Elite: Dangerous

Jomppeli

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Olisiko kellään ideaa, miksi tuo popup-ikkuna, jonka kautta voi tehdä reitit ja katsella system mappia yms. hyppää tuonne sivuun kauas tähdestä? Hankaloittaa peliä ikävästi.

Edit. 4k resolta vaihto FHD:n auttoi ainakin. Ilmeisesti yleisempikin bugi 4k resoilla.

 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
OT, mutta enpä olekaan aikoihin nähny että joku ottaa valokuvan monitorista.. :D

Ihan vinkkinä, jos pelaat Steamin kautta niin F12 on oletuksena screenshoteille. Jos non-Steam niin F10.
 

Jomppeli

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
OT, mutta enpä olekaan aikoihin nähny että joku ottaa valokuvan monitorista.. :D

Ihan vinkkinä, jos pelaat Steamin kautta niin F12 on oletuksena screenshoteille. Jos non-Steam niin F10.
Kaveria auttelen, hänellä tapana ottaa valokuvina ongelmat... :D Nyt hävettää, kun tämä kuulostaa vain selittelyltä.

Taitaakin olla yleisempi bugi 4k resoluutiolla pelaavilla.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
Itellä näyttäisi olevan 2560x1440 resolla sama vika noiden galaxy mapin tähtijärjestelmä-popupin kanssa uusimman patchin jälkeen.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Tuus tonne Discordiin niin voipi onnistua vähän helpommin. Linkki sigussa. ;)
Varmasti joku tulee jeesaamaan ja jos ei niin

The Fuel Rats Mischief

Ja jatkossa sitten sieltä reittifilttereistä OBAFGKM-luokan tähdet filttereihin ettei tule yllätyksiä.

Ja ai niin, tervetuloa Eliten maailmaan. :)
No tuohon löytyi apu FuelRatseilta.


Tuo koko tehtävä alkoi huonoissa merkeissä kun ekaa keraa sitä yritin (matka on todella pitkä) niin päädyin pääsarjan (ts auringon kaltaisia) kaksoitähtijärjestelmään jonka tähdet oli lähellä toisiaan (grillausta nam ... eek se on mun oma erse joka grillautuu).

Mikä pahinta kummallakaan tähdellä ei ollut yhtäään kiertolaisat ja mun reitin jatkohyppy oli niiiden tähtien takana, paniikki etsimistä että löytyisi edes joku aurinkokunta jonka olisi tälläpuolella tähtiä ja olisi niin lähellä että voin hypätä sinne no nyt löytyi.

Huokaus helpotuksesta alus on henkitorissa mutta kyllä se tästä ...

Vattu tää on Pulsar eikä planeetoja ... henki lähti.

No oli just riittävästi rahaa että sain vakuutuksesta uuden aluksen ja päivitykset mutta raha ei riittänyt mihinkään muuhun niin ainoa vaihtoehto oli sen vielä voimassaolevan tehtävän uusintayritys värkkäsin uuden reitin niin että että päädyn siihen kaksoistähtijärjestelmään eri puolelle niin että pystyn jatkamaan siitä matkaa.

Toinen yritys meni vähän paremmin ... päädyin jumiin löpö lopussa ja rahattomana kiertämään sitä pinkkiä skooppaus kelvotonta pikkutähteä jolla ei ollut kiertolaisia.



Mieteitä näin ensimmäisen peli-illan jälkeen

Elite Dangerous on hirveän helppo aloitta pelaamaan kun on aikaisemmin pelannut muita avaruuspelejä mukanlukien se alkuperäinen Elite.

Niin helppo että se on omastamielestäni liian helppo, toisalta ensimäinen pelaaja (huomattavasti korkeammalla rankilla ja paremmin varustetulla aluksella) joka tuli vastaan ja alkoi isotella että mun pitäis maksaa/luovuttaa rahti/tms tai kuolla kuoli kun hän ei selvästikkään kyennyt hahmottamaan avaruutta tilana ja käyttämään sitä hyväksi niin että vaikka minä olin mokannut aluksen varustelussa (olin yrittänyt optimoida aluksen mahdollisimman pitkiin hyppyihin niin olin vaihtanut voimanlähteen ja myös voimanjakajan keveämmiksi) voimanjakajan kevennys osoittautui virheeksi kun kytkin aseet päälle katosi virrat kaikesta paniikissa kaikki tehot mootorille aseet piospäältä hyökkääjän väistelyä samalla kun selaan valikkoja että mistä saan kytkettyä kaikki muut aseet paitsi yhden laserin ja kaikki skannerit pois päältä aikaa paloin mutta se hyökääjä ei saa sinäaikana kuin muutaman hassun osuman (olin nakannut aluksen heittämään häränpyllyä ennen kuin menin valikkoihin) onneksi kyseinen ase oli turretissa niin ainut mitä minun tarvi tehdä oli pysyä sen hyökkääjän vaakatason alapuollella voittaakseni sen kuten sanoin hän ei hahmottanut avaruutta tilana vaan lensi pääasissa kaarrellen sivusuunnassa aivan niin kuin olisi planeetan pinnalla ja koska hänellä oli vain gimbal aseet ne ampuivat pääasissa yli minun, Eli ED on helppo aloittaa ja sen seurauksena sitä pelaa hyvin eritasoiset pelaajat niin että siihennähden ymmärtäää sen valituksen kuinka PVP on kauhean vaikeaa (kun sitä yrittää ihmiset jotka ei ole oppineet edes hahmottamaan sitä että aluksen ei tarvi olla missäään "vaakatasossa" eikä sen lentotiloja tarvi mitenkään keinotekoisesti rajata vasen/oikea eteen/taakse liikumiseen vaikka ED:n Eliteltä peritty vakio-ohjaustapa herkästi johtaa sen tapaiseen lentämiseen).


Mutta se mikä on rikollisen helppoa on pyörivien asemien sisään ja niistä ulos lentäminen kun kahden ensimmäisen edestä tapahtuneen lähestymisen jälkeen kolmas kerta oli jo niin helpppo että tein sen takaa sivulta vauhdilla niin että samassa puolisilmukasa jolla koukkasin aukonkohdalle kiertsin sen aluksen aukon suuntaiseksi ja onnistuin vielä osumaan juuri siihen sisääntuloaukon laitaan (oikea) johon pitääkin osua, tämä on tökeröä lipsumista verrattuna vanhaan Eliteen jossa vielä useankymmenen asemalle saapumiskerran jälkeen aseman sisään lento oli todella stressaava kokemus eikä onnistunut lähellekkään jokakerta (ei se johtanut yleensä tuhoon mutta paniikkiväistöön ja uusintayritykseen kylläkin), tuo asemien sisään ja ulos lento on niin lepsun helppoa että en näe mitään syytä sen dockingcomputerin olemassaoloon, toisin kuin alkuperäisessä Elitesä ne kerrat kun sitä dockingcomputeria pystyi käyttämään (kun aseman poliisit ei ollut sotajalalla tms) oli suuri helpotus ja niitä kertoja odotti hartaasti (aina asemaa lähestyessä oli tärkeä tarkistaa että voinko käyttää dockingcomputeria vai onko pakko yrittää hengenlähtö syöksyä aseman sisään).


Elite Dangerousiin pätee sama ajatus mikä minulla on muistakin avaruussimusiat (kuten SC) jos lennät hiirellä ja näppiksellä ja jos sulla on tastelutilanteessa näppiksessä painettuna vähempi kuin kolme aluksenohjausnäppäintä pohjaan jatkuvasti (vaihdellen niitä) et liikehdi lähellekkään tarpeeksi joustavasti ja hyvänä hommaa voi pitää vasta sitten kun käytät aluksen ohjaamiseen näppäimistöllä neljää näppäintä yhtä aikaa (tämän lisäksi tulee tietenkin kaikki muut näppinkomennot (juu sormia on liian vähän vasemmassa kädessä)), en väitä että itse olisin lähellekkään niin hyvällä tasolla (siksi katsonkin muita homman helpotus keinoja (kuten EDtracker yms) että pääsisin sen perustason yläpuolelle).
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Ne aiemmin mainitsemani fillterit kuntoon galaxy mapista niin ei lopu enää polttoaine. :)

Ja helppous on aina suhteellista. Kuitenkin enemmistö Eliten aloittaneista pelaajista kokee että Eliten aloitus- ja oppimiskynnys on todella korkea eikä Eliten aloittamista imo helpota tippaakaan vaikka olisit pelannu kaikki maailman avaruuspelit läpi ennen Eliteä.
Ja kuitenkin, nykyäänhän uuden pelaajan ensiaskelia on helpotettu pirusti, pelaajien toivomuksesta arvatenkin mutta kun peli julkaistiin 2½ vuotta sitten, tilanne oli täysin toinen. Mitään ei neuvottu, opastettu tai kerrottu ja itse nautin siitä tilanteesta täysin. :D

PS. Oletko varma että toi mainitsemasi isotteleva pelaaja oli oikeasti pelaaja, eikä NPC..? Toiminta kuulostaa nimittäin täysin NPC:ltä, muussa tapauksessa varmaan universumin paskin piraatti.. :D
NPC tutkassa neliö, ihmispelaaja ontto neliö. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
292
Luulen kyseessä olevan NPC piraatin. Ihmispelaajilta vastarinta on yleensä hieman hankalampaa.
Mukavinta noissa tapauksissa on pitää jotain ns nyyppäalusta (cobra mk3), joka tietenkin pimpattu PVP hommiin ja antaa piraatille takaisin korkojen kera. :tup:
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Ja tosiaan, pelaajien nimessä on aina CMDR-etuliite, NPC:llä on vain nimi. Esim Jean-Luc Picard ja CMDR Jean-Luc Picard.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
...

PS. Oletko varma että toi mainitsemasi isotteleva pelaaja oli oikeasti pelaaja, eikä NPC..? Toiminta kuulostaa nimittäin täysin NPC:ltä, muussa tapauksessa varmaan universumin paskin piraatti.. :D
NPC tutkassa neliö, ihmispelaaja ontto neliö. ;)
En osaa sanoa muuta kuin että nimi oli hyvin ihmismäinen (ihan etu ja sukunimi veikkan että espanjalinen tai portugalilainen), muuta en ehtinyt tutkia kun niiden virtojen katoaminen aiheutti ihan riittävästi kiirettä, kyseinen alus myös targetoi minut käytännössä maksimietäisyydeltä (ts paljon aseiden kantaman ulkopuollelta) ja se alkoi huudella chatissa vasta sen jälkeen kun minä olinkin ampunut onnistuneesti takaisin,

Eli se toimi mielestäni täysin toisin kuin NPC alukset jotka normaalisti esim. reagoi vasta paljon lähempänä.

Nyyppä aluksista puheenollen, minä sanoin väärin sen mikä alus mulla oli se ei ole Asp vaan Adder (ED versio Adderista näyttää todella typerältä 1950-60 vuosien tulkinalta raketista).
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
No jo vähän aattelin että nopsaan olet tienannu rahat Aspiin.. :D
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Löytyipäs kannattava kauppareitti ... Type 7 Transportterilla voittoa reilu 1,000,000€ krediittiä / suunta, suunnilleen 50 LY etäisyys, 5 hyppyä mennessä, 3 palatessa. Takaisinpäin tuotavaa ei vain ole, mikä on sääli. Mutta rikastuu sitä näinkin. :kahvi:

 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Löytyipäs kannattava kauppareitti ... Type 7 Transportterilla voittoa reilu 1,000,000€ krediittiä / suunta, suunnilleen 50 LY etäisyys, 5 hyppyä mennessä, 3 palatessa. Takaisinpäin tuotavaa ei vain ole, mikä on sääli. Mutta rikastuu sitä näinkin. :kahvi:
EDDB tuttu? Tai ETN.io? Noiden avulla treidaus on helpompaa eikä tartte ajella tyhjin käsin toiseen suuntaan.

Elite: Dangerous Database - EDDB

Elite Trade Net
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
EDDB on käytössä säännöllisesti, reitin bongasin Elite Dangerous Trade Report -tuubivideosta. Eli tekniikkaa hyödyntäen, ilman mitään omaa osaamista :kahvi:

ETN näyttää mielenkiintoiselta, pitääpä kurkata. o7!
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Ne galaksin keskihinnat näytää olevan rankasti harhaanjohtavia kun jollakinkertaa iso ero tuo valtavasti voittoa ja toisella kertaa vaikka on ostanut rajusti keskihinnan alle jää tappiolle vaikka yrittää myydä monissa eri paikoissa.

Onko niin että joissakin tuotteissa on suuri vaihtelu isojen alueiden välillä niin että se galaksin keskihinta valehtelee paljon verratuna alueen keskihintaan.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Ne galaksin keskihinnat näytää olevan rankasti harhaanjohtavia kun jollakinkertaa iso ero tuo valtavasti voittoa ja toisella kertaa vaikka on ostanut rajusti keskihinnan alle jää tappiolle vaikka yrittää myydä monissa eri paikoissa.

Onko niin että joissakin tuotteissa on suuri vaihtelu isojen alueiden välillä niin että se galaksin keskihinta valehtelee paljon verratuna alueen keskihintaan.
Keskihinta on keskihinta, ei sen perusteella kannata kauppaa tehdä. Otahan tuo tuossa aiemmin mainitsemani EDDB haltuun ja treidaat sen avulla niin alkaa voittoa tulemaan kun katsoo oikean traderouten.
Toki, jotkut puristit kokee että tuollanen 3rd party tool on huijausta, mutta sitten voi vaihtoehtoisesti tosiaan tuijotella niitä keskihintoja ja tehdä sitä tappiota, tai marginaalista voittoa jos se tuntuu oikeammalta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
177
No tuohon löytyi apu FuelRatseilta.


Tuo koko tehtävä alkoi huonoissa merkeissä kun ekaa keraa sitä yritin (matka on todella pitkä) niin päädyin pääsarjan (ts auringon kaltaisia) kaksoitähtijärjestelmään jonka tähdet oli lähellä toisiaan (grillausta nam ... eek se on mun oma erse joka grillautuu).
Näyttää siltä, että kannattaa vilkaista tämä video ihan ajatuksen kanssa ja siitä sitten eteenpäin...

Ja yksi asia mitä tuossa ei mainita:
Kun hyppylaskuri alkaa juosta - throttle nollille.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
"Murojen" joukkotapaaminen Coloniassa, kaksi tuli Beagle Pointista ja kaksi bubblesta.

Pikkukuvasta piti pari sekunttia hetki katsoa, että mikä kokoontuminen, mutta olihan se neljäskin mukana. Kylläs e diamondback on sitten pieni "isojen" paattien rinnalla. ;-)
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Keskihinta on keskihinta, ei sen perusteella kannata kauppaa tehdä. Otahan tuo tuossa aiemmin mainitsemani EDDB haltuun ja treidaat sen avulla niin alkaa voittoa tulemaan kun katsoo oikean traderouten.
Toki, jotkut puristit kokee että tuollanen 3rd party tool on huijausta, mutta sitten voi vaihtoehtoisesti tosiaan tuijotella niitä keskihintoja ja tehdä sitä tappiota, tai marginaalista voittoa jos se tuntuu oikeammalta.
Mulle riittäis jos olisi jonkinlainen alueellien keskihinta jota voisi katsoa (ts vaikka mikä on keskihinta 25-100ly säteellä).

Näyttää siltä, että kannattaa vilkaista tämä video ihan ajatuksen kanssa ja siitä sitten eteenpäin...

Ja yksi asia mitä tuossa ei mainita:
Kun hyppylaskuri alkaa juosta - throttle nollille.
No sitä videota en taatusti katso kun sillätavoin välttäisin kaikki hauskat/koomiset katastrofit joihin muutoin onnistun itseni saattaamaan.

Yleensäkään minä en ymmärrä ihmisiä jotka pyrkii maksimoimaan pelejen tylsyyden sillä että kaivaa kaikkeen jostakin ohjeet ja noudattaa niitä ohjeita näyrällisesti.

Esim. jos olisi etukäteen katsonut kaikki "hyvät ohjeet" reittien suunnittelussa olisin menettänyt nuon kaksoistähtijärjestelmä ja Pulsar kokemukset ja ne oli hauskoja paniikkitilanteita joita en taatusti halua menettää (ts peli on nyt ollut niin tylsää että taidan poista noita suodatuksia reitin valinta systeemistäni).

Ainut joka ei ollut kokemisen arvoinen oli se polttoaineen loppumistilanne (polttoaine on joskus loppunut realielämäässäkin eikä sen tapahtumien pelissä ole sen hauskempaa) vaikka oli fuelskoop johtuen siitä että oli lähetyvillä vain skooppauskelvottomia tähtiä, eli jatkossa pitää pitää huolta siitä että reitille sattuu tarpeeksi skooppaus kelpoisia tähtiä.


Niin muuten ei ole ollut frustationleveliä minula eikä ole tapahtunut niitä perus mokai/ongelmia joilla toi video alkoi, johtuu varmaan siitä että vaikka olen uusi ED:n pelaaja en ole uusi avaruussimujen enkä uusi Eliten pelaajaa eli vaikka en ole pelannut tätä peliä aikaisemmin oli monet perusjutut jo tiedossa ja hanskassa (kuten se ED:n asemien sisään/ulos lentäminen se tuli ihan vanhasta Elite rutiinista sen kummemmin yrittämättä).

Se missä tuntuu eniten olevan opeteltavaa on ED:n alusten komponentien tasapainotus ja tehon hallinta niin että saa maksimin irti käyttötarkoituksessa, toisissa peleissä se osa-alue ei vielä ole vamis (SC) tai pelit on niin vanhoja että niissä ei ole ollut vielä niinkehittynyt systeemi.

Muuten tähän liittyy kysymys onko ED:ssa enempi eroa noissa komponentteissa kuin pelkkä luokka (A B C D E) ts onko esim A luokan sisällä useamman valmistajan komponenttja joilla on eroavaisuuksia keskenään (näin tulee olemaan SC:ssä minkälisäksi erivalmisitajien kompoenteja samaan tarkoitukseen (kuten suoja) voi käyttää yhtäaikaa) ja onko komponenteilla kyttöikä (ts tarviiko esim. mootorit vaihta uusiin joskus (SC:ssä tulee tarvimaan)).

Toinen on sitten tuo reittien viilaus siten että tulee niitä skoopattavia tähtiä reitille tarpeeksi.


PS Ts tullen todennäköisesti jatkossakin kyselemään nouvoja ajankohtaiseen ongelmaan johon olen itseni saattanut ;)
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
PS Ts tullen todennäköisesti jatkossakin kyselemään nouvoja ajankohtaiseen ongelmaan johon olen itseni saattanut ;)
Edelleen, suosittelen vahvasti tota meidän Elite-Discordia, sieltä saa neuvot heti ja porukkaa on chatissa käytännössä ympäri vuorokauden.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Jaahas, ensimmäinen lockdown -kokemus taitaa olla tulossa. "Lentäkää Maiaan, nähkää Thargoideja", he sanoivat. No, olenpahan fedien CG:ssä edes top 10% joukossa.
:cigar:

Viisainta varmaan alkaa lämmittämään multi-cannonit...
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Edelleen, suosittelen vahvasti tota meidän Elite-Discordia, sieltä saa neuvot heti ja porukkaa on chatissa käytännössä ympäri vuorokauden.
Nyt näytäis siltä että mulla on huomennna tai ylihuomenna alla Asp Explorer (rahat riittäis jo nyt mutta ilman mitään varustelua ja vakuutusvaraa).

Niin kun se Muro yhteisö on ilmeisesti siellä Coloniassa ja kun siellä ei vissiin niin helposti saa mitätahansa osia päivitettyä niin mitkä osat kannattaa ehdottomasti hankkia ennen kuin haaveilee sinne lähdöstä Asp Explorerilla.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Nyt näytäis siltä että mulla on huomennna tai ylihuomenna alla Asp Explorer (rahat riittäis jo nyt mutta ilman mitään varustelua ja vakuutusvaraa).

Niin kun se Muro yhteisö on ilmeisesti siellä Coloniassa ja kun siellä ei vissiin niin helposti saa mitätahansa osia päivitettyä niin mitkä osat kannattaa ehdottomasti hankkia ennen kuin haaveilee sinne lähdöstä Asp Explorerilla.
Häh? Ei me kyllä olla missään Coloniassa.. :D
Käyty siellä on kyllä monta kertaa mutta kyllä meidän kotisysteemi on ihan bubblessa, Murissa. ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
787
Nyt näytäis siltä että mulla on huomennna tai ylihuomenna alla Asp Explorer (rahat riittäis jo nyt mutta ilman mitään varustelua ja vakuutusvaraa).

Niin kun se Muro yhteisö on ilmeisesti siellä Coloniassa ja kun siellä ei vissiin niin helposti saa mitätahansa osia päivitettyä niin mitkä osat kannattaa ehdottomasti hankkia ennen kuin haaveilee sinne lähdöstä Asp Explorerilla.
Mutta jos lähdet aspilla coloniaan niin internaalehin joko D osat tai A. D on aina kevyin vaihtoehto joten saat aspiin lisää jumprangee. Käytännössä varmaan kannattanee laittaa FSD A:ksi ja muut D:ksi jos vaan powerplantti riittää. Myös mukaan ISO fuel scoop, afmu ja srv. Suosittelen ottamaan myös hyvät shieldit ja heatsinkkejä vaikkei kaikki pro:t niitä käytäkkään. Se matka on sitten todella pitkä. Onnea matkaan, tulet tarvitsemaan sitä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 123
Itse olen tällaisella possulla matkalla. Hieman ennen 2.2 päivitystä läksin kiertotietä kohti Coloniaa, joulukuun alussa Coloniasta kiertotietä kohti Sag A*:aa. Välissä toki useamman viikon motivaatiotauko, nyt n. 1.6kly matkaa.

Jatko vielä auki, joko kiertäen kohti Beagle Pointia, laajassa kaaressa takaisin kuplaan tai takaisin suunnilleen Colonian suuntaan.

Alkaa jo nämä tähdet vituttaa, saattaa olla että päädyn kohti kuplaa...

Possua saisi kevennettyä helposti mm. downgradettamalla life supportin, power plantin ja suojat D:ksi ja jättämällä lisätankin pois. Mutta power plant on downgradettu 4A:ksi ja suoja oli jo valmiiksi modattu kun refittasin Aspin pitkää matkaa varten eikä modulien varastointia ollut vielä olemassakaan kun olin kuplassa, niin jätin sellaiseksi. Lisätankki ja heat sinkit ylimääräinen varmistus.

EDIT: Aivokatkos.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Power plant aina A rate, esim D:ssä on todella surkea heat management ja scuupatessa voi tulla lämmin D rate powerin kanssa. Ellei sitä sitten halua modata viileämmäksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 123
Power plant aina A rate, esim D:ssä on todella surkea heat management ja scuupatessa voi tulla lämmin D rate powerin kanssa. Ellei sitä sitten halua modata viileämmäksi.
Aivan. Ja katkesi edellistä kirjottaessa ajatuskin kun töiden lomassa naputtelin.

Siis piti sanomani että power plant on jo downgradettu 4A:ksi ja suoja oli jo valmiiksi modattu. Power planttiahan ei edes ole modattu...
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Itekin palailin juuri toiselta Beagle Pointin reissulta pari päivää sitten ja olen jo pohtinut kovasti seuraavaa exploraatiobuildia.
Olen miettiny että jos rakentas viimesen päälle ultraleggera-aluksen, kaikki D ratea ja power plantiin vaan low emissions modi jolla sitä saa viileämmäksi.
Mutta just tällä hetkellä ei jostain syystä ole suurta intoa lähteä minnekään, katellaan sitten 2.4:n jälkeen.. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Jaa, se on IcePenkin pelin hommannut! :tup:

Täällä ollaan oltu kohta viikonpäivät reissun päällä, tarkoitus alunperin oli suunnata tuonne Perseus-spiraalihaaraan niin pitkälle kuin pääsee, mutta aika alkuvaiheessa käännyin toiseen suuntaan kohti Formidine Riftiä ja äskettäin löydettyä ajelehtivaa Megashippiä. Ja kaippa se täytyy koluta muitakin Riftiin liittyviä alueen paikkoja, yksi Muro-komentaja siellä jo olikin.

Aluksena toimii Diamondback Explorer "Aarnivalkea". Samanlaisella kävin aikanaan Sag A:ssa, mutta nyt 2.3 päivityksen tuoman lisäslotin ja kevennyksen myötä alus on oikeasti kelpo vehjas. Varsinkin modattuna, tämä oma yksilö hyppää yli 50Ly:tä täydellä tankilla, vaikka mukana kulkee SRV, AFMU ja muut välttämättömät exploroippeet. Reissussa tulee varmaan oltua pitkään, sen verran verkkaisesti matkanteko etenee. Juuri ja juuri tässä päässyt ulos kuplasta.


Tuossa hetkisen pelailin myös tuota NMS:ää hyvinkin innolla. Siitä on päivitysten myötä kehkeytynyt erinomainen peli ja siinä on paljon sellaista, mitä toivoisin myös Elitessä näkeväni. Mutta ennenkaikkea se herätti taas näkemään, miten upeasti ED:ssä on toteutettu tietyt asiat. Alukset, niiden järjestelmät, ed:n galaksi, grafiikka ja äänet, jopa lore joka on rikas, mutta jota nyt vaan joutuu vähän kaivelemaan tavallista syvemmältä. Kokonaisuus on ongelmineenkin edelleen vertaansa vailla avaruuspeleissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
EDDB on käytössä säännöllisesti, reitin bongasin Elite Dangerous Trade Report -tuubivideosta. Eli tekniikkaa hyödyntäen, ilman mitään omaa osaamista :kahvi:

ETN näyttää mielenkiintoiselta, pitääpä kurkata. o7!
Etn oli todella hyvä sellaseen pitkien traderunien tekemiseen rennosti, mutta sen databasen päivitys loppui, eikä ollut kuukausiin ajan tasalla. Ainakin viimeksi kun katsoin tilanne oli sama, mutta siitä on toisaalta aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Kas, enpä ehtinyt tuota huomata. Paria A-B reittiä ehdin kokeilla, ja ne tuottivat ihan mukavasti voittoa. Kiitos varoituksen sanasta :kahvi:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
200
Etn oli todella hyvä sellaseen pitkien traderunien tekemiseen rennosti, mutta sen databasen päivitys loppui, eikä ollut kuukausiin ajan tasalla. Ainakin viimeksi kun katsoin tilanne oli sama, mutta siitä on toisaalta aikaa.
Kyllä tuon nyt pitäisi päivittyä, kun katson niin tämän kirjoitushetkellä eddb:n data on 38 tuntia vanhaa, eddn:n 0 minuuttia. Löytyy helppisivun pohjalta tuo info.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Kyllä tuon nyt pitäisi päivittyä, kun katson niin tämän kirjoitushetkellä eddb:n data on 38 tuntia vanhaa, eddn:n 0 minuuttia. Löytyy helppisivun pohjalta tuo info.
Siellä on välillä häikkää. Kun viimeksi käytin, oli tradedata todella vanhaa. Tässä viimeismpiä keskusteluja aiheesta. New Trading Tool: ETN

Äsken löysin kuun 4-luokan kaasujättiläistä kiertämästä, jonka rata ei mene ihan vaakatasossa renkaisiin nähden. Jolloinka renkaat näkee kunnolla kuun pinnalta. Tää on luullakseni verrattain harvinaista, eka tällainen omalla kohdalla! :)


Ja tätä kirjoittaessa ollaan matkalla hakemaan skannia Water worldista 180 000Ls:n takaa... Ei ehkä järkevää, mutta kyllä nää itellä tulee yleensä haettua.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Häh? Ei me kyllä olla missään Coloniassa.. :D
Käyty siellä on kyllä monta kertaa mutta kyllä meidän kotisysteemi on ihan bubblessa, Murissa. ;)
Hups, olipa hyvä että otin puheeksi etukäteen ... ois nimittäin ottanut pattiin jos sitä ei olisikaan loppujenlopuksi löytynyt sieltä Coloniaista :facepalm::rage::mad::rage::mad::grumpy::grumpy::grumpy::oops:

Minä tiesin tuon Murin olemassaolon mutta olin täysin siinä luulossa että se on Coloniassa.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Jaa, se on IcePenkin pelin hommannut! :tup:

...

Aluksena toimii Diamondback Explorer "Aarnivalkea". ...
Itse hommasin sen paatinnimi näkyviin lisärin ja mun paatin nimi on aina (vaika alus vaihtuu)

[DBA] Morbid Curiosity

Valitsin nimen joka on mielestäni kuvaava kun on vähäntarkoitus kokeilla/tutkailla kaikkea ja siten kohdata yllättäviä tilanteita/seurauksia joiden luonne voi useamminkin olla fataali tai melkein fataali, kun se on yksi juttu jossa ED ja SC tulevat eroamaan ED:ssä tällainen kokeilu/seikkaulu ei johda niin vakaviin lopputuloksiin kuin SC:ssä tulee johtamaan

(SC:ssäkin on vähintään aluksen rungon vakuutus voimassa (jos alus ei ole varastettu) mutta kun siinä pilotin kuolemalla voi olla fataalit seuraukset aikä pelkän aluksen vakuutuksesta saantikaan välttämättä tapahdu välittömästi vaan sen aluksen toimitusta voi joutua odotelemaan pitkäänkin niin SC ei tule olemaan niin hyvä peli hullunrohkeisiin tempauksiin kuin mitä ED on).

PS DBA on mun Org Star Citizenissä joten jos Elitistejä eksyy kyseisen pelin pariin sieltä saa apuja.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Etn oli todella hyvä sellaseen pitkien traderunien tekemiseen rennosti, mutta sen databasen päivitys loppui, eikä ollut kuukausiin ajan tasalla. Ainakin viimeksi kun katsoin tilanne oli sama, mutta siitä on toisaalta aikaa.
Onko pelin Apiin tullut muutoksia niin että se ei enää pysty hakeman niitä tietoja?
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Tähän menessä minua on ED:ssä tökkinyt kaksi seikkaa

1. Se että aluksen aseet näyttää kököiltä jos ei osta aseiden grafiikoiden päivitystä - tuo on mielestäni tökerö rahastus kun kyllä tunnistettavissa olevat ja asiallisen näköiset aseet pitäisi sisältyä jo siihen peliversioon jossa ne aseet pystyy ostamaan.

2. Proseduraalisesti luodut firmojen/järjestöjen nimet ja tehtävät jotka on monesti täysin järjettömiä/epäloogisia esim. firma jolla on täysin järkevän/luotetavan oloinen nimi antaa tehtävän Industry Needs Narcotics, siinä proseduraalisessa rutiinissa ei näytä olevan minkäänlaista järjellisyyden tarkistusta (sellainen olisi suht helpppo siihen tehdä), yleensäkin tuon "Industry Needs ..." liian runsas viljely ilman mitään variaatioita häiritsee (esim. ilmiselvät rikollisjärjestöt antaa "Industry Needs ..." tehtäviä vaikka todellisuudessa mikään rikollijärjestön tehtävänanto ei käyttäisi sellaisat kieltä).

Tiedän että tuo 2. kohta on "neulojen halkomista" mutta kun Braben käytti vastaavaa proseduraalista nimien ja tehtäväkuvausten tekoa jo alkuperäisessä Elitessä ja vartavasten kehui kuinkapaljon proseduraaliset systemit on Elite Dangerousissa kehittyneet siitä niin toi pomppasi siihen nähden todella häiritsevästi silmille jo kahdenpäivän pelaamisen jälkeen.

Yksi mikä itseni yllätti on se että vaikka ED:n tutka on kehittyneepi versio siitä alkuperäisestä Elite tutkasta niin se ei kumminkaan tunnu käytännössä selkemmältä/helpommalta hahmottaa/käyttää, luulen että se johtuu siitä että alkuperäsitä Eliteä pelatiin koneilla jotka ei voineen käsitellä montaa kohdettta kerrallaan joten siksi ED:n tutkassa on paljon enempi esitetävää ja se ei ole niin selkeä kuin olisi suotavaa olla silloin kun kohteita on paljon.

Jokatapauksessa Brabenin ideat tutkista on aina olleet parempia kuin Chriss Robertsin ideat samasta aiheesta (CR:llä on pahatapa tunkea tyylillä kikkailua sellaisiinkin paikkoihin mihin se ei kuulu).
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Valitsin nimen joka on mielestäni kuvaava kun on vähäntarkoitus kokeilla/tutkailla kaikkea ja siten kohdata yllättäviä tilanteita/seurauksia joiden luonne voi useamminkin olla fataali tai melkein fataali, kun se on yksi juttu jossa ED ja SC tulevat eroamaan ED:ssä tällainen kokeilu/seikkaulu ei johda niin vakaviin lopputuloksiin kuin SC:ssä tulee johtamaan
Jos jatkat pelaamista niin tulet huomaamaan että kyllä Elitessäkin aika fataali seuraus kuolemalla on.
Moni on tehny tyhmyyksissään sen virheen että lennellään aluksella johon ei ole vakuutusrahoja tilillä, sen kun tuhoat sitten niin istutkin siinä aloitus-Sidewinderissä. Itse olen joskus tuon mokan tehny ja kyllä vitutti.
Siinä vaiheessa kun huomaat että sulla olis just tilillä rahaa esim Anacondaan, niin alat miettimään että jos nyt varovasti lentelen niin mitään ei tapahdu. Perus-Anacondankin vakuutusmaksu on kuitenkin jo luokkaa 7 miljoonaa krediittiä ja jos sitä ei ole tilillä niin hassusti käy..
Toinen vaikutus aluksen tuhoutumisella on, että jos sulla on co-pilot mukana ja se on treenattu esim Eliteksi, joka ei tapahdu ihan hetkessä, niin aluksen tuhoutuessa se pilotti kuolee myös ja sinne menee kaikki se koulutus.

Että kyllä Elitessä kuolema todella kirpaisee jos asiat menee pahimmalla mahdollisella tavalla pieleen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Jep, tai sitten viikkojen, kuukausien (vuosien?) explodatan menetys. Sellaisia asioita joiden jälkeen motivaatio palata pelin ääreen on koetuksella. FD foorumilla on taisaiseen tahtiin näitä onnettomia, jotka tilanteeseen on ajautunut syystä tai toisesta. Hankala siis silleen kuvitella, miten CIG saa balanssin kohdilleen jos SC:hen tulee vieläkin brutaalimpi malli. ED:ssäkin välillä on ihmisten mielenterverveys koetuksella. Se toki luo tunnelmaa ja pulssia nostattavia hetkiä ja on jännää niin kauan kuin tilanteista selviää säikähdyksellä. Mutta kerran kun menee oikein pahasti kuppi nurin niin se on sitten kärjistetysti pahimmassa tapauksessa aloitettava vuosien peli alusta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
787
Eli pelin virallinen sääntö numero 1
AINA vakuutuksen verran rahaa tilillä. AINA.
Mielellään kaksinkertainen summa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 123
Oma henkilökohtainen käytäntö ollut aina että kun uutta alusta hommaa tilillä oltava rahaa minimissään sen verran että sen uuden aluksen oston ja varustamisen jälkeen sinne jää vielä uuden aluksen vakuutus + nykyisen aluksen vakuutus.

Ja mielellään sen verran ekstraa että jos kaikki menee päin prinkkalaa voi lunastaa sen uuden aluksen vakuutuksesta, pistää jemmaan ja jatkaa keskeytyksettä edellisellä aluksella mitä sillä sitten tekikään rahan saamiseksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Ja sitten saavuttiin Sielu- ja Sydänsumujen välittömään läheisyyteen, nättiä on. Ekassa kuvassa oikeassa reunassa näkyy myös Andromedan galaksi. Olen muuten "väärin päin", jos ajatellaan, että ED:n galaksikartassa ylös on ylös.


 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Jos jatkat pelaamista niin tulet huomaamaan että kyllä Elitessäkin aika fataali seuraus kuolemalla on.
Moni on tehny tyhmyyksissään sen virheen että lennellään aluksella johon ei ole vakuutusrahoja tilillä, sen kun tuhoat sitten niin istutkin siinä aloitus-Sidewinderissä. Itse olen joskus tuon mokan tehny ja kyllä vitutti.
....
Tähänmennessä olen kolmesti ottanut sen riskin että päivityksen jälkeen rahaa oli vähempi jäljellä kuin minimi vakuutussumma mutta kompenssoin sitä sillä että valitsin sellaisia tehtäviä joissa on pieniriski niin pitkään että summa oli kasvanut takaisin vakuutusrajan yläpuollelle.

Yksi juttu mitä ei myöskään näytetä tuotavan esiinn on se että aluksen vakuutuksesta takaisinosto valikossa pystyy näimmmän valitsemaan mitä komponenteja takaisinostoon sisältyy joten jos rahaa on vain hiukan liian vähän siitä selviä vain muutaman komponentin menetyksellä menettämättä koko alusta.

Niin päädyin kerran taakaisin aloitus Sidewinderiin mutta siinävaiheessa edistys oli vielä pientä joten oli ottanut tahallisen riskin kun ei se menetyskään pystynyt olemaan merkittävä.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Jep, tai sitten viikkojen, kuukausien (vuosien?) explodatan menetys. ...
Toi on tapahtunut kun menetin ainakin kerran moninkertaisesti aluksen ja komponentien arvon edestä expo dataa, sen expo datan arvon tarkistus kohde aurinkokunnasssa ja myynti on turhan helppo unohtaa.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Oma henkilökohtainen käytäntö ollut aina että kun uutta alusta hommaa tilillä oltava rahaa minimissään sen verran että sen uuden aluksen oston ja varustamisen jälkeen sinne jää vielä uuden aluksen vakuutus + nykyisen aluksen vakuutus.

Ja mielellään sen verran ekstraa että jos kaikki menee päin prinkkalaa voi lunastaa sen uuden aluksen vakuutuksesta, pistää jemmaan ja jatkaa keskeytyksettä edellisellä aluksella mitä sillä sitten tekikään rahan saamiseksi.
Miten muuten varastoidut komponentit onko ne turvassa (ts voiko suojavarastoida joitain arvokkaita/vaikeasti hankittavia komponenteja).

Kun minä olen olettanut että ne on turvassa ja olen siksi varastoinut sellaisia komponeteja joita voi tarvia jonkun tietyn saatavilla olevan tehtävän hoitoon eikä kyseistä komponenttia kumminkaan löydy samasta aurinkokunnnasta missä sen tehtävä lähtöpiste on.

Hyvä hyvin yleisesti eteentuleva tilanne on se että olisi rahakas matkustaja keikka tarjolla mutta asemalta eikä edes aurinkokunnasta löydy matkustaja hyttiä jonka tarvii että sen tehtävän pystyyottamaan vastaan (siksi olen varastoinut makustaja hyttejä).
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
On muuten tuossa ylemmässä kuvakulmasssa mielestäni alus harvinaisen hyvän avaruusalusmaisen näköinen

(kumassakin pelissä sekä ED että SC alukset ei yleensäottaen ole monestikkaan kovin avaruusalusmaisia vaan enempi tai vähempi lentokone/sukkula maisia).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 123
Miten muuten varastoidut komponentit onko ne turvassa (ts voiko suojavarastoida joitain arvokkaita/vaikeasti hankittavia komponenteja).

Kun minä olen olettanut että ne on turvassa ja olen siksi varastoinut sellaisia komponeteja joita voi tarvia jonkun tietyn saatavilla olevan tehtävän hoitoon eikä kyseistä komponenttia kumminkaan löydy samasta aurinkokunnnasta missä sen tehtävä lähtöpiste on.

Hyvä hyvin yleisesti eteentuleva tilanne on se että olisi rahakas matkustaja keikka tarjolla mutta asemalta eikä edes aurinkokunnasta löydy matkustaja hyttiä jonka tarvii että sen tehtävän pystyyottamaan vastaan (siksi olen varastoinut makustaja hyttejä).
Oletan että tarkoitat moduleiden varastointia, komponentteja kun ei tietääkseni pysty varastoimaan. Itselläni ei ole sattuneesta syystä tullut yhtään modulia varastoitua, joten en voi puhua kokemuksesta, mutta käsittääkseni modulivarastointi toimii kutakuinkin samaan tapaan kuin alustenkin, paitsi että se ilmeisesti ei ole asemakohtainen kuten alusvarastointi on.

En usko että on olemassa syytä miksi ne EI olisi turvassa varastossa, siellähän ne säilyvät kunnes itse ottaa pois. Henkilökohtaisesti en tosin vaivautuisi varastoimaan mitään yleisesti saatavilla olevaa, tietääkseni tuo varastokapasiteetti on varsin rajallinen joten tulen itse sitä käyttämään lähinnä modattujen moduleiden jemmana.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 983
Oletan että tarkoitat moduleiden varastointia, komponentteja kun ei tietääkseni pysty varastoimaan. Itselläni ei ole sattuneesta syystä tullut yhtään modulia varastoitua, joten en voi puhua kokemuksesta, mutta käsittääkseni modulivarastointi toimii kutakuinkin samaan tapaan kuin alustenkin, paitsi että se ilmeisesti ei ole asemakohtainen kuten alusvarastointi on.

En usko että on olemassa syytä miksi ne EI olisi turvassa varastossa, siellähän ne säilyvät kunnes itse ottaa pois. Henkilökohtaisesti en tosin vaivautuisi varastoimaan mitään yleisesti saatavilla olevaa, tietääkseni tuo varastokapasiteetti on varsin rajallinen joten tulen itse sitä käyttämään lähinnä modattujen moduleiden jemmana.
On asema kohtainen mutta siirtohinta ja viive on pieni (enimmillää minulla viive on ollut alle 15 minuuttia joten rahakasta matkustajakeikkaa voi hyvin odottaan sen vajaan vartin ja käydä vaikka kahvilla).

Ja jos komponenti tarkoittaa esim. mootoria, suojaa, asetta, skoopia, poltoainetankkia, jne niin myös niitä voi varastoida (siinä on vain mutka matkassa kun et voi ostaa sellaista suoraan varastoon vaan sinun pitää ostaa se alukseen ja siirtää se aluksesta varastoon ts et voi ostaa ennakkoon isompaa alusta varten komponenteja jotka ei mahdu nykyiseen alukseesi koska ei ole keinoa siirtää niitä sinne varastoon).

Minulla on varastoituna aika paljon jo esim. A3 ja A4 luokan alusten osia kun niitä ei saa lähellekkään joka asemalta kun tarve ilmenee (A2 osia en varastoi juurikaan kun kumminkin olen siirtymässä isompiin aluksiin niin 2 kokoisten osien tarve pienenee).


Eli itseasissa SC ja ED ei ole tämän osalta niin erilaisia, ainut ero on käytännössä se että ED:ssä ei usean eri aluksen käyttö mielenmukaan ole niinhelpoa/joustavaa kun mitä se SC:ssä tulee olemaan toinen on se että SC:ssä pystyt ilmeisesti kuljettamaan omaan alukseesi tarkoittamiasi osia aluksessa rahtina (ts voit esim. pitää varaosia mukana) mikä tarkoittaa myös sitä että voit käydä aluksen komponenteilla/aseilla kauppaa toisten pelaajien kanssa niin että kuskaat jonkin harvinaisen komponentin/aseen eripuolelle Verseä ja myyt sen siellä jonkin pelaajan käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 123
On asema kohtainen mutta siirtohinta ja viive on pieni (enimmillää minulla viive on ollut alle 15 minuuttia joten rahakasta matkustajakeikkaa voi hyvin odottaan sen vajaan vartin ja käydä vaikka kahvilla).
Aivan, joo. Tässäkin on tuo rahalla siirto käytössä. Kuitenkaan tuo kappalerajoitus ei ole asemakohtainen, onko se nyt se 30 modulia jemmattuna?

Ja jos komponenti tarkoittaa esim. mootoria, suojaa, asetta, skoopia, poltoainetankkia, jne niin myös niitä voi varastoida (siinä on vain mutka matkassa kun et voi ostaa sellaista suoraan varastoon vaan sinun pitää ostaa se alukseen ja siirtää se aluksesta varastoon ts et voi ostaa ennakkoon isompaa alusta varten komponenteja jotka ei mahdu nykyiseen alukseesi koska ei ole keinoa siirtää niitä sinne varastoon).
Nuo ovat moduleita. Komponenteilla tarkoitetaan yleensä engineerien blueprinteissä ja synteesissä käytettyjä resursseja jotka eivät ole commodityjä. Ts. eivät tarvitse rahtitilaa ja kulkevat mukana aluksenvaihdoissakin, mutta joita voi olla rajallinen yhteismäärä mukana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 217
Viestejä
4 194 855
Jäsenet
70 874
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom