Kiinnostaisi tietää miten muut huonoa englantia osaavat ovat oppineet kieltä käyttämään. Itsellä oli aina kouluissa huono kielipää ja vasta koulujen jälkeen töissä huomasin tarvitsevani englantia jatkuvasti. Töissä kaikki dokumentointi ja monet sähköpostit tehdään englanniksi tällä kielellä. Olen jo oppinut hyvin ymmärtämään luettaessa tai kuunneltaessa, mutta lauseiden rakentaminen puhuttaessa tai kirjoittaessa tuottaa vaikeuksia. Tämä varmaan johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että kieltä ei ole tarvinnut käyttää niin paljon.
Olen kokeillut myös joitain ohjelmia kuten WordDive, mutta ei niistä ole ollut apua. Ne keskittyvät tosi paljon yksittäisten sanojen opetteluun. Olisiko ideoita miten niitä lauseita pääsisi kirjoittamaan työpaikan ulkopuolella ja parantamaan taitoja? Varmasti tätä oppisi parhaiten, kun sitä alkaisi vaan käyttämään, mutta mielelläni opettelisin jossain muualla kuin työpaikalla.
Olen kokeillut myös joitain ohjelmia kuten WordDive, mutta ei niistä ole ollut apua. Ne keskittyvät tosi paljon yksittäisten sanojen opetteluun. Olisiko ideoita miten niitä lauseita pääsisi kirjoittamaan työpaikan ulkopuolella ja parantamaan taitoja? Varmasti tätä oppisi parhaiten, kun sitä alkaisi vaan käyttämään, mutta mielelläni opettelisin jossain muualla kuin työpaikalla.