Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
OK. Juu, puolen teran tikku olisi kiva. Onko edes koko oikein. 128G jne saa 20€:llä mutta tulin ahneeksi.
Kannattaa ennemmin katsoa Aliexpressin puolelta sillä sieltä näet palautteen juuri kyseiselle tuotteelle.
Backupit ja muut isot tiedostot kannattaa ottaa ulkoiselle kovalevylle.
Kiinasta on tullut nopeita usb-tikkuja, mutta juuri hajosi kaksi. Windowsin asennus ei vaan etene tietyn pisteen jälkeen. Nämä on olleet hintaluokassa < 5€ , niin en hirveästi jaksanut tutkia ja menetetty aika uuden tikun hankinnassa oli suurempi haitta, kuin näiden heitto roskiin.
Lähes aina nuo on nopeampia kuin kaupan halvin Kingston tai Sandisk. Mutta 8v vanha Kingston on yhä käytössä ja toimii (tosin järkyttävän hitaasti), kun nämä kestää vaan pari vuotta.
--
Ostan itse Citymarketin tai jonkun suuren kauppaketjun poistolaarista vanhoja tikkuja nykyään. 32GB saa kympillä välillä. Myös Gigantin välipäivien aleissa varmaan on. Ne on vieläkin kalliimpia (ja hitaampia), kuin kaikki kiinalaiset, mutta niitä ei ole hajoillut vielä tähän mennessä.
Joo siis, Kiinasta ei kannata ostella länsimaisia merkkituotteita. Kannattaa kaivella niitä kiinalaisia jotka uskaltavat selvästi pyörittää omaa brändiä.
Toinen asia kondomien lisäksi mitä kiinasta..
Totaa..just olen testaamassa muistikortin osalta kiinalaista brändiä(Suntrsi), mutta itse kortissa lukikin made in taiwan. Mixzan kohdalla sama juttu eli made in taiwan. Takuutakin näissä pitäisi olla jopa elinikäiset.
Se vaan todella outoa, että ei näyttäisi olevan mitään kiinalaista brändiä, joka tekee ihan itse muistit. Mielikuva vaan, että siellä on läjittäin roskantekijöitä ja sitten tulee kaikenlaista feikkiä. Länsimaalaisen ei kyllä pitäisi noihin tarttua. Hukkuisivat vaan omaan paskaansa.
Jos myyjä on Taiwanista niin sieltä tullut aitoja ja erikoisnopeita laatubrändejä ihan hyvään hintaan. Sellaisia mitä ei täältä edes saa. Tästä on toki vuosia..
edit: Ei hirveästi ole herättänyt luottamusta tämä 32 gigan Suntrsi microsd-muistikortti, koska sen mukana tuli samassa paketissa Kingstonin sd-adapteri. Kingstonin sd-adaptereita on tullut myös nimettömien microsd-muistikorttien mukana.
Itse olen ostanut ebay.co.uk:sta vaikka mitä, mutta suurinpiirtein ainoa pettymys oli just tuollainen halpis usb tikku. Se ei toiminut autoradion kanssa ja korruptoitui samantien kun yritti käyttää. Ostin myös ulkoisen 320gt kovalevyn ja se on toiminut jo paljon paremmin. Itse en ostaisi muistikorttia tai tikkua ebaysta ollenkaan, kun ei ne muutenkaan mitään maksa vaikka Tokmannista tai jostain muusta halpakaupasta jos ostaa.
Ostin joku vuosi sitten pari '256GB' muistitikkua noin 8GB muistitikun hinnalla. Jäi kaappiin ensimmäisten testailujen jälkeen kun useamman videon siirron jälkeen videot ei toiminutkaan. En aivan muista miten tiedostot näkyi tikulla, mutta käytännössä tikkuun mahtui 8GB verran tavaraa jonka jälkeen tiedostot meni suoraan bittiavaruuteen. Tietenkin jotain jäynää voisi niillä keksiä.
Kyllä sieltä oikeaan hintaan oikeaa tavaraakin löytyy. Huijauksista kyllä saa rahat takaisin, mutta aika kova vaiva - en tuossa tapauksessa jaksanut reklamoida kun oli aika selvä ja siihen aikaan varoiteltu huijaus.