EKWB julkaisi universaalin QuantumX Loophole -nesteenjakopaneelin

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 611


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Slovenian ylpeys EK Water Blocks on julkaissut uuden mielenkiintoisen nesteenjakopaneelin. Uuden EK-QuantumX Loopholen luvataan olevan ns. universaali malli, eli se sopii lähes koteloon kuin koteloon.



EK-QuantumX Loophole on sikäli poikkeuksellinen nesteenjakopaneeli, ettei siinä ole lainkaan valmiita nestekanavia, vaan jokainen käyttäjä rakentaa haluamansa kanavat itse 90-asteen kulmaliittimillä ja micro HDP- tai HDC -sovittimilla paneelin sisään. Jakopaneelissa on yhteensä 34 G1/4”-kierteillä varustettua liitintä, joilla saa luotua haluamansa nestekanavat sekä tuomaan nesteen ulos paneelista kiertoon sopivista kohdin. Koko paketti on luonnollisesti EK-Matrix7-standardin mukainen.



Paneelista löytyy myös G3- eli Generation 3 D5 -pumppu, joka ottaa nyt virtansa Molexin sijasta SATA-virtaliittimestä ja ohjaussignaalin 4-pinnisestä PWM-tuuletinliittimestä, sekä noin 562 millilitran nestesäiliö. Pumppu on suojattu alumiinista CNC-koneistetulla EK-Quantum Convection -suojakuorella joko mustaksi tai hopeiseksi anodisoituna ja sama teema näkyy myös nestejakopaneelin ulkokuorten alumiiniosissa. Pelaajien on syytä huomioida, ettei mukaan kuulu ainuttakaan RGB-LEDiä.



QuantumX Loophole asentuu kätevästi standardien 140 mm kiinnityspisteiden avulla mihin tahansa kaksi 140 mm tuuletinta vierekkäin sallivaan koloon kotelossa, kunhan sen yhteydessä on kylliksi tilaa myös ulkonevalle pumpulle. Sen voi asentaa myös 90°-kulmaan 120 tai 140 mm tuuletinpaikkaan erikseen myytävän adapterin avulla.

EK-QuantumX Loophole -nesteenjakopaneeli D5-pumpulla tulee saataville joulukuussa, mutta sen ennakkotilaukset ovat käynnissä jo nyt. Paneelin hinta on yhtiön omassa verkkokaupassa 460,90 euroa väristä riippumatta.

Lähde: EKWB

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
445
Miksi noita molex virtaliittimiä on alettu korvata satavirtaliittimillä?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 412
Miksi noita molex virtaliittimiä on alettu korvata satavirtaliittimillä?
Samaa ihmettelen.
SATA virtaliittimet ja erityisesti dataliittimet ovat surkeinta, mitä liittimien rintamalla on koskaan lanseerattu.
Itselläni on tullut kolme (1xSSD, 2x HDD) levyä, joista levyn puolen SATA dataliittimen muovituki on murtunut .
Ja yksi rikkinäinen SATA-virtaliitin.
1698657674142.png
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 694
Miksi noita molex virtaliittimiä on alettu korvata satavirtaliittimillä?
Taitaa olla harvemmin enää virtalähteissäkään noita, ja jos on niin samassa letkassa sit kauhea läjä jotain muutakin turhaa. Kaapelit kans paksummat koska virtarajat molexilla on huomattavasti isommat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
546
Ehkäpä vesijäähdyttelystä pidetty pitempi tauko aiheuttaa tämän, mut mitä mä just luin?

Onko toi tosiaan pumppu/säiliökombo jossa on vaa perkeleesti reikiä ja hinta 460€?
Vai onko tossa nyt joku ylivoimainen ominaisuus millä linnut muuttuu kaloiks ja päin vastoin, mitä en ymmärrä?
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 179
Ehkäpä vesijäähdyttelystä pidetty pitempi tauko aiheuttaa tämän, mut mitä mä just luin?

Onko toi tosiaan pumppu/säiliökombo jossa on vaa perkeleesti reikiä ja hinta 460€?
Vai onko tossa nyt joku ylivoimainen ominaisuus millä linnut muuttuu kaloiks ja päin vastoin, mitä en ymmärrä?
Eipä siinä säiliötä ole sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta eipä se säiliö pakollinen ole.
Muuten kyllä just noin.
Eikä tarjoa mitään muuta hyötyä kuin jonkinlaisen visuaalisen mielihyvän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Tämän distroplaten hyöty tietty se, että sen voi uudelleenkonfiguroida helposti tarpeen mukaan jos vaihtaa koteloa / rakentaa loopin uudestaan jne. Halpahan se ei kyllä ole. Mutta jos katsoo EKWB:ltä D5 pumpun + erillisen distroplaten, niin eipä sitä halvemmallakaan selviä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
546
Eipä siinä säiliötä ole sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta eipä se säiliö pakollinen ole.
Muuten kyllä just noin.
Eikä tarjoa mitään muuta hyötyä kuin jonkinlaisen visuaalisen mielihyvän.
En siis ollut ihan pihalla. Itselle käytännöllisyys ja hinta yleensä tärkeimmät kriteerit niin en oikeastaan pysty tuota ymmärtämään.
Varmasti tuollekin löytyy asiakaskunta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
546
Tämän distroplaten hyöty tietty se, että sen voi uudelleenkonfiguroida helposti tarpeen mukaan jos vaihtaa koteloa / rakentaa loopin uudestaan jne. Halpahan se ei kyllä ole. Mutta jos katsoo EKWB:ltä D5 pumpun + erillisen distroplaten, niin eipä sitä halvemmallakaan selviä.
Aivan. Itselle riittääisi pumppu+kansi ja pari y-haaraa jolla tuon korvaisi.
Viimeisimmissä seteissä ei itselläkään ole ollut säiliötä ollenkaan vaan olen radiaattoriin liittimiin laittanut y-haarat ja venttiilit täyttöä ja tyhjennystä varten.
Jokainen toki tyylillään.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 179
Tämän distroplaten hyöty tietty se, että sen voi uudelleenkonfiguroida helposti tarpeen mukaan jos vaihtaa koteloa / rakentaa loopin uudestaan jne. Halpahan se ei kyllä ole. Mutta jos katsoo EKWB:ltä D5 pumpun + erillisen distroplaten, niin eipä sitä halvemmallakaan selviä.
Miten se sen helpompaa on?
Sama työhän siinä on jos koteloa vaihtaa.
Oikeastaan jopa enemmän.
Letkut tai putket menee samalla lailla mahdollisesti vaihtoon.
Enemmän menee myös liittimiä.

Pidän aika samankaltaisena asiana kuin vaikka powerin johtojen sleevausta.
 
Liittynyt
21.10.2023
Viestejä
80
Ehkäpä vesijäähdyttelystä pidetty pitempi tauko aiheuttaa tämän, mut mitä mä just luin?

Onko toi tosiaan pumppu/säiliökombo jossa on vaa perkeleesti reikiä ja hinta 460€?
Vai onko tossa nyt joku ylivoimainen ominaisuus millä linnut muuttuu kaloiks ja päin vastoin, mitä en ymmärrä?
No et ole yksin tuon kanssa. Toki EK on EK, mutta kyllä niillä on mielestäni lähtenyt homma vähän käsistä. Ja ei, minulle on ihan se ja sama mihin ihmiset omat rahansa tuhlaavat, mutta onhan nuo hinnat ihan poskettomia.

Omasta mielestä EK:sta on tullut sellainen Luis Vuitton tai Gucci, jota jotkut ostaa influenssereiden ja somevaikuttajien jalanjäljissä, vailla sen järkevämpää syytä, kuin että se nyt on EK, kallis ja olevinaan paras ja hienoin. Ja se on ihan ok, jos joku siten saa itsensä onnelliseksi, niin ei se ole multa pois.

Ek:llekkin tämä on ilmeisen hyvä diili, koska jatkuvasti tuuttaavat ulos toinen toistaan kalliimpia ja kikkailevia "bling, bling" tuotteita, joilla saadaan varmasti haluttua näkyvyyttä.

Itse kun olen enemmän käytännonläheinen tyyppi ja rehellisesti sanottuna noiden EK:n kamojen visuaalisuuskaan ei niin paljon nappaa, niin valitsen mieluummin osat muualta. Ei mulle ole ollut ongelma kierrättää esim. vanhasta AIO:sta radia uuteen setuppiin, kunhan se ei vuoda ja lämmöt pysyy kurissa.

Mutta jokainen tyylillään. Lähinnä huvittaa nämä EK:n julkaisut nykyisin, että mikä ylihintainen bling-bling-himmeli sieltä pöllähtää tällä kertaa. :lol:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
546
No et ole yksin tuon kanssa. Toki EK on EK, mutta kyllä niillä on mielestäni lähtenyt homma vähän käsistä. Ja ei, minulle on ihan se ja sama mihin ihmiset omat rahansa tuhlaavat, mutta onhan nuo hinnat ihan poskettomia.

Omasta mielestä EK:sta on tullut sellainen Luis Vuitton tai Gucci, jota jotkut ostaa influenssereiden ja somevaikuttajien jalanjäljissä, vailla sen järkevämpää syytä, kuin että se nyt on EK, kallis ja olevinaan paras ja hienoin. Ja se on ihan ok, jos joku siten saa itsensä onnelliseksi, niin ei se ole multa pois.

Ek:llekkin tämä on ilmeisen hyvä diili, koska jatkuvasti tuuttaavat ulos toinen toistaan kalliimpia ja kikkailevia "bling, bling" tuotteita, joilla saadaan varmasti haluttua näkyvyyttä.

Itse kun olen enemmän käytännonläheinen tyyppi ja rehellisesti sanottuna noiden EK:n kamojen visuaalisuuskaan ei niin paljon nappaa, niin valitsen mieluummin osat muualta. Ei mulle ole ollut ongelma kierrättää esim. vanhasta AIO:sta radia uuteen setuppiin, kunhan se ei vuoda ja lämmöt pysyy kurissa.

Mutta jokainen tyylillään. Lähinnä huvittaa nämä EK:n julkaisut nykyisin, että mikä ylihintainen bling-bling-himmeli sieltä pöllähtää tällä kertaa. :lol:
Itse kanssa viimeisimmän kokoonpanon jäähdyttelin Bykskin ja Barrow:n romuilla, mut nykyään taas tykästynyt ilmajäähdytykseen. Itelle tuo ulkonäkö ei koneessa näyttele juuri minkäänlaista osaa.
Pakollisten RGB-valojen tärkein ominaisuus on et ne saa pois päältä.;)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 877
Viestejä
4 207 070
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom