Elisan negatiivinen asiakaskokemus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Enzo
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
17
Miten voi nykyaikana olla että puhelinyhteys on monta päivää lähes mykkänä (Puhelussa kuuluu joka kolmannesta sanasta puolet).
Syynä "verkonparannus-työt". Silti täydeltä kuukaudelta vaativat täyttä maksua, vaikka liittymä nyt jättääkin 1/5 toimimatta.
On se melkoista touhua Elisalta
Halusin vain kertoa tällaisenkin kokemuksen muille ihmeteltäväksi, kiitos teille jotka luitte :D
 
Näitä on elämän varrella ollut useilla operaattoreilla omakohtaisesti koettuna, varsinkin täällä korvessa. Aina selitys että TOS sisältää kaikki asiat ja vastuuvapautukset. Ei tässä elisa ole yksin samalla lailla dna ja telia tekee.. Joskus vaan käy huono tuuri ja katkot ovat pitkiä.
 
Miten voi nykyaikana olla että puhelinyhteys on monta päivää lähes mykkänä (Puhelussa kuuluu joka kolmannesta sanasta puolet).
Syynä "verkonparannus-työt". Silti täydeltä kuukaudelta vaativat täyttä maksua, vaikka liittymä nyt jättääkin 1/5 toimimatta.
On se melkoista touhua Elisalta
Halusin vain kertoa tällaisenkin kokemuksen muille ihmeteltäväksi, kiitos teille jotka luitte :D
Onko kyse mistä puhelinyhteydestä.
Nykyään toki ne pääasiassa mobiilia, niin vähän hämää jos muuten mobiilit yhteydet toimii, mutta puhe pätkii, niin se vie kovasti ajatuksia päätelaitteen tukeen tai yhteensopivuuteen, tai alentuneseen verkon peittoon. Ymmärtääkseni ei ole mitään yleistä vikaa.

Elisa kai saanut päätökseen 3G alasajon, eli se ei ajallisesti taida sopia, pätkiminen tuo mieleen 4G VoLTE puhelut, silloin voit kokeilla miten 2G puhelut toimii. 4G puhelimia on niin montaa sorttia ja varsinkin vanhemmissa on ihan taajustuessa puutteita, tosin jos nyt yleensä tukee VoLTE puheluita niin ei ehkä ihan rampa. Jos tilapäistä kapsiteetti niukkuutta, niin VoLTE pitäisi ajaa ohi, jos tilapäistä täydentävän verkon puutetta, niin paikallisesti voi olla heikompi kuuluvuus, jolloin ei se bittikään liiku vikkelästi.

Vähän milikuvitusta hillitäkseen, onko kyse kasvukeskuksen taajamasta, pienemmästä kaupunki keskuksesta sen taajamasta, vai haja-astusalueesta. Ja onko kuuluvuus haastetta sisällä, tai muuten paikallisesti, kylillä tai toisessa taajamassa toimii ?

Miten data liikkuu, ja miten liikku ennen ongelmaa, millä päätelaitteilla ongelma.

Vakiohyvityksen osalta kerrotun perusteella vaikea sano juuta tai jaata, jos perinteinen puhelinlinja narunpäässä, tai vastaava kiinteä muulla tekniikalla, niin varmaan. jos perus mobiili niin riippuu .

Toivottavasti nyt kuitekin kokemus paranee, ja pidä nyt uskottavaa kirjaa, joka kestää myös toisesta päästä tarkastelun, niin reklamaatio voi tehdä.
 
Onko kyse mistä puhelinyhteydestä.
Nykyään toki ne pääasiassa mobiilia, niin vähän hämää jos muuten mobiilit yhteydet toimii, mutta puhe pätkii, niin se vie kovasti ajatuksia päätelaitteen tukeen tai yhteensopivuuteen, tai alentuneseen verkon peittoon. Ymmärtääkseni ei ole mitään yleistä vikaa.

Elisa kai saanut päätökseen 3G alasajon, eli se ei ajallisesti taida sopia, pätkiminen tuo mieleen 4G VoLTE puhelut, silloin voit kokeilla miten 2G puhelut toimii. 4G puhelimia on niin montaa sorttia ja varsinkin vanhemmissa on ihan taajustuessa puutteita, tosin jos nyt yleensä tukee VoLTE puheluita niin ei ehkä ihan rampa. Jos tilapäistä kapsiteetti niukkuutta, niin VoLTE pitäisi ajaa ohi, jos tilapäistä täydentävän verkon puutetta, niin paikallisesti voi olla heikompi kuuluvuus, jolloin ei se bittikään liiku vikkelästi.

Vähän milikuvitusta hillitäkseen, onko kyse kasvukeskuksen taajamasta, pienemmästä kaupunki keskuksesta sen taajamasta, vai haja-astusalueesta. Ja onko kuuluvuus haastetta sisällä, tai muuten paikallisesti, kylillä tai toisessa taajamassa toimii ?

Miten data liikkuu, ja miten liikku ennen ongelmaa, millä päätelaitteilla ongelma.

Vakiohyvityksen osalta kerrotun perusteella vaikea sano juuta tai jaata, jos perinteinen puhelinlinja narunpäässä, tai vastaava kiinteä muulla tekniikalla, niin varmaan. jos perus mobiili niin riippuu .

Toivottavasti nyt kuitekin kokemus paranee, ja pidä nyt uskottavaa kirjaa, joka kestää myös toisesta päästä tarkastelun, niin reklamaatio voi tehdä.

On kuulemma ihan suuniteltu verkonparannus käynnissä ja kesto kolme päivää tms. Puhelinlinjoja täällä ei ole ollut kymmeniin vuosiin, eli ihan mobiilista kyse haja-asutusalueella. Onneksi tänne saatiin kunnan omana projektina valokuituverkko rakennettua joitain vuosia sitten niin ei ole täysin epävakaiden puhelinyhteyksien varassa XD.
Eihän tällaisista puhelinyhteyden tilapäisesti alasajavista toimenpiteistä kannata asiakkaita informoida, kyllä ne sitten huomaa ettei puhelut toimi tai ne pätkii.
Muutama ukko tuolla on mastossa kiipeilly kun kiikareilla katsellu.

Ja ei toimi siis puhelimesta mikään yhteys kummoisesti ellei ole sitten wifin kautta tuon valokuituverkon jatkeena ;)
 
On kuulemma ihan suuniteltu verkonparannus käynnissä ja kesto kolme päivää tms. Puhelinlinjoja täällä ei ole ollut kymmeniin vuosiin, eli ihan mobiilista kyse haja-asutusalueella.
Ok, kiitos.
Eli ilmeisesti nyt on vähän verkkopeitto heikentynyt, tilapäisesti, toivottavast rempan jälkeen aiempaa parempi.
Onko se ulkokuuluvuus millainen, siis onnistuuko puhelut ulkona, 2G tai 4Gllä. ja onko päätelaite mikä, siis haen että tukee verkon ominaisuuksia(sis taajudet) , ja toki eroja ei päätelaitteissa herkyyden osalta.


Ja ei toimi siis puhelimesta mikään yhteys kummoisesti ellei ole sitten wifin kautta tuon valokuituverkon jatkeena ;)
Jos kotona toimivaa nettiyhteyttä WiFillä, niin ilmeisesti kotona puhelut toimii hyvin, eli ilmeisesti nyt ulkokuuluvuus haasteita.
Jos ulkonaverkko heikko, niin sisältä -> ulos liikkuminen voi olla haasteellinen.
Toki jos WiFI verkkon on heikko, niin sisälläkin voi olla haasteita.


Edit siis pitkäänkö tuo verkonparannut on nyt kestänyt, siis kuinka paljon ylittänyt arvion ?
 
Ok, kiitos.
Eli ilmeisesti nyt on vähän verkkopeitto heikentynyt, tilapäisesti, toivottavast rempan jälkeen aiempaa parempi.
Onko se ulkokuuluvuus millainen, siis onnistuuko puhelut ulkona, 2G tai 4Gllä. ja onko päätelaite mikä, siis haen että tukee verkon ominaisuuksia(sis taajudet) , ja toki eroja ei päätelaitteissa herkyyden osalta.



Jos kotona toimivaa nettiyhteyttä WiFillä, niin ilmeisesti kotona puhelut toimii hyvin, eli ilmeisesti nyt ulkokuuluvuus haasteita.
Jos ulkonaverkko heikko, niin sisältä -> ulos liikkuminen voi olla haasteellinen.
Toki jos WiFI verkkon on heikko, niin sisälläkin voi olla haasteita.


Edit siis pitkäänkö tuo verkonparannut on nyt kestänyt, siis kuinka paljon ylittänyt arvion ?

Tuo "vähän" verkkopeitto heikentynyt on vähättelyä (Sekä ulkona että sisällä). Puhelimen sointiääni on ainoa mistä saa selvää. Puhelimia tässä kylällä on jos jonkinmoisia, itsellä samsung s21.
Verkonparannus on ilmoitettu ajalle 6.5- 8.5 mutta ongelmat alkoivat jo viime viikolla. Näissä ihmeesti asiakaskokemusta parantaisi ennakkotiedottaminen esim tekstiviestillä puhelimeen. Häiriötiedotteet löytää yleensä perille niin miksei ennalta tiedossa olevista toimenpiteistä myös voisi laittaa viestiä etukäteen.

Juu sisällä wifin kautta saa toimimaan kyllä.
 
Tuo "vähän" verkkopeitto heikentynyt on vähättelyä (Sekä ulkona että sisällä). Puhelimen sointiääni on ainoa mistä saa selvää. Puhelimia tässä kylällä on jos jonkinmoisia, itsellä samsung s21.
Verkonparannus on ilmoitettu ajalle 6.5- 8.5 mutta ongelmat alkoivat jo viime viikolla. Näissä ihmeesti asiakaskokemusta parantaisi ennakkotiedottaminen esim tekstiviestillä puhelimeen. Häiriötiedotteet löytää yleensä perille niin miksei ennalta tiedossa olevista toimenpiteistä myös voisi laittaa viestiä etukäteen.

Juu sisällä wifin kautta saa toimimaan kyllä.

Ilmeni myös että kylällä Telian asiakkaankin yhteys ollut pätkiväinen.
että ongelma ei ole yksin Elisalla
 
Tuo "vähän" verkkopeitto heikentynyt on vähättelyä (Sekä ulkona että sisällä). Puhelimen sointiääni on ainoa mistä saa selvää. Puhelimia tässä kylällä on jos jonkinmoisia, itsellä samsung s21.
Verkonparannus on ilmoitettu ajalle 6.5- 8.5 mutta ongelmat alkoivat jo viime viikolla. Näissä ihmeesti asiakaskokemusta parantaisi ennakkotiedottaminen esim tekstiviestillä puhelimeen. Häiriötiedotteet löytää yleensä perille niin miksei ennalta tiedossa olevista toimenpiteistä myös voisi laittaa viestiä etukäteen.

Juu sisällä wifin kautta saa toimimaan kyllä.
Suunnitellut huoltohäiriöt kuuluu toimintaan, joten jos ollaan vielä siinä aikaikkunassa niin vakiohyvityksiä(* ei vältämättä heti jaella..
Tuo "vähän" verkkopeitto heikentynyt on vähättelyä (Sekä ulkona että sisällä). Puhelimen sointiääni on ainoa mistä saa selvää. Puhelimia tässä kylällä on jos jonkinmoisia, itsellä samsung s21.
Eli Wifillä VoWifi puhelut toimii hyvin, ei tietenkään auto jos puhelua pukkaa muualla.

S21 sinänsä ihan moderni, en nyt muista oliko tuo erityisen herkkä, vai ei. Jos 4G puhelut ei toimi, niin sitten ruksi 2G puhelut päälle. Harmi että monesta luurista on hävinnyt se VoLTE asetus, jos se puuttuu niin 2G pakotus kokeilla. Tosin tuskin tuokaan on tie onneen jos haja-asusaluea missä se kuuluvin tukari on rempassa. Eli se 4G voi olla parempi valinta.

Oikein harvaansutut alueet on operaattorille hankalia, jos ns peruspeitto tukari remppaan, vaikka alueella olisi "täydentäviä" niin heikkoja kohtia voi jäädä, ihan ulkokuuluvuudenkin osalta. Jos ollaan idässä, niin siellä ei yhtäänhelpota se naapurin tuomat rajoitukset.

Mutta hienoa että olet antanut palautetta, vaikka jotain rapsaa saavat muualtakin, niin asiakaspalauttekkin luulisi rekisteröitävän.


(*
Tässä en nyt katsonut miten mobiilissa menee mahdolliset säännön mukaiset hyvitykset. eli vähän mutuilen kiinteän puolelta mukaillen.


Edit:
Sinulle toki tärkeintä se miten selviät tästä, Jos pihatöitä ja työnpuolesta joutuu paljon puhuu, niin hankalaa, ei sitä jotain mokkulanetti ehkä viitti hakea. Ne paremmat paikat varmaan jos selvinneet, joten sillä pihalle yrittää.

Jos joutuu muissa sisätiloissa puhumaan, esim toimisto, niin selvitellä saako WiFin käyttöön, jos siis tarve puhua siellä.

Koti ilmeisesti oli hanskassa, ja terassin saa vaikka ylimääräiselle Wifi tukarilla hanskattua.

Edit2, operaattori tuskin alkaa rautaa hyvittää edes kuitteja vastaan :-( Ja kun ongelman pituus selvinnyt niin jos intoa niin kuvauksen perusteella kannusta antaa palautetta ja se hyvä paikka tingata, hyvityksen sijaan liittymä hintoja tinkaisin. jos ei operaattoria vaihtamassa, varsi kuitenkin sinua sitovia määriksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Suunnitellut huoltohäiriöt kuuluu toimintaan, joten jos ollaan vielä siinä aikaikkunassa niin vakiohyvityksiä(* ei vältämättä heti jaella..

Eli Wifillä VoWifi puhelut toimii hyvin, ei tietenkään auto jos puhelua pukkaa muualla.

S21 sinänsä ihan moderni, en nyt muista oliko tuo erityisen herkkä, vai ei. Jos 4G puhelut ei toimi, niin sitten ruksi 2G puhelut päälle. Harmi että monesta luurista on hävinnyt se VoLTE asetus, jos se puuttuu niin 2G pakotus kokeilla. Tosin tuskin tuokaan on tie onneen jos haja-asusaluea missä se kuuluvin tukari on rempassa. Eli se 4G voi olla parempi valinta.

Oikein harvaansutut alueet on operaattorille hankalia, jos ns peruspeitto tukari remppaan, vaikka alueella olisi "täydentäviä" niin heikkoja kohtia voi jäädä, ihan ulkokuuluvuudenkin osalta. Jos ollaan idässä, niin siellä ei yhtäänhelpota se naapurin tuomat rajoitukset.

Mutta hienoa että olet antanut palautetta, vaikka jotain rapsaa saavat muualtakin, niin asiakaspalauttekkin luulisi rekisteröitävän.


(*
Tässä en nyt katsonut miten mobiilissa menee mahdolliset säännön mukaiset hyvitykset. eli vähän mutuilen kiinteän puolelta mukaillen.


Edit:
Sinulle toki tärkeintä se miten selviät tästä, Jos pihatöitä ja työnpuolesta joutuu paljon puhuu, niin hankalaa, ei sitä jotain mokkulanetti ehkä viitti hakea. Ne paremmat paikat varmaan jos selvinneet, joten sillä pihalle yrittää.

Jos joutuu muissa sisätiloissa puhumaan, esim toimisto, niin selvitellä saako WiFin käyttöön, jos siis tarve puhua siellä.

Koti ilmeisesti oli hanskassa, ja terassin saa vaikka ylimääräiselle Wifi tukarilla hanskattua.

Edit2, operaattori tuskin alkaa rautaa hyvittää edes kuitteja vastaan :-( Ja kun ongelman pituus selvinnyt niin jos intoa niin kuvauksen perusteella kannusta antaa palautetta ja se hyvä paikka tingata, hyvityksen sijaan liittymä hintoja tinkaisin. jos ei operaattoria vaihtamassa, varsi kuitenkin sinua sitovia määriksiä.

Kuuluvuus tosiaan tuon 5g/4g/3g/2g alueella vaikuttas olevan puhdas 0.01, mikä eniten häiritsee että sen voi noin totaalisesti katkaista useaksi päiväksi ilmoittamatta etukäteen asiakkaita siitä.
Onneksi tuo wifi nyt kuitenkin pelastaa paljon tilannetta. Silti ihmettelen tuota että käytännössä kokonaan voi katkaista yhteyden ilman korvauksia noinkin pitkäksi aikaa vaikka asiakas maksaa täyden hinnan. Täysi hinta palvelusta jota operaattori ei pysty tarjoamaan.
1715100867024.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 700
Viestejä
4 544 571
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom