Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
NG+1 ei kiinnostanut joten päätin aloittaa nyt kokonaan uuden saven. Warrior ja tupla scimitar bloodilla, ihan mukava pelata. Pitää yrittää taas mahdollisimman sokkona pelata ettei mene mihinkään meta-hommiin. Onhan tämä loistava teos.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Onkohan tehokkaampaa hakata kaksin käsin Moonveil Katana +4 vai dual-wield Moonveil ja esim. Meteoric Blade tai Uchigatana (jossa on aika paljon plussaa, en nyt muista tarkalleen)?

Olen myöskin vedellyt jouskarilla, mutta nyt kun respeccasin INT hahmoksi Moonveiliä varten niin voisi varmaan alkaa käytteleen Sorceryjä. Olisiko suosituksia? Olen myynyt taikasauvat, mistä sais hyvän?

Mohgwyn Palacen lähellä on muutama hyvä mesta.

"To get the Sacred Relic Sword in Elden Ring, players have to fight and beat the game's final bosses."
Tuo nyt on vähän ongelmallista. Tarvis jotain mihin ei ole noin kovat equipment vaatimukset. Noh, ehkä tämä menee grindaamatta, pieksin tuon luolan mitä @Jumi ehdotti ja täällä vaikuttaisi olevan helpompaa kuin punasella alueella. Kokeilen Bird farmia jos tulee tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Onkohan tehokkaampaa hakata kaksin käsin Moonveil Katana +4 vai dual-wield Moonveil ja esim. Meteoric Blade tai Uchigatana (jossa on aika paljon plussaa, en nyt muista tarkalleen)?

Olen myöskin vedellyt jouskarilla, mutta nyt kun respeccasin INT hahmoksi Moonveiliä varten niin voisi varmaan alkaa käytteleen Sorceryjä. Olisiko suosituksia? Olen myynyt taikasauvat, mistä sais hyvän?


"To get the Sacred Relic Sword in Elden Ring, players have to fight and beat the game's final bosses."
Tuo nyt on vähän ongelmallista. Tarvis jotain mihin ei ole noin kovat equipment vaatimukset. Noh, ehkä tämä menee grindaamatta, pieksin tuon luolan mitä @Jumi ehdotti ja täällä vaikuttaisi olevan helpompaa kuin punasella alueella. Kokeilen Bird farmia jos tulee tarvetta.
Itse pelasin ekan läpipeluun pitkälti Moonveil+Meteoric Staff -kombolla. Oli aika toimiva. Lopuksi vaihdoin Carian Regal Scepteriin.

Tuolla kartallasi näkyvässä oikean reunan (korkeussuunnassa keskellä) linnoituksen lähellä on ihan ok farmauspaikka, jossa niitä pieniä ninjoja on kasapäin, mutta sopivin välimatkoin että voi tapella yhtä vastaan kerralla.

1660289065218.png


Edit: Tuolta suunnalta löytyy myös ISO lohikäärme, jonka voi helposti mutta aikaa vievästi listiä bleed-aseella varsin aikaisessa vaiheessa peliä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
226
Minun mielestä vaan kannattaa etsiä paikat josta saa smithing stoneja ja sombereita että saa aseisiin poweria ja vaan pelata peliä. Farmasin itekkin jonkun verran ja ukko olikin CFA:ssa/Haligtreessä vähän liian överi jo ja meni aika vähin kuolemin. Vielä ois kuitenkin loppuvastukset jäljellä kun on pitänyt koluta tekemättömiä luolia yms. Varmaan sitten pitää se NG+ testata
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Itse pelasin ekan läpipeluun pitkälti Moonveil+Meteoric Staff -kombolla. Oli aika toimiva. Lopuksi vaihdoin Carian Regal Scepteriin.

Tuolla kartallasi näkyvässä oikean reunan (korkeussuunnassa keskellä) linnoituksen lähellä on ihan ok farmauspaikka, jossa niitä pieniä ninjoja on kasapäin, mutta sopivin välimatkoin että voi tapella yhtä vastaan kerralla.



Edit: Tuolta suunnalta löytyy myös ISO lohikäärme, jonka voi helposti mutta aikaa vievästi listiä bleed-aseella varsin aikaisessa vaiheessa peliä.
Tuon vieressä on myös kuulan väistely farmaus paikka, pystyy vaikka lvl 1 farmaa (kuhan on heppa) +300K runea tunnissa mitä testasin.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Toivoin että tää menis grindaamatta. Alkoi fiiliksellä "paras peli ikinä" mutta liian pitkä ja liian avoin ja vaikea. Dark Soulsit oli parempia
Itsellä kanssa fiilikset että lässähtää aika pahasti loppua kohden, ei nyt sentään ihan vielä tuossa vaiheessa. Mountaintops of the giantsin loppuvaiheet oli se hetki milloin aloin huomaamaan että ei hitto, joku tässä pelissä nyt yhtäkkiä mättää. Tuntuu että vaikeus tulee kokoaika ns."vääristä" asioista ja rytmitys ja balanssi katoaa johonkin. Bloodborne onkin siis edelleen kokonaisuutta ajatellen mun From software lemppari.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Tällänen pieni kyssäri ku on itelle eka "souls" peli.

Onko NG+ uusia boss mekaniikoita tai lisä skillejä (tyyliin diablo jossa esim. eliteille/championeille tulee lisää affixeja? ). Vai onko ne vaan vaikeampia ja samat lootit?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Tällänen pieni kyssäri ku on itelle eka "souls" peli.

Onko NG+ uusia boss mekaniikoita tai lisä skillejä (tyyliin diablo jossa esim. eliteille/championeille tulee lisää affixeja? ). Vai onko ne vaan vaikeampia ja samat lootit?
Ihan samat asiat löytyy, vihut vaan skaalautuu ylöspäin. Myös saatavien runejen määrä nousee samalla.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
518
Olen myynyt taikasauvat, mistä sais hyvän?
Selliassa löytyy Staff of Loss ja samasta kylästä löytyy myös Night Comet jota tuo staff buustaa 30% ja on aika lailla pelin paras spell, läheltä löytyy myös Meteor Staff. Jos sulla on Rennala niitattuna niin sen remembrancesta saat Carian Regal Scepterin joka on pelin paras all around staff.
Voit pitää oikeessa kädessä CRS ja vasempaan käteen vaikka toi SoL niin se buustaa sitä parempaa staffia kun käytät juuri tuota Night Comettia, samalla lailla voi pitää vasurissa Meteor Staffia ni se buustaa Gravity taikoja samaten 30% kuten esim. Rock Sling.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
131
Jep. Fallingstar Beast Jaw on kyl easymode ase. Maleniakin tuli toisella yrittämällä alas :D. Suosittelen jos joku aikoo ottaa käyttöön:thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
197
Onkohan tehokkaampaa hakata kaksin käsin Moonveil Katana +4 vai dual-wield Moonveil ja esim. Meteoric Blade tai Uchigatana (jossa on aika paljon plussaa, en nyt muista tarkalleen)?

Olen myöskin vedellyt jouskarilla, mutta nyt kun respeccasin INT hahmoksi Moonveiliä varten niin voisi varmaan alkaa käytteleen Sorceryjä. Olisiko suosituksia? Olen myynyt taikasauvat, mistä sais hyvän?
Jos käytät Moonveiliä niin se toiseen käteen ja toiseen käteen sauva niin saat sorceryt käyttöön myös. Meteorite Staff on hyvä, löytyy Aeonian suolta läheltä Sellian kaupunkia jostain raunioista. Glintstone pebble perussorcery, kuluttaa vain vähän FP:tä, ja siitä tehokkaampi versio Glintstone Cometshard. Sit Rock Sling, Night Comet, Comet Azur.. noi nyt ainakin tulee mieleen.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
966
Se oli viimeinen bossi ja ei toivoakaan päästä läpi.
Hyvä peli oli, mutta nyt meni moti täysin.
Larval teareilla tehnyt eri vaihtoehtoja, mutta ei niin ei.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Spoilerissa vinkki vikaan bossiin jos muistan oikein
mielestäni ne kaksi viimeistä bossia tekee Holy-damagea, ainakin ranged dudella oli kyllä miljoona kertaa helpompaa kun hommasi kaiken mahdollisen mikä estää holy damagea. Ne palikat ja taiat löyty kyllä ihan googlella helpolla
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Vinkkinä että viiminen bossi tekee liikkeitä joiden yli pitää hypätä. Heti ku huomasin sen niin alko sujumaan paremmin, meni aina monta estusta turhaan niiden takia. Puolitoista tuntia silti tais mennä ennenku pääsin läpi ja pitkään se tuntui mahdottomalta.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Se oli viimeinen bossi ja ei toivoakaan päästä läpi.
Hyvä peli oli, mutta nyt meni moti täysin.
Larval teareilla tehnyt eri vaihtoehtoja, mutta ei niin ei.
Juu se vika Bossin eka phase oli itselle kanssa todella haastava. Toinen phase meni sitten kolmannella yrittämällä, kun sinne pääsi kolmannen kerran.

Malekith silti ylivoimaisesti pahin Bossin itselle. Oli niin nopeita ja "sekavia" hyökkäyksiä, että ei vanhalla meinannut riittää reaktiot.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
966
Juu se vika Bossin eka phase oli itselle kanssa todella haastava. Toinen phase meni sitten kolmannella yrittämällä, kun sinne pääsi kolmannen kerran.

Malekith silti ylivoimaisesti pahin Bossin itselle. Oli niin nopeita ja "sekavia" hyökkäyksiä, että ei vanhalla meinannut riittää reaktiot.
Jännä kyllä miten on eroja. Ittellä tuo Malekith oli ihan välipomo. Jälkikäteen googlettelin, että piti olla kova bossi.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Mulle pelin paras pomo oli Alecto, Black Knife Ringleader, se nopea salamurhaaja jonka Evergaoliin pääsi Rannin questlinen jälkeen. Monta tuntia piti yrittää, mutta se tappelu oli mukava kun matsi tuntui tasaväkiseltä. Häviötkin oli aina oma vika, eikä edes harmittanut että piti yrittää aina uudestaan.

Naurettavin pomo oli Adam, Thief of Fire, joka löytyi myös Evergaolista. Olin juuri taistellut monia hankalia lohikäärmeitä ja ties mitä vastaan, niin yhtäkkiä eteen ilmestyy lihava ihmisvihu joka heti taistelun alkuun alkoi heilutella asettaan edessään (weapon skill Wild Strikes?) vaikka olin jossain 20 metrin päässä. Sitten kun löin pari kertaa niin ukko meni stunlockkiin ja piti ihan nauraa ihan ääneen. En tiiä oliko sen tarkoituskin olla yli helppo ja tehdä aivan vääriä liikkeitä vääriin aikoihin, vai oliko kyseessä bugi. Hauska se ainakin oli.
 
Liittynyt
25.09.2020
Viestejä
96
Ootteko respecannut hahmoa uudeksi ennen NG+? Mietin kannattaisiko kokeila INT-tyyppiä nykysen DEX-FTH tilalle
Itse pelasin DEX-buildilla läpi ja kävin respeccaamassa ennen seuraavaa kierrosta ja siihen kamat valmiiksi niin pääsi aloittaa suoraan semmoisella buildilla, kun oli tarkoitus.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
131
Malenia alkaa olemaan teurastettu jo monella aseella. Nyt oli Deaht’s Poker käytössä. Ei ollut helppoa mutta sai lopulta tapettua. Seuraava kohde olisi malekih. Tulee olemaan tuskainen bossi tolla aseella. :scry:
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Nyt on 4 chapteria julkaistu elden ring sarjakuvasta.
Hauskaa luettavaa.
melimeli.png
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
131
Itse tapoin ensimmäisen kerran Malikethin Death's Pokerilla ja tikarilla jossa oli Flame of the Redmanes.
Olit oikeassa ei ollut vaikea voittaa Death’s Pokerilla Malikethia. Tuli yllätävän helposti alas. Ite aattelin että hyppi pomppii joka tolppaan. Mutta pysy aika hyvin paikoillaan. :)
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Aloitin juuri peliä ja ekan minuutin aikana huomasin, että jollain devillä on ollut helkkarin loistava idea mapata dodge roll, dash ja backstep samaan näppäimeen. Tästä johtuen dodge rollissa on helvetillinen viive, koska pelillä kestää niin pitkään napin painalluksen jälkeen tajuta, että haluttiin rollia, eikä jotain muuta. Konsolirajoitusten takia ei näköjään saa PC:lläkään mapattua tuota uudelleen. En ole vielä ensimmäiseenkään viholliseen törmännyt, mutta veikkaan että tämä suunnittelun kukkanen saa minut jättämään tämän pelin kesken, koska vituttaa "vaikeat" pelit, joissa on vielä extrana helvetisti input lagia tekemässä siitä vielä vaikeampaa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Aloitin juuri peliä ja ekan minuutin aikana huomasin, että jollain devillä on ollut helkkarin loistava idea mapata dodge roll, dash ja backstep samaan näppäimeen. Tästä johtuen dodge rollissa on helvetillinen viive, koska pelillä kestää niin pitkään napin painalluksen jälkeen tajuta, että haluttiin rollia, eikä jotain muuta. Konsolirajoitusten takia ei näköjään saa PC:lläkään mapattua tuota uudelleen. En ole vielä ensimmäiseenkään viholliseen törmännyt, mutta veikkaan että tämä suunnittelun kukkanen saa minut jättämään tämän pelin kesken, koska vituttaa "vaikeat" pelit, joissa on vielä extrana helvetisti input lagia tekemässä siitä vielä vaikeampaa.
No jos nyt kuitenkin ensin koittaisit edes pelata vähäsen. :p
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
131
Aloitin juuri peliä ja ekan minuutin aikana huomasin, että jollain devillä on ollut helkkarin loistava idea mapata dodge roll, dash ja backstep samaan näppäimeen. Tästä johtuen dodge rollissa on helvetillinen viive, koska pelillä kestää niin pitkään napin painalluksen jälkeen tajuta, että haluttiin rollia, eikä jotain muuta. Konsolirajoitusten takia ei näköjään saa PC:lläkään mapattua tuota uudelleen. En ole vielä ensimmäiseenkään viholliseen törmännyt, mutta veikkaan että tämä suunnittelun kukkanen saa minut jättämään tämän pelin kesken, koska vituttaa "vaikeat" pelit, joissa on vielä extrana helvetisti input lagia tekemässä siitä vielä vaikeampaa.
Olet jo tuominnut pelin, ohjauksen ja heittänyt heti pyyhkeen kehään. Etkä ole antanut pelille yhtään aikaa, että tottusi ohjaukseen ja näppäin yhdistelmiin. PC:n input lageihin on ohjeita, miten sitä saa paranettua ja saa pelaamisen sidettävämmäksi.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Olet jo tuominnut pelin, ohjauksen ja heittänyt heti pyyhkeen kehään. Etkä ole antanut pelille yhtään aikaa, että tottusi ohjaukseen ja näppäin yhdistelmiin. PC:n input lageihin on ohjeita, miten sitä saa paranettua ja saa pelaamisen sidettävämmäksi.
DS1 ja DS3 olivat kyllä selkeästi responsiivisempia pelejä (DS2 en muista, sitä ei paljoa tullut pelattua, koska sekin oli aika huono, kun kaikki hitboksit rikki). Tällainen input lagi ei sovi ollenkaan peliin, jossa kuolo korjaa sekunneissa. Ihmetyttää, miten näin huonoa suunnittelua on päässyt lipsumaan näin isoon peliin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
DS1 ja DS3 olivat kyllä selkeästi responsiivisempia pelejä (DS2 en muista, sitä ei paljoa tullut pelattua, koska sekin oli aika huono, kun kaikki hitboksit rikki). Tällainen input lagi ei sovi ollenkaan peliin, jossa kuolo korjaa sekunneissa. Ihmetyttää, miten näin huonoa suunnittelua on päässyt lipsumaan näin isoon peliin.
Tai voisikohan se olla niin, että se lagi ei ole mitenkään niin paha, kun sinä ajattelet. Eiköhän tuosta olisi jo aikamoinen ulina ollut ympäri nettiä, jos tuo olisi oikeasti joku ongelma.

Itse en huomannut mitään ongelmaa siinä, vaikka pelailin toki unlocked FPS modilla 100 FPS:n limitillä.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Tai voisikohan se olla niin, että se lagi ei ole mitenkään niin paha, kun sinä ajattelet. Eiköhän tuosta olisi jo aikamoinen ulina ollut ympäri nettiä, jos tuo olisi oikeasti joku ongelma.

Itse en huomannut mitään ongelmaa siinä, vaikka pelailin toki unlocked FPS modilla 100 FPS:n limitillä.
Googlen perusteella näyttäisi olevan kohtuullisesti valitusta aiheesta.
 
Liittynyt
03.04.2021
Viestejä
35
Enpä ole itse huomannut moista viivettä. Pelaan xbox one ohjaimella. Olen pelannut kaikki dark soulsit ja bloodbornet läpi ja ei ole minua ainakaan haitannut että kaikki toiminnot on saman napin takana.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Googlen perusteella näyttäisi olevan kohtuullisesti valitusta aiheesta.
Niin tuossa käsiteltiin sitä, että jossain kokoonpanoissa on input lagia toisissa ei. Ei liity siihen, että toimintoja on saman napin takana. Jos sinulla on häiritsevää input lagia, niin se johtuu todennäköisesti ihan muusta syystä kun toimintojen yhdistämisestä saman napin taakse.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Fps modia itsekin käyttelin, tuntuma ohjaimella paranee paljon jo tuossa 80fps:n jälkeen eli suosittelen. Onlinen menettää tuon kanssa, eli modien kanssa pelattava offlinessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom