Emolevyn pinni

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Onkos tää emolevy nyt entinen? kun näemmä yksi/pari pinniä väänty kun laitoin prossua paikalleen


Oikealla, alakulmassa


Edit: Gigabyten Ga-z170 Gaming K3-Eu (LGA1151) kyseessä.

Takuuta vielä jäljellä, mutta kattaako tällaista?
 
Viimeksi muokattu:

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
abc! Mitä jos eka pistäsit kuvat spoileriin ja toiseksi kertosit vaikka mikä emo...
Intelillä on pinni kartat ihan googlesta saatavilla, ja jos tuo on maa (gnd) niin luultavasti toimii ihan ok.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
abc! Mitä jos eka pistäsit kuvat spoileriin ja toiseksi kertosit vaikka mikä emo...
Intelillä on pinni kartat ihan googlesta saatavilla, ja jos tuo on maa (gnd) niin luultavasti toimii ihan ok.
Korjattu, oon kännykällä kirjautuneena niin en tollasta tehnyt heti....

Ei boottaa, olin laittamassa "virhekoodi kaiutinta" kiinni, mutta tietty se on hukassa kun tarvis...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
Eipähän siellä ylimääräisiä pinnejä ole, mutta sanoisin että kyllä tuossa vielä toivoa on. Hellävaraisesti, mutta määrätietoisesti suoristat taittuneet pinnit ja jos tuntuu että omat kädet tutisevat, niin viet emon johonkin elektroniikkaliikkeeseen (tai kellosepälle) ja pyydät kauniisti josko suostuisivat perävalotakuulla yrittämään. Jos ei onnistu ja/tai pinni menee poikki, niin sitten voit heittää emon roskiin.
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Kumpis noista nyt on rullalla? 5 vois olla tuuria... 6 en osaa sanoa...

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
115
Onkos tää emolevy nyt entinen? kun näemmä yksi/pari pinniä väänty kun laitoin prossua paikalleen

Oikealla, alakulmassa


Edit: Gigabyten Ga-z170 Gaming K3-Eu (LGA1151) kyseessä.

Takuuta vielä jäljellä, mutta kattaako tällaista?
Myyt suoraan jollekkin ja etkä ala itse korjaamaan niin silloin saat emolevystä parhaimman hinnan.:cigar:
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Ihan pakko kysyä, mut miten hitossa jengi onnistuu taittamaan noita pinnejä prosun asennuksessa?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Ihan pakko kysyä, mut miten hitossa jengi onnistuu taittamaan noita pinnejä prosun asennuksessa?
Tätä ihmettelin itsekin ennen, kunnes lopulta "onnistuin" siinä itse :facepalm::oops: ei kyllä mitään käsitystä, miten toi tapahtui... ehkä pitäs pistää Lotto vetämään, tai sitten ei :D




Kukaan kun nyt ei tähän ollut vastannut niin.. takuu ei koskaan kata itse pilalle rävellettyjä osia.
Vie emo kellosepällä, suoristus onnistuu kyllä.
Huomenna vien kultasepän käsittelyyn :tup:
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 597
Pakko kyllä sanoa että miks jengi ei vain pyydä tyyliin liikettä kasaamaan konetta tai sit katsota ajatuksen kanssa että miten se prossu asennetaan. Jos tuon oikea oppisesti ja varovasti tekee niin tuo on mahdotonta. ja sitä prossucooleriakaan ei tarvitse ihan hirveellä forcella asentaa. Kelloseppä nuo kyllä saa suoraksi ellei ole sitten niin vionassa että naps kun koskevat. Toki sinun tuurillasi jos kelloseppä on tosi seppä niin saa vielä juotettua pinnin kiinni. Kaverilla ainakin onnistui ja operaatio maksoi 45€ mutta emo rullaa vielä nykyäänkin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 247
Tässä nyt meni n. 130€ emolevy, josta voi vielä parikymppiä saada takaisin. Parempi se kuitenkin noin, kuin että olisi katkennut pinni 400€ prosessorista.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Pakko kyllä sanoa että miks jengi ei vain pyydä tyyliin liikettä kasaamaan konetta tai sit katsota ajatuksen kanssa että miten se prossu asennetaan. Jos tuon oikea oppisesti ja varovasti tekee niin tuo on mahdotonta. ja sitä prossucooleriakaan ei tarvitse ihan hirveellä forcella asentaa. Kelloseppä nuo kyllä saa suoraksi ellei ole sitten niin vionassa että naps kun koskevat. Toki sinun tuurillasi jos kelloseppä on tosi seppä niin saa vielä juotettua pinnin kiinni. Kaverilla ainakin onnistui ja operaatio maksoi 45€ mutta emo rullaa vielä nykyäänkin..
Vähän veikkaan, että pois ottaessa vääntyneet noi pinnit, hämmästyin itsekin, että mitä on käynyt...
Tänään kävin kultasepällä ja oikoi ne ilmaiseks. Ja ei ollut ensimmäinen kasaus kyseessä....
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 597
Vähän veikkaan, että pois ottaessa vääntyneet noi pinnit, hämmästyin itsekin, että mitä on käynyt...
Tänään kävin kultasepällä ja oikoi ne ilmaiseks. Ja ei ollut ensimmäinen kasaus kyseessä....
Saitko nyt toimimaan siis?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
379
Enpä oo ikinä kuullukkaan, että kellosepät noita oikois. Pitääki laittaa korvan taakse.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
137
Toiset onnistuu vääntämään pinnejä jo ottaessaan muovista suojakantta pois paikoiltaan.. Vasta viikolla oikasin useamman pinnin neulalla noin tumpeloidusta emosta.. Pinni menee helposti katki joten jos itse rupeaa oikomaan niin varovaiset liikkeet eikä saa käyttää liikaa voimaa..
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Toiset onnistuu vääntämään pinnejä jo ottaessaan muovista suojakantta pois paikoiltaan.. Vasta viikolla oikasin useamman pinnin neulalla noin tumpeloidusta emosta.. Pinni menee helposti katki joten jos itse rupeaa oikomaan niin varovaiset liikkeet eikä saa käyttää liikaa voimaa..
Muovikansi pitäisi pompahtaa itsestään irti, kun prossu on socketissa ja lasket kannen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 266
Kumpis noista nyt on rullalla? 5 vois olla tuuria... 6 en osaa sanoa...

Mistä olet löytänyt tuon pinchartin, itse en ole onnistunt LGA1150 enkä LGA 1151 kannan tämmöisiä löytämään... Tarttis, kun olis molempiin kantoihin yhdet emot, joista pinni poikki (itse en näitä ole siis katkonut)

Justiinsa oioin ihan veitsen kärjellä n. 20 pinniä, jotka olivat hieman vinossa tuosta LGA1151 kannan emosta, mutta tuollainen topickin kaltainen keskimmäinen pinni sitten katkesi. Nuo ovat ne pahimmat tapaukset korjata itse, jos tyvessä oleva taitos on suoristunut. Jokusen kertaa olen noita onnistuneesti oikonut. Vaatii vaan varovaisuuttaa ja suunnittelua, eikä pelkkää sohimista.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Ihan pakko kysyä, mut miten hitossa jengi onnistuu taittamaan noita pinnejä prosun asennuksessa?
Mullakin on kerran pinni vääntyny.
Ei mitää hajua miten meni.
Kone toimi vuoden ihan ok, sitte alko kaikkea ihmebuuttauksia jne tekemään.
Olin jo lähettämässä emoa takuuseen, mutta kun otin prossan irti, niin siinähän sitte huomasin että muutama pinni oli vituillansa.
Eikä mitää hajua mitä oli tapahtunu.
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Mistä olet löytänyt tuon pinchartin, itse en ole onnistunt LGA1150 enkä LGA 1151 kannan tämmöisiä löytämään... Tarttis, kun olis molempiin kantoihin yhdet emot, joista pinni poikki (itse en näitä ole siis katkonut)

Justiinsa oioin ihan veitsen kärjellä n. 20 pinniä, jotka olivat hieman vinossa tuosta LGA1151 kannan emosta, mutta tuollainen topickin kaltainen keskimmäinen pinni sitten katkesi. Nuo ovat ne pahimmat tapaukset korjata itse, jos tyvessä oleva taitos on suoristunut. Jokusen kertaa olen noita onnistuneesti oikonut. Vaatii vaan varovaisuuttaa ja suunnittelua, eikä pelkkää sohimista.
Googlesta noita tulee kaiveltua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 381
Viestejä
4 235 257
Jäsenet
71 197
Uusin jäsen
Fomppa

Hinta.fi

Ylös Bottom