eGPU, läppäri ja läppärin näytön käyttäminen pelaamiseen

Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
468
Koska foorumilta ei näyttänyt löytyvän *tyhmät kysymykset* -osuutta, kysyn nyt pikaisesti erikseen.
Jos ultrabookin liittää eGPU:hun, voiko mitenkään läppärin oman integroidun näyttiksen näin ohittaa ja tuottaa läppärin näytön datan tuon eGPU:n kautta? Eli ts onko näin mahdollista pelata vähän parempiakin pelejä ultrabookin muut rajoitukset huomioiden Thunderboltin rajoittamilla nopeuksilla. Googlettamalla lähinnä tulee kuvauksia, joissa käytetään ulkoista näyttöä plugattuna eGPU:hun.

Läppärinä käytössä XPS 13. Tähän asti käytössä lähinnä Steamin streamaus.
 
Koska foorumilta ei näyttänyt löytyvän *tyhmät kysymykset* -osuutta, kysyn nyt pikaisesti erikseen.
Jos ultrabookin liittää eGPU:hun, voiko mitenkään läppärin oman integroidun näyttiksen näin ohittaa ja tuottaa läppärin näytön datan tuon eGPU:n kautta? Eli ts onko näin mahdollista pelata vähän parempiakin pelejä ultrabookin muut rajoitukset huomioiden Thunderboltin rajoittamilla nopeuksilla. Googlettamalla lähinnä tulee kuvauksia, joissa käytetään ulkoista näyttöä plugattuna eGPU:hun.

Läppärinä käytössä XPS 13. Tähän asti käytössä lähinnä Steamin streamaus.

Kyllä voi. Näyttiksen tehoista katoaa noin 10-15% syötettäessä suoraan takaisin läppärin integroituun näyttöön, mutta silti saat muutettua läppärisi pelikoneeksi oikein mallikkaasti. Hyvä huomoida, että XPS 13 9360:ssa on vain 2 PCI-lanea, kun taas uusimmassa XPS 13 9370:ssa on 4 PCI-lanea. Eli 9360:ssa on vielä hiukan enemmän pullonkaulaa.

Jatka Googlettelua ja eGPU.io -sivuston kautta löytyviä revikoita, löytyy kyllä tietoa. :)
 
Kannettavasta voi tehdä 1080p pelimyllyn egpu:lla, jos on sopivat liitännät läppärissä.
 
Ja poistamalla GPU:n lämpökuorman läppärin jäähdytykseltä, myös prossu pystyy todennäköisesti käymään korkeammilla kelloilla.
 
Kuten moni jo totesikin, niin voi tuottaa.

On kuitenkin hyvä ottaa huomioon, että eritoten läppäin omaa näyttöä käyttäessä kaista loppuu eritoten 2 PCI -lanella ja korkeilla FPS:illä nopeasti jopa 1080p. Paljon yli 100fps ei pääse juuri millään resolla juuri missään pelissä, mutta 60 fps tienoilla tehohäviö on jo varsin pieni, jopa läppärin omalla näytöllä. Jos 30fps riittää, ei käytännössä häviötä juuri enää ole.

Suomeksi kaista tuo tehohäviötä sitä enemmän, mitä enemmän sitä pitkin kuskataan dataa ees taas. Kuvasignaali vie osan, eritoten isot FPSt ja/tai resoluutiot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 621
Viestejä
4 493 845
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom