Ebayn USB tikut?

Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
93
Onko joku ostanut Ebayn USB tikkuja. Hinnat ovat hyviä mutta miten laatu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Jos myyjä on Taiwanista niin sieltä tullut aitoja ja erikoisnopeita laatubrändejä ihan hyvään hintaan. Sellaisia mitä ei täältä edes saa. Tästä on toki vuosia..
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
Kannattaa ennemmin katsoa Aliexpressin puolelta sillä sieltä näet palautteen juuri kyseiselle tuotteelle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
AliExpressistä on tullut ihan kelvollisia halvalla - ei nyt mitään nopeimpia mutta sellaisia ettei 32-64gt koossa tunnu ahdistavalta käyttää - mutta niitä "puolen teran tikku kympillä"-diilejä ei kannata harkitakkaan koska ne ovat aina feikkejä. Kannattaa kiinalaisen massamuistin kanssa katsella etenkin venäläisten kuvakaappauksia arvosteluista: Niistä selviää nopeudet hyvin.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
93
OK. Juu, puolen teran tikku olisi kiva. Onko edes koko oikein. 128G jne saa 20€:llä mutta tulin ahneeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 158
Kiinasta on tullut nopeita usb-tikkuja, mutta juuri hajosi kaksi. Windowsin asennus ei vaan etene tietyn pisteen jälkeen. Nämä on olleet hintaluokassa < 5€ , niin en hirveästi jaksanut tutkia ja menetetty aika uuden tikun hankinnassa oli suurempi haitta, kuin näiden heitto roskiin.

Lähes aina nuo on nopeampia kuin kaupan halvin Kingston tai Sandisk. Mutta 8v vanha Kingston on yhä käytössä ja toimii (tosin järkyttävän hitaasti), kun nämä kestää vaan pari vuotta.

--

Ostan itse Citymarketin tai jonkun suuren kauppaketjun poistolaarista vanhoja tikkuja nykyään. 32GB saa kympillä välillä. Myös Gigantin välipäivien aleissa varmaan on. Ne on vieläkin kalliimpia (ja hitaampia), kuin kaikki kiinalaiset, mutta niitä ei ole hajoillut vielä tähän mennessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 158
OK. Juu, puolen teran tikku olisi kiva. Onko edes koko oikein. 128G jne saa 20€:llä mutta tulin ahneeksi.
Backupit ja muut isot tiedostot kannattaa ottaa ulkoiselle kovalevylle. Tai NAS:iin. Kiinalaisten USB-tikkujen kanssa menet kovalla riskillä backuppien kanssa. Kannattaa käyttää niitä vain tiedostojen siirtämiseen.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
41
Ostin joku vuosi sitten pari '256GB' muistitikkua noin 8GB muistitikun hinnalla. Jäi kaappiin ensimmäisten testailujen jälkeen kun useamman videon siirron jälkeen videot ei toiminutkaan. En aivan muista miten tiedostot näkyi tikulla, mutta käytännössä tikkuun mahtui 8GB verran tavaraa jonka jälkeen tiedostot meni suoraan bittiavaruuteen. Tietenkin jotain jäynää voisi niillä keksiä.

Kyllä sieltä oikeaan hintaan oikeaa tavaraakin löytyy. Huijauksista kyllä saa rahat takaisin, mutta aika kova vaiva - en tuossa tapauksessa jaksanut reklamoida kun oli aika selvä ja siihen aikaan varoiteltu huijaus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Kannattaa ennemmin katsoa Aliexpressin puolelta sillä sieltä näet palautteen juuri kyseiselle tuotteelle.
Siinäkin voi mennä harhaan, kun bonaripisteiden takia antavat palautetta, että hyhä tuote kun tuli perille. Yksittäisissä palautteissa voi esim. Samsungin muistikortista paljastua ikävä totuus, jos kahdessa samanlaisessa muistikortissa on aivan sama sarjanumero niin on kurjasta jäljennöksestä kyse.
Nopeustestit jos laittavat esille niin sieltä voi saada käsityksen onko alkuperäistä vastaava. Valittettavasti monilla on niin nuhaiset koneen, että noissa testeissä tulee jo sen takia surkeita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Kiinasta on tullut nopeita usb-tikkuja, mutta juuri hajosi kaksi. Windowsin asennus ei vaan etene tietyn pisteen jälkeen. Nämä on olleet hintaluokassa < 5€ , niin en hirveästi jaksanut tutkia ja menetetty aika uuden tikun hankinnassa oli suurempi haitta, kuin näiden heitto roskiin.

Lähes aina nuo on nopeampia kuin kaupan halvin Kingston tai Sandisk. Mutta 8v vanha Kingston on yhä käytössä ja toimii (tosin järkyttävän hitaasti), kun nämä kestää vaan pari vuotta.

--

Ostan itse Citymarketin tai jonkun suuren kauppaketjun poistolaarista vanhoja tikkuja nykyään. 32GB saa kympillä välillä. Myös Gigantin välipäivien aleissa varmaan on. Ne on vieläkin kalliimpia (ja hitaampia), kuin kaikki kiinalaiset, mutta niitä ei ole hajoillut vielä tähän mennessä.
Juurikin(vuosia sitten) Kiinasta kattelin, että esim. SanDisk Extremeä myytiin kunnostettuina niin ei herättänyt kiinnostusta.
Kivijaloissa on vakiona juurikin jotain Kingstonin karvalakkimallia valtavilla muovikuorilla tai jotain muita surkeita höpöhöpö brändejä..Hama, paskaa jne.

Jäänyt jotenkin varjoon nämä usb-tikut verrattuna ulkoisiin asemiin ja muistikortteihin. Ulkoisiin mahtuu valtavasti tavaraa ja laitteet syövät hyvin mielellään muistikortteja. Muistitikut tietty käyttisasennuksessa oikein passeleita ja muussa pikkutiedosto pallottelussa, mutta siinäpä ne sitten olikin.

En ymmärrä oikein ketä kiinnosta muutaman hassun gigan muistitikut, joissa kirjoitusnopeudetkin surkeita. Ei ole enää tätä päivää. Noissa nopeissa tikuissa on turhan korkea gigahinta, että menisi suorilta koteloimaan ssd-aseman usb-koteloon.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Jos jokin tuntuu liian halvalta ollakseen totta, niin sitä se on. Moni kiinalainen romu on ollut pettymys.
Olen kyllä ostanut Kiinasta ebayn kautta laadukkaita ja toimivia Sandisk Extreme USB-tikkuja ja SD-kortteja. Ei todellakaan mitään 256GB korttia 64GB kortin hinnalla, tai edes 128GB kortin hinnalla, vaan huomattavasti pienempi aleprosentti. Jos ei ole ihan nuuka, niin helpompi olla säästämättä niissä viimeisissä euroissa ja käy vaan hakemassa kotimaasta sen toimivan ja turvallisen aidon tikun.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
53
Älä.
Feikit on paperilla halpoja mutta todellisuudessa niillä ei tee mitään, laadukkaiden tikkujen hintaero on taas niin pieni että on sama ostaa kivijalkaliikkeestä suomesta. Samalla myös kusetuksen riski putoaa minimiin, koska kiinasta on helppo myydä piraatteja ripulitikkuja myös aidon hinnalla. ☝
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Joo siis, Kiinasta ei kannata ostella länsimaisia merkkituotteita. Kannattaa kaivella niitä kiinalaisia jotka uskaltavat selvästi pyörittää omaa brändiä.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 014
Toinen asia kondomien lisäksi mitä kiinasta en tilaisi on just nää flash drivet. Varmaan voi ja onkin ihan legit kamaa seassa, mutta ainakin vielä muutama vuosi sitten noi flash drive ja thumb drive scammit hallitsi aika suveneeristi ebaytä ja alia.

Lisäksi Aliexpressin arvosteluita ei kai kukaan ota kovin vakavasti. 99% ei edes tajua mitä arvostelee (noloa, mutta meni ittellekin joskus läpi kun windows vakavalla naamalla väitti tikun koon olevan 64GB... ihmettelin toki kun mikään yli 4GB:n ei oikein pelittänyt :shy:) ja sitten on vielä noi massa spämmääjien (ilmeisesti) feikatut arvostelut. Esim 18650 akkujen kapasiteetista on ollut arvosteluissa kovin uskottavaa käppyrää ja mittaustulosta. Tosuus on sitten kuitenkin usein aivan toinen...

Mut varmaan noi kinukkien omat merkit voi olla ihan hyviäkin. Onhan se nähty monissa muissakin tuotteissa. Postin mukaan härpäkkeessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Joo siis, Kiinasta ei kannata ostella länsimaisia merkkituotteita. Kannattaa kaivella niitä kiinalaisia jotka uskaltavat selvästi pyörittää omaa brändiä.
Totaa..just olen testaamassa muistikortin osalta kiinalaista brändiä(Suntrsi), mutta itse kortissa lukikin made in taiwan. Mixzan kohdalla sama juttu eli made in taiwan. Takuutakin näissä pitäisi olla jopa elinikäiset.
Se vaan todella outoa, että ei näyttäisi olevan mitään kiinalaista brändiä, joka tekee ihan itse muistit. Mielikuva vaan, että siellä on läjittäin roskantekijöitä ja sitten tulee kaikenlaista feikkiä. Länsimaalaisen ei kyllä pitäisi noihin tarttua. Hukkuisivat vaan omaan paskaansa.

edit: Ei hirveästi ole herättänyt luottamusta tämä 32 gigan Suntrsi microsd-muistikortti, koska sen mukana tuli samassa paketissa Kingstonin sd-adapteri. Kingstonin sd-adaptereita on tullut myös nimettömien microsd-muistikorttien mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Toinen asia kondomien lisäksi mitä kiinasta..
OT: Höpöhöpö..ne kiinalaiset on törkeän halpoja ja kestäviä toisin kuin Lidlin "halppikset", jotka saattoivat revetä kappaleiksi itse asiassa. Hajustamattomat kaikki taisi tuoksua yhtä pahalle oli brändi mikä tahansa kallis länsimaalainenkin.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
93
Tarkennuksena: Nierle on Saksalainen. Tietääkö joku parempaa paikkaaa täällä päin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Totaa..just olen testaamassa muistikortin osalta kiinalaista brändiä(Suntrsi), mutta itse kortissa lukikin made in taiwan. Mixzan kohdalla sama juttu eli made in taiwan. Takuutakin näissä pitäisi olla jopa elinikäiset.
Se vaan todella outoa, että ei näyttäisi olevan mitään kiinalaista brändiä, joka tekee ihan itse muistit. Mielikuva vaan, että siellä on läjittäin roskantekijöitä ja sitten tulee kaikenlaista feikkiä. Länsimaalaisen ei kyllä pitäisi noihin tarttua. Hukkuisivat vaan omaan paskaansa.
Joo, mulla on muutamat kiinalaiset microSD:t kun todella halvalla tarvitsi ei-niin-kriittiseen käyttöön kortteja. Hyvin ovat toimineet toistaiseksi enkä ihmettele yhtään jos on tehty Paremmassa Kiinassa: Siellähän niitä piirejä valmistetaan oikeasti kunnolla.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 557
Jos myyjä on Taiwanista niin sieltä tullut aitoja ja erikoisnopeita laatubrändejä ihan hyvään hintaan. Sellaisia mitä ei täältä edes saa. Tästä on toki vuosia..

Itsellä made in taiwan Kingstonin 64gb kortti, pari kuukautta toimi vaan...

IMG_20181219_044828.jpg


Mulla on jossain vielä 16gb kortti joka on varmaan ~5v vanha ja ei mitään vikaa. Oli halvin mitä silloin kaupasta sai, varmaan saman 30€ mitä tuo 64gb kustansi ja vitutti.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
965
En suosittele mikäli haluat välttää ajanhukkaa, sähläystä ja mielipahaa. Aliexpress.com Products And Reviews: Warning - Beware Of Fake SD Cards And USB Flash Drives From Amazon And Aliexpress.com


Sitten kun koneesi ja asuntosi palaa tuosta laitteesta alkaneesta oikosulusta voidaan miettiä kuinka kannattavaa noiden ostaminen on.
Kukaan ei testaa eikä valvo esim noiden laitteiden sähköturvallisuutta tai käytettyjen materiaalien myrkkypitoisuuksia. Kaikki CE yms muut merkinnät on väärennöksiä.

Tukes testasi 32 tuotetta halpaverkkokaupoista: Lähes kaikki lelut, sähkötarvikkeet, korut ja lastentarvikkeet olivat vaarallisia

Tukes testasi 32 tuotetta halpaverkkokaupoista: Lähes kaikki lelut, sähkötarvikkeet, korut ja lastentarvikkeet olivat vaarallisia

Tukesin halpaverkkokauppatestin tuotteisiin kuului huulipuna, joka ei lähtenyt vedellä eikä saippualla – "Oli mitä luvattiin eli long-lasting"
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
93
Jooh. En tilaa Kiinassa verkkoon kytkettäviä laitteita, vaatteita, lääkkeita tai ruokaa. Enkä käytännön syistä muutenkaan tilaa kaikkea netistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
edit: Ei hirveästi ole herättänyt luottamusta tämä 32 gigan Suntrsi microsd-muistikortti, koska sen mukana tuli samassa paketissa Kingstonin sd-adapteri. Kingstonin sd-adaptereita on tullut myös nimettömien microsd-muistikorttien mukana.
Tämä Suntrsi on jäätävää paskaa. Ei toimi Raspberryn Pi kanssa alkuunkaan. Vastaavanlaisia kokemuksia feikki Kingstonien kanssa.
Eipä ihme, että vain jotkut venäläiset on laittanut jotain testejä näistä tuubiin..
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 361
Aloitukseen vastatakseni; Saa ebaysta hyviäkin muistikortteja sekä tikkuja, kunhan vähän katsoo kauppiasta ja toki sitä kyseistä myynti-ilmoitusta.

Jos on 512Gb microSD kortti maksaa 20€, niin itseäsi saat syyttää jos se on älyttömän hidas, ja vetää dataa ainoastaan 8Gb.

Ja toki kun kortin tai tikun saat käsiisi niin se kannattaa testata h2testw ohjelmalla, se puskee muistin täyteen dataa ja sitten yrittää lukea sitä. Eli sillä selviää muistin oikea tilavuus.

Ja aloittajalle, ebay ei itse myy tuotteita, vaan ebayssa olevat kauppiaat.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
289
Elektroniikan tilailu suoraan Kiinasta on vähintäänkin epäilyttävää. Kaverilta sain yhden USB tikun kerran jonka oli tilannut Kiinasta ja kun tökkäsin koneeseen kiinni niin kuului vaan räpsähdys ja loppu tuloksena yksi rikkinäinen USB paikka. Työkaverilla räjähti yksi kiinalamppu pukukaappiin kesken työpäivän.

Toki sieltä löytyy myös hyviä tuotteita, mutta kun niistä ei voi olla koskaan varma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 427
Itse olen ostanut ebay.co.uk:sta vaikka mitä, mutta suurinpiirtein ainoa pettymys oli just tuollainen halpis usb tikku. Se ei toiminut autoradion kanssa ja korruptoitui samantien kun yritti käyttää. Ostin myös ulkoisen 320gt kovalevyn ja se on toiminut jo paljon paremmin. Itse en ostaisi muistikorttia tai tikkua ebaysta ollenkaan, kun ei ne muutenkaan mitään maksa vaikka Tokmannista tai jostain muusta halpakaupasta jos ostaa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 361
Itse olen ostanut ebay.co.uk:sta vaikka mitä, mutta suurinpiirtein ainoa pettymys oli just tuollainen halpis usb tikku. Se ei toiminut autoradion kanssa ja korruptoitui samantien kun yritti käyttää. Ostin myös ulkoisen 320gt kovalevyn ja se on toiminut jo paljon paremmin. Itse en ostaisi muistikorttia tai tikkua ebaysta ollenkaan, kun ei ne muutenkaan mitään maksa vaikka Tokmannista tai jostain muusta halpakaupasta jos ostaa.
Kyllä itse mielummin tilaan ebaysta Kingstonin tikun 10€:llä kuin haen Tokmannista Maxellin tikun 10€:llä...
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
93
"tilailu suoraan Kiinasta on vähintäänkin epäilyttävää." Aika pitkälti olen samaa mieltä. Lisäksi aika moni kauppa ei tiedä mitä myy. Mutta olen saanut myös toimivaa tavaraa. Koaksiaaliadaptereita ym. Sitten on muut paikat esim. Dealextreme jne.

Itarumaa. Jup. Verkkokaupassa 128G maksaa 27 euroa. Ei tarvitse tilata Kiinasta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Ostin joku vuosi sitten pari '256GB' muistitikkua noin 8GB muistitikun hinnalla. Jäi kaappiin ensimmäisten testailujen jälkeen kun useamman videon siirron jälkeen videot ei toiminutkaan. En aivan muista miten tiedostot näkyi tikulla, mutta käytännössä tikkuun mahtui 8GB verran tavaraa jonka jälkeen tiedostot meni suoraan bittiavaruuteen. Tietenkin jotain jäynää voisi niillä keksiä.

Kyllä sieltä oikeaan hintaan oikeaa tavaraakin löytyy. Huijauksista kyllä saa rahat takaisin, mutta aika kova vaiva - en tuossa tapauksessa jaksanut reklamoida kun oli aika selvä ja siihen aikaan varoiteltu huijaus.
Varmaan johtuu siitä, että se ei oikeasti ollut 256 gigaa.
Imo, muistitikut on niin halpoja, että ei kannata kiinasta niitä tilailla. Kun ne ei toimi. Tiedostot saat siirrettyä, mutta ne ei toimi.

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 508
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom