Eeppiset pelit viime vuosikymmeneltä

Liittynyt
08.05.2021
Viestejä
80
Tuli sitten päivitettyä kone ajosimulaattoreita varten.

Simujen lisäksi kiinnostaisi kuulla, mitä laadukkaita yksinpelejä olen missannut, kun en ole seurannut skeneä viimeiseen 15 vuoteen. Mihinkään muutamaan peliin kannattaisi syventyä simujen lisäksi? :hmm:
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
490
Pelimaku jokaisella on tosiaan omansa, mutta "eeppinen yksinpeli" termeillä itsellä tulee mieleen Skyrim ja Prey (2017). Skyrim tosin on jo vähän yli 10 vuotta vanha.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Viimeisen 15 vuoden aikana on julkaistu kaksi peliä jotka ovat keränneet "kaikki" vuodenpelipalkinnot ja kumpikin on suosikkipelejäni: Witcher 3 (2015) ja Elden Ring (2022).

Witcher 3 on avoimen maailman toimintaroolipeli ja perustuu Witcher-kirjasarjaan. Pelin tarina on erittäin hyvä ja taistelu kohtalaisen hyvää(verrattuna esim. Elden Ringiin), eikä edellisiä osia tarvitse olla pelattuna (ne oli minusta aika heikkoja).

Elden Ring on Dark Souls-sarjan huipentuma. Sekin on avoimen maailman toimintaroolipeli, mutta lähitaistelu on erittäin hyvää. Tarinankerronta on minimaalista & mystistä, pelissä on muutenkin ihan omat sääntönsä eikä siitä löydy esim. quest listiä jotta tietäisi mitä tehdä seuraavaksi. Todella eeppinen ja tunnelmallinen peli. Mutta tähän sopisi kyllä myös 10 vuotta vanha Dark Souls 1, ja sen perään Dark Souls 2 ja Dark Souls 3. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.01.2019
Viestejä
13
Mielenkiintoisia valintoja ihmisillä mikä on "eeppinen", mutta tässä omia poimintoja.
(Jos eeppinen on quadro purple super AAAA megatrends pläjäys niin siirry seuraavaa postiin :)
- Battle brothers + DLC
- Stellaris +DLC
- Total War warhammer 2 + DLC
- Fallout 4 + DLC + Modit (jos maistuu)
- Project Zomboid
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
279
Tuli sitten päivitettyä kone ajosimulaattoreita varten.

Simujen lisäksi kiinnostaisi kuulla, mitä laadukkaita yksinpelejä olen missannut, kun en ole seurannut skeneä viimeiseen 15 vuoteen. Mihinkään muutamaan peliin kannattaisi syventyä simujen lisäksi? :hmm:
Varo vaan simuilun kanssa, jos ajelet onlinessa liiga-kisoja, niin muille peleille ei tahdo jäädä aikaa, varsinkaan eeppisille :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
15 vuoteen? No siihen mahtuu PALJON.

Tässä alkupaloiksi muutama ehdotus (wanhimmasta uusimpaan) joiden parissa saa jo vierähtämään satoja tunteja:



 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
339
Mass Effectit tossa jo mainittiinkin, tässä muutama lisää. Arma 3 suosittelen lämpimästi (tämä on tunnettu lähinnä moninpelistään, mutta yksinpelisisältöäkin löytyy loputtomiin modipuolella) ja Divinity: Original Sin 2 vielä enemmän, se tosin on cooppina vielä hauskempi.

 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
120
Tuli sitten päivitettyä kone ajosimulaattoreita varten.

Simujen lisäksi kiinnostaisi kuulla, mitä laadukkaita yksinpelejä olen missannut, kun en ole seurannut skeneä viimeiseen 15 vuoteen. Mihinkään muutamaan peliin kannattaisi syventyä simujen lisäksi? :hmm:
Makunsa kullakin mutta yksinpeleistä ainakin Falloutit ovat maininnan arvoisia. Red Dead Redemption 1 ja (varsinkin) 2 ehdottomasti yksinpelien huippuja. Saisinpa vielä kerran kokea sen tunteen kun pelasin tuota mestariteosta ensimmäistä kertaa läpi. Kakkosta siis...
Edit:
The Outer Worlds on myös tutustumisen arvoinen. Korjatkaa jos olen väärässä mutta koen tuon olevan sekoitus Falloutia ja Mass Effectiä.
Skyrim täällä on muutamaan otteeseen mainittu ja on kyllä on jokaisen mainintansa ansainnut.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
WTF? Miksi Mass Effect 1-3 on mainitsematta?
Koska kyse on makuasioista. Mm. minun mielestä tuo pelisarja on puuduttavan tylsä.

Eeppisiin peleihin viimeisen 10v ajalta kuuluvat omasta mielestä ainakin Prey, GTA V, Horizon Zero Dawn ja Portal 2. Prey ansaitsee erityisen hehkutuksen, kun se on niin saumattoman upeasti toteutettu peli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Mafia: Definitive Edition ei ole kovin pitkä peli mutta se kannattaa laittaa toivelistalle. Jos tykkäät Resident Evil peleistä niin sitten kannattaa laittaa harkintaan RE Biohazard ja RE Village. Toki sekin voi olla toimiva ratkaisu, että ottaa Microsoft Game Pass tilauksen ja kokeilee eri pelejä sitä kautta..
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
99
Kyllähän tähän vielä Borderlands -sarja, mutta varsinkin kakkonen, täytyy mainita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Aika vaikea kysymys kun vastauksiakin on yhtä monta kuin postaajia. Itse varmaan vastaisin tähän jonkun indie-henkisen seikkailupelin tai uusimman Monkey Islandin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 616
Viestejä
4 186 262
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom