Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Noniin... nyt se on sitten ostettu ja hintaa 5 €. Elden Ring ennakko yllätti. Minulla ei ole mitään kokemusta ns. "souls" peleistä, mutta silti tämä konsepti kiinnostaa. Etenkin siksi että uudet pelaajat on huomioitu. Ilmeisesti tallennus systeemi on samanlainen kuin Jedi: Fallen Orderissa.

Avoimempi pelimaailma kuulosti kiehtovalta kun pääsee seikkailemaan ja mätkimään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Noniin... nyt se on sitten ostettu ja hintaa 5 €. Elden Ring ennakko yllätti. Minulla ei ole mitään kokemusta ns. "souls" peleistä, mutta silti tämä konsepti kiinnostaa. Etenkin siksi että uudet pelaajat on huomioitu. Ilmeisesti tallennus systeemi on samanlainen kuin Jedi: Fallen Orderissa.

Avoimempi pelimaailma kuulosti kiehtovalta kun pääsee seikkailemaan ja mätkimään.
Löytyikö kirpputorilta käytettynä? :D
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Pelaajalehti > Akateeminen kirjakauppa Helsinki. Hinta on painettuna lehden kanteen. Kannessa myös Elden Ring koska ennakossa. Hinta tosiaan tuo 5 €.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Pelaajalehti > Akateeminen kirjakauppa Helsinki. Hinta on painettuna lehden kanteen. Kannessa myös Elden Ring koska ennakossa. Hinta tosiaan tuo 5 €.
Ai niin siis lehti. Hyvä minä. :D

Talletussysteemi on kuten aiemminkin Fromin peleissä plus jokin lisäjuttu siihen oli vielä liittyen kuolemaan.
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
yritän selvittää miksi porukka niin liekeissä ER koska näen että perus peli on avoinmaailma, seikkaile / taistele, mutta onko esim. kylää missään? voiko vaikka keskustella? aseseppää?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Ei ole Zelda, vaikka avoimen maailman videopätkistä tuli mullakin uusin Zelda mieleen. Varmaan löytyy useampikin ystävällismielinen paikka jossa on kauppias ja seppä. EDIT: Muissa Souls-pelissä ei ole ollut ns. sivutehtäviä, tai sen kummempaa keskustelua NPC:iden kanssa tai satunnaisesti ilmestyviä vihollisia, vaan kaikki on käsin aseteltu eivätkä vihut skaalaudu kuten esim. Skyrimissä.

Porukka on innoissaan aina kun uusi Souls-peli julkaistaan, kun ne on niin omalaatuisia ja hyviä. Peleistä nykyään enää vain Souls-pelit ja lentosimulaattorit saa minun sydämen tykyttämään ja niiden pelaaminen on paljon jännempää kuin esim. GTA:n tai Unchartedin. Ensimmäinen Dark Souls voitti juuri viime viikolla Golden Joystick Awardeissa The Ultimate Game of All Time palkinnon.

Kannattaa pelata DS1:stä kun sen varmaan saa jostain halvalla. Sitten kun eteneminen tyssää tai ei tiedä mitä tehdä niin kannattaa tulla kyselemään neuvoja Souls-ketjuun. Peli on armoton jos ei tiedä mitä pitäisi tehdä ja se on vieläkin eniten Gamestopiin palautettu peli.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 133
Se Bandai Namcon pelitraileri ei tosiaan vielä kauheasti sytyttänyt kiinnostusta, mutta tämän kautta alkoi taas vähän enemmän kiinnostaa. Sama tosin oli jo Sekiron tapauksessa. Activisionin trailerit oli vähän WTF, vasta Vaatin videoiden kautta kiinnostus heräsi. Eiköhän tää tule kuitenkin jossain kohtaa joka tapauksessa hommattua, kunhan ovat saaneet ekat bugit liiskattua ja muutenkin muutaman pätsin alle.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Voi piru ja siellä on vuodon mukaan eri alue. Ei kyllä enää haluaisi spoilaantua. :D
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
No juu... homma on nyt niin että kukaan ei pysty olemaan erossa Elden Ringistä ja mitä tekevät tekijät... videokuvaa on netti täynnä pilvin pimein. On closed betaa ja tulossa open betaa. En ihmettelisi jos vielä ensi vuonna olisi joku vastaava tilaisuus.

Halo: Infinite on nyt mm. näyttänyt tietä. Julkaistaan ilmainen, avoin moninpeli beta ennen kuin kampanja tai virallinen moninpeli on ulkona. Eli ulkoistetaan testaus. Minulle tuo moninpeli "spoilasi" lähes kaiken halosta. Eli aa... tällainen pelituntuma, grafiikka, äänimaailma, fysiikka. Aseet, varusteet, valikot, jne.

Ilmeisesti tämä on suunta näissä suurissa AAA-peleissä. Se viimeinen kehitysvaihe ulkoistetaan eli pelaajat ovat testaajia. Kaikki data kerätään ja muutetaan peliä. Julkaistaan peli siitä huolimatta keskeneräisenä ja korjataan / kehitetään sitä aktiivisesti seuraavat 2-3 vuotta ja jatketaan tukea sekä kehitystä jopa 10 vuotta kuten Destiny-pelisarjan kohdalla. Se peli alkaa vasta nyt löytää sitä muotoaan jota ollaan alunperin haettu.

...

Rukoilen että Elden Ringistä tulisi jumalpeli ja että se kehittyisi. Hieman kuitenkin pohdin sitä että jos ei ole mitään hyvisten alueita, baseja kuten linnoja niiden lähistössä kyliä, joissa kauppoja, aseseppiä, hevoskauppiaita, niin silloin meno on suoraviivaisempaa ja maailma moninverroin tyhjempi.

Esim. se mistä pidin Zeldan kohdalla on juuri se että on näitä turvallisia alueita, joissa esim. hyvisten linna, kylä, jne. menet kauemmaksi ja löydät majataloja mutta suurempi metsä taikka vuoristoalue kauempana on selkeästi no mans land ja siellä parveilee vihollisia. Sitten on ihan erikseen pahisten base, linna ja siellä ollaan sitten todella pulassa.

Game of Thrones luoja on suunnitellut maailman mutta itselle pienoinen pettymys että nyt olisi ollut sellaiseen jopa LOTR menoon mahdollisuus. Jos kelaatte esim. aluetta jossa Hobitit asuvat. Taikka juuri nämä hyvisten linnat. En kuitenkaan halua marmattaa mutta jos todella lähdetään tavoittelemaan suurempaa yleisöä ja muuttamaan "souls" pelejä helpommin lähestyttävään suuntaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Käsittääkseni kyse on From Softwaren visiosta tehdä avoimen maailman souls. Ei siellä tule olemaan mitään kyliä samalla tavalla kuin esim. Skyrimissä, jos niitä odottaa niin pettyy väkisellä. Kauppiaita löytyy kuten myös paikat parantaa varustuksia ihan samalla tavalla kuin aiemminkin Fromin peleissä.

Helpommin lähestyttävyys tulee varmaan siinä että checkpointteja on armollisemmin kuten ollutkin viimeisimmissä peleissä, mutta suljetun testin perusteella voin taata, että kuolemakin tulee ja hyvin nopeasti. Suuri yleisö ei tule tästäkään pelistä nauttimaan, koska se vaikeus vaan on edelleen läsnä vaikka armoakin on.
 
Viimeksi muokattu:

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Miksi ei tehdä esim. yhtä sellaista kohtaa jossa saavut paikkaan jossa hyvisten linna, vieressä oleva kylä. Vaikka ihan aloituspaikkana? Vai onko pointti nimen omaan että maailma on kuollut, kaikki on rauniota, tuhkaa, synkkää...? Mitä sillä haetaan.

Olen täysin NOOB "souls" peleissä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Miksi ei tehdä esim. yhtä sellaista kohtaa jossa saavut paikkaan jossa hyvisten linna, vieressä oleva kylä. Vaikka ihan aloituspaikkana? Vai onko pointti nimen omaan että maailma on kuollut, kaikki on rauniota, tuhkaa, synkkää...? Mitä sillä haetaan.

Olen täysin NOOB "souls" peleissä.
Kyllä näissä yleensä ns. central hub löytyy. From Softwaren maailmat nyt vain toimii hivenen eri tavoin kuin ehkäpä muilla. ''Hyvisten linnojen'' puuttuminen korostaa minusta keskeistä Fromin teemaa pelaajan yksinäisyydestä, johon toki multiplayerin osalta saa apua halutessaan.

Suljetun testin perusteella sanon taas että ei ole pelkkää synkkää vaan erilaista värikästä kauneutta löytyy myös. Ei sillä etteikö raunioituneet synkätkin alueet omaisi omaa kauneuttaan.

Suosittelen vahvasti pelaamaan aiempia soulseja niin saat vähän omakohtaista kuvaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Millainen tuo voisi olla Elden Ringsissä?
Kenties jokin raunio, jonne viholliset ei tuppaa tulemaan ja sieltä löytyy ehkäpä joitakin npc-hahmoja kertomassa levottomia tarinoita, joihin pelaajaparka tuumaa, että mitähän helvettiä nyt taas. :D

Jokin pienehkö alue se kuitenkin on. Voi olla tarinan kannalta jotenkin oleellinen. Peli ei välttämättä ala hub-alueelta.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 918
Taiat ja erilaiset weapon skilssit vaikutti aika vahvoilta demossa verrattuna aseella huitomiseen mutta luulen että ne ei ole niin vahvoja kuin miltä näyttävät lopullisessa pelissä ja varsinkin myöhemmässä vaiheessa.

- Voi olla että tulee vihollisia joilla vahvat resistit elemental damageja vastaan. Tai sitten voi olla ihan immunejakin.
- Osa vihollisista ilmeisesti pystyy myös torjumaan taikoja kuten demossa se Tree Warden joka heitti vielä salaman vastapalloon.
- Itsestään selvyytenä että spellit on rajallisia kun kuluttavat sinä manaa tai mikä olikaan. Voit käyttää niitä mana flaskeja mutta se on sitten vähemmän healtti flaskeja. Eli vaikeaa pomoa vastaan voit olla kusessa jos pomo on puolessa healtissa ja sinulla on manat lopussa.
- Taikominen vaikutti olleen jonkin verran hitaampaa kuten edellisissäkin Soulseissa. Eli voi olla hankalampi saada taikoja sisään kuin huitoa aseella.

Sitten tärkeä pointti on että todella koviin taikoihin joudut pumppaamaan niitä taika statseja Faith ja Intelligence? ja sitten varmaan joku Attunement stattikin spell slotteihin. Tämän negatiiviset vaikutukset korostuu kun stamina näyttää olevan entistä tärkeämpi kun on Stance Break systeemi joka koskee pelaajaakin eli jos stamina tippuu nollaan niin pelaaja menee stunniin ja jotkut viholliset ilmeisesti osaa myös tehdä sitten siitä criticalin kuten pelaajakin. Tämä siis ylimääräisenä ongelmana sen vuoksi että alhainen stamina on muutenkin vittuimaista kun vähemmän rolleja ja muuta toimintaa. Esim. Strenght vaikutti verrokkina todella hyvältä statilta kun sillä saa skaalattua strength aseita ja se on samalla Equipment load statti.

- Varmaan myös erilaisia buffeja kuitenkin myös varsinkin Faith puolella jotka muuttaa asetelmaa.


Itse varmaan kokeilen jotain Faith buildia ensimmäisenä ihan sen vuoksi kun vaikuttaa hauskalta ja Soulseissakin on ollut suosikki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
657
Miksi ei tehdä esim. yhtä sellaista kohtaa jossa saavut paikkaan jossa hyvisten linna, vieressä oleva kylä. Vaikka ihan aloituspaikkana? Vai onko pointti nimen omaan että maailma on kuollut, kaikki on rauniota, tuhkaa, synkkää...? Mitä sillä haetaan.

Olen täysin NOOB "souls" peleissä.
Tavallaan helppo ymmärtää tuo epäily ja yleisestihän kaikki nauttii justiinsa noista, mutta jotenkin fromsoftwaren peleissä se tuntuu joltain nerolliselta tunnelmanluonnilta. Taitelijan näkemys. Toki pakko kyllä olla enemmän oheishömppää jos on avoin maailma (muuten tosiaan tuntuu tyhjältä) ja eikä putkijuoksu niin kuin vanhat on olleet.

Mä veikkaan, että monelle souls-fanille avoin maailma pelottaa samalla tavalla kuin jollekin souls-pelejä pelaamattomalle rdr2 fanille hubien puute. Ei edes löydy parturia elden ringsistakaan (eihän?). Aikaisemmin nuo fromsoftwaren pelit ovat loistaneet justiinsa siinä, että kaikki yksityiskohdat on hiottu valmiiksi ja eikä niin, että jollain random generaattorilla luotu luolastoja niin kuin skyrimissa.

Aikaisemmin on suurin piirtein tiennyt minne mennä seuraavaksi, mutta avoin maailma + souls voi olla ihan mitä vaan. Dark souls3 tein lumilisärin (sitä tietämättä) joku viisi tasoa liian aikaisin ja ne neljä chapteria oli sen jälkeen sitten ihan läpijuoksua kun expa kertyi ihan eri tavalla (tavallaan toki arvasin, mutta en löytänyt katedraalista muitakaan polkuja). Samat ongelmat helposti moninkertaistuu avoimessa maailmassa, jos ei ole laitettu niitä npc tai kunnon questeja.

Joku toki osaa sanoa betan perusteella jo miten menee, mutta itse jättänyt kokonaan katsomatta, etten spoilaannut.
Ja ekonomilasit päässä näen vaan rationaalisena laittaa mahdollisimman suuri beta. Kukaan ei sitä kuitenkaan pakota pelaamaan, peliyhtiö säästää testauskuluissa ja lopputuote on end testauksen ansiosta sitten parempi. Kaikki vaan voittaa.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Mä veikkaan, että monelle souls-fanille avoin maailma pelottaa samalla tavalla kuin jollekin souls-pelejä pelaamattomalle rdr2 fanille hubien puute.
Tämä on just itsellä se osa-alue joka pelottaa eniten, miten on onnistuttu toteuttamaan. Toki tuo avoin maailma voi olla just se joka tuo Souls-kaavaan sopivasti uutuuden viehätystä. Aikaisemmissa fromin peleissä nuo uudet jutut mitä tuotu peleihin ollut just parasta kyseisen firman peleissä, joten luotto on kova ettei tule pettymystä tälläkään kertaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Ei ole pitkä aika enää. Jos oli tuskaisaa jäädä ilman betatestausta niin ei ollut kivaa luopuakaan siitä, kun aika oli ohi. :D
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
921
Taloudessa kaksi PS5 ja yksi PS4 Pro ja tarkoituksena pelata Elden Ring cooppina. Onko tässä edullisin keino ostaa peli diginä ja jakaa se PS5 + PS4 Pro ja ostaa fyysinen PS5 versio ja myydä se pois jahka peli läpi?

Edit: hups, väärä ketju, piti mennä tuonne PS5 ketjuun
 
Viimeksi muokattu:

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Joku saanut jo modattua GTA:sta tutun CJ:n peliin:

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Kaikenlaista sitä onkin tietokonepuolella. Piti kommentteja lukea että pääsin jyvälle asiasta.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Löytyyköhän tästä Elden ringin maailmasta jotain lorea johon voisi tutustua ennakkoon spoilaamatta peliä? Perustuuko tämä johonkin aiempaan kirjaan/sarjakuvaan tms. vai onko kaikki uutta?
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Tämä hakkeri ongelma on kyllä syönyt itseltä peli nautintoa viime vuosina roimasti. Nykyään sit saa jo kuumotella, että koko kone kaapataan ja salasanat, tiedostot ym. viedään tai tuhotaan.

Pistää kyllä miettimään, että pitääkö turvautua pleikkarin puoleen ja hommata ER sille, niin säästyy kuumotteluilta. Tokihan tämä menee PCllä sit varmaan offlinessä ekat läpipeluut, mut oishan tuo jossain vaiheessa ihan kiva co-opailujakin harrastaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Löytyyköhän tästä Elden ringin maailmasta jotain lorea johon voisi tutustua ennakkoon spoilaamatta peliä? Perustuuko tämä johonkin aiempaan kirjaan/sarjakuvaan tms. vai onko kaikki uutta?

Tuosta varmaan voisi lueskella. Ei perustu mihinkään aiempiin kirjoihin tms.

Jossain vaiheessa itseäni kiinnostaa peli pc:llä modien takia, mutta alkuun kyllä Ps5:lla ilman onlinen mahdollisia huolia.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 238
Savefileet nyt on syytä pitää backuppatuna ihan ilman hakkereitakin. Kovalevy voi losahtaa millä sekunnilla tahansa. Tai pelissä oleva bugi voi tuhota savet.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Itsellä kävi DS3 pelissä hakkeri, joka tuuppas mut NG+ kierrokselle kesken pelin, olin siis toista dlctä vetämässä. Tuuppas inveidauksen aikana suoraan jonkin itemin lennosta mulle vaikken nähnyt koko pelaajaa, piti poistaa save file ettei tuu banneja itelle (tästä luin onneksi tapahtuneen jälkeen).

Toivotaan tosiaan, että ei vastaavaa tapahdu tässä pelissä. Syö meinaan hiukan miestä, jos ekalla peluu kerralla tapahtuu vastaava kesken kaiken. Tuohon DS3 hakkeri ongelmaan onneksi oli joku modaaja keksinytkin modin nimeltä blue sentinel.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811

Kuukausi!
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
No ei se varmaan sitten enää myöhästy, elleivät tee "cyberpunkkeja". Sehän lykkääntyi vielä kultaan menon jälkeenkin... Siellä lupaillaan pääjuonelle kestoa noin 30 tuntia ja lisäksi useita kymmeniä tunteja muuta oheistekemistä.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
No ei se varmaan sitten enää myöhästy, elleivät tee "cyberpunkkeja". Sehän lykkääntyi vielä kultaan menon jälkeenkin... Siellä lupaillaan pääjuonelle kestoa noin 30 tuntia ja lisäksi useita kymmeniä tunteja muuta oheistekemistä.
Kitao has finally confirmed that beating the main story, and the main story only, will take around 30 hours in Elden Ring.

 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Oijoi! 30 tuntia voi hyvinki olla Souls-tunneissa 80-120 tuntia, minun kohdalla vähintään 50 tuntia. Veikkaan että tämä tulee olemaan reilusti paras Souls.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
115
Juu kyllähän tuohon saa varmasti aikaa uppoamaan huomattavasti enemmän kuin tuo 30 tuntia, ainakin ensimmäisellä läpipeluukerralla ja varsinkin kun nyt on avoimen maailman kartat.

Pelailen juuri DS3:sta läpi lisälevyineen ja olen nyt 2. DLC:n jälkimmäisessä kartassa ja pääpelistä on vielä viimeinen bossi tappamatta, kellossa nyt 55 tuntia ja olen joskus aikoinaan tämän pelin kuitenkin muutamaan kertaan kolunnut.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Minulla tissit kutisee siihen malliin että kohta ei kestä. Buildivalikoima tulee olemaan huikea arvelisin. Loitsut näyttää niin hyvältä, että pitää eka kerran pelata jotenkin niitä hyödyntäen.

Olen myös innoissani, kun Bloodbornen tyyliset luolastot ovat mukana. Tällä kertaa toki maailmaan saumattomammin upotettuna.

Moneltakohan peli muuten tulee pelattavaksi? 25 perjantai töitä, mutta runnon kyllä kotiin ennen puolta päivää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Moneltakohan peli muuten tulee pelattavaksi? 25 perjantai töitä, mutta runnon kyllä kotiin ennen puolta päivää.
Pleikkarin puolella heti 00:00, Steamin puolella muistan aika terävästi vielä et Sekiron unlock timessä oli jotain outoa, aluks näytti et pitäs vasta puoleltapäivin aueta mut aukeskin muistaakseni klo 3:00 sen sijasta. Toki näissä on taas eri julkasijat tällä kertaa.

Uskoisin et Xboxinkin puolella on puolilleöin ajastettu. PC:llä aina venataan sinne klo 2:00 asti suomen aikaa vähintään, aikavyöhykkeestä johtuen (GMT +2, paitsi kesäajalla sit GMT +3). Jotkut harvat pelit sit aukee vähän millon sattuu kans.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
681
Pitipä ajan vietteeksi vilkuilla tuo bandai namcon aasian markkinoille tehty video läpi niin roolipeliksi kovasti yritti mainostaa peliä... Toisessa lauseessa sitten mainitsi, että tarina on minimaalinen ja sinne tänne ripoteltu.... käännöksen mukaan. Nooh pitänee se ostaa ja kokeilla silti, kuten kolme edellistä peliä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
10
Toisessa lauseessa sitten mainitsi, että tarina on minimaalinen ja sinne tänne ripoteltu....
Kaikissa Souls-peleissä tarina on minimaalinen ja sinne tänne ripoteltu. Vaikka pelin pelaa läpi ja lukee kaikki item descriptionit sun muut, lopulta pitää kuitenkin käydä VaatiVidyan YT-kanavalta katsomassa selostus että siitä "tarinasta" saa yhtään mitään tolkkua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 755
Viestejä
4 191 229
Jäsenet
70 785
Uusin jäsen
henkkalu

Hinta.fi

Ylös Bottom