Elisa sähköposti muuttuu maksulliseksi 1.1.2020

ics

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
160
Kuulostaa siltä että Elisa ottaa käyttöön outlook office365 palvelun kaikille asiakkailleen ja keskittää sähköpostit sinne. Tuo 2,90e/kk hinta viittaa juuri siihen. Mikseivät suoraan tätä ilmoittaneet, olisi päässyt vähemmällä pr-sekoilulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Minulla on Jippii/netti.fi osoite joka on nykyään Elisaa eikä ole tullut minkäänlaista viestiä maksulliseksi muuttumisesta eikä mitään muutakaan viestiä muutoksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Ensimmäistä kertaa itse kuulen asiasta kun tänään taisi juttu pamahtaa Iltaroskaan. Jutussahan toki mainitaan että Elisa olisi maksullisuuteen siirtymisestä ilmoittanut jo alkuvuonna, mutta en minä ainakaan lue koskaan jotain Elisan etusivua tai muutakaan koska siellä ei ole mitään minulle kiinnostavaa, ainostaan käytän sähköpostia.

Että hyvä tietää tästä vasta nyt. Tästäkin olisi voitu informoida esim. vaikka lähettämällä juurikin sähköpostia kaikille niille tileille joita tämä koskee, onko tämäkin jotenkin hirveän vaikeaa tänä päivänä?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
Sitten kun puhelinliittymän 24kk tarjous menee ohi, niin vaihtuu kilpailijalle liittymä. Elisan palvelut heikkenee joka vuosi ja palveluiden hinta vain nousee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
elisa loota.PNG


Itsellä ainakin näkyy tuolla tavalla omaelisassa. Elisan laajakaista käytössä ja ei ole tai en ainakaan muista että olisi jotain ilmoitusta tullut noiden muuttumisesta maksulliseksi, ja ei nyt tuolla omaelisassakaan näy mitään ilmoitusta asiasta.
Jos nyt jostain syystä tulee lasku noista kolmesta osoitteesta mitkä itsellä on uudelleenohjaamassa niin lähtee kyllä perheen kännykkäliittymät, viihde ja netti siltä istumalta vaihtoon.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Itsellä ainakin näkyy tuolla tavalla omaelisassa. Elisan laajakaista käytössä ja ei ole tai en ainakaan muista että olisi jotain ilmoitusta tullut noiden muuttumisesta maksulliseksi, ja ei nyt tuolla omaelisassakaan näy mitään ilmoitusta asiasta.
"Elisan laajakaistasta vastaava liiketoimintajohtaja Juha Laukkanen korostaa, että muutos ei vaikuta niihin sähköpostilaatikoihin, jotka ovat osa asiakkaan tilaamaa nettiliittymää. "

Elisan sähköposti muuttuu kohta maksulliseksi: "Naurettavaa rahastusta"

Eli siulla ei ole hätiä, mikään ei muutu eikä mistään maksuteta. Jos allaolevassa ympyröidyssä kohdassa lukee esim. Saunalahti Perusposti tms., niin sitten muuttuu. Silloinkin jos on Elisalta kiinteä nettiliittymä käytössä, niin ne voi aspassa siirtää peruspostin alta nettiliittymäsoppariin, joten lisämaksua ei tule.

Image1.png
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Nykyään pienempien sähköpostipalveutarjoajien taitaa olla hankala pitää palvelimensa mainetta niin hyvänä ettei joudu roskapostilistojen hampaisiin joten siinä varmaan osasyy Elisalta pistää omat palvelimet kiinni ja siirtää postit 365:een. (Tuo on sitten pelkkä arvaus.)
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Itsellä on käytössä @wippies.fi -sähköposti enkä ole saanut mitään ilmoitusta asiasta Elisalta, enkä edes ohjeita maksamista varten.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ensimmäistä kertaa itse kuulen asiasta kun tänään taisi juttu pamahtaa Iltaroskaan. Jutussahan toki mainitaan että Elisa olisi maksullisuuteen siirtymisestä ilmoittanut jo alkuvuonna, mutta en minä ainakaan lue koskaan jotain Elisan etusivua tai muutakaan koska siellä ei ole mitään minulle kiinnostavaa, ainostaan käytän sähköpostia.

Että hyvä tietää tästä vasta nyt. Tästäkin olisi voitu informoida esim. vaikka lähettämällä juurikin sähköpostia kaikille niille tileille joita tämä koskee, onko tämäkin jotenkin hirveän vaikeaa tänä päivänä?
Meinaatko, että käyttäjille (siis sinullekin) ei olisi tullut ilmoitusta sinne Elisan postilaatikkoon? Ainakin Elisa itse on sitä mieltä, että näin myös on tehty.

Nykyään on tosin ikävän usein tapana, että poistetaan kaikki vähemmän kiinnostavat viestit muun spammin mukana ja vöyhötetään sitten netissä että "mitään en ole nähnyt". :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Meinaatko, että käyttäjille (siis sinullekin) ei olisi tullut ilmoitusta sinne Elisan postilaatikkoon? Ainakin Elisa itse on sitä mieltä, että näin myös on tehty.

Nykyään on tosin ikävän usein tapana, että poistetaan kaikki vähemmän kiinnostavat viestit muun spammin mukana ja vöyhötetään sitten netissä että "mitään en ole nähnyt". :D
Tuohon sähköpostiin tulee muutama viesti viikossa joten kaikki viestit kyllä huomataan ainakin täällä.Muutenkin on aika mielenkiintoinen tulkinta että ylläpitäjän viestit menisivät roskapostikansioon suoraan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tuohon sähköpostiin tulee muutama viesti viikossa joten kaikki viestit kyllä huomataan ainakin täällä.Muutenkin on aika mielenkiintoinen tulkinta että ylläpitäjän viestit menisivät roskapostikansioon suoraan.
Tämä on taas tätä nykymaailman ihmeellistä "vika on aina jossakin muualla kuin minussa" -ajattelua.

En sanonut että menisivät spammiksi, vaan että ne poistetaan käyttäjän omasta toimesta, kun oletetaan niiden olevan spammia ja toisekseen ihan samalla tavalla ne ylläpidonkin viestit voivat sinne spammikansioon päätyä, riippuen käyttäjän omista säädöistä ja spammialgoritmien toiminnasta.

Taidankin kaivaa lapun vuodelta - 98 jossa tuo ISP paketti on luvattu ilmaiseksi ikuisesti. Ikävä homma että sitä sitoumusta ei voi irtisanoa millään vitun ilmoituksella (ei sillä että tekisin lokerolla mitään, saastunut vedonlyöntihommissa).
Kaiva ihmeessä. Tuskin siellä sellaista oikeasti on sanottu, mutta kiusahan se on pienikin kusa, vai miten se menikään? :D
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
77
Siis ilmeisesti osalle on tullut ilmoitus tästä sähköpostiin. Itse en ole myöskään huomannut mitään viestiä ja oletan että minulla ei muutu maksulliseksi vielä vuoden vaihteessa elleivät vielä tässä kuussa laita ilmoitusta siitä. Oma Elisassa lukee perusposti sopimus ja hinta tällä hetkellä 0€/kk.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Tämä on taas tätä nykymaailman ihmeellistä "vika on aina jossakin muualla kuin minussa" -ajattelua.

En sanonut että menisivät spammiksi, vaan että ne poistetaan käyttäjän omasta toimesta, kun oletetaan niiden olevan spammia ja toisekseen ihan samalla tavalla ne ylläpidonkin viestit voivat sinne spammikansioon päätyä, riippuen käyttäjän omista säädöistä ja spammialgoritmien toiminnasta
Ensinnäkään en ole mitään erikoisia säätöjä tehnyt tuohon kolmos sähköpostiiin ja toiseksi en kyllä heti usko että niin surkeita ylläpitäjiä on elisalla että omat viestit menisi roskapostiksi.Tosin ei kylläkään yllättätyisi vaikka olisi,on kyllä niin alas vajonnut koodin taso nykyään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Meinaatko, että käyttäjille (siis sinullekin) ei olisi tullut ilmoitusta sinne Elisan postilaatikkoon? Ainakin Elisa itse on sitä mieltä, että näin myös on tehty.

Nykyään on tosin ikävän usein tapana, että poistetaan kaikki vähemmän kiinnostavat viestit muun spammin mukana ja vöyhötetään sitten netissä että "mitään en ole nähnyt". :D
Jäi mainitsematta, että kuulun siihen osaan käyttäjistä joilla tuo sähköposti kuuluu laajakaistapalveluun ja näin on ollut alusta asti. Ehkä nämä nyt ovat juuri niitä joita tuleva maksullisuus ei koske, kuten tuossa ylempänä asiaa käytiin läpi ja näin on nähty ettei näille tarvitse asiasta viestiä lähettää. Silti, kuuluisi hyviin tapoihin tästä muutoksesta ilmoittaa kaikille, ja samoin selkeästi kertoa ketä osaa käyttäjistä tämä tulee koskemaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Silti, kuuluisi hyviin tapoihin tästä muutoksesta ilmoittaa kaikille ja samoin selkeästi kertoa ketä osaa käyttäjistä tämä tulee koskemaan.
Ei kai tästä ole kukaan ollut eri mieltä missään vaiheessa. Joo, huonosti oli tiedotus hoidettu ja vähän liian nopealla aikataululla, mutta sitä on turha mielestäni kenenkään väittää, etteikö tästä silti olisi informoitu lainkaan, jos ei sitten ole ihan silmät ummessa painanut menemään.

Voi olla että elän jonkinlaisessa kuplassa, mutta en vaan voi käsittää miksi kukaan ylipäätään haluaisi käyttää jotain Elisan kämäistä sähköpostipalvelua. Jollekin "tämä nyt tuli liittymän mukana vuonna 1999" -vanhukselle sen jotenkin kymmärrän, mutta sittenkin ollaan tilanteessa, että ei Elisa ole velvoitettu tarjoamaan ilmaiseksi sitä palvelua näille dinosauruksille.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
^^ jossain elisan sivuilla aiemmin tänään luin, ettei viestejä ole lähetetty niille joita muutos maksullisuuteen ei koske (en valitettavasti enää muista missä tarkalleen sen näin, joten ei linkkiä).

Itseä muutos ei koske, en ole saanut viestiä. Miulla oli vielä Saunalahti Perusposti näkyvissä hintaan 0€ oma elisassa, mutta siinä ei ole ollut enää yhtään sähköpostitiliä liitettynä moneen vuoteen. Lopetin senkin sopimuksen nyt vielä kun se tyhjän panttina siellä vaan möllötti.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
ja toiseksi en kyllä heti usko että niin surkeita ylläpitäjiä on elisalla että omat viestit menisi roskapostiksi.
F-Securen spämmifiltteri on laittanut F-Securen lähettämiä posteja roskapostiksi. (Ja jos Outlookia käyttää niin siinä on aika tiukka spämmifiltteri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
F-Securen spämmifiltteri on laittanut F-Securen lähettämiä posteja roskapostiksi. (Ja jos Outlookia käyttää niin siinä on aika tiukka spämmifiltteri.
F-Secure on kyllä sellaista syöpää etten siihen koskaan sekaantuisi,valitettavasti on liian paljon porukkaa jotka ottaa jatkuvasti kuivana kakkoseen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Onpa. Silloin ISP paketti maksoi 50mk kuussa, jolla ei saanut kuin luvan soittaa kalliiseen linjaan minuuttihinnalla 0,056 Mbps nopeudella plus mailien ylläpidon.

Kilpailusta voitettu ilmainen ISP pysyvästi, ja on dokkari jossain... jos löydän.
Edelleenkään siellä tuskin on missään lukenut mitään "ikuisiksi ajoiksi". Sellaisen hölmöyden papereihin painava firma olisi jo muutenkin kokonaan konkurssissa. Kyllä siellä on aina mukana joku rajoitus, jos ei muuta niin tuotteen vaihtuminen toiseksi on sellainen. Näillähän pankitkin nostavat maksujaan ja vaihtavat sopimusehtojaan vähän väliä ja vaihtoehto on lopettaa asiakkuus.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
On se sama tuote. Nimi vaihtunut kotipostiksi, mutta nimenmuutos ei muuta ehtoja.

Sitoumus pysyvästi ilmaiseen kolumbus IP diiliin - > 15 vuotta myöhemmin miljoonan käyttäjän muutos uuteen tuotenimeen samoilla ehdoilla - > nyt yritetään laittaa hintaa.

Ei käy.
Voi toki olla, että että olet oikeassa, mutta jos nyt kuitenkin ensin kaivaisit sen sopimuksen esiin, niin analysoidaan se porukalla ennen höyryämistä.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
949
"Elisan laajakaistasta vastaava liiketoimintajohtaja Juha Laukkanen korostaa, että muutos ei vaikuta niihin sähköpostilaatikoihin, jotka ovat osa asiakkaan tilaamaa nettiliittymää. "

Elisan sähköposti muuttuu kohta maksulliseksi: "Naurettavaa rahastusta"

Eli siulla ei ole hätiä, mikään ei muutu eikä mistään maksuteta. Jos allaolevassa ympyröidyssä kohdassa lukee esim. Saunalahti Perusposti tms., niin sitten muuttuu. Silloinkin jos on Elisalta kiinteä nettiliittymä käytössä, niin ne voi aspassa siirtää peruspostin alta nettiliittymäsoppariin, joten lisämaksua ei tule.

Eipä ole tännekään tullut minkäänlaista viestiä tästä muutoksesta, tänään asiasta ensimmäistä kertaa kuulin ihan sattumalta. Itsellä tuossa kohdassa sp-osoitteen jälkeen lukee "Internet Palvelupaketti" (mikä se sitten onkaan?). Elisa Viihde sekä netti (kiinteä ja mobiili) on joskus ollut Elisalta, mutta ei enää vuosiin. Viihde tunnuksia tulee silloin tällöin käytettyä elokuvien vuokraukseen. Ei mitään käryä muuttuuko osoite vuodenvaihteessa maksulliseksi vai ei. Jos muuttuu, aion sulkea postilaatikon.

edit: jahas, sulkuun menee
..olemme siirtämässä sähköposteja nyt maksullisten Elisa Internetpalvelupakettien alle..
UKK: Internetpalvelupaketti eli maksullinen sähköpostisopimus | OmaYhteisö
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Ei mitään käryä muuttuuko osoite vuodenvaihteessa maksulliseksi vai ei. Jos muuttuu, aion sulkea postilaatikon.

edit: jahas, sulkuun menee
Luultavasti se ois elisan toimesta vaan suljettu käyttämättömänä, mutta parempi tietty varmistaa ja poistaa.

Sinänsä ymmärrettävää ku noita eri soppareita ja soppariyhdistelmiä on 20+vuoden ajalta vaikka kuinka, että sekavaksi menee, mutta onhan tää aika huonosti hoidettu. Itekin olisin mielellään ottanut vastaan postia aiheesta vaikkei minuun vaikutakaan, jotta olisin voinut sitten informoita/tutkia esim. vanhempien ja muiden tuttujen "nettiummikkojen" tilannetta.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Kirje tosiaan myös tästä asiasta saapui viimein perille (postin lakkojen vuoksi), sähköposti tuli päivänä kun tämän ketjun aloitin, mutta kyllä näin isot asiat olisi voinut jo paljon aikaisemmin ilmoittaa...
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
494
Kävin tarkastamassa tilanteen ja näköjään yksi tili oli olemassa. Koska en ole moista koskaan käyttänyt, poistin koko roskan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
Ite käytän huimaa 15megatavun netti.fi sähköpostiosotetta pelkästään paypalia varten. Taidan siirtää sen sitten gmailiin mitä käyttänyt kaikkeen muuhun. Harmi sinänsä kun oli ainut etunimi.sukunimi@osote.fi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Mulla on joku kolumbuksen aikainen sähköposti mitä en käytä, niin alkaako siitä menemään jotain maksua?
Tuolla omaelisassa oli joku tili puhelinnumerolla minkä poistin, mutta tota etunimi.sukunimi@kolumbus.fi osotetta en pystyny poistamaan.

edit: tuolla siis lukee

Sähköposti
0 tiliä käytössä (max 5)

Mutta mulla on kuitenkin se kolumbus.fi sähköposti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Turhia sitä täällä kyselemään, kyllä se on kysyttävä sieltä Elisan puolelta asiaa, jos haluaa varmistuksen noihin tilanteisiin...
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
Elisalta minulle vastattiin, jos on eemeli varattuna eikä ole sidottuna nettitilaukseen, menee maxu!
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
2
Kun tästä Elisan sähköpostien maksulliseksi muuttumisesta on ollut useampaa eri näkemystä, niin piti vielä varmistaa tilanne Elisan asiakaspalvelusta. Sieltä kerrottiin, että KAIKKI sähköpostit muuttuvat maksullisiksi, eli itselläni Elisan ADSL liittymän kuukasimaksuun kuuluvat 5 laajakaista sähköpostiosoitetta nostavat jatkossa kuukausimaksua sen 2,9 euroa kuukaudessa. Eli jatkossa maksu on ADSL kuukausimaksu+sähköpostien kuukausimaksu. Tuo aiemmin ketjussa mainittu liiketoimintajohtaja Laukkasen lausunto on siis virheellinen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Tämäkin tilanne alkaa olla koominen Elisan kohdalla, ku tiedot on ihan ristiriidassa sisäisesti.
Pitäisikö tästäkin kirjoitella uutista, jos sattuis osumaan useamman käyttäjän silmään paremmin, kuten tuosta Suomi24 postistakin tehtiin aiemmin...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
Kun ottaa huomioon mitä maksaa webhotellit omalla domain nimellä, niin siihen nähden on kyllä aika kovahintainen sähköpostilaatikko...
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
949
Kysyinpä minäkin tästä elisan chatissä tarkennusta ja näin vastattiin (referoituna):

Sinä: piti kysymäni sähköpostitileistä
Sinä: että onko menossa maksulliseksi
Jenna x.: Moikka :)On menossa maksulliseksi, kaikki postit
Jenna x.: joillakin muuttuu vasta kesällä. Eli jos et ole vielä ilmoitusta saanut niin silloin tapahtuu muutos vasta kesällä.
Jenna x.: OmaElisa-palvelusta näet mitkä osoitteet sinun nimissäsi on käytössä.
Sinä: ahaa, jossain iltalööpin tms uutisessa puhuttiin vuodenvaihteesta
Jenna x.: Saat erillisen tiedoituksen tuosta että muuttuu maksulliseksi.
Jenna x.: Pitäisi tulla sekä kirjeenä että sähköpostitse.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
En ole mitään virallista tietoa ko asiasta elisalta saanut, mutta silti aspan täti sanoi eemelini muuttuvan maxullisexi 1.1.2020 alkaen. Eit kai tämä ny mikään ilmoitusasia voi olla?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
En ole mitään virallista tietoa ko asiasta elisalta saanut, mutta silti aspan täti sanoi eemelini muuttuvan maxullisexi 1.1.2020 alkaen. Eit kai tämä ny mikään ilmoitusasia voi olla?
Kuinka niin ei voisi olla? Pankit nostavat maksujaan vastaavalla tavalla vähän väliä ja jos asiakas on eri mieltä, tämä voi aina lopettaa asiakassuhteen.

Ei se ole mikään kansalaisoikeus pitää ilmaiseksi loputtomiin jotain Elisan sähköpostilaatikkoa.

Btw. Se on maksu, ei maxu.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
693
Perus asiakaspalvelija myyjä/tuskin osaa sanoa kerrasta täyttä faktaa asiaan, kannattaa kysyä joka tapauksessa kirjallisena asia.

Monesti on tullut aikaisemminkin tilanteita, että on reteesti lähdetty operaattorilta pois ovet paukkuen ja myöhemmin sitten ihmetelty kun vaikka elisanet ei enää toimikaan ja siitä pitäisi maksaa rahaakin. Tämä on kyllä härskiä, jos vaikka kiinteän laajakaistan asiakas maksaa vielä erikseen emailista.

E:Ilmeisesti kiinteään kaistaan kuuluu jatkossakin noita laatikoita, jos niille on käyttöä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
204
Minulla on ollut wippies sähköposti käytössä vuosia. Sillä ei ollut mitään tekemistä Elisan kanssa kun olen sen avannut. En ole tietoisesti Elisan asiakas minkään liittymän tai palvelun osalta. Sain kuitenkin laskun Elisan internetpalvelupaketista ajalta 1.11.-30.12.2019. Olivat yhdistäneet sähköpostiosoitteen minuun, koska olin joskus käyttänyt sitä Elisan palveluun rekisteröitymiseen. Olivat ilmoittaneet maksullisuudesta kirjeitse, mutta olen tietysti heittänyt kaikki Elisalta tulevat postit roskiin mainoksina, koska en ole tiennyt olevani missään tekemisissä koko firman kanssa. Pitkän vääntämisen jälkeen suostuivat mitätöimään laskun. Ymmärrän kyllä, ettei ole kansalaisoikeuteni saada ikuisesti ilmaista sähköpostia, mutta ei laskuttamista voi noin aloittaa, että asiakas ei edes tiedä olevansa laskuttajan kanssa missään tekemisissä. Kuinkahan moni näitä laskuja vaan maksaa kiltisti tietämättä edes mistä maksaa. Tuosta minunkaan laskusta ei käy ilmi että koskee wippies sähköpostia. Siinä lukee ainoastaan "Elisa internet palvelupaketti".
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
> ei laskuttamista voi noin aloittaa, että asiakas ei edes tiedä olevansa laskuttajan kanssa missään tekemisissä.

> Olivat ilmoittaneet maksullisuudesta kirjeitse, mutta olen tietysti heittänyt kaikki Elisalta tulevat postit roskiin
 
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
204
> ei laskuttamista voi noin aloittaa, että asiakas ei edes tiedä olevansa laskuttajan kanssa missään tekemisissä.

> Olivat ilmoittaneet maksullisuudesta kirjeitse, mutta olen tietysti heittänyt kaikki Elisalta tulevat postit roskiin
Mitä mieltä olet jos lähetän sinulle kirjeen että alan laskuttaa sinua tästä lähtien vaikka henkisestä tuesta? Mikäli et reagoi kirjeeseeni niin laskua alkaa tulemaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Mitä mieltä olet jos lähetän sinulle kirjeen että alan laskuttaa sinua tästä lähtien vaikka henkisestä tuesta? Mikäli et reagoi kirjeeseeni niin laskua alkaa tulemaan.
Siis, sinun kohdalla ei ole toimittu väärin, vaan sinua on kyllä informoitu asiasta (oletettavasti, mitään todisteita kun ei ole), mutta olet itse tietoisesti vain heittänyt kaiken Elisalta tulleen postin roskiin. Ja nyt syytät tästä Elisaa?!
 
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
204
Oletteko oikeasti sitä mieltä, että minä olen velvollinen lukemaan läpi kaikki minulle vieraiden yritysten lähettämät postit, jotka ovat pääsääntöisesti mainoksia? Korostan nyt, että en ole ollut missään tekemisissä Elisan kanssa, joten en ole voinut olettaa, että heillä voi olla minulle mitään muuta asiaa kuin mainonta.

Asian innoittamana juuri tyhjensin lehtiroskiksen ja löysin sieltä kyseisen kirjeen. Siinäkään, kuten ei laskussakaan, sanallakaan mainita wippies sähköpostia vaan puhutaan vain Elisa internetpalvelupaketista. Vaikka siis olisin kirjeen ajoissa lukenutkin, niin en olisi siitä voinut päätellä mitä se koskee.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Kaiken lisäksi, kyse ei ole myöskään tästä asiasta, koska laskutus alkaa vasta ensi vuonna, et siinäkin menee jo metsään tämä sinun asiasi. Kannattanee ny vähän tutkia ensin asiaa ennenkuin alkaa kauheita itkupotkuraivareita verkossa tekemään...

Wippies oli Saunalahden tarjoama palvelu, Elisa yhdistyi Saunalahden kanssa 2014, näistä asioista on varmasti tiedotettu jossain muodossa. Mutta jos viskelet roskiin firmojen fyysisetkin postit muka mainoksina, niin aikas vaikea herralle on silloin asioista ilmoittaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Mitä mieltä olet jos lähetän sinulle kirjeen että alan laskuttaa sinua tästä lähtien vaikka henkisestä tuesta? Mikäli et reagoi kirjeeseeni niin laskua alkaa tulemaan.
En ole hyväksynyt käyttöehtojasi tai allekirjoittanut mitään sopimusta kanssasi, toisin kuin 99,99% varmuudella olet ainakin jomman kumman tehnyt kun wippies-tilin olet avannut. Että kehno analogia.
 
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
204
Laskutus alkoi minun kohdallani 1.11.2019. Elisan mukaan maksulliseksi muuttuminen tapahtuu eri aikaan eri sähköpostiosoitteiden kohdalla. Olen kyllä erittäin tarkkana mitä verkkoon kirjoittelen ettei tule mitään virheellistä tietoa.

En ole ollut tietoinen, että olen ollut Elisaan jonkinlaisessa sopimussuhteessa. Jos siirtymä on joskus tapahtunut siten, että sähköpostin avattua on auennut joku ikkuna "hyväksy tästä uudet ehdot" nappeineen, niin mielestäni se ei ole riittävä tapa ilmaista että olen siirtynyt Elisan asiakkaaksi. Voi olla että juridisesti se riittää? En tiedä kuka wippies sähköposteja on ennen pyörittänyt, mutta ei se operoijan nimi sielä koskaan ole kovin näkyvästi ollut. Vanhimmat viestit wippies postissani ovat vuodelta 2011. Eli vähintään siitä asti minulla on tuo ollut. Hyvien tapojen mukaista olisi ollut ilmoittaa muutoksesta myös sähköpostitse, eikä vain kirjeitse. Se ei olisi maksanut mitään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom