Dyson Sphere Program (DSP), (Satisfactory + Factorio tapainen)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Tästä en löytänyt ketjua vielä, mutta peli ehdottomasti ansaitsee oman ketjunsa.

Dyson Sphere Program on hieman kuten Factorio ja Satisfactory, peli jossa rakennat ja automatisoit tehtaita, tutkit uusia tekniikoita, yms mutta tässä on ihan eri ulottovuus, voit nimittäin matkustella eri planeettojen välillä hakemassa eri resursseja, voit jopa matkustaa eri galakseihin ja löytää sieltä harvinaisia resursseja.

Toimivan logistiikkaketjun rakentaminen on tärkeää, voit siirrellä resursseja saman planeetan sisällä, eri planeettojen samassa aurinkokunnassa ja jopa eri galaksien välillä, mutta tämä vaatii tietysti paljon tutkimusta (research) ja tarvittavien rakennusten rakentaminen vie paljon resursseja.

Kuten muutkin tämän tyyliset pelit, koukutuksen riski on todellinen, itse ostin 31.1.2021 ja eilen meni 100 tuntia rikki. Aina on jotain vähän mitä voisi tehdä tai muuttaa...

Aivan uskomaton saavutus pieneltä, 5 hengen studiolta. Pelin hintakin on vain 16,79€.

Suosittelen todella vahvasti ja mulle ei tarvitse hermostua jos saat kipeän takamuksen, jumiutuneen niska- ja hartiaseudun, turvonneet jalat paikallaan olemisesta, moittivia katseita samassa taloudessa olevilta, lyhyet yöunet ja suuren sähkölaskun kun näytönohjain puskee freimejä. :geek:


Linkki Steam-sivulle:

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Nostoa tähän, aloitin pelin uudelleen rajattomilla resursseilla ja meni vajat 100h taas uudelleen. :D

Sopiva sekoitus rakentelua ja resurssien hallintaa, ei ole tietyltä osin "ärsyttävä" kuten Satisfactory, eli esim. sähköt eivät katkea vaan tuotanto hidastuu jos ei ole virtaa tarpeeksi.

Muutama päivitys tullut, ei mitään merkittävää. Suositus edelleen, toivottavasti peli löytää täältäkin yleisöä :)
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
304
Suunnilleen 100 tuntia mennyt. Ensimmäinen peli tuli jätettyä kesken kun tehdas muuttui liukuhihnahelvetiksi. Nyt toisessa on tullut käytettyä enemmän logistic stationeita ja noi on kyllä käteviä kun saa tilattua haluamansa materiaalit minne tahansa ilman liukuhihnoja.

sähköt eivät katkea vaan tuotanto hidastuu jos ei ole virtaa tarpeeksi.
Näköjään joissain tapauksissa voi, tänään meni sähköt kokonaan kun tehdas söi kaikki deuteriumit ja fuusiovoimalat jäi ilman. Laitoin nyt voimalan viereen laatikon täyteen deuterium rodeja hätätilanteita varten. Pohjoisnavalla viitisenkymmentä fractionaattoria puskemassa ulos deuteriumia ja silti ei tunnu riittävän, pitää varmaan etsiä planeettoja joista sitä saa kaasuna kerättyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Suunnilleen 100 tuntia mennyt. Ensimmäinen peli tuli jätettyä kesken kun tehdas muuttui liukuhihnahelvetiksi. Nyt toisessa on tullut käytettyä enemmän logistic stationeita ja noi on kyllä käteviä kun saa tilattua haluamansa materiaalit minne tahansa ilman liukuhihnoja.
Jeps, paljon kätevämpiä kuin yrittää vetää liukuhihnoja kaikkialle.

Näköjään joissain tapauksissa voi, tänään meni sähköt kokonaan kun tehdas söi kaikki deuteriumit ja fuusiovoimalat jäi ilman.
Totta, taitaa vielä joku 100-120% kuorma mennä, mutta sen jälkeen tulee tuo ylikuormitus (Overload) ja lähtee lopullisesti.

Mutta ei ole kuten Satisfactory, että lisäät yhden tehtaan ja sähköt menee hiemankin yli niin sammuvat.

Laitoin nyt voimalan viereen laatikon täyteen deuterium rodeja hätätilanteita varten. Pohjoisnavalla viitisenkymmentä fractionaattoria puskemassa ulos deuteriumia ja silti ei tunnu riittävän, pitää varmaan etsiä planeettoja joista sitä saa kaasuna kerättyä.
Onhan sulla nuo fraktiointilaitteet (Fractionator) laitettu yhteen niin nopealla hihnalla kuin mahdollista (Mk3)? Deuteriumia muodostuu sen mukaan miten nopeasti vety (hydrogen) kulkee laitteiden läpi, eli mitä nopeammalla hihnalla on ketjutettu, ja mitä useampi, sen parempi.

Itsellä on kahdessa planeetassa tuotantoa, toisesta tulee reilut 400:
1615220078441.png
ss

ja "kotiplaneetalla" enemmän

1615220104563.png


Yhteensä kuitenkin yli 1000 per minuutti :)

Toisella planeetalla yhdistin useamman raakaöljyn ja pistin jalostamoita töihin, tässä miltä näyttää :D

1615220230195.png


Tuo on täysin itsenäinen koska jalostettu öljy (refined oil) menee suoraan polttoaineeksi (thermal power station).

Vielä noista fraktiointilaitteista, tässä mitä tarkoitan että miten ne ovat ketjutettu:

1615220426373.png


Kaasuplaneetoillakin deuteriumia tulee vaan todella pieni määrä, joku 1 kpl per 3 sekuntia, tuolla ylläolevalla saa mitä oli kuvassa, yli 650 per minuutti (n. 11 per sekunti!)
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
304
Onhan sulla nuo fraktiointilaitteet (Fractionator) laitettu yhteen niin nopealla hihnalla kuin mahdollista (Mk3)? Deuteriumia muodostuu sen mukaan miten nopeasti vety (hydrogen) kulkee laitteiden läpi, eli mitä nopeammalla hihnalla on ketjutettu, ja mitä useampi, sen parempi.
Mk3 hihnat on, ja lisäksi 6-10 fraktionaattorin jälkeen tulee hihnalle lisää hydrogenia että aina menisi maksimimäärä läpi.
fr.jpg
Ei tuosta oikein selvää saa, oli aluksi ihan nätti ja symmetrinen mutta lätkin hydrogen hihnoja sinne mistä nopeiten sai. Toimii kuitenkin ja nyt tuota deuteriumia tulee sen verran ettei heti tarvi lisätä. Ton lisäksi on toinen pienempi laitos muualla.

sphere.jpg
Sphere valmistuu ihan hyvää tahtia. Rakettien määrä lähinnä tuntuu rajoittavan tuota, niiden tuotantolinjalta puuttuu aina jotain.


Edit: Kannattaa muuten laittaa toi copyinserters modi, sillä saa rakennuksen kopioimalla insertterit mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Mk3 hihnat on, ja lisäksi 6-10 fraktionaattorin jälkeen tulee hihnalle lisää hydrogenia että aina menisi maksimimäärä läpi.

Ei tuosta oikein selvää saa, oli aluksi ihan nätti ja symmetrinen mutta lätkin hydrogen hihnoja sinne mistä nopeiten sai. Toimii kuitenkin ja nyt tuota deuteriumia tulee sen verran ettei heti tarvi lisätä. Ton lisäksi on toinen pienempi laitos muualla.
Hienot spagetit on! :D

Sphere valmistuu ihan hyvää tahtia. Rakettien määrä lähinnä tuntuu rajoittavan tuota, niiden tuotantolinjalta puuttuu aina jotain.
Joo näin on, itse en jaksanut enempää sphereä rakennella, tulee tässäkin jo virtaa tarpeeksi :)

1615312928142.png
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
592
Kannattaa huomioida että Photon generation modessa Ray Receiver EI tuota virtaa verkkoon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Tasaisesti tulee päivityksiä, tänään julkaistu v0.6.17.6112.

Koko muutoshistoria alla, ehkä eniten mainitsemisen arvoinen on ettei tavarat enää katoa inventoryn ollessa täysi.

Features:
  • Added system framework of item drop/pick up
  • Optimized the Assembler GPU Rendering cost by adding the LOD1 and LOD2 to rendering detail levels
  • Optimized the models of logistics drones and vessels and the rendering costs on GPU
Changes:
  • You won't loss your items due to "Inventory is full" anymore. Instead, they will fall on the ground or float in the space!
Bugfix:
  • Fixed a bug that mecha walking may be interrupted when pressing S from the perspective of God in the Construction Mode
  • Fixed the bug that the customized celestial bodies' names may not be updated in the production statistics panel
  • Fixed a bug that a facility may be built in the wrong place because of the failure of the calculating of building placement distance
  • Fixed the bug that it may report an error when the Logistics Station is dismantled
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Ensimmäinen isompi versiopäivitys julkaistiin viime viikolla jossa mm. uusia planeettoja ja parannettu suorituskykyä (multithreading).

On sen verran pitkä muutosloki kuvineen etten yritäkään laittaa tähän vaan pistän linkin sivulle:
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
54
Tämä on kyllä sellainen peli jossa käy helposti "mihin vittuun mun päivä meni?". Ensimmäinen kosketus tähän genreen. Steamin mukaan 1100 tuntia saanut hukattua, useamman kerran alusta aloittanut, on oppinut uutta ja ei vaan jaksa ruveta kaikkea purkamaan ja rakentaan uudestaan, mutta kivaa on ollut.

Tiedä miten sitten pelin luonne muuttuu kun taistelut tulee, sitten joskus. Toivottavasti ei täysin riko minun ILS rivejä tai tulee poru.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Hieman isompi päivitys julkistettu tänään.


Alla muutokset:

This update covers the [Minimal Resource Multiplier] (regarded as an [extremely difficult mode]) and the [Sandbox mode]. Whether you are a workaholic engineer or ready to create a scene in the Dyson sphere universe, both can find new ways to work and play!

We will continue to refine and polish the two new modes launched today, as well as experiment with the recipe (see "balance" section). We are looking forward to hear you from Discord and Google Form.

[Version 0.9.26.12891]

Features:
  • Added [Minimal Resource Multiplier] : 10% resource multiplier on initial planet, and 7% basic resource multiplier on other planets. The bonus of galaxy remoteness on mineral quantity are also reduced.
  • Added [Sandbox Mode]. This mode can be selected in the 'New Game' and create savedata for Sandbox Mode. You can also load an existing savedata in the Sandbox mode to continue the gameplay progress under it.
  • (Sandbox mode) Fast Travel: Icarus is able to fast move on planets and among planets.


  • (Sandbox mode) Technology Group Unlock: You can unlock most of the technology at once in Tech Tree.
  • (Sandbox mode) Instant technology unlock: All technologies can be unlocked directly in Sandbox Mode.
  • (Sandbox mode) Directly generation/removal of cargos by Traffic Monitor: You can set the Traffic Monitor and produce/consume the specified items at the corresponding speed.
  • (Sandbox mode) Item acquisition: You can directly obtain the items you want by enable this function in Replicator.
  • (Sandbox mode) Common item acquisition: You can get one stack of each types of frequently used item in Replicator.
  • (Sandbox mode) One-key inventory empty function: You can clean up all items in the backpack with one key.
  • (Sandbox mode) Logistic Station Item Count Lock: You can lock specific item in the logistics station to a fixed amount.
  • (Sandbox mode) Mineral Customization Tool: You can directly generate and customize the type, location and reserves of minerals on the planet.
  • (Sandbox mode) Vegetation Planting Tool: You can plant vegetation freely on the surface of the planet.
  • (Sandbox mode) Surface Removal Tool: You can remove minerals or vegetation on the surface of the planet.
  • (Sandbox mode) Mecha Core Energy Lock: You can enable this function to keep Icarus' core full of energy!
  • (Sandbox mode) Fast Construction: You can modify the construction speed faster, even instant construction.
  • (Sandbox mode) Infinite Sand: Enable this function to enjoy unlimited sand storage!
  • (Sandbox mode) One-key Foundation Reformation: You can press a single button to lay a foundation on the surface of the whole planet while clearing all vegetation.
  • (Sandbox mode) One-key Terrain Restoration: You can press a button to restore the current planet's terrain and vegetation to its initial state.
  • (Sandbox mode) Biubiubiubiu: You can set the launch speed of the EM-Rail Ejector and Vertical Launching Silo to ten times the normal mode.

  • (Sandbox mode) POOOWWER: You can set the power generation of the Artificial Star to one hundred times the normal mode.
  • (Sandbox mode) Dyson Sphere Fast Construction: This function allows you to automatically and quickly build the planned Dyson swarm or Dyson shell.


  • (Sandbox mode) Dyson Swarm Manual Construction: Let Icarus hold the solar sail item in space, and left click any blank in space to manually launch the solar sail.
    Shoot me for Victory -- Icarus."
  • New Planet: [Savanna] A temperate planet and its vegetation is added. (Only available in New Game)
  • New Planet: [Pandora Swamp] A temperate planet and its vegetation is added. (Only available in New Game)
  • New Planet: [Crystal Desert] A desert planet and its special terrain is added. Rare Grating Stone is featured on this planet. (Only available in New Game)
  • New Planet: [Frozen Tundra] A frozen planet and its special terrain is added. (Only available in New Game)
  • Added 2 new subtypes of [Ice Field Gelisol] planets. (Available in existing savedata)
  • One-key Solar Sail Deletion: You can delete all solar sails in a planetary system, or all solar sails in the orbit of a selected Dyson swarm with one click.
  • Added a new technology [Reformation Refining] which follows the [X-ray Cracking]. This technology will unlock the reforming refining formula for refined oil production
  • Added [Dithering] effect switch in the screen settings.


Changes:
  • The font of the numbers in the planetary/stellar information panel has been changed to equal-width font.
  • Now you can use the right click to split items: (i) Press [ 0 ] ~ [ 9 ] [ ← ] to input the quantity directly; (ii) Hold [ SHIFT ] to split by the number of items stacked; (iii) [ + ] / [ - ] increase / decrease the number of items by 1 stack; (iv) Move the mouse vertically away from the pull bar to achieve a finer quantitative split.
  • Optimize the memory usage of Solar Sail. Added the function of manually optimizing the memory usage of Solar Sail.


Balance:
  • Reduce the number of [Super-magnetic Ring] required for manufacturing [Miniature Particle Collider]: 50 -> 25
  • The CentreBrain decided to increase the demand of Spiniform Stalagmite Crystal due to its excessive processing efficiency and low mining rate of the Spiniform Stalagmite Crystal vein as a raw material.: The demand for Spiniform Stalagmite Crystal in the Carbon Nanotube (Advanced) formula 2 -> 6, while the amount of product and manufacturing time remain same.
  • The CentreBrain decided to increase the demand of Optical Grating Crystal due to its excessive processing efficiency and low mining rate of the Optical Grating Crystal vein as a raw material.: The demand for Optical Grating Crystal in the Casimir Crystal (advanced) formula 4 -> 8, while the amount of product and manufacturing time remain same.

(The above value adjustment is for the consideration of game balance and challenge. The game is still under EA, and the values will be further balanced to meet the new features and better gameplay experiences. Sorry for any inconvenience caused to your current game progress!)

Bugfix:
  • Fixed the bug that when choosing forced build when pasting blueprints, trying to match the sorter connection might report an error.
  • Fixed the bug that solar sail vapors sometimes appear inside neutron stars.
  • Fixed a bug where the sorter logic determinism was not working: when Icarus was or was not on the local planet, the logic of the sorter's operation would produce inconsistencies, which in turn led to a series of chain reactions such as a drop in yield.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 032
Viestejä
4 192 841
Jäsenet
70 842
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom