Emolevyjen BIOS asetukset(AMI UEFI)?

Viestiketju alueella 'Prosessorit, ylikellotus, emolevyt ja muistit' , aloittaja xana, 03.10.2018.

1. xana

xana Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Emolevy Supermicro X11SPi-TF
    BIOS Revision: R 2.1

Mitä yleensä säädätte BIOS:ista? Käytättekö vain tehdasasetuksia? Entä muistien nopeudet; automaatti vai nopein, jonka muistit on speksattu?

Tässä Supermicron BIOS:issa on todella paljon säätöjä. Kaikkia en edes tiedä; mitä ne merkitsevät. Emolevyn manuaalissa ne tietysti selitetään.

2. IsoLuumu

IsoLuumu

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Itse säädän vain tarvittavat asiat.

3. Raivo

Raivo

Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Jos ei tiedä ja kaikki toimii niin ei kannata alkaa testailee

4. Kerosiini

Kerosiini

Rekisteröitynyt:
    20.02.2017
    Muistit kannattaa laittaa nopeimmalle speksatulle tai ylikelloille, automatiikka voi laittaa muistit paljon hitaammalle nopeudelle. Eipä siellä biosissa muuten juuri tarvitse säätää, varmistaa että SATA on AHCI moodissa (tai RAID jos moista käyttää), boottilista oikeaan järjestykseen ja itse laitan vielä turhat ominaisuudet pois päältä kuten integroidun äänipiirin äänikorttia käytettäessä.

Selitetäänkö? Minun jokaisen emon ohjekirjan selitystaso on ollut luokkaa "ominaisuus nönnönnöö: kytkee ominaisuuden nönnönnöön päälle/pois". Kovaa googlausta vaan jos haluat selvittää mitä mikäkin tekee.

5. Chloe

Chloe Maenad Tukijäsen Team Luumu

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kellotan niin korkealle kuin menee.

6. Alensia

Alensia Custom-titteli Make ATK Great Again

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tapana ollut ensin päivittää BIOS uusimpaan, sen jälkeen Load Optimized Defaults tmv., ja sen jälkeen käymään asetukset yksitellen läpi. Jos en kellota kyseistä konetta, niin yleensä XMP muistille päälle, turhat ominaisuudet (esim sarjaportti, ethernet boot jne.) pois päältä, CSM disablediin, tuuletinprofiilit tarpeen mukaan (yleensä silent).