Ei kuvaa gpu eikä emo.

Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
153
Elikkäs otsikon mukainen ongelma koneen specsit kuvassa ja näyttiksenä rtx 3080 rog strix. Olen kahdesti jo kasa nu uudelleen näyttis on ollut irti ja kuvaa ei vaan saa pihalle että pääsis biossiin. Onko tämä nyt pelkästä päivityksestä kiinni ja onko muuta vaihtoehtoa kun laittaa joku vanha gpu tonne päivityksen ajaksi?
Screenshot_20211127_190108_com.android.chrome.jpg
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Eli tuon 3080:n kanssa ei tule kuvaa? Prossussahan ei itsessään näyttistä ole kun on F mallinen, eli emon liitännöistä kuvaa et saa.

Onhan emolla kuitenkin kiinni 8 ja 24 pinninen virtaliitin? Syttyykö emolle mitään valoja? Mikä johto näytössä käytössä? Näytönohjaimessa kaikki virtaliittimet kiinni?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
153
Niin tietty ei tule emolta kuvaa joo. Kaikki piuhat on tupla tsekattu ja on oikein. Emolle syttyy valkoinen ja vihreä valo. Näyttiksessä hdmi kiinni.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Tuo tarkoittaisi, että näyttiksen kanssa olisi jotain ongelmaa:

1638976877951.png


Katso ainakin, että näyttis on varmasti pohjassa. Voisit myös testata toisellakin näyttiksellä kuten aloitusviestissä mietitkin.

Biosin resetointiakin voisi kokeilla nappaamalla vaikka pariston vähäksi aikaa irti. Muista vaan irroittaa virtajohto ensin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Jos mahdollista, niin kokeile näyttistä toisessa koneessa. Kokeile myös Display Port kaapelia jos sattuu olemaan. Näyttiksen paketin mukana jos tulee niin sitä kaapelia ainakin.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
153
No niin. Kasasin koneen uudelleen että sain näyttiksen kiinni suoraan emoon ja ongelmat vaan jatkuu. Kuva sentään on saatu mutta en pääse biossiin. Olen koittanut otta m2 irti ja nollata patterin ei muutosta.
16390471047788299284967316544646.jpg
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
363
Tuo tarkoittaisi, että näyttiksen kanssa olisi jotain ongelmaa:



Katso ainakin, että näyttis on varmasti pohjassa. Voisit myös testata toisellakin näyttiksellä kuten aloitusviestissä mietitkin.

Biosin resetointiakin voisi kokeilla nappaamalla vaikka pariston vähäksi aikaa irti. Muista vaan irroittaa virtajohto ensin.
Itse kyllä tuosta kuvasta ymmärtäisin, että emolevy herjaa että bootissa on jotain vikaa (yellow green).

Jos olis ongelma näyttiksessä, olisi pelkkä keltainen valo?

E: Aivopieru, luin että keltainen ja vihreä valo, vaikka olikin valkoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
363
No niin. Kasasin koneen uudelleen että sain näyttiksen kiinni suoraan emoon ja ongelmat vaan jatkuu. Kuva sentään on saatu mutta en pääse biossiin. Olen koittanut otta m2 irti ja nollata patterin ei muutosta.
Luitko tuota tekstiä? CPU Fan speed error detected. Eli tarkista että prosessorin tuuletin on oikeassa CPU_FAN headerissa.

Eikö tapahdu mitään kun painat F1?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Riserin kanssa joudut ensin klikkaamaan pcie3:n ilman sitä päälle, jos on tuo perusmalli kotelosta eikä se kalliimpi pcie4-tuen sisältävä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
153
Ei tapahdu. Piuha on ohjeen mukaisesti aio headerissa koska aio.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Itse kyllä tuosta kuvasta ymmärtäisin, että emolevy herjaa että bootissa on jotain vikaa (yellow green).

Jos olis ongelma näyttiksessä, olisi pelkkä keltainen valo?
Valkoinen valo paloi, joka tarkoittaa VGA:ta. Bootti valo toki palaa myös kun boottaus ei mennyt näyttiksen takia läpi.

No niin. Kasasin koneen uudelleen että sain näyttiksen kiinni suoraan emoon ja ongelmat vaan jatkuu. Kuva sentään on saatu mutta en pääse biossiin. Olen koittanut otta m2 irti ja nollata patterin ei muutosta.
Aa juu tuossa oli sulla tosiaan riseri käytössä. No tämäpä selittää ongelman kun ei pcie 4.0:n kanssa taida tuo riseri toimia. Eli kuten Baldrick kertoikin, niin PCIe 3.0 tila päälle.

Ei tapahdu. Piuha on ohjeen mukaisesti aio headerissa koska aio.
Voit disabloida tuon varoituksen CPU_FAN:lle biosista kerta on aio liittimessä kiinni. Eli Fan Speed Low Limit tilaan Disabled.
Varmista vaan, että se pumppu toimii.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
153
No enpä olis uskonut että tämä piuhan paikka oli se ongelma mutta näin se nyt kumminkin oli. Ja setti on koneen ulkopuolella nyt kasassa Etta sain näyttiksen suoraan emolle.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
721
Kun saat biosin päivityksen tehtyä, niin Windows 10/11 asennus pitäisi onnistua ilman biosin asetuksien muuttamista.

ROG STRIX B560-I GAMING WIFI BIOS 1007
- Support Windows 11 by default, no settings changes required in the UEFI BIOS.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
153
No eihän tämä perkeleen laite nyt enää boottaa mihinkään. Siis biossista muutettu pci väylä 3.0 jota riser tukee. No en päivittänyt biosia. Löin koneen läjään ja ajattelin ruveta Windows asenteluun no konehan ei anna mulle kuvaa. Onko nyt siis niin että toi riser on paskana vai se ei toimi oikein koska bios päivittämättä?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
153
No niin herrat. Kiitos kaikille avusta. Vika ei ollut riserissa vaan siinä että kun olin purkanut koneesta kaiken ylimmääräsen pois että pääsin biossiin niin, sitten kun nämä kyseiset osat laitettiin takaisin (m2) niin sehän heitti tuon pci väylän takas autolle. :lol: Kerran se piti vielä lyödä osiksi tohon pöydälle. nyt se käy ja kukkuu. Loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 437
Viestejä
4 218 416
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom