Ei pihaustakaan tai valoa koneessa käynnistettäessä

dome

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Eipä se myyjäliikkeelle kiukuttelu tässä oikein mitään auta, jos tuote on siellä todettu toimivaksi. Foliohattuilu jimssin kokoisen liikkeen kanssa siitä, että onko emolevy kavalasti vaihdettu toiseen takuuhuollon yhteydessä tuskin johtaa mihinkään. Toki tuo sinetöimätön paketti voisi johonkin hinnanalennukseen, tai tuotteen vaihtoon oikeuttaa jos oikein haluaa.

Jos virtalähde on toisessa koneessa todettu toimivaksi ja lankku jimssin toimesta niin eikun osat takaisin ja yrittämään uudestaan, että missä meni aiemmin vikaan. Oireiden perusteella ensimmäisenä tulee mieleen ettei 24-pin virtaliitintä ole painettu kunnolla paikalleen (kyllä, sitä saa yllättävän paljon joskus survoa uusilla osilla).
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
62
Kyllä sitä 24-pin on ihan huolella survottu. Meinaatko, että se olisi lukuisia kertoja jäänyt survomatta paikoilleen? En kiukuttele, vaan kuten jo kirjoitin, minun kiinnostaa, mikä on voinut olla vikana.

Itse esitit tuon päätelmän "kavalasti vaihdettu toiseen takuuhuollon yhteydessä". Minua kiinnostaa se, mikä on voinut olla vikana ja toki osaltaan se lopullinen hinta, joka asettuu normaaliin, ilman bf-tarjousta.

Sinua ei ilmeisesti vituta olla ilman osia 1,5 kk ja maksaa ylimääräistä 50 €, oli sitten vika käyttäjässä tai myyjäliikkeessä? Lisäksi vielä epävarmuus siitä, toimiiko osa lopulta, vai onko edessä taas sama rumba.

Tässä kun kirjoittelee, niin verenpainehan tosiaan alkaa tässä hieman nousemaan, joten kai se on parasta purkaa kauppa epävarmuudesta johtuen.

Minä käytän foliota keittiössä ruuanlaittoon liittyvissä jutuissa, sinulle näyttää enempi ja vähempi olla tuttua tuo "foliohattuilu", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 133
Päivitystä:

Tänään tuli ilmoitus RMA tuloksesta. Emolevyhän oli Jimmsille palautunut 20.12 ja takuukäsittelyjono alun perin ilmoitettiin 1,5 vk mittaiseksi. Käsittely venyi sitten n. 2.5 viikkoon.

Jimm's pyytää lisätietoja mahdollisesta viasta, koska heidän mukaan emolevyssä ei ole mitään vikaa. Minun pitäisi antaa tarkempia tietoja mahdollisesta viasta. No minähän sitä testailin niin kopassa, kuin pöydälläkin kahdella eri virtalähteellä ja yritin suorittaa asuksen ohjeiden mukaan mm. BIOSsin flashaystä ilman muita osia kuin virtalähdettä. Siitä löytyy oheinen ohje asuksen sivuilta:


Heidän mukaansa emolevy toimii oikein ja aiheettomasta takuupalautuksesta vaaditaan nyt sivukuluineen n. 50 (30 e vianselvitys + lähetys ym.) euroa. Olen hämmentynyt tästä lopputuloksesta. Ensinnäkään saamani pakkaus ei ollut sinetöity, joka ilmeisesti ajoittain ja useinkin saattaa olla emolevyissä normaalia. Mistä kuitenkin kuluttaja voi tietää ostavansa varmasti uutta tuotetta?

Minä dokumentoin (kuvasin) emolevyn kauttaaltaan ennen lähetystä takaisin. Haluaisin itse jonkinlaista varmistusta, että onhan varmasti tuote se, minkä minä palautin? Onko tässä tapahtunut mahdollisesti joku sekaannus? Millä minä tämän varmistan? Tuotteen ostin alennettuun hintaan black fridaysta, mutta silti ostin uuden tuotteen, en outlet-/palautustuotetta.

Ennen kaikkea haluan ymmärtää, mistä syystä emolevy ei minulla toiminut? En keksi sille itse syitä, joten olisikohan täällä enempi viisautta? Jokin heikko liitos tai vastaava?

Tässä nyt ollaan oltu ilman toimivaa konetta yhteensä n. 1 kk verran ja pohdin, mitä sitä seuraavaksi tekisi?
Ihan päästä heittona, olet kytkenyt virtalähteen johdot väärin siihen emolevyysi.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Jos emolevykin kerran on toimiva, niin olisikohan kasaamisessa vaan tullut jokin virhe?
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
62
Jos emolevykin kerran on toimiva, niin olisikohan kasaamisessa vaan tullut jokin virhe?
Ai 24-pinnin liittämisessä emoon? Klipsi oli tuolla puolella eli kyllä mielestäni ihan oikein päin se oli. Voiko tuota edes väärin päin kytkeä? ja vaikka ikänäköäkin voi olla, niin pöydällä tuli kyllä tarkistettua, että pinnit on pohjassa.

1641322077176.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 133
Virtaliittimiä on muitakin kuin se iso mötikkä. Siellä on 4/8 pin sivussa.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Ai 24-pinnin liittämisessä emoon? Klipsi oli tuolla puolella eli kyllä mielestäni ihan oikein päin se oli. Voiko tuota edes väärin päin kytkeä?
Tarkoitin ihan yleisesti, että jos komponentit on toimivia, niin olisiko virhe tullut sitten niiden kasaamisessa.
 

dome

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Kyllä sitä 24-pin on ihan huolella survottu. Meinaatko, että se olisi lukuisia kertoja jäänyt survomatta paikoilleen? En kiukuttele, vaan kuten jo kirjoitin, minun kiinnostaa, mikä on voinut olla vikana.

Itse esitit tuon päätelmän "kavalasti vaihdettu toiseen takuuhuollon yhteydessä". Minua kiinnostaa se, mikä on voinut olla vikana ja toki osaltaan se lopullinen hinta, joka asettuu normaaliin, ilman bf-tarjousta.

Sinua ei ilmeisesti vituta olla ilman osia 1,5 kk ja maksaa ylimääräistä 50 €, oli sitten vika käyttäjässä tai myyjäliikkeessä? Lisäksi vielä epävarmuus siitä, toimiiko osa lopulta, vai onko edessä taas sama rumba.

Tässä kun kirjoittelee, niin verenpainehan tosiaan alkaa tässä hieman nousemaan, joten kai se on parasta purkaa kauppa epävarmuudesta johtuen.

Minä käytän foliota keittiössä ruuanlaittoon liittyvissä jutuissa, sinulle näyttää enempi ja vähempi olla tuttua tuo "foliohattuilu", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan.
Kyllä niitä on valitettavasti huonosti nähty kiinnitettävän moneenkin otteeseen puljaamisen jälkeen.

Tottakai viive ja ylimääräiset kulut harmittaa. Siinä vaiheessa kun kaikki osat on todettu toimivaksi, niin ei kai siinä auta kuin katsoa peiliin että jotain tuli tehtyä väärin ja jatkaa harjoituksia.

Rivien välistä on aiemmista viesteistä luettavissa, että myyjäliikkeen kanssa jotain kaunan tapaista on ja epäily siitä, että takuuhuollossa on täytynyt käydä joku sekaannus kun osa ei itsellä toiminut ja siellä todettu toimivaksi. Foliohattuilun merkityksen tietänetkin, tai ainakin pystyt päättelemään joten sitä tuskin tarvitsee tarkemmin avata. Itse näen moiset epäilyt sellaisena muun pohjustuksen kera.

Jos virtaliittimet on varmuudella kunnolla kiinni niin seuraavaksi keskittyisin siihen yhteensopimattomaan CPU:n ja BIOSiin. Vastaavaa oiretta (ei mitään valoja) näyttää löytyvän muiltakin, kun CPU:ta ei ole kytkettynä lainkaan ja voi käyttäytyä vastaavasti jos CPU ei ole yhteensopiva. Flashays pitäisi siitä huolimatta onnistua, eli oliko esimerkiksi BIOS laitettu tikulle oikein, tai toimenpiteet tehty oikein vai oliko oletus jo että emolevy on hengetön ja jäi puolivillaiseksi kokeiluksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
62
Kyllä niitä on valitettavasti huonosti nähty kiinnitettävän moneenkin otteeseen puljaamisen jälkeen.

Tottakai viive ja ylimääräiset kulut harmittaa. Siinä vaiheessa kun kaikki osat on todettu toimivaksi, niin ei kai siinä auta kuin katsoa peiliin että jotain tuli tehtyä väärin ja jatkettua harjoituksia.

Rivien välistä on aiemmista viesteistä luettavissa, että myyjäliikkeen kanssa jotain kaunan tapaista on ja epäily siitä, että takuuhuollossa on täytynyt käydä joku sekaannus kun osa ei itsellä toiminut ja siellä todettu toimivaksi. Foliohattuilun merkityksen tietänetkin, tai ainakin pystyt päättelemään joten sitä tuskin tarvitsee tarkemmin avata. Itse näen moiset epäilyt sellaisena muun pohjustuksen kera.

Jos virtaliittimet on varmuudella kunnolla kiinni niin seuraavaksi keskittyisin siihen yhteensopimattomaan CPU:n ja BIOSiin. Vastaavaa oiretta (ei mitään valoja) näyttää löytyvän muiltakin, kun CPU:ta ei ole kytkettynä lainkaan ja voi käyttäytyä vastaavasti jos CPU ei ole yhteensopiva. Flashays pitäisi siitä huolimatta onnistua, eli oliko esimerkiksi BIOS laitettu tikulle oikein, tai toimenpiteet tehty oikein vai oliko oletus jo että emolevy on hengetön ja jäi puolivillaiseksi kokeiluksi.
Ei jäänyt puolivillaiseksi kokeiluksi. Tikun valmistelu ohjeiden mukaan. Virtalähde 24-pin ja 8 -pin kiinni. Virrat päälle virtalähteestä. Tikku koneeseen. 3 sec painallusta, joka sinänsä turha, kun minkäänlaisia valoja ei emossa ole, eikä mikään ala vilkkumaan, kuten ohjeissa. Kokeiltu myös toisella virtalähteellä toisesta koneesta. Sama juttu. Aivan hengetön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 133
No nyt lisätietojen valossa toinen arvaus, kun näitä kyselit:
Olet päivittänyt BIOS:in väärin ja tuo ei käynnisty sen takia. Jimm'sillä koettivat vanhemmalla prosessorilla ja sillä toimi ok.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
47
Oliko emolevy kotelossa kun yritit bios päivitystä? Bitwitille oli juutuubin puolella käynyt niin että io-suojan reikä oli turhan ahdas ja oli biosin päivitysnappi koko ajan osittain pohjassa -> ei onnistunut biosin päivitys pelkkää mustaa ruutua.
Joutui purkamaan emon kotelosta ja päivittämään biosin pöydällä.

Kyseessä myös Asuksen b550 mini itx emo.

Alla linkki videoon, alkaa noin 11 minuutilla.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
62
Oliko emolevy kotelossa kun yritit bios päivitystä? Bitwitille oli juutuubin puolella käynyt niin että io-suojan reikä oli turhan ahdas ja oli biosin päivitysnappi koko ajan osittain pohjassa -> ei onnistunut biosin päivitys pelkkää mustaa ruutua.
Joutui purkamaan emon kotelosta ja päivittämään biosin pöydällä.

Kyseessä myös Asuksen b550 mini itx emo.

Alla linkki videoon, alkaa noin 11 minuutilla.
Ei ollut pöydällä io-shieldiä ollenkaan käytössä.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
62
Hain tänään postista takuupalautetun ja - tarkistetun emolevyn. Kiinni pelkästään virtalähde ja aivan mykkä tuo emo. Ei onnistu BIOSsin flashays ja muutenkin täysin hengetön pöydällä tuo emolevy. Ei muuta kuin Jimm's yhteyttä ja kysymys mitä tehdään? Alkaa tulemaan kohtuullisen kalliiksi tuo emolevy. Aiheeton takuupalautus maksoi jo n. 50 €.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ohjeissa taitaa olla pelkkä 24pin kiinni, jos ilman cputa biossia päivittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 133
Hain tänään postista takuupalautetun ja - tarkistetun emolevyn. Kiinni pelkästään virtalähde ja aivan mykkä tuo emo. Ei onnistu BIOSsin flashays ja muutenkin täysin hengetön pöydällä tuo emolevy. Ei muuta kuin Jimm's yhteyttä ja kysymys mitä tehdään? Alkaa tulemaan kohtuullisen kalliiksi tuo emolevy. Aiheeton takuupalautus maksoi jo n. 50 €.
Sanon suoraan ja ilkeästi: olet toiminut väärin. Olisit maksanut Jimm'sille vielä 25€ BIOS:in päivittämisestä, niin toimisi - eikä enää tarvitsisi säätää.

Nytkin todennäköisesti toimii, kun hankkii prosessorin, joka on BIOS:issa tuettuna. Vaihtoehto on, että Jimm's valehtelee päin naamaa ja jos pitää sinun sanaasi punnita Jimm'sin takuuhuoltoa vastaan - niin joo, Jimm's voittaa kyllä tässä tapauksessa.

Muistaakseni tätä vielä sinulle täällä langassa ehdoteltiin.. Ei selvästi tarpeeksi suoraan, kun ei mennyt perille.

--

Laita emolevy Jimm'sille ja osta BIOS-päivitys. Jos ei sittenkään toimi, niin olet koonnut koneen väärin.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
pitäshän siihen edes jotain elonmerkkiä tulla kun ilman prossua yrittää biossia päivittää. reseptoi se emolevy jumpperilla tai patterin pois otolla, ja meisselillä kokeilet yhdistää varmasti oikeat power pinnit .
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 858
Viestejä
4 206 597
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
Blankd

Hinta.fi

Ylös Bottom