Ensimmäinen pc

Liittynyt
27.04.2024
Viestejä
4
Hei olen suunnitellut ensimmäisen peli-pc:n rakentamista. Budjettia minulla on noin 2000e Koneen lisäksi tarvitsisin myös näytön ja näppäimistön. Tarkoituksena olisi pelata FPS- ja muita pelejä, ja kone tulisi myös muuhun kuin pelaamis-käytöön. Itse en oikein tiedä millaisia osia kannattaisi hankkia, joten olisiko kenelläkään antaa vinkkiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Ensin pitää päättää näyttö, tuolla budjetilla melkein lähtisin 1440p. Sitten varaisin 500€ budjetista näyttö + mekaaninen näppäimistö ja perushyvä pelihiiri.


ja joku WQHD pelinäyttö, tätä en suosittele, mutta hintaluokassa 200-300€:
(tässä pitää päättää, IPS vai VA ja mielellään ei ostaa droonikaupasta)

Sitten jäisi koneeseen 1500€ ja AM5 olisi parempi ja täällä on ihmisiä paremmin selvillä hintatasosta kuin minä. Käytännössä , osaavimmat kasaajat säästää 100-200€ osissa ja sillä saa astetta paremman näytönohjaimen. Varsinkin kesällä, en itse seuraa niin tarkasti ja en esim. suosittele mATX-emolevyä ATX-koteloon, mutta jos sillä säästää tarpeeksi rahaa parempaan näytönohjaimeen, se on parempi.

--

Lisäksi voisit listata pelejä (joita pelaat), kun Nvidia on parempi esim. CS2, mutta muuten AMD on parempaa vastinetta rahoille.
 
Liittynyt
27.04.2024
Viestejä
4
Nämä ovat hyvät osat minulle mutta haluaisin erillien ssd:n käyttöjärjestelmälle niin mikä olisi siihen hyvä?
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 047
Nämä ovat hyvät osat minulle mutta haluaisin erillien ssd:n käyttöjärjestelmälle niin mikä olisi siihen hyvä?
No yleensä nopein ssd laitetaan käyttikselle ja tuo korissa oleva on nopea. Toiseksi tikuksi menisi hitaampikin. Tuosta 2 teraisesta kyllä voi osioida oman lohkonsa käyttikselle, mutta jos nyt välttämäti haluat toisen oman tikun niin vaikkapa tuo käyttiksella:

Mitään varsinaista hyötyä tuosta toisesta tikusta siis ei ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 615
Viestejä
4 253 904
Jäsenet
71 346
Uusin jäsen
Sigmeoni

Hinta.fi

Ylös Bottom