Ebay ostos palautui myyjälle "puutteellisen" osoitteen takia

Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
583
Moi

Onko muilla kokemusta vastaavista tapauksista, joissa paketti/kirje palautuu puutteellisten osoitetietojen perusteella myyjälle?
Kyse Portugalin postista.

Osoite on tulostettu ja selkeä eikä siitä puutu tietoja, joten ihmettelen hiema,että mikä on ongelmana ja mitä tehdä?

Osoitteessa on maakunta, joten en tiedä voiko se sekoittaa...
 
Ei sekoita. Suomessa toimivat kuriirit, posti, postnord yms osaavat kyllä toimittaa lähetyksen vaikka olisi vääräkin maakunta tiedoissa.

Taidat olla kyllä nyt melkoinen optimisti. Suomen posti saattaa esimerkiksi jättää saapumisilmoituksen toimittamatta kotiin ja paketti lähtee iteljooniasiamieheltä viikon kahden sisällä takaisin myyjälle ilman että vastaanottaja koskaan sai edes tietää että hänellä olisi paketti haettavana.

Onko alkuperäinen kysyjä tilannut jotain Portugalista Suomeen eBayssä vai onko myynyt jotain itse eBayssä Portugaliin ja paketti palautui takaisin Suomeen?
 
Taidat olla kyllä nyt melkoinen optimisti. Suomen posti saattaa esimerkiksi jättää saapumisilmoituksen toimittamatta kotiin ja paketti lähtee iteljooniasiamieheltä viikon kahden sisällä takaisin myyjälle ilman että vastaanottaja koskaan sai edes tietää että hänellä olisi paketti haettavana.

Onko alkuperäinen kysyjä tilannut jotain Portugalista Suomeen eBayssä vai onko myynyt jotain itse eBayssä Portugaliin ja paketti palautui takaisin Suomeen?
Minä siis ostin Portugalin ihmeeltä komponentin eli jäi sinne välimeren postiin ihmeteltäväksi ja tovin kuluttua oli palautunut myyjälle.
Nyt sitten pitäisi ilmeisesti jotenki toimia, jos meinaa saada rahat takaisin tai tuotteen perille.
 
Mulla meinasi palautua Ebay-paketti puhelinnumeron takia. Saapumisilmoitus tulee automaattisesti puhelimeen, mutta maakoodi tippuu numeron edestä. Mulla viesti tuli siis numeroon 50 xxx xxxx eli ensimmäinen nolla puuttui ja viesti hävisi avaruuteen. Onneksi oli tuttu pienehkö asiamiesposti, jossa olivat huomanneet viallisen numeron ja soittelivat henkilökohtaisesti paketista - jos eivät olisi tehneet tuota, paketti olisi palautunut myyjälle. Paketissa ei ollut lähetysseurantaa, joten en pystynyt itse seuraamaan sen matkaa.
 
Minä siis ostin Portugalin ihmeeltä komponentin eli jäi sinne välimeren postiin ihmeteltäväksi ja tovin kuluttua oli palautunut myyjälle.
Nyt sitten pitäisi ilmeisesti jotenki toimia, jos meinaa saada rahat takaisin tai tuotteen perille.

Ei kait siinä kun pistät myyjälle viestiä että lähettää sen kirjattuna uudelleen. Ja varmistaa että siinä osoitteessa lukee se Finlândia.
 
Mulla meinasi palautua Ebay-paketti puhelinnumeron takia. Saapumisilmoitus tulee automaattisesti puhelimeen, mutta maakoodi tippuu numeron edestä. Mulla viesti tuli siis numeroon 50 xxx xxxx eli ensimmäinen nolla puuttui ja viesti hävisi avaruuteen. Onneksi oli tuttu pienehkö asiamiesposti, jossa olivat huomanneet viallisen numeron ja soittelivat henkilökohtaisesti paketista - jos eivät olisi tehneet tuota, paketti olisi palautunut myyjälle. Paketissa ei ollut lähetysseurantaa, joten en pystynyt itse seuraamaan sen matkaa.
mulla kävi samoin, postilta pitäisi kyllä ~viikon jälkeen lähteä noutamattomasta paketista kirje, +2-3 päivää niin se sulla joten noin 3-4 päivää jää aikaa hakea paketti.

On kyllä käsittämätöntä että eivät suorita mitään parsintaa annetulle puhelinnumerolle koneellisesti. Postin tyyppi itse asiasta tiesi ongelmasta ja sanoi että ongelma väärästä numerosta ei itseasiassa teknisesti ole postin, sillä ilmeisesti suomeen tullessa 3. taho tekee uuden osoitekortin jossa tuo numero menee paskaksi.

Posti voisi kyllä tunnistaa numeron helposti ”rikkinäiseksi” ja heti paiskata sillä kirjeellä ja toinen sitten viikon päästä.

Itsellä ainakin muistaakseni numero oli paperissa siten rikki että ei siinä olisi pystynyt suoraan päättelemään onko tiputettu vika vai joku alkunumeroista...
 
Nyt tulkkasin paremmin kuoresta lähetettyjä kuvia ja ilmeisesti se on kääntynyt takaisin Romaniassa.

Pikaisella googletuksella arvio kyseisestä paikasta 1 eli ihan onneton.

Ja myyjä meinaa, että mun pitäisi olla nyt yhteydessä postitoimistoon.
Enhän minä mitään lähettänyt...
 
Nyt tulkkasin paremmin kuoresta lähetettyjä kuvia ja ilmeisesti se on kääntynyt takaisin Romaniassa.

Pikaisella googletuksella arvio kyseisestä paikasta 1 eli ihan onneton.

Ja myyjä meinaa, että mun pitäisi olla nyt yhteydessä postitoimistoon.
Enhän minä mitään lähettänyt...

Postitoimistossa eivät ainakaan Suomessa tee mitään muuta kuin olkapäitä kohauttelevat vaikka itse Suomen postissa hävittävät tai tuhoavat paketin joka on tullut ulkomailta. Käskevät olla yhteydessä lähettäjään jonka pitää sitten Suomen postilta vaatia korvauksia.

Ei tuossa nyt muuta ole kuin pistät myyjällä viestin että lähettää tavaran joko uudelleen kirjattuna sinulle seurantatunnuksen kanssa tai sitten rahat takaisin.

Jos myyjä ei suostu niin nosta eBayssä "claim" valitus siitä ja sen jälkeen sitten "dispute" ja odotat pari päivää niin pakolla palauttavat rahat myyjän lompakosta. Myyjälle tulee vielä ilmeisesti paskaa tästä kun sitä yrittävät viimeiseen saakka vältellä.
 
Näissä kannattaa käydä tsekkaamassa sieltä Postin sivuilta se oma lähetysten seuranta. Varsinkin jos on kirjattu kirje/paketti tai lähetystiedoissa on puhelinnumero niin tiedot eksyy tuonne automaattisesti.
Ei eksy jos se numero on puutteellinen, kuten JuhaH:n tapauksessa. Ei posti lisäile tietoihin mitään.
 
mullakin oli yhdessä paketissa numero 501234567... eikä 0501234567.. joten seuranta apissa ei toiminut eikä viestejä saapunut.
Jostain syystä tuosta nimenomaisesta paketista ei tullut kotiin saapumisilmoitustakaan.

Ihan tuurilla tuli yksi ilta mieleen katsoa mitä lähetykselle kuuluu ja kurkkasin ebaysta seurantakoodin, sen perusteella paketti löytyi lähipostista ja vielä 2 päivää aikaa ennenkuin se olisi lähtenyt takaisin.
 
No tämä päättyi "hyvin" ja rahat palautui, vaikka kaupat tehtiin jo huhtikuussa.

Nyt pitää sitten etsiä vastaava tuote...
 
Nyt on tuollainen tapaus että parin sadan euron paketista ei kuulunut niin aloin kuukauden jälkeen kyselemään. Tässä vaiheessa myyjä lisäsi tiedot lähetyksestä, josta näkyi että se oli palautettu lähettäjälle.
Mitään lappuja en tuosta lähetyksestä saanut enkä s-postiin tai puhelimeen.

Ebayn asiakaspalvelija sanoo että minun pitäisi sopia myyjän kanssa ja myyjä sanoo että hoida ebayn kanssa ongelmasi. Osaako joku neuvoa miten saan homman päätökseen ja saako tuolta edes rahoja takaisin?

"Upon checking on the records on the tracking number. It shows that the theres no update on the tracking details. This item doesn't qualify for our eBay Money Back Guarantee. This is because claim was opened outside the eligibility window. We can't take any action on your behalf. Your request will automatically close in 21 business days. You may close it in the meantime if you wish. We recommend working with the seller to resolve your issue with this item."
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on tuollainen tapaus että parin sadan euron paketista ei kuulunut niin aloin kuukauden jälkeen kyselemään. Tässä vaiheessa myyjä lisäsi tiedot lähetyksestä, josta näkyi että se oli palautettu lähettäjälle.
Mitään lappuja en tuosta lähetyksestä saanut enkä s-postiin tai puhelimeen.

Ebayn asiakaspalvelija sanoo että minun pitäisi sopia myyjän kanssa ja myyjä sanoo että hoida ebayn kanssa ongelmasi. Osaako joku neuvoa miten saan homman päätökseen ja saako tuolta edes rahoja takaisin?

"Upon checking on the records on the tracking number. It shows that the theres no update on the tracking details. This item doesn't qualify for our eBay Money Back Guarantee. This is because claim was opened outside the eligibility window. We can't take any action on your behalf. Your request will automatically close in 21 business days. You may close it in the meantime if you wish. We recommend working with the seller to resolve your issue with this item."
Ebayn money back guarantee policyn mukaan ostajalla on 30 päivää toimitusaika-arvion myöhäisimmän päivän jälkeen tehdä ilmoitus. Jos tuo aikaraja on todella mennyt ohi, niin ainoa tapa lienee vaatia rahojaan takaisin myyjältä. Ulkomaailman kansalaisilta se saattaa olla hankalampi homma.

 
Nyt on tuollainen tapaus että parin sadan euron paketista ei kuulunut niin aloin kuukauden jälkeen kyselemään. Tässä vaiheessa myyjä lisäsi tiedot lähetyksestä, josta näkyi että se oli palautettu lähettäjälle.
Mitään lappuja en tuosta lähetyksestä saanut enkä s-postiin tai puhelimeen.

Ebayn asiakaspalvelija sanoo että minun pitäisi sopia myyjän kanssa ja myyjä sanoo että hoida ebayn kanssa ongelmasi. Osaako joku neuvoa miten saan homman päätökseen ja saako tuolta edes rahoja takaisin?
Ebayn money back guarantee policyn mukaan ostajalla on 30 päivää toimitusaika-arvion myöhäisimmän päivän jälkeen tehdä ilmoitus. Jos tuo aikaraja on todella mennyt ohi, niin ainoa tapa lienee vaatia rahojaan takaisin myyjältä. Ulkomaailman kansalaisilta se saattaa olla hankalampi homma.



Kiitos vastauksestasi! Näin tässä juuri on käynyt kun äsken sain ebayn vastauksen mailiin. Tuo syteemihän laskuttaa luottokorttia ja kaikki luottokortilla ostettu on vakuutettua, eli nyt on pakko tehdä korttireklamaatio kortin myöntäneelle pankilleni. Voi kuulostaa epätoivoiselta, mutta ainkain kesällä sain koronan takia peruuntuneesta tapahtumasta rahat takaisin Nordealta. Vaikka järjestäjä ja Paypall oli molemmat ilmoittanut että eivät maksa mitään. Niin pankin ärähdyksen jälkeen molemmat tahot ottivat yhteyttä minuun että eikö voitaisi sopia tätä jotenkin kun heillä rahaa ei nyt ole...

Tämä on S-pankkin mutta Visan ja Masterin säännöt ovat ilmeisesti kansainvälisesti samat. Voin ilmoitella aikanaan miten kävi... Tuossa on tuo ebayn oma 30 päivää joten en tiedä miten luottokorttiyhtiö siihen suhtautuu.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri tuon takia on hyvä hoitaa tuollaiset tilaukset nimenomaan luottokortilla kun on yksi kerros lisää mistä voi yrittää saada rahansa takaisin jos joku menee reisille. Tässä vuosien varrella aika moni ulkomainen nettikauppa on yllättäen tullut kummasti yhteistyökykyiseksi kun on vihjannut että luottoyhtiö voi napata rahat takaisin.
 
PayPal saattaa sitten suuttua siitä jos korttireklamaation tekee.
 
PayPal saattaa sitten suuttua siitä jos korttireklamaation tekee.


Näin kävi jo kerran. Silloin kyseessä oli Ladogan off-roadsafari. Ne nauroi ja tyhjensi oman message centerinsä, kyseli että niin oliko mulla jotain todisteita?? Korttireklamaation myötä olivat tehneet minusta vastareklamaation aiheettomasta reklamaatiosta jossa ehdottivat että luovun hommasta koska ei ole todisteita. No yhden lomakkeen jouduin lisää täyttämään ja korvaus jäi kokonaisuudessaan voimaan.

Tässä kyseisessä tapauksessa kuitenkin on omaa hölmöyttä mukana mutta voihan tuon joutessaan täyttää kun hömönä odotin sivuilla lukeneen koronamyöhästymisen mahdollisuudesta jossa toivottiin kärsivällisyyttä.
 
Näin kävi jo kerran. Silloin kyseessä oli Ladogan off-roadsafari. Ne nauroi ja tyhjensi oman message centerinsä, kyseli että niin oliko mulla jotain todisteita?? Korttireklamaation myötä olivat tehneet minusta vastareklamaation aiheettomasta reklamaatiosta jossa ehdottivat että luovun hommasta koska ei ole todisteita. No yhden lomakkeen jouduin lisää täyttämään ja korvaus jäi kokonaisuudessaan voimaan.

Tässä kyseisessä tapauksessa kuitenkin on omaa hölmöyttä mukana mutta voihan tuon joutessaan täyttää kun hömönä odotin sivuilla lukeneen koronamyöhästymisen mahdollisuudesta jossa toivottiin kärsivällisyyttä.
Joo, olen vain kuullut että joskus terminoivat myös paypal tilin kiitokseksi ja blokkaavat kortin numeron ja kortin haltijan nimen ja osoitteen :D
 
Joo, olen vain kuullut että joskus terminoivat myös paypal tilin kiitokseksi ja blokkaavat kortin numeron ja kortin haltijan nimen ja osoitteen :D
Mä veikkaan et tämä vaatii säännöllisyyttä ja useampia isoja caseja. Mä olen pari kertaa joutunut just luottokorttifirman kautta hoitaan hommat kun odottanut tyyliin 3kk kiinan pakettia saapuvaksi eli tyyliin 2kk yli ilmoitetun takarajan, toisella kertaa yhteyttä myyjän joka pyysi venaan lisää.

Veikkaisin siis että paypal arvioi ”kokonaisasiointia”. Laittanut heille ja ebaylle palautettakin että joku 30 päivää on hyttysen paska itämeressä kun tavara tulee lähetysilmoituksesta 6-60 päivän sisään. Muuttivat sentään systeemin 30 päivää ”latest estimatesta” kun alunperin se oli tilauksesta, mutta ei tuokaan uudistus ns. pulkkaan mennyt.

Tästähän on aiheutunut sellainen urpous että nykyään monet myyjät ilmoittavat ihan levottomia ”latest estimate” päiviä, olettavasti kama tulee euroopasta viikossa mutta jos ”latest estimate” on 2kk niin tulee väkisin mieleen et myyjä tilaa itse kaman kiinasta ”on demand” periaatteella.

Olen myös ottanut myyjään yhteyttä jos paketti on 1/2v jälkeen tullut, yllättäen eivät ole halunneet rahojaan takas. Paypal tuskin näitä näkee kun keskustelu ebay kautta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom