En saa uuden television myötä tietokoneesta vahvistimen kautta kuvan lisäksi ääntä siirtymään, niin että se tulisi vahvistimen kaiuttimilta.

Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
21
Minulla menee tietokoneesta HDMI -johdolla vahvistimelta televisioon liitännät, kuva siirtyy nykyään (pienen tappelemisen jälkeen), mutta ääni ei.
Ennen kaikki on toiminut, mutta nykyään ei.

Ainoa asia mitä on tapahtunut toimimisen jälkeen on, että olen tehnyt pölyäviä töitä vahvistimen lähellä (onko rikkoutunut? Tähän en juurikaan usko.) sekä televisioni on uusittu eli paljon uudempi kuin muu elektroniikka.

Televisio on tosiaan uusittu ja yksi asia jota olen vähän miettinyt mistä voisi kiikastaa on tämä ARC, television taakse kun katsoo, niin yksi kanava "HDMI3" on tälläinen ARC, josta en kovinkaan paljoa ymmärrä ja koitin myös laittaa kytkennät sen HDMI-kanavan kautta, mutta ei auttanut.

Tietokoneeni on n.10v vanha ja ainakin tunnistaa minun vahvistimen ja ilmoittaa siellä "DENON".

Vahvistin on DENON AVR 1312 ja samaten n. 10 vuotta vanha. Sen tiedän,että vahvistin tukee myös äänen siirtymistä kanavien kautta, kun on tosiaan näin aiemminkin toiminut.

HDMI-kaapelini ovat aika vanhoja.

En saanut tuota ääntä siirtymään edes optisella piuhalla, kun HDMI-johdotukset pidin samana (Tietokone -> vahvistin , vahvistin -> televisio + optinen vahvistin - > televisio)

Kokeilin toisella aika uudella tietokoneella samoin liitännöin sekä kaapelein ja ongelma oli yhä olemassa.

(Toisella tietokoneella kokeillessani en saanut siirrettyä edes kuvaa tuon vahvistimen kautta tietokoneeseen, mutta otin vahvistimen pois välistä, niin jo siirtyi kuva välittömästi sekä äänikin kuului taas television kaiuttimista.)

Kiitos paljon jo etukäteen auttavista kommenteista!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 274
Viestejä
4 231 561
Jäsenet
71 187
Uusin jäsen
Gojitta

Hinta.fi

Ylös Bottom