Elisa sähköposti muuttuu maksulliseksi 1.1.2020

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Laskutus alkoi minun kohdallani 1.11.2019. Elisan mukaan maksulliseksi muuttuminen tapahtuu eri aikaan eri sähköpostiosoitteiden kohdalla. Olen kyllä erittäin tarkkana mitä verkkoon kirjoittelen ettei tule mitään virheellistä tietoa.

En ole ollut tietoinen, että olen ollut Elisaan jonkinlaisessa sopimussuhteessa. Jos siirtymä on joskus tapahtunut siten, että sähköpostin avattua on auennut joku ikkuna "hyväksy tästä uudet ehdot" nappeineen, niin mielestäni se ei ole riittävä tapa ilmaista että olen siirtynyt Elisan asiakkaaksi. Voi olla että juridisesti se riittää? En tiedä kuka wippies sähköposteja on ennen pyörittänyt, mutta ei se operoijan nimi sielä koskaan ole kovin näkyvästi ollut. Vanhimmat viestit wippies postissani ovat vuodelta 2011. Eli vähintään siitä asti minulla on tuo ollut. Hyvien tapojen mukaista olisi ollut ilmoittaa muutoksesta myös sähköpostitse, eikä vain kirjeitse. Se ei olisi maksanut mitään.
Kuten jo aiemmin sanoin, niin Saunalahtihan tuota Wippies juttua hoiti ja näyttäs olevan ainakin 2007 lähtien:
Wippies – Wikipedia

Eiköhän se siellä ole sopimuksissa ole ollut mainittuna, jotka olet hyväksynyt, harvempi noita lukee läpi, vaan painellaan "OK" nappia sen ihmeemmin ajattelematta.

Suosittelen ottamaan sinne Elisaan yhteyttä, kyllä ne siellä tietää, mistä tuo lasku sulle on tullut...
 
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
204
Ihan mielenkiintoinen tosiaan tuo wippies historia. En ole tuohon sen kummemmin tutustunut. Otin vain sieltä sähköpostin, koska oli ainoa ilmainen minkä silloin löysin, mihin sai omalla nimellä osoitteen.

Juuri noin siinä on varmasti käynyt että olen painellut läpi OK nappia sopimukset. Ja varmaan on sitten juridisesti pätevä. Nimeä en ole mihinkään kirjoittanut enkä puhelimitse mihinkään lupautunut. Kuinka moni oikeasti lukee tarkkaan läpi kaikkien ilmaisten palveluiden ehdot. Kai niissä sitten voi vaan lukea, että palvelu voidaan siirtää toisen yrityksen nimiin ja saattaa muuttua maksulliseksi.

Olen siis ottanut Elisaan yhteyttä ja lasku on mitätöity. Minulla ei ole enää vaatimuksia Elisaa kohtaan. Ajattelen tässä vain kaikkia muita ihmisiä ketkä ovat samassa tilanteessa. Kuinka monella on vaikka täysin käyttämättömänä ja unohdettuna tuollainen "ilmainen" sähköposti ja nyt makselevat ymmärtämättään "internetpalvelu" laskujaan maailman tappiin. Kuvittelisin että etenkin vanhemmilla ihmisillä, joille tulee vaikka muutenkin elisalta jotain laskuja, jää hyvin helposti huomaamatta tuollainen lisähinta. Laskussa olisi hyvä olla selkeä maininta että koskee sähköpostia ja mieluummin vielä mainittu mitä sähköpostiosoitetta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Siis aikamoinen sekasotkuhan tästäkin näyttäisi olevan tulossa, mitä seurannut sivusta asiaa. Kun tuolla Elisan Palsta keskusteluissa myöskin annetaan vähän ristiriitaista tietoa, ku kukaan ei oikein tiedä mikä on nyt se 100% totuus. Jopa ne tukihenkilötkin siellä moittii Elisaa.

Esimerkiksi nyt nämä esiin tulleet tilanteet, joissa onkin siirretty sähköposti jonkin Internet liittymän alle (jos sellaisen omistaa Elisalta), että muuttuu sitten ilmaiseksi taas sähköposti. Nyt onkin tieten asia kuitenkin niin, että tuo on vain 3kk voimassa ja sitten tulee kuitenkin se 2,90e/kk lisämaksu myöhemmin päälle. Täällä tuosta juttua:
Saunalahti Perusposti muuttuu | OmaYhteisö

Että kyllä tästäkin vielä saadaan kunnon show päälle ensi vuoden alusta kunnolla...
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
77
Kyllä minullakin oli wippies sähköposti ja liekkö vieläkin. Oliko se fi loppuinen posti? Ilmeisesti sinne kirjaudutaan Elisan sähköpostin kautta nykyisin. Oma Elisassa ei näy tuota mutta voisihan tuota kirjautumista kokeilla....
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Nyt onkin tieten asia kuitenkin niin, että tuo on vain 3kk voimassa ja sitten tulee kuitenkin se 2,90e/kk lisämaksu myöhemmin päälle.
Jahas. 20 vuotta ollut laajakaista-asiakkaana saunis/ellulla ilman isompia moitteita (paitsi yhteisön/palstan moderointia kohtaan, mutta modet modepärinöissään modettaa ja vaikka mitä sen päälle vielä...), mutta jos tosiaan tämä sähköpostin maksullisuus tapahtuu ihan kaikille niin periaatteen vuoksi vois vetästä viihteet yms. pois ja defaulttia vuokran mukana tulevaan 10M nettiin ja hoidella joltain muulta operaattorilta sitten steam-latauksiin yms. nopeamman.

Pitänee varmuuden vuoksi alkaa pikkuhiljaa keräilemään listaa palveluista missä on ellun emaili käytössä, koska niitä on PALJON kertynyt vuosien varrella, että tarvittaessa saa vaihdeltua suhteellisen nopeasti kaikkiin uusi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Tuo olettamus perustuu siis noihin kommenteihin tuolla Elisan OmaYhteisö keskustelussa, johon aiemmin linkkasin:

Saunalahti Perusposti muuttuu | OmaYhteisö
Lehdessä ollut artikkeli ja siinä Juha Laukkasen kommentit koskivat 1.1.2020 tapahtuvaa muutoserää. Kevään mittaa tarkoitus siis yhäkin siirtää kaikki maksulliseksi eli myös sieltä laajakaistojen alta.

Miten paljon sitten jollain OmaYhteisön moderaattorin sanomisella on painoarvoa, onkin mysteeri. Elisan laajakaistasta vastaava liiketoimintajohtaja Juha Laukkanenhan on siis väittänyt IS artikkelissa ( Elisan sähköposti muuttuu kohta maksulliseksi: "Naurettavaa rahastusta" ), että olisi maksuttomia, mutta nuo OmaElisan viestit antaa eriävän mielipiteen asialle.

Eiköhän tuo jossain välissä tule esille, jos maksulliseksi todellakin muuttuvat...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Tää on kyllä omituista. Entisenä NIC ja Saunalahden asiakkaan menin taas ihmettelemään tuolta oma Elisan kautta mitä mulla on ja mistä mun pitäisi maksaa. Oma saunalahti pitäisi olla suljettu, mutta onneksi vielä sinne pääsee. Mulla on sähköpostilaatikoita likemmäs 10 ja osoitteita moninkertaisesti. Oma elisan kautta näkyy vain kaksi sähköpostilaatikkkoa. Omassa Saunalahdessa mulle on hiljattain ilmestynyt toinen asiakastunnus. Epäilen että se on luotu juuri kun menin hyväksymään uudet Elisa tunnuksen ehdot mitkä tuolla Elisassa näkyi. Tolla toisella sopimuksella ei ole muuta kuin Elisa tunnus, sitten siinä näkyy hinta 0 /kk. Mulla pitäisi jotain muuttua maksulliseksi tammikuussa mutta kun tietäisi tarkalleen mitä. Tuolla ei näy mitään palvelua tuohon toiseen Elisa tunnukseen liittyen.

Tuolla alkuperäisellä tunnuksella on mun puhelinliittymä ja nettipaketti. Jälkimmäinen on tuo 49.80 € / 60 kk.

Hmm...ei saatana, mulla ei enää ole noita muita sähköpostilaatikoita myöskään oma saunalahden kautta katsottuna. Tosi näppärää Elisalta. Pari viikkoa sitten ne vielä siellä oli. Myös toisen laatikon koko minkä näen, on tippunut 100 megasta 20:een.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
Tää on kyllä omituista. Entisenä NIC ja Saunalahden asiakkaan menin taas ihmettelemään tuolta oma Elisan kautta mitä mulla on ja mistä mun pitäisi maksaa. Oma saunalahti pitäisi olla suljettu, mutta onneksi vielä sinne pääsee. Mulla on sähköpostilaatikoita likemmäs 10 ja osoitteita moninkertaisesti. Oma elisan kautta näkyy vain kaksi sähköpostilaatikkkoa. Omassa Saunalahdessa mulle on hiljattain ilmestynyt toinen asiakastunnus. Epäilen että se on luotu juuri kun menin hyväksymään uudet Elisa tunnuksen ehdot mitkä tuolla Elisassa näkyi. Tolla toisella sopimuksella ei ole muuta kuin Elisa tunnus, sitten siinä näkyy hinta 0 /kk. Mulla pitäisi jotain muuttua maksulliseksi tammikuussa mutta kun tietäisi tarkalleen mitä. Tuolla ei näy mitään palvelua tuohon toiseen Elisa tunnukseen liittyen.

Tuolla alkuperäisellä tunnuksella on mun puhelinliittymä ja nettipaketti. Jälkimmäinen on tuo 49.80 € / 60 kk.

Hmm...ei saatana, mulla ei enää ole noita muita sähköpostilaatikoita myöskään oma saunalahden kautta katsottuna. Tosi näppärää Elisalta. Pari viikkoa sitten ne vielä siellä oli. Myös toisen laatikon koko minkä näen, on tippunut 100 megasta 20:een.
oma.saunalahdessa pystyi säätämään noita asetuksia huomattavasti laajemmin kuin tuolla nykyisessä elisa verkkoasioinnissa.. No toisaalta onhan elisa koko omistusaikansa pikkuhiljaa tehnyt saunalahdesta teknisesti heikompaa, joten meneehän tuo ihan linjassa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
466
Päivitellään tätä vielä, eli oli omassa elisassa ylimääräinen 2,90e/kk "internetpalvelusopimus" ja kyselin chatin kautta asiakaspalvelijalta tilanteesta ja hän sanoi, että kaikki elisan sähköpostit muuttuvat/muuttuivat maksulliseksi. Ainoa keino tuosta päästä eroon on irtisanoa kaikki sähköpostiosoitteet sekä tuo internetpalvelupaketti.

0/10 F-
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Tuli lasku tuohon sähköpostiin liittyen, 5,80 euroa 2 kuukaudelta, koska heidän minimimaksu on 5 euroa, eli tulee kahden kuukauden välein lähes 6 euron lasku.

Jotain hyvää, kun tuo tila nousi 10 Mt -> 200 Mt (lähes jatkuvasti ärsytti kun sähköposti oli täynnä), ja sitten roskapostisuodatin löytää päivittäin 10-20 kpl noita roskaviestejä, ei tietysti kaikkia mutta kuitenkin voi sanoa suoraan että suurimman osan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Perjantaina tuli elisalta kirje jossa ilmoitetaan 1.4 alkaen sähköpostin maksavan 2,90€ kuukaudessa.
Näköjään ei enää sitten kuulukkaan laajakaistan mukana sähköposteja kuten vielä pari kk sitten annettiin ymmärtää.

Elisa on kyllä ainakin omasta mielestä viime aikoina ajanut palvelun laatua alas, itse lopetin jo viihteen tilauksen ja liittymät sekä netin ajattelin vaihtaa dnalle kunhan loppuu nykyiset tarjousjaksot.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Perjantaina tuli elisalta kirje jossa ilmoitetaan 1.4 alkaen sähköpostin maksavan 2,90€ kuukaudessa.
Näköjään ei enää sitten kuulukkaan laajakaistan mukana sähköposteja kuten vielä pari kk sitten annettiin ymmärtää.

Elisa on kyllä ainakin omasta mielestä viime aikoina ajanut palvelun laatua alas, itse lopetin jo viihteen tilauksen ja liittymät sekä netin ajattelin vaihtaa dnalle kunhan loppuu nykyiset tarjousjaksot.
Tänne tuli sama kirje. Nyt pohdinnassa miten asian kanssa etenisi, tekisi mieli kostoksi luopua kaikesta Elisaan liittyvästä (3 puhelinliittymää ja kiinteä laajakaista)...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Itse söin luodin jo vuodenvaihteessa, kun omalla kohdalla Elisan puhelinliittymään siihen asti ilmaiseksi kuulunut 15 Mt ilmainen postilaatikko muuttui maksulliseksi. Kyllähän se teki hieman tiukkaa, kun siinä meni sellaisia helmi-domaineja, kuin etu.suku@olen.to, @sci.fi jne. jne. useita muita aliaksia. No, irrotin potilaan hengityskoneesta 31.12.19, ja täytyy sanoa, etten hirveästi ole katunut tuota ratkaisua. En missään tapauksessa olisi alkanut maksamaan 35 euroa vuodessa sähköpostitilistä, minkä hinta todennäköisesti tulee vielä vain kipuamaan vuosien kuluessa. Nyt sitten tänään vanhemmat saivat saman varoituslapun Elisalta, ja heillä siis laatikot kuuluvat kiinteään laajakaistaan. Surkea veto Elisalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Koitinpa tuossa lopettaa sähköposteja omien sivujen kautta niin yksi ei suostu poistumaan. Ei virhettä tai muutakaan kerro mutta näyttää poistaneen ja sivun kun lataa uudestaan niin palaa takaisin. Samassa postissa on myös edelleenvälitys päällä jota ei saa pois :think:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Kirje saapui tännekin, 1.4. alkaen pitäisi maksaa. Onneksi tämä asia tuli ilmi jo joulukuun alussa, joten olen rauhassa muuttanut toisen sp-osoitteen eri paikkoihin. Ja tehnyt lisämuutoksia unohtuneisiin sitä mukaan kun viestejä Elisan postilaatikkoon on vielä tullut.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
810
Tännekin saapui tänään kirje. Asiakkaana viimeiset 15v (sanalahti-elisa).
Eniten vituttaa se, että tähän asuntoon (pääkaupunkiseudulla!) ei saa kiinteää nettiä muilta ku Elisalta ja jotenkin olen skeptinen noiden 4G-nettien toimivuuden kanssa.
Muuten irtisanoisin samantien netinkin.
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Nyt kun vaihtaa sähköpostin pois Elisalta, niin on myöhemmin pienempi kynnys vaihtaa myös liittymä pois. Näin aion suositella vanhemmilleni.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
74
Tänään tuli kirje tännekin. Tähän asti luulin, että kun on tuolta tilattu nettiliittymä, niin sähköpostin lisähinta ei koske minua. Tadaa, koskeepa kuitenkin :mad: Eli kyseessä on härskin ovelasti naamioitu tapa korottaa olemassa olevien asiakkaiden liittymähintaa. Eniten tässä vituttaa se, että viestintä asiasta on ollut harvinaisen surkeaa ja kaikessa röyhkeydessään hinnankorotusta on mainostettu asiakkaan etuna. Kylläpä voi pieni asia ottaa päähän näin viikonlopun edellä, perkele.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
126
Tänään tuli kirje tännekin. Tähän asti luulin, että kun on tuolta tilattu nettiliittymä, niin sähköpostin lisähinta ei koske minua. Tadaa, koskeepa kuitenkin :mad: Eli kyseessä on härskin ovelasti naamioitu tapa korottaa olemassa olevien asiakkaiden liittymähintaa. Eniten tässä vituttaa se, että viestintä asiasta on ollut harvinaisen surkeaa ja kaikessa röyhkeydessään hinnankorotusta on mainostettu asiakkaan etuna. Kylläpä voi pieni asia ottaa päähän näin viikonlopun edellä, perkele.
Sama kirje tuli tännekkin ja on kyllä huonosti hoidettu homma Elisalta :sad: .
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Näkyykö kenelläkään oma elisassa mitään infoa tästä korotuksesta?, itse en ainakaan sieltä löydä mitään asiasta eli ainut info ollut tuo kirje ja kun tuntee suomen postin varmuuden niin monellakohan tulee yllätyksenä lasku.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Näkyykö kenelläkään oma elisassa mitään infoa tästä korotuksesta?, itse en ainakaan sieltä löydä mitään asiasta eli ainut info ollut tuo kirje ja kun tuntee suomen postin varmuuden niin monellakohan tulee yllätyksenä lasku.
En löytänyt mitään infoa omilta sivuilta.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Näkyykö kenelläkään oma elisassa mitään infoa tästä korotuksesta?
Oon tän hulabaloon alusta lähtien pari kertaa kuussa käynyt katsomassa mikä on oma tilanne, ei näy siellä mitään missään - sopimuksissa, elisa viihteen alla, kiinteän laajakaistan alla, sähköpostin alla. Eikä kirjettäkään ole näkynyt, eikä sähköpostia.

Itellä määräaikaisuus vielä n. 14kk, liekö vaikuttaa? Ois nääs tuplasti kettumaista jos on sovittu hinta tietyn ajan ja sitten poksahtaisi kesken kaiken lisämaksu josta ei määriksen takia pääsisi eroon.
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Tavallaan maksulliseksi muuttuminen on hyvä asia. Aikaisemmin, jos vaihdoit liittymän pois Elisalta niin menetit myös s-posti-osoitteen - nyt sen saa varmaankin halutessaan pidettyä. S-postin ylläpito maksaa, ja nyt kun se on erillinen maksullinen palvelu -niin siitä maksavat vain ne jotka sen ottavat. Eli nyt pelkän nettiliittymän ottaja ei joudu maksamaan turhaan s-postista ja periaatteessa pitkällä tähtäimellä Elisa saattaa pystyä tarjoamaan pelkän nettiliittymän jopa edullisemmalla hinnalla.

Mutta tietysti se harmittaa, että toi muutos tehtiin noinpäin, että se nostaa hintaa. Tavallaan "reilumpaa" olisi ollut pudottaa hintaa niiltä jotka luopuvat Elisan s-postista: eli samalla hinnalla saisi saman kuin ennenkin -ja jos on valmis karsimaan palveluja niin myös hinta olisi pienempi. Mutta pisnes on pisnestä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Tavallaan maksulliseksi muuttuminen on hyvä asia. Aikaisemmin, jos vaihdoit liittymän pois Elisalta niin menetit myös s-posti-osoitteen - nyt sen saa varmaankin halutessaan pidettyä. S-postin ylläpito maksaa, ja nyt kun se on erillinen maksullinen palvelu -niin siitä maksavat vain ne jotka sen ottavat. Eli nyt pelkän nettiliittymän ottaja ei joudu maksamaan turhaan s-postista ja periaatteessa pitkällä tähtäimellä Elisa saattaa pystyä tarjoamaan pelkän nettiliittymän jopa edullisemmalla hinnalla.
Tässä on nyt olettamuksia, joista ei ole mitään tietoa missään Elisan osalta. Ensinnäkin, saako tuon sähköpostin erillisenä palveluna pitää, jos suljet liittymän, missään ei ole mainittu tälläisestä mahdollisuudesta (pikkanen epäilys on, ettei saa). Ja nettiliittymän ottaja joutuu juurikin maksamaan ylimääräistä (2,90e/kk) siitä sähköpostista vaikka alkuun sanoivat että kuului pakettiin. Siksihän täällä ny ihmiset saa noita kirjeitä...
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Ainakin kun aikoinaan irtisanoin saunalahden adsl:n (2014) niin sähköpostin sai pitää aktiivisena kun vaan maksoi siis siitä pyydetyn hinnan, eli tuon muutaman euroa / kk. Luulisi tuon edelleenkin toimivan. Asiakassuhdehan siinä säilyy kun edelleen siitä joudut sen eurosen poikineen Elisalle maksamaan kuukausittain.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Ovatkin näköjään muokanneet tuota infoa:

Eli käyttämättömät laatikot pitäisi hävitä pois automaattisesti ja eikä tulla maksuja.
Oletan että jos nyt hankit uuden liittymän, asiakkaalta selkeästi kysytään haluaako maksullisen sähköpostin siihen mukaan (tästä kylläkään ei ole mainittu mitään tuolla).
Ja älykkäästi sanotaan, että liittymän hinta ei halpene, jos poistaa sähköpostin, eli hinnan alennuksia on turha odotella muutoksen myötä.

Ja kyllä tuoltakin saa lukea, ku ei hommat mene ihan niin selkeästi ku väittävät, porukka saanu laskuja vaikka käyttämättömät piti Elisan itse siivota poies, ei varmaan oo ehtiny ja ny pitää jo laskuttaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Tässä on nyt olettamuksia, joista ei ole mitään tietoa missään Elisan osalta. Ensinnäkin, saako tuon sähköpostin erillisenä palveluna pitää, jos suljet liittymän, missään ei ole mainittu tälläisestä mahdollisuudesta (pikkanen epäilys on, ettei saa). Ja nettiliittymän ottaja joutuu juurikin maksamaan ylimääräistä (2,90e/kk) siitä sähköpostista vaikka alkuun sanoivat että kuului pakettiin. Siksihän täällä ny ihmiset saa noita kirjeitä...
Ei tuo ole mielestäni kauheasti ristissä mun arvailujen ja pohdintojen kanssa. Ehkä olisin voinut muotoilla vielä selkeämmin.

DNA:lta ei ole hetkeen edes saanut sähköpostipalvelua laajakaistan mukana, Moilta( jota itse käytän ) ei ikinä. Edelleen mun mielestä hyvä muutos Elisalta, koska ainakin omalta kannaltani edistää kilpailua ydinpalvelussa eli laajakaistassa. Nämä operaattorien lisäarvopalveluviritelmät, varsinkin pakkomyyntinä, ovat mielestäni aina olleet vähän epämääräisiä yritelmiä, ja turhia. Maksakoon ne jotka haluavat, nyt kun se on vihdoin mahdollista.

Ja kuten vähän käänteisesti jo sanoin, niin ymmärrän toki että tuo muutos kusee vanhoja Elisan asiakkaita silmään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
Tässä on nyt olettamuksia, joista ei ole mitään tietoa missään Elisan osalta. Ensinnäkin, saako tuon sähköpostin erillisenä palveluna pitää, jos suljet liittymän, missään ei ole mainittu tälläisestä mahdollisuudesta (pikkanen epäilys on, ettei saa). Ja nettiliittymän ottaja joutuu juurikin maksamaan ylimääräistä (2,90e/kk) siitä sähköpostista vaikka alkuun sanoivat että kuului pakettiin. Siksihän täällä ny ihmiset saa noita kirjeitä...
Kyllä pystyy ottamaan pelkän "internetpalvelupaketin", eli nuo sähköpostilaatikot. Kun tuo maksullinen sähköpostilaatikko tuli, niin vaihdoin sen jälkeen puhelinliittymät pois elisalta, juuri siksi että en menettänyt noita iänkaiken vanhoja sähköpostiosoitteita.

Ensiksi tuo tuntui rahastukselta, mutta tarkemmin ajateltuna ihan hyvä diili, kun pystyy sulkemaan tai siirtämään muualle sen liittymän jonka mukana laatikko on alunperin tullut.

Jos ottaa huomioon sen että alunperin puhelinliittymä oli 0,60e/kk ja se sisälsi tuon sähköpostin, nykyään sama puhelin liittymä on 7,90+2,90/kk sähköpostista, niin hieman on elisa hivuttanut hintaa.

Itseasiassa tuo linjahan alkoi kun elisa osti saunalahden pois häiriköimästä hintoja.. ilmeisesti sama seuraus tulee olemaan tällä kun dna osti moin häiritsemästä bisneksen tekoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Mitenkähän nykyään, jos Elisalta tilaa uuden nettiliittymän, niin yrittääkö ne markkinoida sitten tuota sähköpostia lisäpalveluna? Vai tuleeko se mukana ja jos asiakas erehtyy sen aktivoimaan ja alkaa käyttämään, pistävät laskun perään...
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
saako tuon sähköpostin erillisenä palveluna pitää, jos suljet liittymän

Laitoin pari vuotta sitten Elisan (sauniksen) ADSL:n poikki silloin tarjottiin mahdollisuutta mailin säilyttämiseen, en muista hintaa mut varmaan n. 2-3e
Sitäkään en selvittänyt säilyvätkö aliakset.

On toi Ellu vaan yks.....no joo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Kysyin tästä maksullisuudesta asiakaspalvelusta omaelisan kautta ja sain tällaisen vastauksen:
Hei, kiitos yhteydenotosta! Tässä kohtaa, kun sinulla on tuo Kiinteä Laajakaista- sopimus, voidaan sähköpostit siirtää sen sopimuksen alle, eivätkä ne näin ollen sinulle muutu maksulliseksi. Teen muutoksen heti. Muutos ei vaadi sinulta toimenpiteitä, voit jatkaa käyttöä normaalisti. Mukavaa joulun odotusta!
Eli: normilaajakaistan tilaajan sähköposti muuttuu maksulliseksi, eikä tuo sopimusasia taida koskea niitä? Olen ollut uskollinen tilaaja aika pitkään, mutta onhan tuo Saunalahden webmail paska ja saan tekosyyn siirtää kakkosemail gmailiin ja samalla ottaa DNA:lta oikeasti nopean netin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Eli: normilaajakaistan tilaajan sähköposti muuttuu maksulliseksi, eikä tuo sopimusasia taida koskea niitä? Olen ollut uskollinen tilaaja aika pitkään, mutta onhan tuo Saunalahden webmail paska ja saan tekosyyn siirtää kakkosemail gmailiin ja samalla ottaa DNA:lta oikeasti nopean netin.
Vähän samat on aikeet täällä, gmail otettu jo aktiivikäyttöön ja pikkuhiljaa sammutellaan Saunalahden osoite unholaan. Olen ollut kuitenkin Radiolinjan ajoista asiakas joten kaipa se onkin jo aika siirtyä muihin vesiin kutemaan :cry:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Oon tän hulabaloon alusta lähtien pari kertaa kuussa käynyt katsomassa mikä on oma tilanne, ei näy siellä mitään missään - sopimuksissa, elisa viihteen alla, kiinteän laajakaistan alla, sähköpostin alla. Eikä kirjettäkään ole näkynyt, eikä sähköpostia.

Itellä määräaikaisuus vielä n. 14kk, liekö vaikuttaa? Ois nääs tuplasti kettumaista jos on sovittu hinta tietyn ajan ja sitten poksahtaisi kesken kaiken lisämaksu josta ei määriksen takia pääsisi eroon.
Kyllä hinnan pitäisi pysyä samana määräaikaisuuden loppuun, muutenhan se on irtisanomisperuste. Onnistuneesti olen ennen saanut hinnan pidettyä entisellään, lopulta sitä hinnankorotusta ei sitten tullut määräaikaisuuden jälkeenkään (mobiilinetti).

Sinällään tuo sähköpostin maksullisuus ei kirpaise itseäni, se on minulla vain Elisan yhteusosoite, eli sinne tulee kaikki Viihteen postit, sekä mitä nyt kännykkäliittymästä ja mobiilinetistä nyt tulee. Nyt kun ilmoittivat että sähköposti lakkaa myös Viihteen tilaajilta, niin saavat sitten naputella uuden osoitteen joka ikiseen liittymään mitä minulla on. Ainakin noita oma.elisaa, oma.saunalahtea, viihteen sivua ja näistä kaikista erikseen ne vahnat versiot. Siinäpähän säästävät kun tekevät ensin muutostyöt :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Eli: normilaajakaistan tilaajan sähköposti muuttuu maksulliseksi, eikä tuo sopimusasia taida koskea niitä? Olen ollut uskollinen tilaaja aika pitkään, mutta onhan tuo Saunalahden webmail paska ja saan tekosyyn siirtää kakkosemail gmailiin ja samalla ottaa DNA:lta oikeasti nopean netin.
Huomaa että tuo on ollut joulun alla, silloin itselläkin oli vielä info että sposti kuuluu liittymän hintaan, nyt pari kuukautta myöhemmin ei enää kuulukkaan.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Kyllä hinnan pitäisi pysyä samana määräaikaisuuden loppuun, muutenhan se on irtisanomisperuste.
Oon yöunien jälkeen päätynyt myös tähän. Nyt vaan mielenkiintoista nähdä missä vaiheessa määriksen lopun lähestymistä ajattelivat informoida asiasta. Toki tiedän mitä tuleman pitää, mut larpataan vaikka perusasiakasta joka ei välttämättä nettifoorumeita selaa.

Itellä on sama emaili ollut 15-20 vuotta, siinä on aivan pirunmoinen homma vaihdella se joka ikiseen palveluun, joten varoituksen soisi tulla ajoissa, eikä esim. viikkoa ennen. Tähänhän Ellu varmasti osittain luottaakin, moni ei vaivaudu siihen urakkaan joten maksaa suosiolla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Oon yöunien jälkeen päätynyt myös tähän. Nyt vaan mielenkiintoista nähdä missä vaiheessa määriksen lopun lähestymistä ajattelivat informoida asiasta. Toki tiedän mitä tuleman pitää, mut larpataan vaikka perusasiakasta joka ei välttämättä nettifoorumeita selaa.

Itellä on sama emaili ollut 15-20 vuotta, siinä on aivan pirunmoinen homma vaihdella se joka ikiseen palveluun, joten varoituksen soisi tulla ajoissa, eikä esim. viikkoa ennen. Tähänhän Ellu varmasti osittain luottaakin, moni ei vaivaudu siihen urakkaan joten maksaa suosiolla.
Ite se pitää soitella asiakaspalveluun jo ennen määräajan loppumista, kun eivät silleen itse huolehdi noista sopimuksista, mielellään nostaisivat hintaa kesken kaiken. Esim. myymälässä sanovat että asialle ei voi mitään, hinta nousee. Netin asiakaspalvelun kautta tuo hoitui. Välillä tuli uutta simmiä ja vaikka mitä maksua, kun se hinta kerran nousi ja liittymän speksit vaihtuivat, vaihtoivat myös simmin. Ja sopimuksessa luki että simmin vaihtuessa asiakas maksaa 5€ lisää, niin sekin lasku tuli. Jonkinlaisen väännön jälkeen vaihtoivat liittymän ennalleen, ja hyvittivät simmin ja ylisuuret laskut.

Vaihdoin jo kertaalleen pois Elisalta, mutta tarjosivat niin hyvän hinnan, että palasin asiakkaaksi. Kun satamegasen kaapelin saa alle kympillä ja 4G-netin vitosella. Kännykkä 50M netillä nousi nyt vajaaseen 6 euroon/kk. Eli toistaiseksi jatketaan näillä, palvelusta huolimatta.
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Ei kai Elisa ole enää hetkeen tehnyt määräaikaisia soppareita? Mainoksissaankin nykyään kehuskelevat sitä...ja aloittivat kehuskelun kun osa porukasta oli vielä kiinni heidän vanhemmissa määräaikaisissa soppareissaan.

Se että tietty hinta on määräajan voimassa, on ihan eri asia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
594
Itselle tuli tämän viikon torstaina Elisan kirje, jossa kerrottiin sähköpostin / kotisivutilan muuttuvan maksulliseksi 1. huhtikuuta alkaen. Kävin sulkemassa omaelisa-palvelusta molemmat.

Elisan sähköposti on ollut vähäisessä käytössä 90-luvun lopulta asti, joten jännä sentimentaalinen tunne oli se sulkea. :itku:

Koska saan paremman sähköpostipalvelun Googlelta ilmaiseksi, en taatusti maksa Elisalle 2,90 kuukaudessa sähköpostista. Googlelle voisin vähän heidän palvelusta maksaa, se on toiminut hyvin, esimerkiksi roskapostisuodatin toimii erittäin hyvin.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Ei kai Elisa ole enää hetkeen tehnyt määräaikaisia soppareita? Mainoksissaankin nykyään kehuskelevat sitä...ja aloittivat kehuskelun kun osa porukasta oli vielä kiinni heidän vanhemmissa määräaikaisissa soppareissaan.

Se että tietty hinta on määräajan voimassa, on ihan eri asia.
Ihan mielenkiinnosta, miten se on eri asia? Molemmissa tapauksissa asiakas sitoutuu sopimukseen tietyksi määräajaksi, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.

Ite otan Viihteeseen 24kk välein määriksen kun vaihtoehtoja piuhalliselle netille ei käytännössä ole ja siitä saa sen muutaman kuukauden HBO:ta tms.
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Ihan mielenkiinnosta, miten se on eri asia?
Jos hinta on määräajan voimassa, voit irtisanoa koska tahansa ja pääset heti irti, eikä tarvitse maksaa mitään. Eli tässä tapauksessa asiakas ei todellakaan sitoudu sopimukseen määräajaksi.

Jos sopimus on määräaikainen, ja irtisanot sen, niin joudut silti maksamaan sen sopimuskauden loppuun asti.
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Ite otan Viihteeseen 24kk välein määriksen kun vaihtoehtoja piuhalliselle netille ei käytännössä ole ja siitä saa sen muutaman kuukauden HBO:ta tms.
Toivottavasti tiedät, että Elisa viihde ja nettiliittymä ovat erillisiä asioita, vaikka etenkin takavuosina Elisa myi niitä väkisin kytkykauppana asiakkaille. Juu, sanovat toki että Elisa Viihde tulee ilmaiseksi kaupan päälle. No ei varmasti tule ilmaiseksi. Vanhemmiltani sain sen pois ja tipahti alle puoleen netin kuukausihinta. Mutta tämä on off-topic juttua aika pahasti, sorry!
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
Aiemmin pelkkä ADSL liittymä oli kalliimpi kuin viihde jonka kylkiäisenä tuo ADSL tuli, mutta nykyään taitaa olla viihteen hintaa vivuttu jo niin paljon ylemmäs ettei pelkän netin takia sitä kannata ottaa.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
887
Minulle tuli myös sähköpostista erillismaksu, vaikka minulla on Elisan kiinteä laajakaista taloyhtiövalokuituliittymä. Ennen tähän sisältyi maksutta sähköposti. Todella typerää ja ahneutta Elisa, kun muutatte vanhoja nettisopimuksia näin.:mad:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Elisalta tuli lasku ja juuri niinhän siinä sitten kävi kuin ajattelinkin. Poistin kaikki Elisan sähköpostiosoitteeni jo maaliskuun alussa mutta "jännästi" tuo oli jäänyt Elisalta huomaamatta. Laskussa oli laskutettu huhtikuussa internetpalvelupaketista se 2,90€. Chatissa sain tuon oikaistua, toki kauppasi vaikka mitä muuta härpäkettä ja palvelua siinä samalla.

Kannattaa siis Elisan asiakkaiden huolella tarkistaa laskut ettei jää "vahingossa" päälle... :mad:
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 683
Itsekin korjautin chätissä, eli vaikuttaa että yksittäisiä virheitä on suunnitelmallisesti. Hölmöä hommaa kun varmasti ne, jotka on palvelun erikseen käyneet sulkemassa asian kyllä huomaavat.
Isompi osa havahtuu palvelun maksullisuuteen nyt vasta kun se näkyy laskussa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Chatissa olivat tosi asiallisia, huomasivat myös että minulla oli nettisivut ja jotain muuta roskaa jostain Elisan alkuajoilta (liittymä TikkaComilta hankittu 90-luvulla). Nettisivuistakin olisi alkanut tulemaan laskua, mutta kysyivät saako poistaa ja poistivat. Ei tullut tähän uusimpaan laskuun mitään ylimääräistä.

Varmasti turhauttavaa korjailla asiakasprofiilia ja vanhoja merkintöjä yli 20 vuoden ajalta, toivottavasti nyt on puhdas tili. Ettei ole erikseen niitä elisaviihdettä, oma.saunalahtea, oma.elisaa ja näistä kahdesta sitä vanhempaa versiota. Myös jotain vanhaa poistui ajoilta ennenkuin tuli noi oma-jutut.

Minulle sinällään helppoa, tuo sähköposti oli vain pakollinen yhteysosoite Elisan suuntaan, mihinkään muuhun en sitä käyttänyt. Saa nähdä tuleeko asiakasviestit jatkossa ollenkaan :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
No kylläpä taas Elisa osasi sählätä, kaiken piti olla kunnossa, mutta eipä mennyt taaskaan putkeen. Sähköposti ei toimi, mutta laskun kyllä lähettivät. Alkoivat laskuttamaan erikseen tuota Elisa Viihteen kylkiäisenä tullutta mobiililaajakaistaa, ja nyt lätkäisivät siihen sen internetpalvelumaksun 2.90. Eli Rajaton netti 4.90€/kk, hintaan tulisi prosentuaalisesti aika iso korotus. No taas jonotetaan asiakaspalveluun...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Nyt tuli myös itselle ilmoitus elisan sähköpostin muuttumisesta maksulliseksi. Ei kuitenkaan huvittaisi ottaa käyttöön gmailia eikä outlookia, ihanperiaatteesta.
Onko mitään muita fiksuja ilmaisia web -pohjaisia maileja olemassa. Mihin olette siirtäneet omat elisa sähköpostinne?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 329
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom