Emolevy sökönä? Error 00.

Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
36
Alle 6kk vanha Asrock Taichi Z370 ei yllättäen palautunut sleepistä ja kun avasin kotelon, seisoo siellä koodi "00". Tätä ennen toimi normaalisti.

Prosessorin jäähdytin ja näytönohjaimen tuulettimet pyörii, mutta kotelotuulettimet ei. CMOS nollaus ei muuttanut tilannetta mitenkään.

Toista prosessoria ei ole testattavaksi, mutta eikö tuo kotelotuulettimien elottomuus viittaa emolevyyn?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 882
Tuo koodi viittaa, että cpu brakaa. Ei muuta kuin alat ottamaan osaa irti ja ajat yhdellä kammalla jne. Kokeile myös pitää konetta virrattomana, että konkat tyhjenee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
36
Tuo koodi viittaa, että cpu brakaa. Ei muuta kuin alat ottamaan osaa irti ja ajat yhdellä kammalla jne. Kokeile myös pitää konetta virrattomana, että konkari tyhjenee.
Joo niin mä tiedän, että siihen se viittaa. Usein se kuitenkaan ei tuolla koodilla ole prosessori. Jos se olisi prosessori, niin miksi kotelotuulettimet ei starttaisi?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 882
Joo niin mä tiedän, että siihen se viittaa. Usein se kuitenkaan ei tuolla koodilla ole prosessori. Jos se olisi prosessori, niin miksi kotelotuulettimet ei starttaisi?
Nii in. Ei siinä auta kuin alkaa testaamaan missä vika tai suoraan emo irti ja takuuseen.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
36
Nii in. Ei siinä auta kuin alkaa testaamaan missä vika tai suoraan emo irti ja takuuseen.
Testit jää aika köykäiseksi, kun ainoa mitä voi vielä kokeilla on yhdellä kammalla ajo. Kaikki muu vaatisi todistetusti toimivan korvaavan osan. Täytyy vielä kokeilla ensiksi mainittu ja jos ei, niin sitten lähetellä emoa maailmalle ja odotella se kuukausi uutta. Näissä tilanteissa sitä arvostaisi, että ei olisi tilannut ulkomailta...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 882
Testit jää aika köykäiseksi, kun ainoa mitä voi vielä kokeilla on yhdellä kammalla ajo. Kaikki muu vaatisi todistetusti toimivan korvaavan osan. Täytyy vielä kokeilla ensiksi mainittu ja jos ei, niin sitten lähetellä emoa maailmalle ja odotella se kuukausi uutta. Näissä tilanteissa sitä arvostaisi, että ei olisi tilannut ulkomailta...
Ota suoraan yhteyttä valmistajaan. Saat mahdollisesti asian paljon nopeammin käsiteltyä.
 
Liittynyt
23.03.2018
Viestejä
111
Mulla oli sama ongelma x99-deluxe kanssa. Viaksi paljastu että olin vahingossa jättänyt yhden virtalähteen johdon löyhästi kiinni. Käy "nitkuttamassa" kaikki virtaliitännät

Mulla code 00 oli "reserved for display testing"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Olikos tuossa tupla bios? Kokeile toisella tai jos mahdollista asentaa bios uusiksi tikulta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 667
Viestejä
4 188 235
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom