en pysty siirtämään Kansiota C-asemalta D-asemalle enkä palauttamaan oletusarvoja

Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
403
Ongelma: en pysty siirtämään Kansiota C-asemalta D-asemalle enkä palauttamaan oletusarvoja.


Asensin eilen uuteen tietokoneeseen Windows10 enkä ole vielä sitä aktivoinut sillä pelkään että sählään jotain niinkuin ilmeisesti jo ehdin tehdäkin...

Mulla on 2 ssd-levyä ja käyttöjärjestelmä C-asemassa mutta kaikki Musiikki/Videot/Kuvat tarvisi siirtää D-asemalle tilan takia.

Koitin siirtää esim. Tämä tietokone "Kansiot" Videot D-asemalle ja valitsin ominaisuudet -> siirrä ja valitsin pelkän D-aseman vaikka olisi kaiketi ensin luoda sinne Videot-kansio ja valita se.

Nyt kun yritän siirtää Videot kansiota (joka lukee vain D:\) tekemääni D:\Videot kansioon tulee herja
"Kansiota ei voi siirtää tänne" ja "Ylätason kohdetta ei voi ohjata uudelleen alatason kohteeseen".

Samoin jos yritän palauttaa oletusarvot tulee herja "Kansiossa D:\System Volume information sijaitsevien tavallisten alikansioiden luettelon muodostaminen epäonnistui. Käyttö estetty".

Onko mitään tehtävissä vai joudunko formatoimaan kummatkin levyt ja asentamaan Windowsin uudestaan?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Kokeilepas napata oikeudet tuohon System Volume kansioon, josko antaisi sitten palauttaa nuo oletusarvot Videot kansiolle:

Eli avaa Komentokehote Järjestelmänvalvojan oikeuksin ja anna seuraavat komennot (Usernamen kohdalle toki oma käyttäjänimesi):
icacls "D:\System Volume Information" /grant Username:F
icacls "D:\System Volume Information" /grant Username:F /t
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
403
Desgorr: kiitos vinkistä mutta menee kyllä yli hilseen eli en osaa tuota tehdä. Jos poistaisin tuon D-aseman niin antaisikohan Windows tällöin antaa ne palauttaa jos ei ole vaihtoehtona kuin se C-asema?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Oletko ottanut kaikista tiedostoista varmistuskopiot?
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
403
Oletko ottanut kaikista tiedostoista varmistuskopiot?
Kyseessä uusi asennus uuteen koneeseen ja kaikki tiedostot vielä siirtämättä vanhasta koneesta tähän, eli juu tiedostot ovat tuvassa.
Olin vasta tekemässä valmiiksi uusia tyhjiä kansioita D-asemalle heti käyttiksen asennuksen jälkeen...
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Saat tuon Komentokehotteen auki Järjestelmänvalvojana kun painat WIN + R ja avautuvaan Suorita-ikkunaan kirjoitat cmd ja lopuksi painat CTRL + SHIFT + Enter.
Sitten vain syötät nuo komennot. Nykyisen käyttäjänimen näet komennolla whoami.

Tämä siis lisää tunnuksellesi oikeudet tuohon kansioon ja sen alikansioihin. Oletuksenahan ainoastaan SYSTEM tunnuksella pitäisi olla tuohon oikeudet, mutta vanha levy ja Windowsin uusiksi asennus on hieman sekoittanut pakkaa.
Toki jos tuolla D-levyllä ei mitään tärkeää vielä ole, niin voit myös sen alustaa, joka korjaa jo itsessään tuon ongelman.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
403
Ok, no kokeillaan jos onnistuisin...

Eli jos vaikkapa käyttäjänimeni olisi "Samu Sählääjä" kirjoittaisin näin:

icacls "D:\System Volume Information" /grant Samu Sählääjä:F
icacls "D:\System Volume Information" /grant Samu Sählääjä:F /t

Vaiko?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Tosin jos käyttäjänimessä on väli, niin joudut laittamaan sen sitaatteihin. Eli icacls "D:\System Volume Information" /grant "Samu Sählääjä":F
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Jos tuohon ei ole vielä asennettu mitään, niin taitaisi päästä helpoiten, kun asentaa koko Windowsin uudestaan. Noihin järjestelmäkansioiden käyttöoikeuksiin ei yleensä kannata koskea. Ottaa sen toisen levyn asennuksen ajaksi irti.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Jos tuohon ei ole vielä asennettu mitään, niin taitaisi päästä helpoiten, kun asentaa koko Windowsin uudestaan. Noihin järjestelmäkansioiden käyttöoikeuksiin ei yleensä kannata koskea. Ottaa sen toisen levyn asennuksen ajaksi irti.
Eipä tuosta nyt sinäällään haittaa ole jos omalle käyttäjälle tuonne oikeudet nappaa. Toki ongelma ratkeaisi myös kun alustaa D-osion jos ei tuonne ole ehtinyt mitään tärkeää laitella.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
403
Kysytäänpä vielä samalla bonuskysymys kun selkeästi tietäjiä paikalla.
Saako tuon Windows10 pin-koodi kirjautumisen jotenkin pois niin että aukeaa aina ilman mitään kirjautumista?

(Mulle tämä Win10 vielä täysin uutta kun aiemmin on ollut Win8.1 htpc-käytössä...)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Noita kuvat ym kansioita ei kannata välttämättä siirtää tuolta C-asemalta. Säästyy hiuksien repimiseltä pitkällä tähtäimellä. Toki hiukan hankaloittaa jos on paljon kuvia ym ja ne ei mahdu asemalle, jolloin ne joutuu jonnekin muualle tallentamaan (tai ostamaan niin ison aseman että ne sinne mahtuu). Laittaa sinne kansioihin sitten linkit sinne mistä ne kuvat ym löytyy esim.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Nuo windowsin Pictures, Videos yms kansiot ovat "lukittuja". Voit kopioida/siirtää sisällön, mutta et suoraan näitä kansioita.

Jos kuitenkin nappaat hiiren oikealla ja otat properties niin voit vaihtaa niiden paikkaa.

Capture.JPG
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
onhan win10 tallennustila käyttö, säätelee nuita pitäs mennä halutut varastolevylle.

win10 tallennustila.jpg
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Nuo windowsin Pictures, Videos yms kansiot ovat "lukittuja". Voit kopioida/siirtää sisällön, mutta et suoraan näitä kansioita.

Jos kuitenkin nappaat hiiren oikealla ja otat properties niin voit vaihtaa niiden paikkaa.

Näin vähän ymmärsin aloitusviestistä, että oli tehtykin. Eli ihan oikeaoppisesta paikasta.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
403
Joo noin olin tehnyt vaikkakin malttamattomana sähläsin niin tuli useemman tunnin stoppi koneen käyttökuntoon saantiin. Oli vielä jotain mikä häiritsi niin asensin winukan uusiksi niin nyt lähdetään taas puhtaalta pöydältä sähläämään ja tällä kertaa kaikki kuvat/videot/musiikki kansiotkin siirtyivät ongelmitta D-asemalle :)
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
21
Minullakin on yksi kysymys - en uskalla siirrellä noita "Tiedostot" ja "Kuvat" järjestelmäkansioita C-asemalta D-asemalle (minun tapauksessani), vaikka C-asemalla onkin tilantarvetta. Tosin noissa ei paljon mitään sisältöä olekaan, kun olen alusta alkaen tallentanut sekä kuvat että dokumentit D-asemalle.

Nyt pääsen vasta esittämään kysymykseni: haluaisin käyttää OneDriven varmuuskopiointia, mutta OneDrive ei varmuuskopioi (minä en siis osaa) D-asemalta mitään, eli siis noita siellä olevia kuviani ja dokumenttejani. OneDrive ilmoittaa/näyttää vain, että se varmuuskopioi "Tiedostot" ja "Kuvat" sekä "Työpöytä", jotka ovat (lähes tyhjinä) siellä C-asemalla.
Sinne C-asemalle ei mahdu ne minun D-asemalla olevat dokumenttini, eikä varsinkaan kuvani.
OneDrivelle saa MS:ltä aika huonosti tukea.
Jos joku jaksoi lukea sepustukseni, niin hienoa! Vielä parempi olisi jos joku osaisi neuvoa, että kuinka voin varmuuskopioida ne D-asemalla olevat kuvani ja dokumenttini sinne OneDriveen, missä minulla on runsaasti, eli 1TB tilaa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Minullakin on yksi kysymys - en uskalla siirrellä noita "Tiedostot" ja "Kuvat" järjestelmäkansioita C-asemalta D-asemalle (minun tapauksessani), vaikka C-asemalla onkin tilantarvetta. Tosin noissa ei paljon mitään sisältöä olekaan, kun olen alusta alkaen tallentanut sekä kuvat että dokumentit D-asemalle.

Nyt pääsen vasta esittämään kysymykseni: haluaisin käyttää OneDriven varmuuskopiointia, mutta OneDrive ei varmuuskopioi (minä en siis osaa) D-asemalta mitään, eli siis noita siellä olevia kuviani ja dokumenttejani. OneDrive ilmoittaa/näyttää vain, että se varmuuskopioi "Tiedostot" ja "Kuvat" sekä "Työpöytä", jotka ovat (lähes tyhjinä) siellä C-asemalla.
Sinne C-asemalle ei mahdu ne minun D-asemalla olevat dokumenttini, eikä varsinkaan kuvani.
OneDrivelle saa MS:ltä aika huonosti tukea.
Jos joku jaksoi lukea sepustukseni, niin hienoa! Vielä parempi olisi jos joku osaisi neuvoa, että kuinka voin varmuuskopioida ne D-asemalla olevat kuvani ja dokumenttini sinne OneDriveen, missä minulla on runsaasti, eli 1TB tilaa.
Unlinkkaa asetuksista tuo Onedrive ja ota se uudelleen käyttöön, mutta määritä Onedrive kansion sijainniksi jokin kansio D-asemalla. Sinne sitten voit siirtää myös nuo tiedostosi.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
21
OKK
Kiitos salamannopeasta vastauksesta!

Yritän tehdä niin ja ilmoittelen, josko onnistun
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
21
Unlinkkaa asetuksista tuo Onedrive ja ota se uudelleen käyttöön, mutta määritä Onedrive kansion sijainniksi jokin kansio D-asemalla. Sinne sitten voit siirtää myös nuo tiedostosi.
OKK
Kiitos salamannopeasta vastauksesta!

Yritän tehdä niin ja ilmoittelen, josko onnistun .
Varmuuden vuoksi kysyn vielä, että tarkoitatko tuolla "Unlinkkaa asetuksista OneDrive" sitä, että poistan koko OneDrive-sovelluksen ja sitten asennan sen uudelleen ja tällöin huomioin aikaisemman mokani, ja nyt valitsenkin nuo D-asemalla olevat, haluamani kansiot OneDriven varmuuskopioon kopioitavaksi?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
OKK
Kiitos salamannopeasta vastauksesta!

Yritän tehdä niin ja ilmoittelen, josko onnistun .
Varmuuden vuoksi kysyn vielä, että tarkoitatko tuolla "Unlinkkaa asetuksista OneDrive" sitä, että poistan koko OneDrive-sovelluksen ja sitten asennan sen uudelleen ja tällöin huomioin aikaisemman mokani, ja nyt valitsenkin nuo D-asemalla olevat, haluamani kansiot OneDriven varmuuskopioon kopioitavaksi?
Menet Onedriven asetuksiin, josta löytyy Unlink this PC (En äkkiseltään osaa sanoa mitä on suomeksi). Sitten otat vaan uusiksi tuon Onedriven käyttöön. Asetuksia asettaessa tuo kysyy mihin Onedriven juurikansio tallennetaan. Tuohon voit vaikka laittaa kansioksi D:\Onedrive, niin saat kaikki Onedriven alla olevat tiedostot tuonne D:lle ja C:ltä ei siten kulu niihin tilaa. Jos käytät Kuvat, Työpöytä ja Dokumentit kansion varmuuskopiointia, niin ne menevät myös tuonne.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
21
Menet Onedriven asetuksiin, josta löytyy Unlink this PC (En äkkiseltään osaa sanoa mitä on suomeksi). Sitten otat vaan uusiksi tuon Onedriven käyttöön. Asetuksia asettaessa tuo kysyy mihin Onedriven juurikansio tallennetaan. Tuohon voit vaikka laittaa kansioksi D:\Onedrive, niin saat kaikki Onedriven alla olevat tiedostot tuonne D:lle ja C:ltä ei siten kulu niihin tilaa. Jos käytät Kuvat, Työpöytä ja Dokumentit kansion varmuuskopiointia, niin ne menevät myös tuonne.
Joo, kiitos vielä uudelleen. Nyt pääsin kärryille.
Perustin sinne D-asemalle Onedrive-kansion ja tein nuo temput siellä OneDrivessa.
Nyt se tosin näköjään ensin siirtää ne 3GT, mitä minulla oli pilvessä OneDrivessa, tuonne D/Onedrive-kansioon..
Täytynee sitten kai siirtää ne "Dokumentit" ja "Valokuvat" sinne D/Onedriven alle, että ne varmuuskopioituvat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 501
Viestejä
4 193 011
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Dunlop

Hinta.fi

Ylös Bottom