Elisa pop up viesti nettiselaimessa.

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 017
Hei!

Tänään aiemmin päivällä tuli steamin nettiselaimessa (in game shift+tab) reddittiä selatessa Elisan pop up, joka oli selkeä virus viesti (epämääräinen osoite ja olin kuulemma voittanut iphone x:n).

En siis painanut mitään linkkejä, selasin vain reddittissä yhden pelin subreddittiä. Olen tehnyt Nortonilla pikatarkastuksen, eikä sen mukaan ole viruksia.
Tänään olen selaillut kovalevyn tiedostoja (ei boot) ja siellä on vuodelta 2007 eula, VCRED installer ja äppi, joku toinen installer, installres tiedostoja ja tyhjä kuva nimeltä vcredist, onkohan nämä viruksia vai windowssin tiedostoja?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Hei!

Tänään aiemmin päivällä tuli steamin nettiselaimessa (in game shift+tab) reddittiä selatessa Elisan pop up, joka oli selkeä virus viesti (epämääräinen osoite ja olin kuulemma voittanut iphone x:n).

En siis painanut mitään linkkejä, selasin vain reddittissä yhden pelin subreddittiä. Olen tehnyt Nortonilla pikatarkastuksen, eikä sen mukaan ole viruksia.
Tänään olen selaillut kovalevyn tiedostoja (ei boot) ja siellä on vuodelta 2007 eula, VCRED installer ja äppi, joku toinen installer, installres tiedostoja ja tyhjä kuva nimeltä vcredist, onkohan nämä viruksia vai windowssin tiedostoja?
Visual C REDISTribution tiedostoja jonkin sovelluksen asennuksen jäljiltä. Installerin properties saattaa kertoa sovelluksen nimen.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 017
Sait siis popupin, joka oli Elisan nimissä väärennetty mainos.
Popup ei ollut elisan tekemä, oli yritetty vain tehdä popup joka näyttää elisan tekemältä.

Osoite oli luokkaa khkgk682gufuljif.com.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Popup ei ollut elisan tekemä, oli yritetty vain tehdä popup joka näyttää elisan tekemältä.

Osoite oli luokkaa khkgk682gufuljif.com.
Niinhän @tonttuj lainatussa viestissä sanoikin. Todennäköisesti redditissä, tai jollain muulla välilehdellä jos sellaisia oli, joku mainos triggeröi sen popupin. Elisa on tässä täysin irrelevantti tieto.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 877
Viestejä
4 207 058
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom