Ensimmäisen tietokoneen kasaus

Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
3
Moikka kaikille,

olen aikaisemmin ollut vain valmiiden kasattujen tietokoneiden ostaja, ja nyt haluaisin kuitenkin kasata koneeni itse. Olen yrittänyt ammentaa tietoa eri tietolähteistä ja yrittänyt kasata itselleni sopivimman koneen. Tietokoneen pääasiallinen käyttö on World of warcraftin pelaaminen.

Tästä päästäänkin sitten kasaukseen. Haluan tehdä sen täysin itse, ostamalla vain osat. Olen kasannut tällaisen kokoonpanon nyt Jimmsistä:
1674049934904.png


Olisinkin nyt kaivannut lisää mielipiteitä. Vaihtaisitteko jotain? Onko tämä ns. overkill niin vanhan pelin pelaamiseen kuin WoW? Kannattaisiko esimerkiksi GPU vaihtaa hieman huonompaan esim. 3060?

Saa ehdottaa myös muita kokoonpanoja. Hintahaarukka voi olla kaikkea 2000 asti.

Kiitoksia!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 949
Poista nyt ainakin toinen noista 2:sta käyttöjärjestelmästä.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 509
Ei ole GPU överi pelaamiseen. Ilmaahan noiden osien hinnassa on jonkin verran ja kuten aiemmin todettiin niin turhaan 2 lisenssiä on.
Tarvittavan lisenssin löydät edullisemmin
googlettamalla esim. windows 10 huutonet

Tuossa 650e halvemmalla about. vastaavan tehoinen kone.

 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 301
Tuossa kone ilman näytönohjainta 995,40 €

näytönohjaimeksi 4070ti


Tai suoraan amd kaupasta 7900xt

Jos haluat rgb:tä prossujäähyyn, saat sen 5 €


Ja windowslisensin saat huuto.netistä

 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 301
Ei ole GPU överi pelaamiseen. Ilmaahan noiden osien hinnassa on jonkin verran ja kuten aiemmin todettiin niin turhaan 2 lisenssiä on.
Tarvittavan lisenssin löydät edullisemmin
googlettamalla esim. windows 10 huutonet

Tuossa 650e halvemmalla about. vastaavan tehoinen kone.

Sulla on 650w virtalähde. 750w saa samalla hinnalla.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
3
Ei ole GPU överi pelaamiseen. Ilmaahan noiden osien hinnassa on jonkin verran ja kuten aiemmin todettiin niin turhaan 2 lisenssiä on.
Tarvittavan lisenssin löydät edullisemmin
googlettamalla esim. windows 10 huutonet

Tuossa 650e halvemmalla about. vastaavan tehoinen kone.

Moi madi ja muut,

kiitos kaikille vastauksista! En tiennytkään että Windows tulee mukana joten vähän hölmö olo tuli, heh.

Tämä sun laittama setuppi näyttää kaikkein mukavimmalta kukkaron mielestä, joten tartuin tähän. Muutin oikeastaan tota GPU:ta 40 euroa kallimpaan malliin, jotta sain sellaisen mitä oli varastossa, ja myös PSU:n vaihdoin 850w malliin, koska sitäkin oli varastossa ja vain reilu 15e kalliimpi.

Nyt näyttäisi tältä:

1674054125182.png


Onko tässä kaikki tarvittava, että kasaaminen onnistuu näiden pohjalta? Esim. tarvitsenko jotain lisäpiuhoja/thermal pastea yms..?

Tosiaan olen ensimmäistä kertaa kasaamassa konetta, ja kaikki vinkit mitä on antaa otetaan mielellään vastaan :).
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
645
Jäähyn mukana pitäisi tulla perus tahna jolla saat asennettua. Tietenkin Arctic MX-4 tms. Noctua tahnana parempaa. Noilla saat kyllä pätevän setupin aikaiseksi :thumbsup:

Muoks! Ja tuolta saat ladattua wintoosa 11
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 301
Moi madi ja muut,

kiitos kaikille vastauksista! En tiennytkään että Windows tulee mukana joten vähän hölmö olo tuli, heh.

Tämä sun laittama setuppi näyttää kaikkein mukavimmalta kukkaron mielestä, joten tartuin tähän. Muutin oikeastaan tota GPU:ta 40 euroa kallimpaan malliin, jotta sain sellaisen mitä oli varastossa, ja myös PSU:n vaihdoin 850w malliin, koska sitäkin oli varastossa ja vain reilu 15e kalliimpi.

Nyt näyttäisi tältä:



Onko tässä kaikki tarvittava, että kasaaminen onnistuu näiden pohjalta? Esim. tarvitsenko jotain lisäpiuhoja/thermal pastea yms..?

Tosiaan olen ensimmäistä kertaa kasaamassa konetta, ja kaikki vinkit mitä on antaa otetaan mielellään vastaan :).
Haluatko kasata koneen, vai haluatko että datatronic kasaa sen sulle ilmaiseksi ja joudut vain itse asentaa windowsin ja ajurit?

Eli lisää tämä ostoskoriin


Ja käytä koodia
iotech-kasaus

Itse vaihtaisin jäähyn tähän:

 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 997
Ja näyttis tähän:
Pienellä lisäpanostuksella huippumalli.

Edit: Kun Datatronicista saa kokoamisen ilmaiseksi niin on ihan nobraineri sitä ottamatta mukaan. Opettelee sitten koneenkasaamista päivittämällä konetta myöhemmin tms ;)
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
645
Ja näyttis tähän:
Pienellä lisäpanostuksella huippumalli.

Edit: Kun Datatronicista saa kokoamisen ilmaiseksi niin on ihan nobraineri sitä ottamatta mukaan. Opettelee sitten koneenkasaamista päivittämällä konetta myöhemmin tms ;)
Jees, itse kasaten tulee tutuksi. Sitten voi täällä kysellä seuraavaksi mikä on kun ei kone boottaa... :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Haluatko kasata koneen, vai haluatko että datatronic kasaa sen sulle ilmaiseksi ja joudut vain itse asentaa windowsin ja ajurit?

Fortista saa myös RGB:llä, jos semmoinen kiinnostaa:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 301
Fortista saa myös RGB:llä, jos semmoinen kiinnostaa:
En kokenut tarpeelliseksi linkata tuota rgb versiota uudelleen.

Jos haluat rgb:tä prossujäähyyn, saat sen 5 €

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
En kokenut tarpeelliseksi linkata tuota rgb versiota uudelleen.
No joo, 5800X3D:n omistajana suosittelen kyllä paremman jäähyn, kuin Fera 5 ostamista siihen.

Fera 5 on hyvä jäähy, mutta jossain vaiheessa lämpökuorma on liian suuri ja pitää hankkia parempi.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 301
No joo, 5800X3D:n omistajana suosittelen kyllä paremman jäähyn, kuin Fera 5 ostamista siihen.

Fera 5 on hyvä jäähy, mutta jossain vaiheessa lämpökuorma on liian suuri ja pitää hankkia parempi.
5800x3d:n kohdallahan vika ei ole lämpökuormassa, vaan heikossa lämmön johtavuudessa cachen läpi. Kun on enemmän lämpöputkia, se lämpö siirtyy tehokkaammin pois prossulta.

Ja jos on jo fera 5 ostettuna, niin en kyllä itse ostaisi uutta jäähyä tuolle 5800x3d:lle, mutta joo en ostaisi fera 5 tuolle prossulle.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
3
Moi taas kaikki!

Kiitos hirveästi vastauksista, niitä tulikin paljon enemmän kun olin ajatellutkaan.

Laitoin myllyn nyt tilaukseen. Tein vielä muutaman muutoksen viimeisimpien viestien perusteella;
-Vaihdoin GPU tuohon Sapphiren vastaavaan, jota kajakkivajakki suositteli, kiitos siitä!
-Vaihdoin Cpu coolerin tuohon Endorfyn Fortis 5 14cm jäähdyttimeen.
-Lisäksi lisäsin vielä asennuspalvelun, jotta ei sitten tarvi harmitella jos onnistun jotain tuhoamaan.

Kiitokset kaikille vielä avuliaista viesteistä. Eiköhän tuolla koneella saada jo pelit pyörimään hitusen paremmin!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 268
Viestejä
4 231 374
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom