Varaosat, kuten akusto voidaan tehdä modulaarisiksi, jolloin niitä voidaan vaihtaa helposti, missävain. Nykyisin suuntaus on se, että kaikki boxit on lukittu toisiinsa, jolloin huoltoja on saatu pakotettua merkkihuolloille, täysin turhaan. Muutenkin osat ja järjestelmät yritetään suunnitella siten, että niitä ei saisi, kuin valmistajalta ja hinnat ovat sitten täysin naurettavia.No ei 10v+ autoon kannata enää auton arvon suuruista remonttia alkaa tekemään. Jos vaikka model s pelkkä akkupaketti maksaa ~20k€ + asennus niin ei sellaista kannata alkaa ~20k€ arvoiseen autoon laittamaan. Siellä on niin paljon muutakin mitä voi hajota, että ei siinä vaan ole järkeä. Muilla osilla kuitenkin on arvoa, joten järkevämpi vaan laittaa purkuun ja myydät toimivat osat. Akkujen korjaaminen ei tule tulevaisuudessakaan olemaan mikään nyrkkipajojen hommia, kuten nytkään ei automaattivaihteistojen korjaaminen ole. Edes merkkiliikkeet ei korjaa automaattivaihteistoja tai akkuja, sinne vaihdetaan vaan uudet tilalle. Kummankin korjaaminen vaatii erityisosaamista ja kalliita erikoistyökaluja. Tuollaista 100kWh akkupakettia korjaavan pitää oikeasti tietää mitä tekee, kun siinä on niin paljon varastoitunutta energiaa, että se vastaa kohtuu kokoista pommia jos sen kanssa sekoilee. Ihan jo työturvallisuuden ja auton omistajan tai seuraavan omistajan kannalta. Siinä on melkoinen yllätys kun joku peruspentti on käynyt jonkun patentin tekemässä sinne akustoon ja se syttyy tuleen/räjähtää tms. Sähköautossa on vähän huollettavaa ja normaalit alusta/jarru ym. jumpat onnistuu kyllä ihan normikorjaamolta kuten muissakin autoissa.
Akkukin voidaan tehdä useammasta sisäisestä moduulista, jotka ovat vaidettavissa järkihintaan.
Ja 10 vuotta /500000km ei saa olla autolle ikä, jolloin sitä ei kannata enää korjata. Jos niin on ja hinnat noin törkeän kalleita, niin sitten on todella ripulipaskaalaatu noissa.