Ei postaa kuvaa. (Korkattu 8700k + z390)

Liittynyt
29.01.2022
Viestejä
4
Moro. Ongelmana siis otsikon mukainen ongelma, ei postaa mitään kuvaa eli en pääse edes biosiin yms. Kyseessä ASUS z390-p (ostettu käytettynä facebookista) sekä i7 8700k *korkattu*. (Ostettu käytettynä). Muita osia on 500gb SSD, 750w chieftec, 16gb DDR4 3400mhz, GTX 1060 6gb.
Eli olen vaihtamassa koneeseen pelkästään emolevyn plus prosessorin. (Vanhat 6600k + z170)
Vanhoilla osilla kaikki toimii joten on poissuljettu ramit, kovo, poweri sekä näyttis.

8700k ja z390;n kanssa ongelmat; ei postaa mitään kuvaa, millään. Kone pysyy käynnissä vaikka 2tuntia. Näyttiksen tuulettimet pyörii 10sec käynnistämisen jälkeen, jonka jälkeen sammuu ja näppikseen tulee valot. Muut tuulettimet pyörii ja pyörii. Olen kokeillut näytönohjainta molempiin slotteihin, ilman rameja sekä rameja yksitellen jokaiseen slottiin. Ilman kovalevyä, kovalevyn kanssa. BIOS reset tehty.
Itse kallistun emolevy vikaan mutta onko jollain kokemusta, voiko viallinen prosessori käyttäytyä näin (pysyy käynnissä mutta ei postaa kuvaa)?
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
645
Kokeileppa ilman erillistä näytönohjainta integroidulla näyttiksellä.
Itsellä oli joskus yksi i7 6700 joka ei millään halunnut kuvaa erillisestä näytönohjaimesta. Prossun omalla sai kuvan kyllä ulos. Tätäkin piti testata kolmella eri emolla kun sen vasta uskoi. Juuri samoilla oireilla kuin kuvauksessasi.
 
Liittynyt
29.01.2022
Viestejä
4
Kokeileppa ilman erillistä näytönohjainta integroidulla näyttiksellä.
Itsellä oli joskus yksi i7 6700 joka ei millään halunnut kuvaa erillisestä näytönohjaimesta. Prossun omalla sai kuvan kyllä ulos. Tätäkin piti testata kolmella eri emolla kun sen vasta uskoi. Juuri samoilla oireilla kuin kuvauksessasi.
Viimeksi kokeilin suoraan emosta HDMI piuhalla, ei kuvaa. Lähinnä sitä tässä funtsin, että emossa on kyllä takuuta vielä jäljellä mutta en haluis laittaa takuuseen ennenkun olen täysin varma. Varmaankin viimeinen ja ainut keino olisi kokeilla ristiin varmaksi toimivan setin kanssa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 990
Kun testaat prossun integroitua näyttistä niin muista tosiaan napata erillinen näyttis irti.

Prossun kannan pinnit voisi myös tarkastaa, että ovat suorassa
 
Liittynyt
29.01.2022
Viestejä
4
Kun testaat prossun integroitua näyttistä niin muista tosiaan napata erillinen näyttis irti.

Prossun kannan pinnit voisi myös tarkastaa, että ovat suorassa
Juu, pinnit on suorassa sekä erillinen näytönohjain otettu silloin irti kun kokeiltu emolevystä suoraan :)
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Korkattu kivi = nestemetallit päässeet liikkeelle ihs:n sisältä ja oikosulkevat pintaliitoskomponentteja prossun ytimen vierestä.
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
645
Jostakin nyt toinen prossu ja kokeilla. Selviää onko vika emossa vaiko prossussa.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Tämä näyttäytyy ettei anna kuvaa millään? Mitä tehtävissä?
Riippuu ihan täysin siitä mitä se nestemetalli sieltä on oikosulkenut, kyllä tuo pitäisi olla ihan universaali totuus että kone (emolevy) ei sammuta itse itseään jos biosin postin (power-on self-test) yhteydessä havaitaan joku vika. Jos emolla ei ole segmenttinäyttöä josta koodit näkisi niin kytke piipperi emon pinneihin, saatat kuulla piippauksina sen vian.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 208
Viestejä
4 249 204
Jäsenet
71 301
Uusin jäsen
muikkeli

Hinta.fi

Ylös Bottom