Elisan kolmen vuoden takuu -> kolme vuotta sitova tilaus! Huom.

Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
495
Kyseessä ei ole kytkysopimus. Kolmen vuoden takuu on Elisan tarjoama palvelu ja se sisältää tiettyjä ehtoja, ehdot ovat laillisia. Eli siis saat vuoden lisää takuuta jos pysyt elisan asiakkaana.

"Sopimus edellä mainitusta tuotteesta tulee olla solmittuna viimeistään 30 päivää takuunalaisen laitteen hankinnan jälkeen. Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti." Sopimuksen pitää olla siis yhtäjaksoisesti voimassa, mikäli haluat hyödyntää 3 vuoden takuuta.

Mielipiteitä toiminnasta? Muilla liikkeillä ei ole tälläistä "kytkysopimusta" tarjolla ja Elisa kiistää kyseessä olevan "kytkysopimus" vaikka myyjä väitti liikkeessä puhelinta ostaessa tarvitsee olla "kertaluontoisesti" liittymä elisalla. Ongelman ja hassun asiasta tekee, ettei liittymää voi päivittää ellei omista kahta palvelua samanaikaisesti, koska muuton ehtoa tulee rikottua jos vaikkapa haluaa liittymänsä päivittää.


Lisätakuun pitämiseksi on oltava sitoutunut kolmeksi vuodeksi asiakkaaksi.

1647499620367.png
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 029
Elisa on ennenkin ollut tuttu kaikista koijauksista, kuten vaihda liittymä meille ja saat prisman lahjakortin. Noita ei sitten koskaan toimiteta ellei itse muistutella asiasta. Lisäksi liittymää täytyy pitää useampi kuukausi tai etu poistuu.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 033
Itse olen Elisan koukussa johtuen valokuidusta, joten en pääse eroon Elisasta kuin muuttamalla :)
Jos Elisa tarjoaa vuoden lisätakuuta, niin pitää ottaa tämäkin pois, jos sen ilmaiseksi saa. Pitääköhän tätä erikseen hakea, vai onko se voimassa automaattisesti Elisalta ostetuissa puhelimissa ?
Kiitos vinkistä !
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 054
Mistä tässä on tarkoitus keskustella? Elisan asiakkailleen tarjoamasta lisäpalvelusta?
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
495
Luin itsekkin ajatuksella. Aivot meni solmuun. Onhan siinä selkeät ehdot, kun tarkemmin ajatteli. Olen Elisan asiakas tarkennusta. Ihmettelin vain. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
457
Miksi Elisan pitäisi ylipäätään tarjota mitään ylimääräistä takuuta, jos et ole heidän asiakkaansa? Tuohan on vain heidän lisäpalvelunsa: ole meidän asiakas ja saat valmistajan takuuseen ja virhevastuuseen meiltä vielä lisäturvaa. Jos et ole meidän asiakas, emme palvelua tarjoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Epäselväksi jäi, mikä tässä oli se kusetus? Selvät ehdot ja vapaaehtoinen sopimus.
Hetken tosiaan piti raapia päätä. Mihinkään tämä lisäpalvelu ei siis sido ja kaikki minkä voi menettää on lisätakuuvuosi. Pääsääntöisesti aika yhdentekevää, onko jossain luurissa 24 vai 36 kk takuu. Harvoin ne kestävät aikaa tai mekaanista kulumista yli kahta vuotta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 471
Viestejä
4 216 453
Jäsenet
71 060
Uusin jäsen
Olkiluodon pääinsinööri

Hinta.fi

Ylös Bottom