 hän sai rahat tililleen jonka jälkeen ei ole vastannut mihinkään, paitsi eilen myöhään illalla. Jos itse olet sellainen sälli jota ei kiinnosta jos 300€ katoaa kuin pieru saharaan niin sitten, mutta muuten saat vetää sukset jalkaan ihan itse.. --> ;)

ja eiköhän tää ala tuolla postauksella luistaa jo liian off-topic, I'm done here tält osin, bännien aneluille kai on omakin palsta jossain
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 114
Poliisissa nauretaan sinulle, jos kolmen arkipäivän jälkeen menet tekemään rikosilmoituksen.

Onhan se huonoa käytöstä myyjältä ja huono kauppakokemus, mutta niin on kyllä näin hätäisesti huijariksi kutsuminen ja nimen julkaisu..
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
Poliisissa nauretaan sinulle, jos kolmen arkipäivän jälkeen menet tekemään rikosilmoituksen.

Onhan se huonoa käytöstä myyjältä ja huono kauppakokemus, mutta niin on kyllä näin hätäisesti huijariksi kutsuminen ja nimen julkaisu..
Viiden, itseasiassa, mutta tuskinpa poliiseilla paljon varaa naureskella, tai no mihinkäs muuhun ne siellä aikaa saisi käytetyksi.. Tosiaan herrasta löytyypi niin paljon kokemuksia muilta, ettei huijariksi kutsuminen ollut ollenkaan hätäistä. Enpä ala tilannetta enää selittelemään sen enempää, ellei kortti katoa taas, siihen asti taitaa moderaattori itse päättää mitä haluaa tehdä ja sen voin ottaa vastaan :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 114
Viiden, itseasiassa, mutta tuskinpa poliiseilla paljon varaa naureskella, tai no mihinkäs muuhun ne siellä aikaa saisi käytetyksi.. Tosiaan herrasta löytyypi niin paljon kokemuksia muilta, ettei huijariksi kutsuminen ollut ollenkaan hätäistä. Enpä ala tilannetta enää selittelemään sen enempää, ellei kortti katoa taas, siihen asti taitaa moderaattori itse päättää mitä haluaa tehdä ja sen voin ottaa vastaan :tup:
Siis varmasti myyjässä on jotain vikaa ja radiohiljaisuus on aina huono merkki - ihan oikein soi hälytyskellot sinunkin päässäsi.

Voi kuitenkin olla pimppanalla syy tähän kaikkeen ja joku syy viivyttelyyn. Ja jos pakettisi tulee perille, mutta hieman myöhässä, ei hän ole huijari, vaan ainoastaan laiska kauppakumppani. Ymmärrän, että se on ärsyttävää, mutta nyt lynkkaat vähän liian nopeasti. Ja meilläkin posti oli auki vaan ma-pe ennen siirtymistä asiamiesposteihin ja pakettiautomaatteihin. Niitä ei ole välttämättä jossain korvessa. Ei kyllä kiinnosta häntä nyt puolustella, kun selvästi jotain ongelmia on ollut. Lähinnä vaan, että jämäkästi ja kärsivällisesti voi viedä kaupat loppuun, vaikka paketti ei lähde heti seuraavana päivänä.

Ei suuresti pahalla, mutta ymmärrän sen, että myyjää alkaa ärsyttämään jatkuva viestittely ja painostus. Se on vaan väärin reagoida lopettamalla kokonaan viestittely. Mitä yritän nyt hienovaraisesti sanoa, niin ostajana voisit toimia paremmin olemalla kärsivällisempi ja antamalla myyjälle vähän aikaa korjata virheensä rauhassa, vaikka hän ei ole sitä ansainnut mielestäsi.

Tässä kyseissä tapauksessa näyttäisi olleen laiska myyjä, ehkä jopa huijari - ja yli-innokas ostaja, joka on polttamassa myyjää roviolla, kun epäilee rahojensa kadonneen. Kumpikaan ei ole hirveän hyvä asia.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
Siis varmasti myyjässä on jotain vikaa ja radiohiljaisuus on aina huono merkki - ihan oikein soi hälytyskellot sinunkin päässäsi.

Voi kuitenkin olla pimppanalla syy tähän kaikkeen ja joku syy viivyttelyyn. Ja jos pakettisi tulee perille, mutta hieman myöhässä, ei hän ole huijari, vaan ainoastaan laiska kauppakumppani. Ymmärrän, että se on ärsyttävää, mutta nyt lynkkaat vähän liian nopeasti. Ja meilläkin posti oli auki vaan ma-pe ennen siirtymistä asiamiesposteihin ja pakettiautomaatteihin. Niitä ei ole välttämättä jossain korvessa. Ei kyllä kiinnosta häntä nyt puolustella, kun selvästi jotain ongelmia on ollut. Lähinnä vaan, että jämäkästi ja kärsivällisesti voi viedä kaupat loppuun, vaikka paketti ei lähde heti seuraavana päivänä.

Ei suuresti pahalla, mutta ymmärrän sen, että myyjää alkaa ärsyttämään jatkuva viestittely ja painostus. Se on vaan väärin reagoida lopettamalla kokonaan viestittely. Mitä yritän nyt hienovaraisesti sanoa, niin ostajana voisit toimia paremmin olemalla kärsivällisempi ja antamalla myyjälle vähän aikaa korjata virheensä rauhassa, vaikka hän ei ole sitä ansainnut mielestäsi.

Tässä kyseissä tapauksessa näyttäisi olleen laiska myyjä, ehkä jopa huijari - ja yli-innokas ostaja, joka on polttamassa myyjää roviolla, kun epäilee rahojensa kadonneen. Kumpikaan ei ole hirveän hyvä asia.
Viestiä hänelle laitoin vasta torstaina (rahat sai tiistaina) että mites paketin kanssa, ja uudestaan pe, la ja su yhden viestin päivässä hienovaraisesti. Hänellä oli ilmeisesti vittumainen pomo.. Yritin olla kärsivällinen kyllä mutta kuumotus tosiaan kasvaa kun rahat menee sielä missälie, tästä eteenpäin kyllä joko nouto vaikka hevonkuusesta tai postiennakko niin ei tule mitään epäselvyyksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
^Eihän tuo nyt ole liikoja vaadittu myyjäosapuolelta, että laittaa osat myyntiin vasta silloin, kun kerkiää kauppoja hoitamaan. Oma kiire on huono tekosyy. Jos on kiire, niin parempi siirtää myyntitapahtuma kiireettömämmälle ajanjaksolle, tai hoitaa kaupat käteisellä F2F (tai siirtää rahat takas ASAP). Se on sitä elämänhallintaa. :)

Viestihistoriasta voisi kyllä melkein kuvitella, että kyseisellä jampalla ainakin ko. näyttis on olemassa. 3DMark-ketjuissa ainakin aktiivisesti ilmoitellut SLI-tuloksiaan. Josko tuo sieltä vielä perillekin tulisi. :rolleyes:
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
Käyttäjä Fonku päätti jättää saapumatta sovitulle paikalle. Tälleen perheellisenä olisi muutakin tekemistä, kuin istua turhanpäiten Alepan parkkipaikalla.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Sijainnit yms natsaa sen verran kivasti, että @Rantakemisti vois tehdä salapoliisityötä, nyt haiskahtaa rekkaus&bannauspäivämäärien yms puolesta että tapaus "dukki" ja "Fonku" ovat sama hlö. :cigar2:


Molemmat nimimerkit sattumoisin samalta kylältä jne... ;D Betsaan virtuaaliset 100eur että ovat yksi ja sama hlö.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Sijainnit yms natsaa sen verran kivasti, että @Rantakemisti vois tehdä salapoliisityötä, nyt haiskahtaa rekkaus&bannauspäivämäärien yms puolesta että tapaus "dukki" ja "Fonku" ovat sama hlö. :cigar2:


Molemmat nimimerkit sattumoisin samalta kylältä jne... ;D Betsaan virtuaaliset 100eur että ovat yksi ja sama hlö.
Kyseessä oli sama henkilö ja oli jo näemmä kerännyt negatiivista palautetta samasta aiheesta kun Dukki.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
188
@mäggäri Emme olleet sopineet maksu- tai toimitustavasta mitään, vain sen että hinta olisi sisältänyt postituskulut, tämä ei tarkoita sitä etteikö pakettiin voisi ostajan piikkiin vielä lisätä lisäpalveluja, tai ettei ostaja voisi ehdottaa kuljetusliikettä (posti on yleispätevätermi vaikka se onkin kuljetusliikkeen nimi).

Pitääkö täällä vaan antaa rahat kiltisti toisella ja luottaa että tavara tulee toimitetuksi, kuten kaupasta ostettaessa? Tämäkin ketju on hyvä todiste siitä, ettei kenestäkään ei voi olla varma.

Itselleni 300€ ei ole raha jonka voi antaa toiselle vastikkeetta.
Itte en myy millekään postiennakkovinkujille mitään, niin paljon jääny paketteja hakematta. SE VITUTTAA. Jos ei oo munaa lyödä rahoja tilille heti (varmistaen toki kuka on kyseessä, vaikka pyytämällä ajokortin kopsun) ni saa olla ostamatta.Oikeastaan suurempi helpotus.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 793
Pyytää edestakaiset toimituskulut tilille ennenkuin paketti lähtee menemään. Näin ei tule myyjälle tappiota.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
188
raha ei korvaa sen perseilyn tuskaa kun paketoitu, lähetetty, tyhjät vastaukset onko paketti haettu, tekstiviesti paluu-ilmoituksesta ja kas kaks-kolme viikkoa menikin sitten jo. Ja muuten, posti ei korvaa mitään paketteja ellei ole särkyvänä lähetetty. ja silloinkin max 70% arvosta. Kokemusta on. Mun puolesta muut myyjät voivat ennakoilla lähetellä mutta kun se niitti tulee ni siihen loppuu.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
188
Eipä kiinnostaisi paljoa jollekin random-palstalaiselle alkaa ajokortista (ja samalla sotusta) laittaa kuvaa.
Niin no, jos pelko on väärinkäytöstä niin kannattaa peittää muutama kohta. Pääasia että maksaja tietää kenelle on maksamassa. Jos on joku parempi keino niin saapi käyttää. Jos tavaraa ei maksun jälkeen lähde, niin säästää aikaa ja vaivaa kun ei tarvi poliisilta kysyä tyypin nimeä ja tietoja.esim Prepaid tapauksissa kun ei liittymän omistajan nimeä saa vaikka kuin koittais.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
850
Niin no, jos pelko on väärinkäytöstä niin kannattaa peittää muutama kohta. Pääasia että maksaja tietää kenelle on maksamassa. Jos on joku parempi keino niin saapi käyttää. Jos tavaraa ei maksun jälkeen lähde, niin säästää aikaa ja vaivaa kun ei tarvi poliisilta kysyä tyypin nimeä ja tietoja.
Mitä niillä tiedoilla teet? Poliisihan tapauksen tutkii ja vie eteenpäin.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
188
Se on ainakin parille vanhemmalle ihmiselle kenelle oon myyny koneen ollu hyvä juttu kuulemma. Eikä oo mun korttia vielä ainakaa väärinkäytetty. Ja jos näin, ni tiedänpähän kelle oon kuvan lähettäny.Harkintaa voi käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 114
Itse pistän kauppakumppaneille puhelinnumeroni, joka ei käsittääkseni ole salainen ja omissa nimissäni tämän vuosikymmenen. Sähköpostiosoitteen ja oman osoitteen saa myös, vaikka olisin myyjänä.

Niinkuin @volvo sanoi:
Pääasia että maksaja tietää kenelle on maksamassa.
En kyllä lähettäisi mitään ajokorttia, passia tai henkilökorttia. Joku voi tehdä identiteettivarkauden. En tunne ketään, jolle näin olisi käynyt, mutta lehdestä olen lukenut, että esim. laskulla on tilattu pakettiautomaattiin kallista tavaraa, saapumisilmoitus omaan prepaid-kännykkään ja lasku henkilötietojen omistajalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Itse pistän kauppakumppaneille puhelinnumeroni, joka ei käsittääkseni ole salainen ja omissa nimissäni tämän vuosikymmenen. Sähköpostiosoitteen ja oman osoitteen saa myös, vaikka olisin myyjänä.

Niinkuin @volvo sanoi:


En kyllä lähettäisi mitään ajokorttia, passia tai henkilökorttia. Joku voi tehdä identiteettivarkauden. En tunne ketään, jolle näin olisi käynyt, mutta lehdestä olen lukenut, että esim. laskulla on tilattu pakettiautomaattiin kallista tavaraa, saapumisilmoitus omaan prepaid-kännykkään ja lasku henkilötietojen omistajalle.
Jep, ei todellakaan mitään henkkarien kuvien lähetystä. Siinähän se huijari sitten käyttää seuraavissa kaupoissa kuvaa sun henkkareista kun tuolle tielle lähdetään.

Poliisi saa ne huijarin tiedot kyllä tilinumeron perusteella kaivettua, eli niin kauan kun pitää maksut suomalaisen pankkijärjestelmän piirissä, eikä maksele bitcoineilla tai paypalilla, ei niillä tarkemmilla tiedoilla itse tee yhtään mitään.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Itse pistän kauppakumppaneille puhelinnumeroni, joka ei käsittääkseni ole salainen ja omissa nimissäni tämän vuosikymmenen. Sähköpostiosoitteen ja oman osoitteen saa myös, vaikka olisin myyjänä.

Niinkuin @volvo sanoi:


En kyllä lähettäisi mitään ajokorttia, passia tai henkilökorttia. Joku voi tehdä identiteettivarkauden. En tunne ketään, jolle näin olisi käynyt, mutta lehdestä olen lukenut, että esim. laskulla on tilattu pakettiautomaattiin kallista tavaraa, saapumisilmoitus omaan prepaid-kännykkään ja lasku henkilötietojen omistajalle.
Ihan samoilla linjoilla, laitan aina oman nimen, osoitteen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen ja joskus myös työmailin jos myyn jotain sellaista joka voi vaatia nopeampaa vastaamista. Ja tämä kaikki vaikka minulla on maistraatin myöntämä turvakielto, mutta jos joku alkaisi vaatimaan kuvia henkkareista tai muuta hämärää niin jäisi kaupat tekemättä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Itse olen muutamaan kertaan myynyt postiennakolla.
En ole myydessä sitä mainostanut, mutta kysyttäessä olen ollut valmis lähettämään kahdella ehdolla :
1 myyjä maksaa kustannukset
2 myyjä maksaa 10-20% ennakkoa riippuen tuotteen hinnasta.
Torissa kun myy postilla 500€ osaa, niin kyllä siinä ostajaa vähä mietityttää.
Murossa ja täällä ei ole koskaan kysytty postiennakolla, vaan on luotettu myyjään :tup:
Tori nyt muutenki on kauppapaikkana täynnä hukattua potentiaalia kun myyjille ei voi antaa palautetta.
 

RaWsHaRk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
18
Itse pistän kauppakumppaneille puhelinnumeroni, joka ei käsittääkseni ole salainen ja omissa nimissäni tämän vuosikymmenen. Sähköpostiosoitteen ja oman osoitteen saa myös, vaikka olisin myyjänä.

Niinkuin @volvo sanoi:


En kyllä lähettäisi mitään ajokorttia, passia tai henkilökorttia. Joku voi tehdä identiteettivarkauden. En tunne ketään, jolle näin olisi käynyt, mutta lehdestä olen lukenut, että esim. laskulla on tilattu pakettiautomaattiin kallista tavaraa, saapumisilmoitus omaan prepaid-kännykkään ja lasku henkilötietojen omistajalle.
itse en mielelläni jakele puhelinnumeroa kun on jo yhdestä häiriköstä kokemusta ja numero ollut sama vuodesta 1995..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 114
itse en mielelläni jakele puhelinnumeroa kun on jo yhdestä häiriköstä kokemusta ja numero ollut sama vuodesta 1995..
Vähissä on häiriköt, vaikka huuto.netissä olen tehnyt yli 200 kauppaa ja täälläkin lähemmäs 20. Ei normaalia ihmistä kiinnosta soitella häirikköpuheluja jollenkin miehelle, ellei koe tulleensa kusetetuksi. Ehkä oli niin, että ostaja ei ollut tyytyväinen kauppaan, mutta kauppa oli sinun mielestäsi (ja kaikkien muidenkin) ok, niin raukka sitten häiriköi, kun ei muutakaan osaa.

Lisäksi tärkeimpänä se, että ilman numeroasi en voi lähettää pakettiautomaattiin ja se maksaa sinulle ainakin 4 euroa lisää, koska posti on kallis.

Kyllä osoitteenkin saajat voivat tulla ovelle häiriköimään ja se on juuri se tarkoitus. Voi tulla antamaan suoraa palautetta, jos myymäni tietotekniikka ei toimi.

--

Eräältä ostajalta sain vihaisia sähköpostiviestejä (ja ehkä myös tekstareita) myös viikonloppuna, kun rahoja ei näkynyt ja en ollut siten lähettänyt mitään. Tämä oli häiritsevää, mutta ihan hiljaa siellä on oltu, kun kaupat sitten peruttiin kahden arkipäivän jälkeen.
Kummallekaan ei jäänyt hyvä fiilis, mutta kumpikaan ei häirinnyt toista enää sen jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
Juu eli tämän ukon nimi *Snip*, näyttäisi olevan jonkinlausta taustaakin tuossa huijaus bisneksessä. varokaa kuin ruttoa tai ottakaa maila käteen
Tälläkö oli kuitenkin onnellinen loppu ja myyjä lopun viimeksi rehellinen? Kannattanee tuo täälläkin mainita, kun useampi viesti ko. käyttäjää kohti melko negatiivista.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
Tälläkö oli kuitenkin onnellinen loppu ja myyjä lopun viimeksi rehellinen? Kannattanee tuo täälläkin mainita, kun useampi viesti ko. käyttäjää kohti melko negatiivista.
Tosiaan kuten kaverin palautteista jo näkyykin, homma saatiin pussiin :tup:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
No hyvä että 48h kohdalla hätäilit jo maksimit ja haukuit myyjän. Ei vittu taas tätä touhua. :facepalm:
Mikä 48h? Ite laskeskelin kyllä enemmän, jos noita viestejä oikein luin. (Toki arkipäiviä kolme ? No on sekin enemmän kuin 48h)

Muokkaus: No jokatapauksessa siis liian hätäinen oli, että ei sillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
No hyvä että 48h kohdalla hätäilit jo maksimit ja haukuit myyjän. Ei vittu taas tätä touhua. :facepalm:
Joo kyllä siinä kaksi viikkoa maksusta meni että sain paketin, ainakin itse laittasin paketin heti postiin kun saan rahat mutta tietääpä etten sinulta odota pakettia kahenkaan viikon sisällä sitten jos tilailee, perseestänsä puhujat voi lopettaa kitisemisen :D

Ja juu, vasta n. viikon päästä täyden hiljaisuuden jälkeen aloin riehumaan jos yhtään lukutaitoisia löytyy sitä selvittämään jos kerta kiinnostaa.. mutta kaveri oli siis kaapattu työasioihin
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
188
Jep, ei todellakaan mitään henkkarien kuvien lähetystä. Siinähän se huijari sitten käyttää seuraavissa kaupoissa kuvaa sun henkkareista kun tuolle tielle lähdetään.

Poliisi saa ne huijarin tiedot kyllä tilinumeron perusteella kaivettua, eli niin kauan kun pitää maksut suomalaisen pankkijärjestelmän piirissä, eikä maksele bitcoineilla tai paypalilla, ei niillä tarkemmilla tiedoilla itse tee yhtään mitään.
Ehkäpä se on viisainta. Tuo puhelinnumeron vaihto kyllä on mielestäni pakollista, ainakin omissa kaupoissani. Haluan myös ostajan puhelinnumeron jo ihan siksi että saa lähettetyä automaatista, ja jos jotain sähellystä tapahtuu on kiva itse soittaa, puhelimessa nää hommat hoituu kaikkein parhaiten.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Vissiin karman laki iski meikään, ku just kehuin että omat postiennakkokaupat on aina onnistunut.
Tämä siis niin kauan kunnes törmäsin käyttäjään @Jare624.
Kaupanteko hänen kanssaan vaikutti muutenkin kohtuullisen hankalalta, kun olisi esim pitänyt ajokortista lähettää kuva hänelle ja paketti erikseen vietävä postiin, että ilmeisesti saisi kirjailla tarkastusoikeuden.
Noh, ennenkö paketti oli edes saapunut määränpäähän hän ilmoitti viestillä että ei aio pakettia noutaa, koska vkl aikana rahat on kummasti kadonneet vaikka pari päivää sitten kauppa sovittiin.
Itsehän olin paketin laittanut heti seuraavan päivän postiin kun kaupat oli sovittu.
Hän kuitenkin maksoi postimaksut, mutta onhan se nyt turhauttavaa lähettää paketti toiselle puolelle suomea kääntymään.

Muutenki voisi koko kauppa-alueelle, myös ostetaan puolelle, laittaa 30pv karenssin jos se yhtään näitä trolleja hillitsisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 454
Olisit nyt numeron guugeloinut mikä on ilmoituksessa. Matkapuhelinfoorumilla, että hopeisessaomenassa bannattu. Kumma juttu :btooth:
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Vissiin karman laki iski meikään, ku just kehuin että omat postiennakkokaupat on aina onnistunut.
Mielestäni kannattaa postiennakolla kaupatessa vaatia X% kauppasummasta ennen paketin laittoa. Pelkät postikulut nyt pystyy jättämään tuollain hakematta, mutta jos siitä tuotteesta jotain etukäteen maksaa niin karsii kyllä kummasti tuollaista vatulointia.

Ja eipähän harmita itseäkään sitten niin paljoa jos sen päättääkin jättää lunastamatta, olethan saanut silloin "ilmaista rahaa" etukäteen.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Olisit nyt numeron guugeloinut mikä on ilmoituksessa. Matkapuhelinfoorumilla, että hopeisessaomenassa bannattu. Kumma juttu :btooth:
En itse ainakaan pikaisella googlettelulla löytänyt mitään muuta kuin, että sama numero ollu käytössä vuodesta 2014.

Mielestäni kannattaa postiennakolla kaupatessa vaatia X% kauppasummasta ennen paketin laittoa. Pelkät postikulut nyt pystyy jättämään tuollain hakematta, mutta jos siitä tuotteesta jotain etukäteen maksaa niin karsii kyllä kummasti tuollaista vatulointia.

Ja eipähän harmita itseäkään sitten niin paljoa jos sen päättääkin jättää lunastamatta, olethan saanut silloin "ilmaista rahaa" etukäteen.
Hän maksoi 35€ ennakkoon, et jää tuosta meikälle varmaan 20€ kun ilmeisesti pitää maksaa 5€ et saa paketin postista takaisin.
Ilmeisesti joku on valmis maksamaan 50€ että naapuri ei saa 100€.
 
Liittynyt
16.09.2017
Viestejä
56
Nyt täytyy avautua. Kantapään kautta tullut opittua, että ehdottomasti surkein kauppapaikka on Tori (ainakin rehelliselle ostajalle). Jonkin aikaa kohtuuhintaista/speksistä puhelinta skoutannut, saldona yksi esitutkinta ja ilmeisesti yksi väistetty tapaus.

Kyseisen paikan tuotteet (ainakin puhelimien osalta) voi jakaa ryhmiin: kalliit, rikkinäiset, rikkinäiset & kalliit, menee heti tai vedätykset. Josta päästäänkin mahdollisen vedätyksen yleisiin piirteisiin:
* Myyjä ole rekisteröitynyt tai on ollut rekisteröityneenä hyvin vähän aikaa. Toki poikkeuksiakin on.
* Myyjä ei ole tunnistautunut ja/tai pisteet ovat vähäiset. Tunnistautumisella ei itseasiassa ole merkitystä, kiinni jää tarvittaessa muutenkin ja pistemäärää saa kasvatettua nappikaupalla (myymällä jotain euron-parin skeidaa).
* Kuvia ei ole, niitä ei saa pyytämällä, ne on tuhnuisia tai ne on kopioitu muualta.
* Tuote roikkuu myynnissä pidemmän aikaa, vaikka sen luulisi menevän jonkin ominaisuuden perusteella nopeastikin. Löytöjä on siis aikuisten oikeasti hyvin harvoin.
* Myynti-ilmoitus ei häviä senkään jälkeen kun kaupoista on jo sovittu, koska rahaa halutaan myös muilta. Rehellisissä kaupoissa myyjä on vain laiska.
* Myyntipaikan keskitasoa alempi hinta.
* Tavaraa yritetään myydä parempikuntoisena kun se on.
* Joku hommassa haiskahtaa. Jos joku tuntuu olevan vinossa, et todennäköisesti ole väärässä. Ostaja saa esimerkiksi toiselle vedätettävälle tarkoitetun mailin "Joko maksoit?", vaikka et ole vielä edes saanut tilitietoja.
* Sähköpostiosoite, tilinumero, käyttäjänimi tai puhelinnumero on huono, muttei mahdoton tapa tunnistaa vedättäjä. Kaikkia edellä mainittuja on enemmän tai vähemmän helppo hankkia lisää, nimen voi feikata mutta laiskat varioi.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

/avautuminen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 335
Torissa on ehdottomasti kovimmat hinnat, jos päivystät ja saat ilmoituksen ilmestymisestä myyjän viidessä minuutissa kiinni. Mutta älkää nyt ihmeessä haksahtako postikauppoihin uusien tunnusten ja ylihalpojen hintojen kanssa. Ne ovat, sanotaan nyt luku persauksesta vedettynä, 80% kerroista kusetusta, kun ne muutama suomalaista huijaria tehtailevat ilmoituksia töikseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 454
Torissa nyt yleensä käy niin että jos jotain halpaa tulee vastaan, alkaa tarjouskilpailu ja myydään sille joka tarjoaa eniten.
Muutama poikkeus ollut jotka myynyt pyyntihinnalla, mutta useammin ilmoitettu "sain 5 yhteydenottoa 30min sisällä, katson kuka maksaa eniten" yms.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 482
En ole ennen joutunut missään foorumeilla tai fb:ssä kirjottamaan näihin osioihin, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Käyttäjä @Palf kanssa sovittiin kaupat mun Ryzen-koneesta. Kone oli jo menossa osiksi ja hän ilmoitti, että haluaa sen kuitenkin ostaa. Kävin ostamassa kopan koneeseen ja hain toisen näytönohjaimen yms. kasasin setin ja ajoin kouvolasta itä-helsinkiin hänelle tuomaan konetta. Noh, matkalla huomasin, että virtajohto jäi uupumaan koneesta ja se tuntui olevan este kaupankäynnille, joten sanoin, että lähden sitä Jätkäsaaren 24h-myymälästä hakemaan, se oli hänelle ok. Ei mitään, 2h myöhemmin kun pääsin takasin niin täysi radiohiljaisuus päälle ja ei vastata puheluihin tai viesteihin. Näiden ohareiden takia mulle tuli taloudellista vahinkoa yli 140 euron edestä, joten en voi hänen kanssaan minkäänlaista kaupankäyntiä suositella.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
En ole ennen joutunut missään foorumeilla tai fb:ssä kirjottamaan näihin osioihin, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Käyttäjä @Palf kanssa sovittiin kaupat mun Ryzen-koneesta. Kone oli jo menossa osiksi ja hän ilmoitti, että haluaa sen kuitenkin ostaa. Kävin ostamassa kopan koneeseen ja hain toisen näytönohjaimen yms. kasasin setin ja ajoin kouvolasta itä-helsinkiin hänelle tuomaan konetta. Noh, matkalla huomasin, että virtajohto jäi uupumaan koneesta ja se tuntui olevan este kaupankäynnille, joten sanoin, että lähden sitä Jätkäsaaren 24h-myymälästä hakemaan, se oli hänelle ok. Ei mitään, 2h myöhemmin kun pääsin takasin niin täysi radiohiljaisuus päälle ja ei vastata puheluihin tai viesteihin. Näiden ohareiden takia mulle tuli taloudellista vahinkoa yli 140 euron edestä, joten en voi hänen kanssaan minkäänlaista kaupankäyntiä suositella.
F2F kauppoihinkin oon toisinaan lisännyt sellaisen "postiennakkotapausetumaksun" :joy:, vaikka kuljen muutenkin Helsinkiin ja kaupat ostajan haluamassa paikassa X, niin 20eur vastaan tulen paikalle ja se vähennetään kauppahinnasta sitten.

Justiinkin yllämainitun kaltaisen ohimarssien välttämiseksi joutuu tämmöisen tekemään, ellei sitten ostaja nouda luotani.

Ei ihan kauheasti kiinnosta ajella reilu tunnin settiä hesen päiväruuhkissa, sekä venailla josko nyt kaupat tulee.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 482
F2F kauppoihinkin oon toisinaan lisännyt sellaisen "postiennakkotapausetumaksun" :joy:, vaikka kuljen muutenkin Helsinkiin ja kaupat ostajan haluamassa paikassa X, niin 20eur vastaan tulen paikalle ja se vähennetään kauppahinnasta sitten.

Justiinkin yllämainitun kaltaisen ohimarssien välttämiseksi joutuu tämmöisen tekemään, ellei sitten ostaja nouda luotani.

Ei ihan kauheasti kiinnosta ajella reilu tunnin settiä hesen päiväruuhkissa, sekä venailla josko nyt kaupat tulee.
Oppirahat on nyt maksettu kantapäänkautta ja jatkossa ei kuskata mitään mihinkään ;)
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
188
Nyt täytyy avautua. Kantapään kautta tullut opittua, että ehdottomasti surkein kauppapaikka on Tori (ainakin rehelliselle ostajalle). Jonkin aikaa kohtuuhintaista/speksistä puhelinta skoutannut, saldona yksi esitutkinta ja ilmeisesti yksi väistetty tapaus.

Kyseisen paikan tuotteet (ainakin puhelimien osalta) voi jakaa ryhmiin: kalliit, rikkinäiset, rikkinäiset & kalliit, menee heti tai vedätykset. Josta päästäänkin mahdollisen vedätyksen yleisiin piirteisiin:
* Myyjä ole rekisteröitynyt tai on ollut rekisteröityneenä hyvin vähän aikaa. Toki poikkeuksiakin on.
* Myyjä ei ole tunnistautunut ja/tai pisteet ovat vähäiset. Tunnistautumisella ei itseasiassa ole merkitystä, kiinni jää tarvittaessa muutenkin ja pistemäärää saa kasvatettua nappikaupalla (myymällä jotain euron-parin skeidaa).
* Kuvia ei ole, niitä ei saa pyytämällä, ne on tuhnuisia tai ne on kopioitu muualta.
* Tuote roikkuu myynnissä pidemmän aikaa, vaikka sen luulisi menevän jonkin ominaisuuden perusteella nopeastikin. Löytöjä on siis aikuisten oikeasti hyvin harvoin.
* Myynti-ilmoitus ei häviä senkään jälkeen kun kaupoista on jo sovittu, koska rahaa halutaan myös muilta. Rehellisissä kaupoissa myyjä on vain laiska.
* Myyntipaikan keskitasoa alempi hinta.
* Tavaraa yritetään myydä parempikuntoisena kun se on.
* Joku hommassa haiskahtaa. Jos joku tuntuu olevan vinossa, et todennäköisesti ole väärässä. Ostaja saa esimerkiksi toiselle vedätettävälle tarkoitetun mailin "Joko maksoit?", vaikka et ole vielä edes saanut tilitietoja.
* Sähköpostiosoite, tilinumero, käyttäjänimi tai puhelinnumero on huono, muttei mahdoton tapa tunnistaa vedättäjä. Kaikkia edellä mainittuja on enemmän tai vähemmän helppo hankkia lisää, nimen voi feikata mutta laiskat varioi.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

/avautuminen
Torikaupat vain noutona, ellei ole tuttu myyjä.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Henkilötietoja ei saa julkaista. Ketjun lukeneena olen huomannut ettei lupaa ole edes osittain näkyville tiedoille. Tästä on puhuttu ennenkin eikä vihreätä valoa ole annettu. Muokkaa viestiäsi ennenkuin saat sanomista.
Olet ihan oikeassa. Kirjoitin tästä juuri edellisellä sivulla ja iso ongelma on siinä, että foorumin ketjusta muodostuu henkilörekisteri johon kirjatut henkilöt eivät ole suostuneet. Vaikka kyseiset henkilöt olisivat rikkoneet lakia niin se ei oikeuta rikkomaan lakia laittoman henkilörekisterin muodossa. Suomen lain lisäksi tämä henkilötietojen jakaminen rikkoo myös foorumin omia sääntöjä. Joten ei jaeta niitä tässä ketjussa, muissa ketjuissa, profiilissa, kauppiaspalautteessa, chatissa eikä missään muuallakaan tällä foorumilla.

Henkilötietolaki 523/1999 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
24
Varoitus käyttäjästä @sl4yer94. Ostin häneltä näytönohjaimen täältä ja yhteydenpitoa riitti maksamisen jälkeen yhteen selittelyyn viivästymisestä. Sen jälkeen hän ei ole enää kirjautunut palstalle, eikä vastaa viesteihin/puhelimeen. Rikosilmoitus tehty.

Edit: Näyttis saapui tänään. Yhtään viestiä myyjä ei vieläkään pistänyt. Suosittelen välttämään kauppoja hänen kanssaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
105
Käyttäjästä @Kaimaz jäi paska maku kauppojen jälkeen. Ostin corsairin jäähyn, jonka piti olla moitteettomassa kunnossa vain kiinnikkeitä piti puuttua. Maksoin heti ja lähettikin ajallaan mutta jäähystä näki heti ettei ihan priimaa ole. Kennossa oli useita jälkiä että oli joko akkukoneella yritetty ruuvata vääristä kohdista tai sitten yritetty porata uusia reikiä. Molemmista flekteistä oli murtunut useita kiinnitysreikiä. Takuu piti olla verkkokauppa.comiin mutta kuittina sain vain screenshotin vimdatasta. Kerran vastasi kyselyyn näistä mutta sen jälkeen ei ole saanut enää yhteyttä, edellisessä viestissä kysyin hyvittääkö esim. rikkinäisistä flekteistä jotain mutta siihen ei enää vastannut vaikka oli foorumilla käynyt sen jälkeen. Nyt ei ole ollut kirjautuneena enää 9.10. jälkeen. Kyselin etukäteen tuotteen kunnosta ja takuista ja puhui näistä ihan paskaa.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
126
@mkoivisto :n kanssa hiukan kaupat tökkii. Tarjosin näytönohjaimesta YV:llä, sovittiin että lähettää näyttiksen kun rahat näkyy tilillä. Summa maksettu Danskebankiin 12.10 mutta näytönohjainta ei ole vielä kuulunut. 12.10 jälkeen en ole saanut yhteyttä kaveriin, olen soittanut, tekstannut ym. mutta ei vastaa.

Tunteeko joku kyseisen käyttäjän ? On kuitenkin tällä foorumilla ollut pitkään ja tehnyt kauppaa aiemminkin. Ja jos käyttää samaa nimimerkkiä murolla niin siellä myös paljon kauppaa tehnyt. Jos kukaan foorumilaisista ei saa viestiä tälle kaverille niin teen rikosilmoituksen loppuviikosta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 319
Viestejä
4 197 831
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom