Ensimmäiset suorituskykylukemat GeForce RTX 2080 Ti -näytönohjaimella julki

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452



NVIDIA julkisti eilen illlalla uudet GeForce RTX 20 -sarjan näytönohjaimet. Keynote-puheessaan yhtiön toimitusjohtaja Jensen Huang keskittyi suurimman osaa aikaa esittelemään Turing-arkkitehtuurin RT core -ydinten mahdollistamia reaaliaikaisia säteenseurantaefektejä käytännössä.

Huangin keynote-puheesta jäi kuitenkin monen mielestä uupumaan jotain: suorituskykylukemat. NVIDIA ei julkaissut yhdenkään uuden näytönohjaimen suorituskykylukemia nykyisiä näytönohjaimia vastaan, vaan Huang tyytyi toteamaan näytönohjainten olevan kymmenen kertaa Pascal-sukupolvea nopeampia – kunhan testi käyttää hyväkseen sekä RT core-yksikköä että Tensor-ytimiä.

Saksalainen PC Games & Hardware tarjoilee nyt yleisölle ensimmäistä kertaa oikeita suorituskykylukemia uuden malliston lippulaivanäytönohjaimella, GeForce RTX 2080 Ti:llä. Sivusto kuvasi Gamescom-messuilla kameralla pätkän Shadow of the Tomb Raider -pelistä, jossa oli säteenseurantaefektit käytössä. Ruudunpäivitysnopeus oli pätkän alussa 60 – 75 FPS:n välimaastossa, mutta kun valaistusefektejä oli ruudulla enemmän, oli ruudunpäivitysnopeus suuren osan testistä 30 – 40 FPS:n välimaastossa.

Testi ajettiin FullHD- eli 1920x1080-resoluutiolla, mutta tulos ei ole vertailukelpoinen minkään muiden mahdollisten Shadow of the Tomb Raider -testien kanssa säteenseurantaefektien ja keskeneräisen pelin vuoksi. Testistä ei kannata vielä vetää johtopäätöksiä lopullisen version suorituskyvystä, sillä pelin kehittäjät ovat varmistaneet säteenseurantaefektien tulevan peliin vasta ilmestymisen jälkeen tarkemmin määrittelemättömänä ajankohtana julkaistavana päivityksenä.

Lähde: PC Games & Hardware

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
854
Eipä tuosta voi paljoa sanoa jos optimoimattomalla beta koodilla ajettu, mutta veikkaan silti että tälle käy samallatavalla kuin lähes kaikille uusille ominaisuuksille mitä näyttiksiin tuodaan; Siinävaiheessa kun tuo leviää laajempaan käyttöön ja siitä on oikeasti jotain iloa niin nämä ekan sukupolven toteutukset ovat jo aivan liian hitaita, tai niistä puuttuu ominaisuuksia, jotta niillä mitään tekisi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 247
Jaa, minä ymmärsin että säteenseurannalla saadaan parempaa suorituskykyä kuin ilman sitä, kun ei tarvitse käyttää "normaalia" rautaa varjojen jne. muodostamiseen, nyt kun on valaistuksen hoitamiseen juuri siihen tarkoitukseen optimoitua rautaa.
Toki säteenseurannalla saa muutenkin nätimpää grafiikkaa jos sitä käyttää realististen materiaalien valaistuksen hoitamiseen. Ehkä Tomb Raiderin kehittäjät on pistäneet vähän liikaa säteenseurantatavaraa peliin ja sitä pitää karsia.
Vähän huono homma jos tarvii 1300€ näyttiksen, että saa 40 fps fullHD-resolla.

Lisätään vielä, että voi tosiaan tulla vähän floppi näistä korteista. Ainakin eilisten diojen mukaan puolet, tai vähän ylikin, Turingin pinta-alasta on pyhitetty säteenseurannalle ja neuraaliverkkojen pyörittämiselle. Saman pinta-alan kun olis laittanut vaan normaaleille shader-ytimille niin olis suoraan saanut tuplattua suorituskyvyn verrattuna siihen mitä se nyt tulee olemaan ilman säteenseurantaa ja neuraaliverkkoja...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Techradarin jutusta tl;dr

"We also played a variety of other PC games that shall not be named, and saw performance run in excess of 100 fps at 4K and Ultra settings."
 

Jho

Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
151
Techradarin jutusta tl;dr

"We also played a variety of other PC games that shall not be named, and saw performance run in excess of 100 fps at 4K and Ultra settings."
Joo-o. Jäi vähän epäselväksi tämä "excess of 100 fps at 4K", oliko se nyt 1 näyttis vai SLI. Edellisessä kappaleessa puhutaan yhdestä ja seuraavassa kappaleessa "GPUs" ja kuva SLI setupista.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Tosiaan ei kiinnosta juuri ollenkaan nuo säteenseuranta päällä tehdyt pelitestit vaan mikä on reaaliteho tällä kortilla. Tuo säteenseuranta on hienoa tekniikkaa joka on ehkä kypsää joskus seuraavan viiden vuoden aikana, hyvällä onnella jo 7nm prosessilla tehdyillä RTX korteilla pystyy ajamaan pelejä se päällä ja yli 1080p resolla, nyt siitä on lähinnä hyötyä renderöinneissä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Hintaa toista tuhatta euroa ja nopeus tuollaisella pikkuresolla tuota tasoa. Ei hyvää päivää. Fail is strong with this one...
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Tosiaan ei kiinnosta juuri ollenkaan nuo säteenseuranta päällä tehdyt pelitestit vaan mikä on reaaliteho tällä kortilla.
Minua kiinnostaa molemmat ihan vaan siitä syystä, että jos ipc gain pascaliin on nolla (DX11) ja RT tälle ekalle sukupolvelle vielä tuhottoman raskasta niin sitten jää kyllä harvinaisen heikoksi tämä 20-sarja. Jos ipc gain 0, mutta RT lisää kivasti karkkia hyvin vähäisin fps-kustannuksin ja DLSS yms vakuuttaa niin eihän tämä sitten ihan floppi ole.

Tuo säteenseuranta on hienoa tekniikkaa joka on ehkä kypsää joskus seuraavan viiden vuoden aikana, hyvällä onnella jo 7nm prosessilla tehdyillä RTX korteilla pystyy ajamaan pelejä se päällä ja yli 1080p resolla, nyt siitä on lähinnä hyötyä renderöinneissä.
Mistähän tähän näkemykseen olet päätynyt?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Joo-o. Jäi vähän epäselväksi tämä "excess of 100 fps at 4K", oliko se nyt 1 näyttis vai SLI. Edellisessä kappaleessa puhutaan yhdestä ja seuraavassa kappaleessa "GPUs" ja kuva SLI setupista.
Kyllä siinä yhestä puhuttiin että 100fps@4k ja usemmalla tarkoitettiin vaan sitä että paljonkohan poweria nämä gput tarvitsevat saavuttaakseen tämän suorituskyvyn.

Ja sli kuva kun puhuttiin lämmöistä eli kun kortin ei tarvi hönkiä toistapäin ja voi olla yksin niin saa varmasti tehoja irti enemmän kun ei lämpiä niin paljon :)

Sinäänsä lupaavaa eli ensimmäinen kunnon 1 kpl kortti 4k:ta varten ilman sli "häsläämistä" ja varmasti paikallaan myös resolle 1440p@144hz ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
40
Menee ainakin omasta mielestäni vähän klikkiotsikon puolelle, vaikkein nyt kovin räikeä olekkaan. Kyllä suorituskykylukema julki mutta sille ei ole mitään vertailukelpoista materiaalia olemassa.

Kuten edellisissä kommenteissa mainittiin on myös saavutettu 100+fps 4k resoluutiolla, vs 40fps fullhd

edit: jos vaikka uudesta Porschesta uutisoitaisiin samaan tapaan:
"Uuden 911 mallin suorituskyky testattu"
Uusi malli kulki nimeämättömällä tiellä nopeimillaan 60km/h
ja lopuksi todetaan nimeämättömän tien kaltevuuskulman olleen 36% ja suunta ylämäkeen ja yksikään toinen auto ei tätä tietä ole vielä ajanut
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 411
Joo-o. Jäi vähän epäselväksi tämä "excess of 100 fps at 4K", oliko se nyt 1 näyttis vai SLI. Edellisessä kappaleessa puhutaan yhdestä ja seuraavassa kappaleessa "GPUs" ja kuva SLI setupista.
Kyllä siinä yhestä puhuttiin että 100fps@4k ja usemmalla tarkoitettiin vaan sitä että paljonkohan poweria nämä gput tarvitsevat saavuttaakseen tämän suorituskyvyn.

Ja sli kuva kun puhuttiin lämmöistä eli kun kortin ei tarvi hönkiä toistapäin ja voi olla yksin niin saa varmasti tehoja irti enemmän kun ei lämpiä niin paljon :)

Sinäänsä lupaavaa eli ensimmäinen kunnon 1 kpl kortti 4k:ta varten ilman sli "häsläämistä" ja varmasti paikallaan myös resolle 1440p@144hz ;)
Heti kärkeen puhutaan 60fps 4k pelaamisesta yhdellä kortilla. Ei todellakaan tulla näkemään 100fps ilman toisen kortin apuja :D
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Heti kärkeen puhutaan 60fps 4k pelaamisesta yhdellä kortilla. Ei todellakaan tulla näkemään 100fps ilman toisen kortin apuja :D
Niino peleistä ei puhuttu mitään ja millä asetuksilla tuota 100fps@4k ;) Tulispa ne kunnon revikat jo :D
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Hintaa toista tuhatta euroa ja nopeus tuollaisella pikkuresolla tuota tasoa. Ei hyvää päivää. Fail is strong with this one...
jos vertailussa olisi mukana muita esim rx480 Gtx1060 saisi nämä varmaan sellaiset 5fps samoilla asetuksilla kuin Rtx 2080Ti.
kaikki on suhteellista..
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Tosiaan ei kiinnosta juuri ollenkaan nuo säteenseuranta päällä tehdyt pelitestit vaan mikä on reaaliteho tällä kortilla. Tuo säteenseuranta on hienoa tekniikkaa joka on ehkä kypsää joskus seuraavan viiden vuoden aikana, hyvällä onnella jo 7nm prosessilla tehdyillä RTX korteilla pystyy ajamaan pelejä se päällä ja yli 1080p resolla, nyt siitä on lähinnä hyötyä renderöinneissä.
Tuota hyödyntäviä pelejä on useita tulossa, mutta ei vielä yhtäkään ilmestynyt niin ei voi kuin todeta että @ANTI_L kommentti oli mutua.
Ehkä tiedämme paremmin vastauksen kunhan edes muutama tätä hyödyntävä peli ilmestyisi.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Tuota hyödyntäviä pelejä on useita tulossa, mutta ei vielä yhtäkään ilmestynyt niin ei voi kuin todeta että @ANTI_L kommentti oli mutua.
Veikkaan että perusti arvionsa tähän yhteen ainoaan Tomb Raider videoon. Tajusi kai itsekin, että vähän dorkaa tehdä noin vähäisistä infoista mitään suurempia johtopäätöksiä, joten leimasi kysymykseni huonoksi jottei tarvinnut myöntää omaa virhettään :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Klikkiotsikko, koska ei se mitään suorituskykyä mittaa jos ei sitä ole muilla laitteilla mitattu.
Kyllähän tuo mittaa 2080ti:n suorituskykyä tuossa pelidemossa. Ja näyttäisi olevan todella heikko suoritus. Kun pidetään verrokkina normivaatimuksia joita pelaajat odottaa esim: yli fullHD reso, mielellää minimit yli 60fps ja keskiarvo 100 tuntumassa, tuolla resolla enemmänkin.

En usko että mikään näyttis pystyy parempaankaan, ei siinä. Mutta kun tuo oli se kortti ja se demo joita valmistaja halusi esitellä niin voisi kuvitella että se kortin lähes ainut mainostettu ominaisuus toimisi pelissä edes nykyodotusten mukaisesti

Toki kyseessä demo, ehkä keskeneräset ajurit jne, mutta silti.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Katsoin julkaisun ja nuo diashowt kun kameraa käänneltiin RTX päällä ja oletettavasti 4K resolla, eli tästä päättelen, ettei säteenseurannalla pysty pelailemaan esim. 4K pelejä 60fps. Jos olen väärässä olen valmis ostamaan itselleni moisen näyttiksen (heti kun löydän pelin, joka tuota tukee ja joka kiinnostaa), mutta muuten odotan tekniikan kypsymistä mielummin pari sukupolvea.

Renderöinnissä nämä kortit voivat oikeasti olla todella tykkejäkin, mutta koska itselläni rendaus on aika vähäistä nykyään, en koe tarpeelliseksi sen puolesta tuollaista näyttistä.

Ei tässä nyt nvidia mitään sellaista julkaissut, jolla RTX päällä pelattaisiin säteenseurantaa tukevia pelejä tuolla 60fps@4K, hyvä jos päästään sinne 30-60fps välille 1080p tarkkuudella. Tämä riippuu toki suuresti toteutuksesta ja siitä kuinka paljon tuota tekniikkaa käytetään. Toivon, että efektille tulee sellainen selkeä säätö"nappi", että voi katsoa mikä taso riittää itselle, eikä tee pelistä diashowta.

Olen positiivisesti yllättynyt jos RTX2080ti pystyy ilman tuota säteenseurantaa pyörittämään DX12 pelejä 4K resolla (parhailla kuva-asetuksilla) minimissään aina yli 60fps, sekin olisi oikein kiva saavutus.

Omat aiemmat kommenttini kuten tämäkin on hyvinkin pitkälti "mutuilua" kuten suurin osa näiden korttien reaalitehoja mietiskelevät kirjoitukset, niistä ei kannata vetää papuja sieraimeen. @Halpuuttaja :n kysymys ei speksannut ollenkaan mitä osa-aluetta kirjoituksessani kysymys koski, joten siksi en vastannut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 045
Se on varmasti yksi hintaan vaikuttava seikka kun näillä CUDA renderöintisoftien nopeus ilmeisesti siinä 8 kertaistuu, niin sinne myynti voi olla melko suurta. Tilanne on siellä lähinnä: Kilpailijat älkööt vaivautuko..
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
@Halpuuttaja :n kysymys ei speksannut ollenkaan mitä osa-aluetta kirjoituksessani kysymys koski, joten siksi en vastannut.
OK, kysyin kieltämättä epäselvästi.

Jos 2080 pyörittää BFV 1440p 80+ fps vaikkapa high asetuksilla sädeseksit mukaanlukien niin olen tyytyväinen.

Jos taas RT tosiaan osoittautuu äärimäisen hintavaksi fps-taloudellisesti niin taidanpa peruuttaa tilaukseni ja päivittää parempaan pascaliin. Ihan floppi koko julkaisu jos tosiaan joku 30-60fps @1080p on todellisuutta tuolla Ti:llä RT-peleissä. Jotenkin en jaksa uskoa että rautatasolla noin raakileena kehtaisivat julkaista. Uskottavampi (tai ainakin toivottavampi) selitys mielestäni, että tuo Tomb Raider kärsii mistä lie optimointi- tai ajuritason ongelmista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 045
OK, kysyin kieltämättä epäselvästi.

Jos 2080 pyörittää BFV 1440p 80+ fps vaikkapa high asetuksilla sädeseksit mukaanlukien niin olen tyytyväinen.

Jos taas RT tosiaan osoittautuu äärimäisen hintavaksi fps-taloudellisesti niin taidanpa peruuttaa tilaukseni ja päivittää parempaan pascaliin. Ihan floppi koko julkaisu jos tosiaan joku 30-60fps @1080p on todellisuutta tuolla Ti:llä RT-peleissä. Jotenkin en jaksa uskoa että rautatasolla noin raakileena kehtaisivat julkaista. Uskottavampi (tai ainakin toivottavampi) selitys mielestäni, että tuo Tomb Raider kärsii mistä lie optimointi- tai ajuritason ongelmista.
Tosin ei kannata olettaa, että tässä vaiheessa on panostetttu RT yksiköihin ihan mahdottomasti. Jos niihin olisi panostettu reippaasti ja kortti olisi muuten edellinen sukupolven tasoa, niin myynti jäisi melko laihaksi. Nyt jos on saatu 4K suorituskyky selkeästi edellistä sukupolvea paremmaksi, niin markkinoita on pelaajapuolella heti.

Tulevaisuuteen kannattaa panostaa, mutta tasapainoisesti. Nimenomaan se, mikä tuo rahaa nyt on tärkeä panostuksen kohde.
Olisi kohtuu typerää tehdä uusi tuote, joka on nopeampi, jos ja jos ja ehkä sitten tulevaisuudessa. Se ei oikein myy.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 767
30fps on aika paljon parempi kuin 1fraimi päivässä tai kahdessa ;)

Kyllähän näissä on rautaa paljon kiinni tuossa ai:ssa ja raytrasingissä. Kattoo nyt kuinka paljon sitä on jäänyt perinteiseen rasterointiin.
Mutta ainakin ti malli lienee edellistä vähän nopsempi myös perinteisessä käytössä. Mutta mielenkiinnolla testejä odotellessa.
Jos pelkkiä teraplopseja katsoo, niin ei isoja muutoksia, mutta teraflopsit ei paljon kerro käytännön nopeudesta. Onko tietoa (saako kertoa) koska NDA päättyy?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
...Jotenkin en jaksa uskoa että rautatasolla noin raakileena kehtaisivat julkaista. Uskottavampi (tai ainakin toivottavampi) selitys mielestäni, että tuo Tomb Raider kärsii mistä lie optimointi- tai ajuritason ongelmista.
Tätähän se on kun ei ole tosiaan testitietoa, niin vähän pistää jarruja itsellä kaiken hypen hyväksymiseen. Rautahan varmaan on toimivaa, mutta onko tehoa riittävästi jo tuohon RTX:ään, että voi todella isoja aloja renderöidä reaaliajassa hyvällä tarkkuudella ja milloin on moottorit niin hyvin tehty, että tukevat kunnolla RTX:ää, yms. Kysymyksiä on vielä enemmän kuin vastauksia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 045
Jos Turing pyörittää nykypelejä kivasti 4K resolla, mutta uusia RT-efektit päällä 1080p resolla niin onhan tossa tasapaino hieman viturallaan.
Entäs kilpailijat: Ei ollenkaan.
Entäs Turing ilman RT yksiköitä: Ei ollenkaan.
Miksi panostaa mielettämästi uuteen, tulossa olevaan ominaisuuteen, jos sen seurauksena tuote kärsii muuten ihan liian pahasti.

Jos tuo ottaa tuulta alleen, niin seuraava sukupolvi on kuitenkin parin vuoden päästä ulkona ja loppupelissä valtaosalle riittää nyt FHD, jos jälki on näyttävää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Entäs kilpailijat: Ei ollenkaan.
Entäs Turing ilman RT yksiköitä: Ei ollenkaan.
Miksi panostaa mielettämästi uuteen, tulossa olevaan ominaisuuteen, jos sen seurauksena tuote kärsii muuten ihan liian pahasti.

Jos tuo ottaa tuulta alleen, niin seuraava sukupolvi on kuitenkin parin vuoden päästä ulkona ja loppupelissä valtaosalle riittää nyt FHD, jos jälki on näyttävää.
No on se nyt jos pitää ostaa 1300€ näytönohjain ja sitten vielä downgradettaa näyttö 1080peehen että pyörii pelit rtx päällä....noo eiköhän tuo piakkoin selviä mihin nuo pystyy....
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Entäs kilpailijat: Ei ollenkaan.
Entäs Turing ilman RT yksiköitä: Ei ollenkaan.
Miksi panostaa mielettämästi uuteen, tulossa olevaan ominaisuuteen, jos sen seurauksena tuote kärsii muuten ihan liian pahasti.

Jos tuo ottaa tuulta alleen, niin seuraava sukupolvi on kuitenkin parin vuoden päästä ulkona ja loppupelissä valtaosalle riittää nyt FHD, jos jälki on näyttävää.
Nojuu, pakkohan se on jostain aloittaa. 1080p60hz kortti ei vaan kiinnosta kun 1440p144hz näyttö käytössä. Mutta ehkäpä Turing yllättää positiivisesti perus GPU-hommissa. Nähtäväksi jää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 045
No on se nyt jos pitää ostaa 1300€ näytönohjain ja sitten vielä downgradettaa näyttö 1080peehen että pyörii pelit rtx päällä....noo eiköhän tuo piakkoin selviä mihin nuo pystyy....
Kehno näyttö, jos siinä ei skaalausta ole...
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
208
Onneksi ikää on jo sen verran ettei pelailut enää kiinnosta, eka 3D-kortti oli Voodoo 2. Mutta toki harrastukset aina maksaa, oli ne mitä lajia tahansa, kuten digikuvaus ja himoamani Nikon 850 järkkäri joku 4 tonnia silläkin hintaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Onneksi ikää on jo sen verran ettei pelailut enää kiinnosta, eka 3D-kortti oli Voodoo 2. Mutta toki harrastukset aina maksaa, oli ne mitä lajia tahansa, kuten digikuvaus ja himoamani Nikon 850 järkkäri joku 4 tonnia silläkin hintaa.
Näinhän se menee... taitaa itselläkin mennä välillä kuukausia ettei koneella käy kun laskuja maksamassa mutta kyllähän vehkeet pitää lyönnissä olla jos joskus innostuu/aikaa löytyy tähänkin harrastukseen.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
146
Kuten uutisessa mainitaan, eipä noista fps luvuista voi päätellä vielä oikein mitään. Keskeneräinen peli voi olla fps pullonkaulana raudasta riippumatta. Muutama early access peliä pelanneena törmännyt pelimoottorin kehitysvaiheisiin missä ei paremmalla raudalla fps nouse mihinkään. Hyvä esimerkki DayZ SA vanhemmat versiot vuosien takaa, oli ihan sama oliko gtx980ti vai gtx670 koneessa, mutta fps kaupungissa oli low asetuksilla 30 molemmilla korteilla.
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Niin, mikähän on tulos nykyisillä näyttiksillä kun testataan samaa? Kellään infoa siitä?

On turha huudella mistään mopoista ennen kuin tietää miten se vertautuu nykyvehkeisiin, samalla peliversiolla (hiomattomuus jne. mahdollisia).
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
64
Mikäköhän ihmeen aivopieru tä on Nvidialta. Tuo 30-40 fps on vielä tehokkain malli. Mites 2070 toimii? 10fps 720 resoluutiolla? Tätäkö tämä tulevaisuus on?
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Niin, mikähän on tulos nykyisillä näyttiksillä kun testataan samaa? Kellään infoa siitä?

On turha huudella mistään mopoista ennen kuin tietää miten se vertautuu nykyvehkeisiin, samalla peliversiolla (hiomattomuus jne. mahdollisia).
No ei se tilannetta muuta vaikka Pascal pyörittäisikin Tomb Raideria säteilyillä vain 3fps 1080p. Jos Turingilla dipataan 30fps:ään on se edelleen ihan yhtä suuri pettymys minun mielestäni.

Asiasta toiseen, VideoCardzin sysop huhuili redditissä, että reviewerit ovat saamassa kortteja ilmeisesti huomenna (osa jo saanut). Tulispa revikat pian...
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
jos vertailussa olisi mukana muita esim rx480 Gtx1060 saisi nämä varmaan sellaiset 5fps samoilla asetuksilla kuin Rtx 2080Ti.
kaikki on suhteellista..
Nyt on kyse yhdestä pääparannuksesta koko kortissa. Tuolla hinnalla, resolla ja mainostuksella sen vauhdin pitäisi olla reilusti yli 100fps. Jos ominaisuuden tehot loppuvat full hd tasolle niin se on floppi katsoi sitä miten tahansa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Eipä tuosta voi paljoa sanoa jos optimoimattomalla beta koodilla ajettu, mutta veikkaan silti että tälle käy samallatavalla kuin lähes kaikille uusille ominaisuuksille mitä näyttiksiin tuodaan; Siinävaiheessa kun tuo leviää laajempaan käyttöön ja siitä on oikeasti jotain iloa niin nämä ekan sukupolven toteutukset ovat jo aivan liian hitaita, tai niistä puuttuu ominaisuuksia, jotta niillä mitään tekisi.
Jep kun lopullisesta versiosta poistetaan säiteilynseurantaa käytöstä, saadaanki tehoja lisää. Onhan se aika normaalia että teknologia demoon lisätään efektejä jotka poistetaan lopullisesta versiosta. Tulee deja vu mieleen pelistä jonka grafiikka oli huonompi lopullisessa julkaisussa (nimi ei tule mieleen)

Yleensä täällä pelaajat huutaa jos on alle 60hz ei peliä voi pelata, eli tällä tiedolla 2080ti ei riitä pelaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
346
Huvittaa, kun ihmiset torppaa kortin flopiksi vaikka: peli ei ole saatavilla, rauta ei ole saatavilla eikä ajureita ole optimoitu :D
Eihän noi paremman valmistajan kortit koskaan voi floppeja olla. :lol:
Oikeita testejä odotellessa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Huvittaa, kun ihmiset torppaa kortin flopiksi vaikka: peli ei ole saatavilla, rauta ei ole saatavilla eikä ajureita ole optimoitu :D

Ihan siksi kun kyseessä mieltei tupla hintainen valmistajan paras malli ja peli pyörii alle 60hz 1080 grafiikalla.

Optimointi on tarpeettomien kohteiden poistamista, eli peligrafiikan huonontamista. Ei siinä ihmeitä tehdä.
En usko että ajurit on niin huonot kun niitä on hiottu jo puoli vuotta.
Homma on vain että kumpikin asia ei toimi samaan aikaan korkea fps ja säteenseuranta.

Toki parempaan tulokseen päästään kun peli suunnitellaan kokonaan sille, miten käy vanhoille korteille jää nähtäväksi, mutta vanhojen korttien tuki voi olla tärkeämpää kuin marginaalissa olevien uusien. Eli säteenseurannan yleistyminen voi olla hyvin hidasta johtuen 1080/ti korttien suuresta määrästä.

Oikeastaan kiinostavaa tietää paljonko tulee piirejä joissa säteenseuranta osa viallinen ja pystytäänkö se disabloimaan, ne voi olla parhaita rahallisesti pelikäyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
1
Huvittaa, kun ihmiset torppaa kortin flopiksi vaikka: peli ei ole saatavilla, rauta ei ole saatavilla eikä ajureita ole optimoitu :D

Ihan siksi kun kyseessä mieltei tupla hintainen valmistajan paras malli ja peli pyörii alle 60hz 1080 grafiikalla.

Optimointi on tarpeettomien kohteiden poistamista, eli peligrafiikan huonontamista. Ei siinä ihmeitä tehdä.
En usko että ajurit on niin huonot kun niitä on hiottu jo puoli vuotta.
Homma on vain että kumpikin asia ei toimi samaan aikaan korkea fps ja säteenseuranta.

Toki parempaan tulokseen päästään kun peli suunnitellaan kokonaan sille, miten käy vanhoille korteille jää nähtäväksi, mutta vanhojen korttien tuki voi olla tärkeämpää kuin marginaalissa olevien uusien. Eli säteenseurannan yleistyminen voi olla hyvin hidasta johtuen 1080/ti korttien suuresta määrästä.

Oikeastaan kiinostavaa tietää paljonko tulee piirejä joissa säteenseuranta osa viallinen ja pystytäänkö se disabloimaan, ne voi olla parhaita rahallisesti pelikäyttöön.
Mikä hiton 60hz?
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Yleensä täällä pelaajat huutaa jos on alle 60hz ei peliä voi pelata, eli tällä tiedolla 2080ti ei riitä pelaamiseen.
Amd parhaalla toi pyöris varmaan tök tök tök samoilla asetuksilla.
jos tossa on jotain RT juttuja päällä.

ihmiset on vaan kovin yksinkertaisia jos kuvittelee että toi peli ei pyöri tämän paremmin markkinoiden parhaalla ohjaimella normaaleilla ei RT asetuksilla.

xbox one x:llä peli on kuitenkin 1080p/60fps.
Tuskimpa vaatii sen kummallisempaa rautaa.

Tämä uutinen nyt vaan on sen vuoksi että päästään paasaan miten hidas 2080Ti on, vaikka todellisuudessa kilpailijalla ei ole ainuttakaan korttia joka pääsisi edes lähelle.


ja se on 60fps ei 60hz
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Jengi sekoilee jonkun raytraycin betan takia? Johan tuosta jo uutisoitiin, että ti pyöritti tilaisuudessa 4k julkaisuja 60-100 fps. Kyllä sieltä nopeaa rautaa on tulossa.

Reitreissinkki yleistyy sitten kun konsolit tukee sitä ja pelintekijöillä on insentiiviä impementoida se kunnolla. Pelit tehdää konsolien ehdoilla, koska suurin raha tulee sieltä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
324
Tekniikkahan on ollut pitkään tulemassa mutta näytönohjainten tehot vaan ei ole riittäneet. Tuossa juttua 10-v sitten https://hothardware.com/news/nvidia-shows-interactive-ray-tracing-on-gpus
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 767
Lisää ennakkotietoja Anandtechiltä
https://www.anandtech.com/show/13261/hands-on-with-the-geforce-rtx-2080-ti-realtime-raytracing
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Tulee deja vu mieleen pelistä jonka grafiikka oli huonompi lopullisessa julkaisussa (nimi ei tule mieleen)
Aliens: Colonial Marines?
Itsellä on sellainen mutu että tuo 30 fps säteilyllä on aika kova suoritus. Näitähän ei ole aiemmin tehty reaaliaikaisesti juuri millään. No, korttia ja testejä odotellessa. EI mene kuitenkaan ostolistalle, ei noissa hinnoissa ole mitään järkeä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Pitäs päästä omin silmin todistaan näitä RT efektejä, mutta jos ohjain on ilman RT kikkareita yli 40% nopeampi kuin Gtx1080Ti niin sen vois harkita hankkivansa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 525
Viestejä
4 165 421
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom