Emolevy Ryzen 3600:lle - B450 vai X570?

Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
3
Olen rakentamassa konetta ensimmäistä kertaa ja päätynyt prossun osalta Ryzen 3600:een. Kone tulee pojalle pääasiassa pelikäyttöön (CS:GO, Fortnite, Overwatch jne.) ja pientä videoeditointiakin tuolla varmaan tehdään. Aluksi ajattelin emolevyksi hommata MSIn B450 TOMAHAWK MAXin, mutta tutkiskeltuani aikani tuota, niin huomasin, että näissä on ollut ongelmia Ryzen 3000-sarjan kanssa (ei POSTia asti bootatessa), vaikka BIOS-päivitykset tehty.

Mitä B450 emolevyä suosittelisit vai pitäisikö suosiolla pistää +100 EUR lisää budjettiin ja hommata X570 emo?

Ehdolla pari X570 emoa: Gigabyte X570 AORUS Elite ja Asus TUF Gaming X570-Plus. Mieluummin laittaisin tuon +100 EUR kyllä näytönohjaimeen...
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
961
Olen rakentamassa konetta ensimmäistä kertaa ja päätynyt prossun osalta Ryzen 3600:een. Kone tulee pojalle pääasiassa pelikäyttöön (CS:GO, Fortnite, Overwatch jne.) ja pientä videoeditointiakin tuolla varmaan tehdään. Aluksi ajattelin emolevyksi hommata MSIn B450 TOMAHAWK MAXin, mutta tutkiskeltuani aikani tuota, niin huomasin, että näissä on ollut ongelmia Ryzen 3000-sarjan kanssa (ei POSTia asti bootatessa), vaikka BIOS-päivitykset tehty.

Mitä B450 emolevyä suosittelisit vai pitäisikö suosiolla pistää +100 EUR lisää budjettiin ja hommata X570 emo?

Ehdolla pari X570 emoa: Gigabyte X570 AORUS Elite ja Asus TUF Gaming X570-Plus. Mieluummin laittaisin tuon +100 EUR kyllä näytönohjaimeen...
No itse ainakin pelaisin varman päälle tulevaisuuden päivitysten osalta jos ottaisin sen X570 pohjaisen emon jos ei jaksa odottaa B550. Ja tosiaan pelikoneessa kannattaa säästää ne eurot näyttikseen joten ottaisin nyt halvemman prosessorin ja loppuvuodesta Zen3-arkkitehtuurista sitten uusi prosessori.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Olen rakentamassa konetta ensimmäistä kertaa ja päätynyt prossun osalta Ryzen 3600:een. Kone tulee pojalle pääasiassa pelikäyttöön (CS:GO, Fortnite, Overwatch jne.) ja pientä videoeditointiakin tuolla varmaan tehdään. Aluksi ajattelin emolevyksi hommata MSIn B450 TOMAHAWK MAXin, mutta tutkiskeltuani aikani tuota, niin huomasin, että näissä on ollut ongelmia Ryzen 3000-sarjan kanssa (ei POSTia asti bootatessa), vaikka BIOS-päivitykset tehty.
Oliko millä monitorilla tai resoluutio & virkistystaajuus-combolla tarkoitus pelailla?

Lähinnä mietin, että pelikäytössä ero 2600 vs 3600 on aika vähäinen kuitenkin loppupeleissä. Pelimies nappaa tarjous 2600 Ryzenin ~71€ ja säästää vielä enemmän rahaa siihen näyttikseen. Emoksi MSI MAG X570 Tomahawk Wifi ja sitten tarvittaessa joskus tulevaisuudessa päivittää 4000 sarjan Ryzeniin, jos akuutti tarve joskus sattuisi tulemaan?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 446
Viestejä
4 162 164
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom