Ensimmäinen pelikone, budjetti 1000€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aby
  • Aloitettu Aloitettu

Aby

Liittynyt
19.09.2024
Viestejä
4
Tarkoituksena olisi hankkia ensimmäinen pelikone jokseenkin kustannustehokkaasti ja oma osaaminen ei näihin asioihin riitä :)

Budjetti: noin 1000€ (pelikone, näytön ei tarvitse sisältyä tähän).
Käyttö: Pääosin nettiselailu, työskentely (Excel, satunnainen PowerBI) ja satunnainen pelaaminen (Sims, Cod, RDR 2).

Muutamia erikoisempia ehtoja löytyy. Näin naisena arvostan visuaalisesti kaunista ilmettä ja haluaisinkin, että kotelo olisi kaunis ja muuhun sisustukseen sopiva. Erityisesti omaa silmää miellyttää Fractal Designin North Valkoinen ja Terra Small kotelot. Näytössä arvostan hyvälaatuista kuvaa ja siksi olenkin näytöksi miettinyt Samsung Odyssey G6 27" OLED näyttöä - tästäkin saa antaa mielipiteitä.

Kiitokset avusta!
 
Kasauksen ja käyttöjärjestelmän asennuksen kanssa.


mikäli käyttöjärjestelmän asennus onnistuu itseltä niin säästää tuosta foorumin etukoodilla ~66€.
 
Sellainen huomioitava asia vielä, että koneeseen pitäisi saada langaton verkkoyhteys. Käyttiksen asennuksen saan kyllä itse hoidettua.
 
Kiitokset avusta. Mitä mieltä olet, olisiko järkevämpää yrittää etsiä konetta käytettynä tällä budjetilla vai onko tuo "riittävä" omassa käytössä? Haluaisin myös, että kone olisi hiljainen.
 
Kiitokset avusta. Mitä mieltä olet, olisiko järkevämpää yrittää etsiä konetta käytettynä tällä budjetilla vai onko tuo "riittävä" omassa käytössä? Haluaisin myös, että kone olisi hiljainen.
Näytönohjain on tuossa aika hidas, mutta muuten kokonaisuus näyttää hyvältä. Käytettynä löytänee nopeamman näyttiksen halvemmalla.
 
Olisiko tällainen näytönohjain parempi? Riittääkö tuo jäähdytin pitämään koneen viileänä?

 
Ei kai am5 kanta tarvitse ecc muisteja.muistit itse valitsisin emon manuaalin suositus taulukosta ongelmien välttämiseksi
 
Ei kai am5 kanta tarvitse ecc muisteja.muistit itse valitsisin emon manuaalin suositus taulukosta ongelmien välttämiseksi
Ei se QVL lista mikään Raamattu ole, ne on vain muistikittejä mitä valmistaja on testannut, luonnollisestikaan kaikkia mahdollisia muisteja ei pysty testaamaan ja muistit voi olla toimimatta vaikka löytyisivätkin siitä listalta.
 
Totta tuo että se lista on valmistajan suosittelema mutta ongelmien välttämiseksi itse ainakin maksaisin vaikka pari kymppiä lisää jotta yhteensopivuus pitäisi olla taattu ja eikö tuo ecc muistikitti ole jo kalliimpi kuin non ecc.toimiiko ylipäänsä ecc muistit tuossa emossa kun valmistaja ei puhu ecc mitään.
 
Totta tuo että se lista on valmistajan suosittelema mutta ongelmien välttämiseksi itse ainakin maksaisin vaikka pari kymppiä lisää jotta yhteensopivuus pitäisi olla taattu ja eikö tuo ecc muistikitti ole jo kalliimpi kuin non ecc.toimiiko ylipäänsä ecc muistit tuossa emossa kun valmistaja ei puhu ecc mitään.
Ei QVL lista ole valmistajan suosittelema muistilista vaan mitkä muistikitit valmistaja on testannut. Ei ole kuitenkaan 100% lupaus että toimii luvatuilla spekseillä. Muistikammat ovat niin yksinkertaista tekniikkaa eli "tyhmiä" joten harvoin yhteensopivuus ongelmia edes on.
DDR5 itsessään on jo "ECC" virheenkorjausominaisuus, ECC muisteissa vain yksi muistipiiri enemmän. Toimivat ihan normaalisti kuten muutkin muistit.

 
Totta tuo että se lista on valmistajan suosittelema mutta ongelmien välttämiseksi itse ainakin maksaisin vaikka pari kymppiä lisää jotta yhteensopivuus pitäisi olla taattu ja eikö tuo ecc muistikitti ole jo kalliimpi kuin non ecc.toimiiko ylipäänsä ecc muistit tuossa emossa kun valmistaja ei puhu ecc mitään.

Adatan kitti on halvin 6000c30. Hassua olisi ettei toimisi, kun tuota on vuoden päivät foorumilla suositeltu. Kyllä se siellä DT:n kasauksessa selviää mikäli probleema tulee.

helppo se on suositella mitä vaan. Alkuviestissä oli asetettu budjetti 1000€ joka aiheuttaa omat kompromissinsa. Budjetti tosin nähtävästi noussut alun jälkeen 30% niin ei varmaan enää ole parista kympistä kiinni.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 986
Viestejä
4 417 923
Jäsenet
73 258
Uusin jäsen
lu1kero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom