Ekaa kertaa ko etta 700-800€

Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
6
Olisin ihan kiva saada vähän neuvoo mitä osia kannattaa ottaa ku oon vielä amatööri. Aijon itse kasata. Win 10 löytyy. Ja pelikäyttöön olis tämän setin tarkoitus (cs, pubg)
 
Liittynyt
18.10.2019
Viestejä
105
Kasasin nopsaan tälläsen paketin. Hinta on 840€ MUTTA jos budjetti on tiukka niin näyttiksen tilalle voi ottaa vaikka tämän jolloin hinnaksi tulee aika jämpti 800€.

Asus Radeon RX 570 ROG STRIX GAMING OC -näytönohjain, 4GB GDDR5 (Tarjous! Norm. 299€) - 159,90€

Prossussakin löytyy sen verran potkua että kestää pidempään jolloin näytönohjainta päivittämällä saa tulevaisuudessa helposti lisää tehoja. Powerissakin tehot riittää astetta kovempiin näyttiksiin.

kokoonpano 850€.JPG


EDIT: Ja osia toki saattaa saada myös halvemmalla muista liikkeistä ja tarjouksista. Osa näistäkin osista oli tarjouksessa ja/tai bundlessa.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
6
Kasasin nopsaan tälläsen paketin. Hinta on 840€ MUTTA jos budjetti on tiukka niin näyttiksen tilalle voi ottaa vaikka tämän jolloin hinnaksi tulee aika jämpti 800€.

Asus Radeon RX 570 ROG STRIX GAMING OC -näytönohjain, 4GB GDDR5 (Tarjous! Norm. 299€) - 159,90€

Prossussakin löytyy sen verran potkua että kestää pidempään jolloin näytönohjainta päivittämällä saa tulevaisuudessa helposti lisää tehoja. Powerissakin tehot riittää astetta kovempiin näyttiksiin.



EDIT: Ja osia toki saattaa saada myös halvemmalla muista liikkeistä ja tarjouksista. Osa näistäkin osista oli tarjouksessa ja/tai bundlessa.
Arvostan suuresti että vastasit minulle. Pistän paketin harkintaan.
 
Liittynyt
12.08.2019
Viestejä
137
Olisin ihan kiva saada vähän neuvoo mitä osia kannattaa ottaa ku oon vielä amatööri. Aijon itse kasata. Win 10 löytyy. Ja pelikäyttöön olis tämän setin tarkoitus (cs, pubg)
Jos ei ole kiire niin suosittelen odottamaan black black fridayta/cyber mondayta. Sillon on useesti komponentit halvempia
 
Liittynyt
18.10.2019
Viestejä
105
Joo toi GTX 1660 Super olisi kyllä hyvä jos esim black friday alennuksesta saisi bongattua hyvällä hinnalla. Muuten kyllä itse pitäytyisin AMD:n prossussa. Kestää aikaa todennäkösesti paljon paremmin kuin intelin 6core/6thread.
 
Liittynyt
29.10.2019
Viestejä
5
Miksi jhjh suosittelet jatkuvasti tuota Intelin I5-9400f prossua vaikka sen hankinnassa ei tällä hetkellä ole juuri mitään järkeä?
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Miksi jhjh suosittelet jatkuvasti tuota Intelin I5-9400f prossua vaikka sen hankinnassa ei tällä hetkellä ole juuri mitään järkeä?
On järkeä. Sehän kutakuinkin samantehoinen kuin ryzen 3600 ja halvempi. Ja esimerkiksi tässä tapauksessa saa tehokkaamman näyttiksen = parempi fps peleissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 880
Miksi jhjh suosittelet jatkuvasti tuota Intelin I5-9400f prossua vaikka sen hankinnassa ei tällä hetkellä ole juuri mitään järkeä?
Se on oikein hieno prosessori, jos haluaa prosessorin, joka vain toimii.

Tässä hintaluokassa se kisaa Ryzen 2600:n kanssa ja on suunnilleen yhtä nopea.

Ainoastaan päivitysmahdollisuudet menetetään (eipä noilla ehdotetuilla emoilla toimi i9-9900K ja muu olisi liian pieni päivitys) ja Inteliltä tulee uudet prosessorit vuodenvaihteessa. Se on ihan sama, kun budjetti prosessoriin+emolevyyn on ~250€, jos vaikka joutuu pistää kaiken uusiksi vuodenvaihteessa, kun noista menettää korkeintaan satasen, jos mieli muuttuu.

Tärkeimpänä edelleen: pääsee ilman mitään suurta säätöä ja kohtuurahalla.

On järkeä. Sehän kutakuinkin samantehoinen kuin ryzen 3600 ja halvempi. Ja esimerkiksi tässä tapauksessa saa tehokkaamman näyttiksen = parempi fps peleissä.
Tämä on jo vähän liiottelua, mutta 2600 kanssa samantehoinen uskon kyllä :)

3600-setti on 50-100€ enemmän ja sen kanssa joutuu säätämään.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Se on oikein hieno prosessori, jos haluaa prosessorin, joka vain toimii.

Tässä hintaluokassa se kisaa Ryzen 2600:n kanssa ja on suunnilleen yhtä nopea.

Ainoastaan päivitysmahdollisuudet menetetään (eipä noilla ehdotetuilla emoilla toimi i9-9900K ja muu olisi liian pieni päivitys) ja Inteliltä tulee uudet prosessorit vuodenvaihteessa. Se on ihan sama, kun budjetti prosessoriin+emolevyyn on ~250€, jos vaikka joutuu pistää kaiken uusiksi vuodenvaihteessa, kun noista menettää korkeintaan satasen, jos mieli muuttuu.

Tärkeimpänä edelleen: pääsee ilman mitään suurta säätöä ja kohtuurahalla.



Tämä on jo vähän liiottelua, mutta 2600 kanssa samantehoinen uskon kyllä :)

3600-setti on 50-100€ enemmän ja sen kanssa joutuu säätämään.
Ei oo liioittelua. Io-techin testeissähän i5 9400f oli nopeampi kuin ryzen 3600. Samoin myös optimum techin testeissä 9400f oli nopeampi. Ja myös techpowerupin testeissä i5 9400f on ollut nopeampi. Näköjään myös Pcgamerin testissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2019
Viestejä
5
On järkeä. Sehän kutakuinkin samantehoinen kuin ryzen 3600 ja halvempi. Ja esimerkiksi tässä tapauksessa saa tehokkaamman näyttiksen = parempi fps peleissä.
Miksi ostaa uudelleen brändättyä vanhaa prossua ilman multithreadingiä kun saa joko a) Edullisemmin ylikellotettavan 6/12 prosessorin joka ei häviä paljoa / kellottettuna juuri ollenkaan pelikäytössä 9400f? b) Panostamalla muutaman kympin lisää saa joka osa-alueella paremman prossun ja joka on myös huomattavasti parempi satsaus tulevaisuuteen. Ja tuo hintaero joka on tällä hetkellä 9400f vs 3600 on todellakin järkevä satsata tulevaisuuteen.

9400f on ok prossu, ei vaan pärjää tämän hetken AMD tarjonnalle.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Itse odottaisin black friday tarjouksia ja myös amd Rx 5500 näytönohjaimia kun luultavasti julkaisevat lähiviikkojen aikana ja normaalisti ovat hinta/suorituskyky nvidia tuotteita parempi vaihtoehto.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Miksi ostaa uudelleen brändättyä vanhaa prossua ilman multithreadingiä kun saa joko a) Edullisemmin ylikellotettavan 6/12 prosessorin joka ei häviä paljoa / kellottettuna juuri ollenkaan pelikäytössä 9400f? b) Panostamalla muutaman kympin lisää saa joka osa-alueella paremman prossun ja joka on myös huomattavasti parempi satsaus tulevaisuuteen. Ja tuo hintaero joka on tällä hetkellä 9400f vs 3600 on todellakin järkevä satsata tulevaisuuteen.

9400f on ok prossu, ei vaan pärjää tämän hetken AMD tarjonnalle.
No mun edellisissä viesteissä vastaus. Ja ei porukalla välttämättä oo loputtomiin asti rahhaa laittaa. Ja siis hinnankin puolesta i5 9400f on hyvä. No en kyllä tiiä onko sitten sen about 60-110euron lisäpanostuksen arvoinen ottaa se 3600, varsinkaan kun budjetti on 700-800e. Nyt sinnitellä huonommalla suorituskyvyllä ja elätellä toivoa, että joskus tulevaisuudessa saattaa olla parempi. Sanoisin, että i5 9400 tarjoaa parempaa vastinetta tuolla budjetilla. Ryzenin kellotukset niistä nyt ei tiiä tuleeko yhtään parempi suorituskyky vai huononeeko jopa. (eritoten nää uusimmat)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 880
100% samaa mieltä siitä, että jos ostaa halvemman prosessorin (tässä tapauksessa 2600/9400F) ja paremman näytönohjaimen, niin on nopeampi pelikone samalla budjetilla.

--

Täällä vaan joku uusi nimimerkki vierastaa sitä, että ostetaan kerroinlukittu vanhan arkkitehtuurin prosessori. Ihan veikkauksena, 3500X:n kanssa ei olisi mitään ongelmaa, koska AMD :vihellys:
 
Liittynyt
29.10.2019
Viestejä
5
Nyt sinnitellä huonommalla suorituskyvyllä ja elätellä toivoa, että joskus tulevaisuudessa saattaa olla parempi.
Tässä tapauksessa ei taida juuri tarvita "sinnitellä" kun ero ei ole suuri pelikäytössä. Oletko sitä mieltä että kehityksessä mennään taaksepäin ja 3-4 vuoden päästä on jälleen yksi ytimiset prosessorit kuumaa huutoa?


Täällä vaan joku uusi nimimerkki vierastaa sitä, että ostetaan kerroinlukittu vanhan arkkitehtuurin prosessori. Ihan veikkauksena, 3500X:n kanssa ei olisi mitään ongelmaa, koska AMD
Jostainhan se on aloitettava ;) Mutta erona minun ja jhjh:n välillä tässä keskustelussa on se että minun kokonaiskuvan hahmottamista ei vaikeuta syvällä päässä olevat fanilasit. Minulla ei ole koskaan ollut AMD pohjaista kokoonpanoa. Tosiasia on vaan se että tällä hetkellä budjettiluokan prossuissa Intelillä ei ole tarjota hinta-laatusuhteessa kilpailua AMD:lle. Se että 9400f vie pelikäytössä tällä hetkellä hiuksen hienosti, ei vie pois sitä tosiasiaa että kilpailijat ovat lähes jokaisella muulla osa-alueella parempia. Mikä taas tekee AMD:n tuotteesta kokonaisuudessaan järkevämmän hankinnan.

Jos harkitsin uutta Intel pohjaista kokoonpanoa niin odottaisin mitä nurkan takana olevat uudet prosessorit tuovat tullessaan.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Tässä tapauksessa ei taida juuri tarvita "sinnitellä" kun ero ei ole suuri pelikäytössä. Oletko sitä mieltä että kehityksessä mennään taaksepäin ja 3-4 vuoden päästä on jälleen yksi ytimiset prosessorit kuumaa huutoa?




Jostainhan se on aloitettava ;) Mutta erona minun ja jhjh:n välillä tässä keskustelussa on se että minun kokonaiskuvan hahmottamista ei vaikeuta syvällä päässä olevat fanilasit. Minulla ei ole koskaan ollut AMD pohjaista kokoonpanoa. Tosiasia on vaan se että tällä hetkellä budjettiluokan prossuissa Intelillä ei ole tarjota hinta-laatusuhteessa kilpailua AMD:lle. Se että 9400f vie pelikäytössä tällä hetkellä hiuksen hienosti, ei vie pois sitä tosiasiaa että kilpailijat ovat lähes jokaisella muulla osa-alueella parempia. Mikä taas tekee AMD:n tuotteesta kokonaisuudessaan järkevämmän hankinnan.

Jos harkitsin uutta Intel pohjaista kokoonpanoa niin odottaisin mitä nurkan takana olevat uudet prosessorit tuovat tullessaan.
Se voi olla kohtalaisen suuri, jos fps dippailee alle 60. mielummin 90fps/60 kympin loweilla kuin 70fps/45fps loweilla. Saati sitten, jos joutuu laskemaan asetuksia alemmaksi, että saa 60fps(tai halutun fps), kun toisella kortilla voisi pelata ultralla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
6
Se voi olla kohtalaisen suuri, jos fps dippailee alle 60. mielummin 90fps/60 kympin loweilla kuin 70fps/45fps loweilla. Saati sitten, jos joutuu laskemaan asetuksia alemmaksi, että saa 60fps(tai halutun fps), kun toisella kortilla voisi pelata ultralla.
kannattaisiko siis hankkia i5 9600f ja joku hyvä näyttis mielummin ku r5 3600 ja semi ok näyttis
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
kannattaisiko siis hankkia i5 9600f ja joku hyvä näyttis mielummin ku r5 3600 ja semi ok näyttis
No jos hinnat on sellaiset, että saisit tuntuvasti tehokkaamman pelikoneen niin joo. Jos ei kerta kiire oo niin oottele black friday tarjoukset.

Esimerkiksi mun mielestä 60fps--->100fps on parempi hyppy kuin 100fps--->140fps. Kuitenkin kiva olla sopivan tehokas näytönohjain. Eli toisinsanoen enemmän hyötyä low end näytönohjaimesta--> mid end näytönohjaimeen kuin sitten mid end---> high end näytönohjaimeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2019
Viestejä
105
Mutta kannattaa myös muistaa että tuo jhjh:n ehdottama prosessori käy vanhaksi huomattavasti nopeammin kuin ryzenin 3600. Saa olla helvetin naivi tyyppi jos uskoo ettei pelit tule hyödyntämään säikeistystä paremmin seuraavan vuoden tai kahden aikana. Se on totta että jos haluat juuri nyt mahdollisimman paljon FPS eikä tulevaisuudella mitään väliä ni osta joku paskempi prossu ja panosta näytönohjaimeen. Molemmat menee sitte uusiksi kun seuraavalla kerralla päivität konetta.

Tuohon emolevyyn jonka laitoin omaan ehdotukseeni voisi sitten päivittää joskus käytettynä esim 3700X tai mahdollisesti vielä seuraavan sukupolven 8 ytimistä jos vielä tulevat samalle kannalle.

900€ budjettiin voisi saada mahdutettua jo sen GTX 1660 Superin tai Ti mallin black friday tarjouksesta tuohon minun ehdottamanai pakettiin jos karsii esim erillisen prossu coolerin jonka voisi sitten ostaa myöhemmin jos kokee tarvetta. Tosin en tiedä onko bundlet tai muut hinnat/saatavuudet muuttunu tässä 21 päivän aikana kun tuon alkuperäisen ehdotuksen laitoin.

Mutta sun on nyt tehtävä se päätös mitä haluat. Joko kaikki irti nyt vai tulevaisuudessa helpommin päivitettävän kokonaisuuden.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Niinno jossakin vaiheessa ne kumminkin vanhenee. Tuleeko siinä sitten rahallista voittoa niin on vaikea sanoa. Ei kait se suuri vaiva oo myydä vanhoja poies ja ostaa uudet tilalle. Tosin, jos ei itse kasaa ja maksaa kasauspalvelusta niin siitähän sitten tulee lisäkuluja, jos tiuhaan päivittelee kokoonpanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 880
Intel Core i9-9900KS review | PC Gamer
2600 saa kyllä kivasti kellottaa jos meinaa päästä tasoihin
En poista Adblockeria, että pääsen lukemaan tuon...

Mutta noin 10% keskimääräinen ero saadaan kurottua umpeen ihan näytönohjaimen vaihdolla. Sitä suuremmat erot on pelikohtaisia (esim. CS:GO) ja nuo testisivustot käyttää worst case pelejä ja näytönohjaimia, joita ei normaalit köyhät ihmiset asenna (esim. 2080 Ti). Tästä olemme keskustelleet aikaisemminkin, niin pitäisi minun mielestäni sinunkin valita semmoinen järkevä testiskenaario, vaikka GTX 1080 ja 2600 vs 9900K. Ei 900€ saa niitä sinun testeissäsi seikkailevia setuppeja...
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
En poista Adblockeria, että pääsen lukemaan tuon...

Mutta noin 10% keskimääräinen ero saadaan kurottua umpeen ihan näytönohjaimen vaihdolla. Sitä suuremmat erot on pelikohtaisia (esim. CS:GO) ja nuo testisivustot käyttää worst case pelejä ja näytönohjaimia, joita ei normaalit köyhät ihmiset asenna (esim. 2080 Ti). Tästä olemme keskustelleet aikaisemminkin, niin pitäisi minun mielestäni sinunkin valita semmoinen järkevä testiskenaario, vaikka GTX 1080 ja 2600 vs 9900K. Ei 900€ saa niitä sinun testeissäsi seikkailevia setuppeja...
Mutta taas enemmän totuutta, koska sanoit, että liioittelen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom