Ebay ostos palautui myyjälle "puutteellisen" osoitteen takia

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja J45U, 19.05.2019.

1. J45U

J45U

Rekisteröitynyt:
    20.04.2017
    Moi

Onko muilla kokemusta vastaavista tapauksista, joissa paketti/kirje palautuu puutteellisten osoitetietojen perusteella myyjälle?
    Kyse Portugalin postista.

Osoite on tulostettu ja selkeä eikä siitä puutu tietoja, joten ihmettelen hiema,että mikä on ongelmana ja mitä tehdä?

Osoitteessa on maakunta, joten en tiedä voiko se sekoittaa...

2. apek

apek

Rekisteröitynyt:
    02.04.2017
    Ei sekoita. Suomessa toimivat kuriirit, posti, postnord yms osaavat kyllä toimittaa lähetyksen vaikka olisi vääräkin maakunta tiedoissa.

3. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Taidat olla kyllä nyt melkoinen optimisti. Suomen posti saattaa esimerkiksi jättää saapumisilmoituksen toimittamatta kotiin ja paketti lähtee iteljooniasiamieheltä viikon kahden sisällä takaisin myyjälle ilman että vastaanottaja koskaan sai edes tietää että hänellä olisi paketti haettavana.

Onko alkuperäinen kysyjä tilannut jotain Portugalista Suomeen eBayssä vai onko myynyt jotain itse eBayssä Portugaliin ja paketti palautui takaisin Suomeen?

4. J45U

J45U

Rekisteröitynyt:
    20.04.2017
    Minä siis ostin Portugalin ihmeeltä komponentin eli jäi sinne välimeren postiin ihmeteltäväksi ja tovin kuluttua oli palautunut myyjälle.
    Nyt sitten pitäisi ilmeisesti jotenki toimia, jos meinaa saada rahat takaisin tai tuotteen perille.

5. JuhaH

JuhaH

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mulla meinasi palautua Ebay-paketti puhelinnumeron takia. Saapumisilmoitus tulee automaattisesti puhelimeen, mutta maakoodi tippuu numeron edestä. Mulla viesti tuli siis numeroon 50 xxx xxxx eli ensimmäinen nolla puuttui ja viesti hävisi avaruuteen. Onneksi oli tuttu pienehkö asiamiesposti, jossa olivat huomanneet viallisen numeron ja soittelivat henkilökohtaisesti paketista - jos eivät olisi tehneet tuota, paketti olisi palautunut myyjälle. Paketissa ei ollut lähetysseurantaa, joten en pystynyt itse seuraamaan sen matkaa.

6. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Ei kait siinä kun pistät myyjälle viestiä että lähettää sen kirjattuna uudelleen. Ja varmistaa että siinä osoitteessa lukee se Finlândia.

7. jinx1980

jinx1980

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    mulla kävi samoin, postilta pitäisi kyllä ~viikon jälkeen lähteä noutamattomasta paketista kirje, +2-3 päivää niin se sulla joten noin 3-4 päivää jää aikaa hakea paketti.

On kyllä käsittämätöntä että eivät suorita mitään parsintaa annetulle puhelinnumerolle koneellisesti. Postin tyyppi itse asiasta tiesi ongelmasta ja sanoi että ongelma väärästä numerosta ei itseasiassa teknisesti ole postin, sillä ilmeisesti suomeen tullessa 3. taho tekee uuden osoitekortin jossa tuo numero menee paskaksi.

Posti voisi kyllä tunnistaa numeron helposti ”rikkinäiseksi” ja heti paiskata sillä kirjeellä ja toinen sitten viikon päästä.

Itsellä ainakin muistaakseni numero oli paperissa siten rikki että ei siinä olisi pystynyt suoraan päättelemään onko tiputettu vika vai joku alkunumeroista...

8. J45U

J45U

Rekisteröitynyt:
    20.04.2017
    Nyt tulkkasin paremmin kuoresta lähetettyjä kuvia ja ilmeisesti se on kääntynyt takaisin Romaniassa.

Pikaisella googletuksella arvio kyseisestä paikasta 1 eli ihan onneton.

Ja myyjä meinaa, että mun pitäisi olla nyt yhteydessä postitoimistoon.
    Enhän minä mitään lähettänyt...

9. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Postitoimistossa eivät ainakaan Suomessa tee mitään muuta kuin olkapäitä kohauttelevat vaikka itse Suomen postissa hävittävät tai tuhoavat paketin joka on tullut ulkomailta. Käskevät olla yhteydessä lähettäjään jonka pitää sitten Suomen postilta vaatia korvauksia.

Ei tuossa nyt muuta ole kuin pistät myyjällä viestin että lähettää tavaran joko uudelleen kirjattuna sinulle seurantatunnuksen kanssa tai sitten rahat takaisin.

Jos myyjä ei suostu niin nosta eBayssä "claim" valitus siitä ja sen jälkeen sitten "dispute" ja odotat pari päivää niin pakolla palauttavat rahat myyjän lompakosta. Myyjälle tulee vielä ilmeisesti paskaa tästä kun sitä yrittävät viimeiseen saakka vältellä.

10. Zyrppa

Zyrppa

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Näissä kannattaa käydä tsekkaamassa sieltä Postin sivuilta se oma lähetysten seuranta. Varsinkin jos on kirjattu kirje/paketti tai lähetystiedoissa on puhelinnumero niin tiedot eksyy tuonne automaattisesti.

11. apek

apek

Rekisteröitynyt:
    02.04.2017
    Ei eksy jos se numero on puutteellinen, kuten JuhaH:n tapauksessa. Ei posti lisäile tietoihin mitään.

12. KLF

KLF

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    mullakin oli yhdessä paketissa numero 501234567... eikä 0501234567.. joten seuranta apissa ei toiminut eikä viestejä saapunut.
    Jostain syystä tuosta nimenomaisesta paketista ei tullut kotiin saapumisilmoitustakaan.

Ihan tuurilla tuli yksi ilta mieleen katsoa mitä lähetykselle kuuluu ja kurkkasin ebaysta seurantakoodin, sen perusteella paketti löytyi lähipostista ja vielä 2 päivää aikaa ennenkuin se olisi lähtenyt takaisin.

13. J45U

J45U

Rekisteröitynyt:
    20.04.2017
    No tämä päättyi "hyvin" ja rahat palautui, vaikka kaupat tehtiin jo huhtikuussa.

Nyt pitää sitten etsiä vastaava tuote...