Edgerouter X, basic setup ja ei enää yhteyttä laitteeseen (vaikka tekee ohjeen mukaan)

Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
5
Moi,

Onkos minulla jotenkin viallinen Edgerouter X, kun kohtaan tällaisen murheen:
1. Firmware 1.10.11
2. Resetoin laitteen painamalla Resetin noin 20 sekunniksi pohjaan (kunnes jokainen portti-LED on vilkahtanut ja vielä ETH4)
3. Laitan tietokoneen ETH0:llaan ja asentan IP:n kiinteäksi 192.168.1.X
4. Pääsen laitteeseen sisään (192.168.1.1) ja käytän basic setup wizardia ja vaihdan käyttäjätunnuksen ja salasanan (siis aivan perus, ei mitään muutoksia, mutta myös WAN+2LAN kokeiltu eri kerralla)
5. Vahvistan laitteen rebootin
6. Vaihdan nettipiuhan ETH0:llaan ja tietokoneen ETH1:seen
7. Vaihdan IP:n haun automaattiseksi tietokoneesta ja Hae DNS automaattisesti (varmistan, että IP-osoite on muuttunut)
8. En pääse enää Edgerouteriin kiinni (192.168.1.1) , vaikka vaihtelisin porttia ETH1:stä toiseen.

Voin vain toistaa kaikki yllä olevat vaiheet, kuten olen tehnytkin. Välillä olen buuttauksen jälkeen ottanut laitteesta virrat pois, välillä olen buutannut tietokonetta jne. Edellispäivänä ja eilen vielä toimi tuo juttu, että pääsi basic configin jälkeen Edgerouteriin kiinni (ja nyt Telian verkkomurheen takia aloin räpeltää, eikä enää toimi). Välillä resetti jää tilaan, jossa purkki vilkuttelee LEDejä, kuin diskovaloja (joka toinen palaa, joka toinen ei ja sitten vaihtuu palavat ja sammuneet). Tuosta olen päässyt eroon uusien resettien kautta.

Olen laittanut firmwarea vielä uusiksi sisään, jos siinä olisi se juttu.

Alkaa ottaa runsaasti päähän, kun olen jo 5 tuntia tapellut, eikä vaan onnistu noin "perus juttu". Laite on uusi, joten takuuna saan uuden, jos sikseen on.

Kiitos paljon avusta!
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Moi,

Onkos minulla jotenkin viallinen Edgerouter X, kun kohtaan tällaisen murheen:
1. Firmware 1.10.11
2. Resetoin laitteen painamalla Resetin noin 20 sekunniksi pohjaan (kunnes jokainen portti-LED on vilkahtanut ja vielä ETH4)
3. Laitan tietokoneen ETH0:llaan ja asentan IP:n kiinteäksi 192.168.1.X
4. Pääsen laitteeseen sisään (192.168.1.1) ja käytän basic setup wizardia ja vaihdan käyttäjätunnuksen ja salasanan (siis aivan perus, ei mitään muutoksia, mutta myös WAN+2LAN kokeiltu eri kerralla)
5. Vahvistan laitteen rebootin
6. Vaihdan nettipiuhan ETH0:llaan ja tietokoneen ETH1:seen
7. Vaihdan IP:n haun automaattiseksi tietokoneesta ja Hae DNS automaattisesti (varmistan, että IP-osoite on muuttunut)
8. En pääse enää Edgerouteriin kiinni (192.168.1.1) , vaikka vaihtelisin porttia ETH1:stä toiseen.

Voin vain toistaa kaikki yllä olevat vaiheet, kuten olen tehnytkin. Välillä olen buuttauksen jälkeen ottanut laitteesta virrat pois, välillä olen buutannut tietokonetta jne. Edellispäivänä ja eilen vielä toimi tuo juttu, että pääsi basic configin jälkeen Edgerouteriin kiinni (ja nyt Telian verkkomurheen takia aloin räpeltää, eikä enää toimi). Välillä resetti jää tilaan, jossa purkki vilkuttelee LEDejä, kuin diskovaloja (joka toinen palaa, joka toinen ei ja sitten vaihtuu palavat ja sammuneet). Tuosta olen päässyt eroon uusien resettien kautta.

Olen laittanut firmwarea vielä uusiksi sisään, jos siinä olisi se juttu.

Alkaa ottaa runsaasti päähän, kun olen jo 5 tuntia tapellut, eikä vaan onnistu noin "perus juttu". Laite on uusi, joten takuuna saan uuden, jos sikseen on.

Kiitos paljon avusta!
Minkälaisen IP:n se sun tietokone saa tuon kohdan 7. jälkeen?
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 057
eihän liity Telian tämänpäiväisiin ongelmiin?
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
5
Minkälaisen IP:n se sun tietokone saa tuon kohdan 7. jälkeen?
192.168.1.38 ja välillä 192.168.1.39 (joka on sama, kuin FlexHD:n ja sitten päivitän uuden IP:n ipconfig /release + ipconfig /renew toimilla.). En nyt muista ulkoa oliko tuo FlexHD kiinni... Pääasiassa kokeilin varmaan ilman ETH4:seen kytkettävää FlexHD:tä, eli käytännössä ei IP-ristiriitaa tullut.


Niin, aitoa nettiyhteyttä ei tänä aikana ollut, vain Huawein B525 mokkula, joka siis ei sanut nettiyhteyttä. Voisiko Edgerouter vaatia, että ETH0:lla pääsee aidosti nettiin, jotta myös tietokoneella pääsisi ETH1:llä kytkeytymään laitteeseen sisään? Kuulostaa maallikolle melko oudolta, jos noin olisi, mutta teoriassa toki mahdollista.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 874
Viestejä
4 207 062
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom