En saa Windows 11 käynnistymään edes boottitikulla

Windowsin päivityksen jälkeen en saa konetta käynnistettyä. Minä olen kokeillut boottitikulla ja saan valittua sen ensisijaiseksi boottausvälineeksi, mutta kone ei käynnisty sillä.
Olen laittanut USB-porttiin myös SSD-aseman jossa on omana asennuksenaan Windows 11. Saan valittua sen boottausvaihtoehdoksi nro1, mutta tietokoneeni ei tunnu lukevan sitäkään.
Minä en pääse niin pitkälle, että Windows-logo tulisi näkyviin eli en pääse Win-Recovery -tilaan.

Minä pyydän jotain rakentavaa neuvoa, kiitos.

Kokeile saatko pakotettua palautusympäristön käynnistyksen. Käynnistä kone ja sammuta se lähes saman tien, toista uudelleen, kolmannella käynnistyskerralla Windowsin pitäisi pakottaa käynnistys palautusympäristöön, jos vain mikään ei ole hajalla. Saattaa vaatia jokusen yrityksen.

Windowsin palautusympäristö | Microsoft Support

Vähän tarkempaa infoa koneesta voisi auttaa jos jollain on ollut samankaltaista ongelmaa.
Mutta miltä biosin boottijärjestys näyttää?

Windowsin päivityksen jälkeen en saa konetta käynnistettyä. Minä olen kokeillut boottitikulla ja saan valittua sen ensisijaiseksi boottausvälineeksi, mutta kone ei käynnisty sillä.
Olen laittanut USB-porttiin myös SSD-aseman jossa on omana asennuksenaan Windows 11. Saan valittua sen boottausvaihtoehdoksi nro1, mutta tietokoneeni ei tunnu lukevan sitäkään.
Minä en pääse niin pitkälle, että Windows-logo tulisi näkyviin eli en pääse Win-Recovery -tilaan.

Minä pyydän jotain rakentavaa neuvoa, kiitos.
Meneekö bootti aina suoraan biosiin?

Kuulostaa siltä että boot tikku on väärin tehty. Mulla kävi hiljattain vama linux pohjasella tikulla.

Toisaalla:

Ei ole omalle kohdalle tullut rikkoontumisia mutta usea malli ei toimi kun tietyissä tilanteiisa.
Vaanhin on kai trancend jetflash 512mb mall oisko vuosimalli 2005.
Käytän sitä emo bios päivityksiin kun on 100% tomiva siihen.
Löytyy siten ainakin 3 kpl mitä ei sovellu windows asennukseen 2kpl sandisc extreme usb 3.0 64gb mallit sekä yksi avainperä lukolla metallinen pny usb3.0 16gb malli mitä ei sovelli mihinkään on umpisurkea.
Kingston datatravelller hyperX 16gb usb2.0 malli käytän windows asennukseen kun on luotettava kun usb 3.0 versiot eivät tahdo toimia jokaisessa emossa sekin on jo 2009 vuosimalli eli ei voi puhua huonosta kestävyydestä.
Uudemmat nopeammat mallit luultavasti ovat kestävyydeltään heikommat kun lämpökuorma niissä paljon korkeampi erityisesti nämä usb c malli missä nopeus yli 1000mb/s.
Löytyy yksi kappale kingston datatraveller pro max 256gt mutta olen kerran käyttänyt kun on usb type c liitin niin tulee harvoin käytetty.
Ja tuo windows poista laite toiminto on kyllä puolet ajasta viallinen kun heittää jonkinlaisen virheen välillä eli saa joko koneen sammuttaa tai ottaa tikku irti ilman sitä toimintoa se kai johtuu siitä että joku ohjelma tai palvelu ei saa pysäytetty mitä jää käyttämään usb tikkua eli normi windows ongelma on ollut sama vika windows 95 second edition käyttiksestä lähtien kun tuli usb tuki.

Eli koita toisella (vanhalla) tikulla..

Miulla alkoi kanssa kone sekoilemaan tuon toiseksi viimeisimmän win11 päivityksen kanssa. Ensin huomasin että kone ei aina mennyt kokonaan pois päältä vaan jätti flektit pyörimään ja myöhemmin alkoi tehdä niin että lähti vasta toisella käynnistyksellä windows käyntiin. Ekalla startilla kyllä kaikki flektit lähti päälle jne mutta käyttis ei. Tässä välissä tuli kaikkea mahdollista netistä löydettyä tipsiä kokeiltua mutta ongelma poistui vasta eilisen windows päivityksen myötä.

Statistiikka

Viestiketjuista
312 856
Jäsenet
84 388
Uusin jäsen
RetKiKimppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom