Elisa Viihde vs. Dna Hubi 2

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
29
En tiedä onko oikeassa osiossa, mutta kysyn kuitenkin.Kummastakaan ei ole kokemusta. Eli kumpaa porukka suosittelee? Mitä olen kuullut tosta Dna Hubi 2:sta niin sen pitäis olla selvästi parempi kuin se aikaisempi josta ei kokemusta. Ja tähän ilmeisesti saisi myös oman verkkolevyn kiinni. Eli pystyisi kattomaan leffoja tuon kautta verkkolevyllä. Tätä ei Elisa Viihden tue.

Lähinnä sitä, että kumpi on luotettavampi? Ja järkevämpi käyttää.

Elisa chatissa luvattiin 14.90€ ja Dna Hubi 2 on etuasiakkaalle 17.90€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 423
Ennen ElisaViihde-purkkikin tuki DLNA:ta ja itse tuli paljonkin käytettyä sitä verkkolevyllä olevien medioiden katseluun mutta ainakaan tuossa nykyisessä purkissa mikä minulla on, ei enää moista tukea ole (koska Elisan mielestä sillä toiminnolla ei ollut käyttäjiä).
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
29
Ennen ElisaViihde-purkkikin tuki DLNA:ta ja itse tuli paljonkin käytettyä sitä verkkolevyllä olevien medioiden katseluun mutta ainakaan tuossa nykyisessä purkissa mikä minulla on, ei enää moista tukea ole (koska Elisan mielestä sillä toiminnolla ei ollut käyttäjiä).
Oletko muuten tykännyt? Käyttöliittymä, käytettävyys ja luetettava.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 423
Oletko muuten tykännyt? Käyttöliittymä, käytettävyys ja luetettava.
Käyttöliittymä nyt on mitä on, aavistuksen sekava ja hidastelee välillä mutta kun siihen on tottunut niin kyllä sitä käyttää. Tämä nykyinen boksi sentään pysyy melko hyvin järjissään, viimeisen vuoden aikana vissiin joko kaatunut tai bootannut omiaan kolmisen kertaa kun aikaisempi teki jompaa kumpaa kerran kuukaudessa.

Itse tosin käytän tuota uutta purkkia vanhan boksin IR-kaukosäätimellä kun en tykännyt pätkääkään siitä bluetooth(?)-kakesta. Tuo oli kyllä mukava ominaisuus että vanhatkin kaket toimivat niin ei tarvitse uutta opetella.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 183
Ja tähän ilmeisesti saisi myös oman verkkolevyn kiinni. Eli pystyisi kattomaan leffoja tuon kautta verkkolevyllä. Tätä ei Elisa Viihden tue.
Elisaviihteestä pysty lataamaan ohjelmia koneelle. Tosin tämä tapahtuu käyttäjien tekemällä ohjelmalla.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
797
Elisa viihteessä ainakin ärsyttävää, ettei cmore ja HBO tunnareita voi käyttää, vaan pitää Elisalta tilata. No HBO on ilmeisesti ollut tulossa puoli vuotta. Netflix sentään toimii. Ja areena ihan OK, vaikka siellä onkin oma huonompi käyttöliittymä.

Ja mulla boxi käy ethernetilläkin standby-tilassa aina kuumana, joten jatkojohdosta aina virrat pois kun ei käytä.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
29
Meillä ei ole maksullisia kanavia eikä ole tarkoitus ottaakkaan. Lähinnä vaan koska vanha digiboksi rupee olemaan kaput. Ja uusia ei oikeen enää ole. Pitää vielä käydä molempia kattomassa paikan päällä.

Mites muuten pelaa kanavat ja tallennus jos käyttää vain nettiä eikä antennia?

Meillä on DNA 1000/100 kaapelikaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 423
Meillä ei ole maksullisia kanavia eikä ole tarkoitus ottaakkaan. Lähinnä vaan koska vanha digiboksi rupee olemaan kaput. Ja uusia ei oikeen enää ole. Pitää vielä käydä molempia kattomassa paikan päällä.

Mites muuten pelaa kanavat ja tallennus jos käyttää vain nettiä eikä antennia?

Meillä on DNA 1000/100 kaapelikaista.
ElisaViihde tallentaa kaiken nettiin eli itse boksi vaan lähettää "tallennuspyynnön" elisan tallennusserverille. Koko ohjelman siis saa talteen vaikka painaa tallennusnappia ohjelman viimeisellä minuutilla. Itsekin irroitin antennijohdon pois, tuntuu toimivan iptv-kanavilla ainakin meillä paremmin kuin kaapelitv:n antennisignaalilla.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
29
ElisaViihde tallentaa kaiken nettiin eli itse boksi vaan lähettää "tallennuspyynnön" elisan tallennusserverille. Koko ohjelman siis saa talteen vaikka painaa tallennusnappia ohjelman viimeisellä minuutilla. Itsekin irroitin antennijohdon pois, tuntuu toimivan iptv-kanavilla ainakin meillä paremmin kuin kaapelitv:n antennisignaalilla.
Oho. Ompa jännää et menee noin päin paremmin. Siis ilman antennipiuhaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 423
Oho. Ompa jännää et menee noin päin paremmin. Siis ilman antennipiuhaa.
Ilman antennipiuhaa iptv-kanavat tulevat lisäksi "oikeille" kanavapaikoille eivätkä ole ainoastaan siellä 501 tms kanavilla. Tuo antennipiuha itsellä on muutenkin ollut vähän ongelma kun on 35m veto lähimmältä antennirasialta joten siinä kerkiää vähän vaimennusta jo tulla. Lisäksi iptv:tä voi katsoa sähkökatkon aikana kun mulla on mobiiliyhteys varayhteytenä ja laitteet upsattuna :D (taloyhtiön antennivahvistin ei ole upsattu)
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
29
Ilman antennipiuhaa iptv-kanavat tulevat lisäksi "oikeille" kanavapaikoille eivätkä ole ainoastaan siellä 501 tms kanavilla. Tuo antennipiuha itsellä on muutenkin ollut vähän ongelma kun on 35m veto lähimmältä antennirasialta joten siinä kerkiää vähän vaimennusta jo tulla. Lisäksi iptv:tä voi katsoa sähkökatkon aikana kun mulla on mobiiliyhteys varayhteytenä ja laitteet upsattuna :D (taloyhtiön antennivahvistin ei ole upsattu)
Ok. No mulla antenni ja netin boksi telkkarin vieressä. Luulis et toimii molemmilla. Mut pitää mennä huomenna kattelemaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Ei ole ollut meilläkään Elisa Viihteessä antennipiuhaa kiinni koskaan. Mahdollisten verkko-ongelmien vuoksi piuha on kuitenkin valmiina kaapissa, että saa tarvittaessa vedettyä sen vastakkaisen seinän rasialta suoraan boksille (tai televisioon).

Ei sillä, että ohjelmien missaaminen haittaisi, mutta tässä muuttuneessa maailmantilanteessa ei tiedä milloin nettiyhteys pätkäisee Venäjän kybertoiminnan seurauksena ja siinä vaiheessa uutisten näkeminen voi olla tarpeen.

Yleisesti ottaen ihan hyvin on Elisa Viihde toiminut. Jotkin toiminnot hieman tahmailevat, mutta ei niin että haittaisi liikaa. Suurin puute on, ettei salattujen kanavien ohjelmia voi tallentaa mitenkään.

Edit.
Tälle keskustelulle on muuten olemassa oma ketjunsa jo entuudestaan:

 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
29
Käympäs lukemassa. Yleisesti tuntuu, että DNA:ta haukutaan enemmän.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
29
Tuossa toisessa ketjussa sanottiin että jos sulla ei ole Elisan nettiä niin se ei tallenna fullhd:nä. Pitääkö tuo vielä paikkaansa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 423
Tuossa toisessa ketjussa sanottiin että jos sulla ei ole Elisan nettiä niin se ei tallenna fullhd:nä. Pitääkö tuo vielä paikkaansa?
Elisan osalta tuo ei ole tainnut koskaan pitää paikkaansa, koska tosiaan tallenteet tallentuvat nettiin eivätkä boksiin ja voit vaikka kännykällä tai kaverin nettiyhteydellä käskyttää tallennusta.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Täällä ollaan ihan tyytyväisiä Elisa Viihteeseen, se mikä harmittaa oli multicast vaihtoehdon poistuminen Elisan kiinteänverkon asiakkailta.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 236
Väärällä alueella, joten lukotan. Jatkot tuolla:

 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 837
Viestejä
4 205 918
Jäsenet
70 990
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom