Dying Light

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GPO
  • Aloitettu Aloitettu

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
326
Dying Lightista ei tainnutkaan olla vielä ketjua. Omasta mielestäni erinomaista zombiemättöä ja peli tuli taas ajankohtaiseksi, kun Techland ilmoitti että siihen tulee seuraavan 12 kk aikana 10 uutta DLC-palikkaa ilmaiseksi. Lafka on tukenut Dying Lightia todella hienosti, joten mitään täyttä huttua tuskin on nytkään luvassa.

Rupesin hiljattain pelaamaan Dying Lightia uudelleen, joten mukava ajoitus senkin vuoksi. Parkour-pelimekaniikka kolahtaa edelleen itselleni täysillä, zombien mättäminen on hauskaa ja pelikentät loistavasti suunniteltu. Päivänpaisteessa ja auringossa on mukava juosta ympäriinsä ja yöllä meno muuttuu aivan toisella tapaa haastavaksi. Juoni on karseaa b-tauhkaa, mutta kaikki muu toimii niin hyvin, että sekään ei pidemmän päälle haittaa.

PC Gamerin uutinen
 
Dying Light: The Following - Enhanced Edition on muuten steamissa alessa (-50%)
 
Itsellä jäi aikoinaan peli kesken, varmaan aika lopuillaan oli siinä vaiheessa kun zombeja juostaan karkuun ja niitä tulee joka suunnalta..
Pitäs joskus asennella uudestaan, itse tykkäsin parkour+zombiet kombosta.
 
Dying Light on tällä hetkellä selvästi paras avoimen maailman zombie-peli, ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Omistajiakin on lähemmäs kaksi miljoonaa ja aktiivisia pelaajia noin 10 000 per päivä.
 
Tulevasta Content Drop #0-lisäristä on julkaistu tällainen maistiainen. Tuo nyt ei kerro oikein mistään mitään ja ihan hyvä tietty niin.

 
Itse olen vetänyt kahdesti sekä peruspelin että lisärin läpi ja on kyllä loistava peli.

Zombeja on mukava hakata erilaisilla esineillä, pelialue on iso ja yksityiskohtainen ja tarina ja tehtävät ovat kiinnostavia. Lisäjännitystä tuo myös perässä juoksevat viralit ja yöllä mennään jännäkakat housussa petojen seassa pilkkopimeässä. Parkour on tosissaan todella toimiva tapa liikkua tässä. Heittokoukku tosin teki kaikesta vähän liian helppoa.

Muistan lukeneeni, että tuolle työstetään jatko-osaa. Itse kaipaisin jonkunlaista oman tukikohdan tai suojan rakentamista. Lisäksi olisi mukavaa, jos viralit ja muut zombit jäisivät hakkaamaan ovia tai tulisivat ikkunoista läpi, vaikka olisi turvassa. Kerran sain zombin potkittua suojaan ja hetken lagaamisen jälkeen se päätti kuolla :D
 
Hyvin viihdyttävä ja fyysinen zombiemättö kyllä kyseessä. Tykkään sen parkour ja taistelusysteemistä huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi Assassins Creedien automaattisesta "paina nappia pohjassa"-menosta. Lyömäaseissakin on ihanaa fyysisyyttä ja groteskia väkivaltaa. Likes.

Ainoo vaan että tehtävät ovat kyllä aika tylsiä "mee pisteeseen A ja tuo esine B ja sit sulle kerrotaan että mee vielä pisteeseen C", sillä suunnalla olisi vielä reilusti petrattavaa, kunhan saisivat budjettia sen verran että pystyisivät tekemään oikeaa lihaa sekä koristetta tehtävien ympärille esim. GTA V-malliin.
 
On kyl hieno peli. Ekoja pelejä mitä pelasin uudella raudalla ja oli kyl tunnelmaltaan, ulkonäöltään ja pelimekaniikaltaan semmonen joka jäi positiivisesti mieleen. Toki loppuakohden alko hitusen väsyttää, erityisesti se uus kaupunginosa tuli jotenki liian myöhään eikä oikeastaa kiinnostanut itseä enää hirveenä.

Lisäri tuli laitettua vasta ja tarkotus tässä tän vuoden aikana pelata jahka saa uuden näytön, että saa pimeistäkin kohtauksista vähän enemmän irti. Samalla kyl vaikeusaste nousee ylimpään pykälään.

Jatko-osasta kuullut huhua, oiskohan näiden delsujen sit tarkotus olla jotain lämmittäjiä jatko-osaa varten.

Jos jatko-osaa miettii, nii ite melkeen toivoisin talvea. Mitään geneerisempää craftailua yms. en haluais tähän yhtää enempää ku tässä jo on.

Dead Islandillekkin on kuulemma tulossa jatkoa.
 
Jos jatko-osaa miettii, nii ite melkeen toivoisin talvea.
Aikamoinen illusion breaker(jos kukaan nytten ikinä miettii videopeleissä näitä) niin pakkasessa olevat zombiet kuvittelisi olevan suht helppoja vastuksia.

Tuosta tulikin mieleeni että oletteko koskaan nähneet zombie elokuvaa tai peliä joka sijoittuu kylmään pohjollaan?
 
Tuosta tulikin mieleeni että oletteko koskaan nähneet zombie elokuvaa tai peliä joka sijoittuu kylmään pohjollaan?

On ainakin se norjalainen Dead Snow tjms. Se nyt olikaan. Siis leffa. Aika hyvä ja erittäin menestynytkin leffahan tuo oli kans.
 
On ainakin se norjalainen Dead Snow tjms. Se nyt olikaan. Siis leffa. Aika hyvä ja erittäin menestynytkin leffahan tuo oli kans.
Totta puhut, olin unohtanutkin koko elokuvan.
Mutta tarkoitin lähinnä että kylmät ruumiit ja eikä veri kierrä->Jäätyminen paikallaan ja tietysti maasto olosuhteet vielä huonomat koska jää ja lumi vaikeuttaa kävelyä(laahausta)
 
Dying Light on kyllä huippu peli. Dead Island ja Riptide ei muhun iskenyt mutta Dying Light maistui täysillä. :hungry::drool: Tulispa kakkonen joskus. :greedy:

Niin hieno soundtrack myös.

 
Totta puhut, olin unohtanutkin koko elokuvan.
Mutta tarkoitin lähinnä että kylmät ruumiit ja eikä veri kierrä->Jäätyminen paikallaan ja tietysti maasto olosuhteet vielä huonomat koska jää ja lumi vaikeuttaa kävelyä(laahausta)
Zombit nyt ei noudata mitää luonnonlakia muutenkaan, nii ihan turha lähtä tälle linjalle, että olis jotenki epärealistista. Kukaan ei käske zombien ensinnäkää laahustavan, saati vaativan kiertävää verta =P.

Ehkä tuo parkouri olis paljon ongelmallisempaa ku kaikki olis jäässä ja lumi saattais hidastaa liikettä. Mutta lunta kun nähdää nii harvoin, nii mielelläni kattoisin paljonki läpi sormien.


Aikamoinen illusion breaker(jos kukaan nytten ikinä miettii videopeleissä näitä) niin pakkasessa olevat zombiet kuvittelisi olevan suht helppoja vastuksia.

Tuosta tulikin mieleeni että oletteko koskaan nähneet zombie elokuvaa tai peliä joka sijoittuu kylmään pohjollaan?
Kuolleiden talvi.
 
Zombit nyt ei noudata mitää luonnonlakia muutenkaan, nii ihan turha lähtä tälle linjalle, että olis jotenki epärealistista. Kukaan ei käske zombien ensinnäkää laahustavan, saati vaativan kiertävää verta =P.

Ehkä tuo parkouri olis paljon ongelmallisempaa ku kaikki olis jäässä ja lumi saattais hidastaa liikettä. Mutta lunta kun nähdää nii harvoin, nii mielelläni kattoisin paljonki läpi sormien.


Kuolleiden talvi.
Tai sitten voisi olla peli mekaniikkaltaan että voisi houkutella zombiet jonnekin jäiselle kohdalla ja käyttää sitä hyödykseen kun itse hiipinyt rauhassa ettei kaadu jäällä jne.

Tokihan voisi kaikkia moisia kehittää ja sitten toisessa kohtauksessa juokset karkuun zombie armeijaa ja liukastut väärässä kohdin->Game over

Jos DL2 ikinä tulee niin uskoisin että suht samoissa maisemissa mentäisin mutta kyllähän sitä vaihtelua haluaisi ja enemmän eri maastoja.

Aika sitten näyttää.
 
Jos DL2 ikinä tulee niin uskoisin että suht samoissa maisemissa mentäisin mutta kyllähän sitä vaihtelua haluaisi ja enemmän eri maastoja.
Eiköhän se oo aika turvallista vielä näillä nykyisillä prosessointitehoilla, et ei lähetä liikaa leikkimään tuon lumen kanssa. Turvallisempaa vaan ottaa se vanha kunnon viidakkokaupunkiympäristö, puut heiluu ja roskat lentää, välillä kiiltää ku on märkää.


Tää peli oli kyl itelle yks niistä peleistä, jotka ei oikee kokenut oikeutta screenshoteissa. Vähän ku Witcher 3 ja Alien Isolation.
 
Eiköhän se oo aika turvallista vielä näillä nykyisillä prosessointitehoilla, et ei lähetä liikaa leikkimään tuon lumen kanssa. Turvallisempaa vaan ottaa se vanha kunnon viidakkokaupunkiympäristö, puut heiluu ja roskat lentää, välillä kiiltää ku on märkää.


Tää peli oli kyl itelle yks niistä peleistä, jotka ei oikee kokenut oikeutta screenshoteissa. Vähän ku Witcher 3 ja Alien Isolation.
Tämä voi kuulostaa lapselliselta vaikka ikääkin ensviikolla jo 32 mutta itse olen mielessäni haaveilut TPS tyylisestä pelistä joka sijoittuu zombie apokalypseen jossa olisi yhdistetty MGSV ammunta ja sitten assasins creedin parkori.

Alussa sitten olisi oikeasti niin surkeat aseet että pitäisi hiipiä zombie armeija ohitse tai tehdä erilaisia ansoja pelimaailmaa hyväksikäyttäjen.
Ehkä peli oliis liian helppo ja siten täys floppi vaikka tarina olisi miten hyvä tahansa :D
 
On ainakin se norjalainen Dead Snow tjms. Se nyt olikaan. Siis leffa. Aika hyvä ja erittäin menestynytkin leffahan tuo oli kans.

Dying Light ja ensimmäinen Dead Snow hemmetin kovia. Jatko-osa sitten aivan ripulia, kun hemmetin ärsyttävät jenkit tulivat kuvioihin.
 
Aikamoista huttuahan tuo juoni oli peruspelissä, ennakkoon en todellakaan osannut odottaa mitään agenttimeininkiä. Hyvin piti peli kuitenkin otteessaan, ehkä juurikin tunnelman ja pelimekaniikan ansiosta. Following omaan makuun vähän parempi vaikkei tässä niin paljoa päässyt tuota parkouria harrastamaan.

Mutta perhana tuo BtZ on kyllä varmasti yksi parhaista, ellei paras pelimoodi mikä on tullut vastaan. Idea, toteutus, balanssi - Digital Scapes on luonut melkoisen timantin joka mielestäni jäänyt turhan vähälle huomiolle. Aikoinaan kun pelasin tarinaa läpi taisi muutama Night Hunter hyökätä lobbyyni. Otin turpaan 100-0 tai lopetin ennen kuin koko matsi ehti alkaa. Vasta Followingissa pääsin hommaan paremmin sisään kun oli joku kokeneempi pelaaja auttamassa.

BtZ-moodissa siis on Night Hunter vastaan 1-4 ihmistä. Ihmisillä tavoitteena on tuhota kaikki pesät (5kpl) ja Huntterilla vastaavasti saada kymmenen tappoa. NH liikkuu järkyttävää vauhtia lonkeroidensa avulla ja pystyy tappamaan kertalaakista (pounce) jos energiat on tapissa ja ihminen ei kerkeä väläyttämään UV-valoa. Hunterin heikko kohta juurikin tuo UV-valo - kun ihmispelaajat saavat hunterin energian drainattua se menettää kykynsä käyttää lonkeroita ja tippuu maahan kuin kivi. Tässä vaiheessa hunter on aika helppo kohde etenkin kun tappaminen vaatii vain muutaman lyönnin (vähän pelaajamäärästä riippuen).

Tällä hetkellä pelikellossa jotain 800 tuntia, valtaosa tuon moodin parissa selviytyjän roolissa nightmare-modella. Kaikki alle Widow Makerit ovat siis kirjaimellisesti nyrkeillä tapettavia ja enää Apexit tarjoaa kunnon vastusta :D.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Oppimiskynnys molemmin puolin aika korkea joten ekoissa peleissä tulee varmasti turpaan. Etenkin kuin matchmakingia ihmisten puolella ei ole: lobbyyn voi hyökätä täysi aloittelija Walker tai se lvl 60 Apex Predator.

Edit:
Aika hyvässä nousussa pelaajamäärät näin viimeisimmän -60% alen jälkeen. Normaalisti PC:llä päiväsaikaan noin 2000 pelaajaa online, nyt ~8000.
 
Aikamoista huttuahan tuo juoni oli peruspelissä, ennakkoon en todellakaan osannut odottaa mitään agenttimeininkiä. Hyvin piti peli kuitenkin otteessaan, ehkä juurikin tunnelman ja pelimekaniikan ansiosta. Following omaan makuun vähän parempi vaikkei tässä niin paljoa päässyt tuota parkouria harrastamaan.

Mutta perhana tuo BtZ on kyllä varmasti yksi parhaista, ellei paras pelimoodi mikä on tullut vastaan. Idea, toteutus, balanssi - Digital Scapes on luonut melkoisen timantin joka mielestäni jäänyt turhan vähälle huomiolle. Aikoinaan kun pelasin tarinaa läpi taisi muutama Night Hunter hyökätä lobbyyni. Otin turpaan 100-0 tai lopetin ennen kuin koko matsi ehti alkaa. Vasta Followingissa pääsin hommaan paremmin sisään kun oli joku kokeneempi pelaaja auttamassa.

BtZ-moodissa siis on Night Hunter vastaan 1-4 ihmistä. Ihmisillä tavoitteena on tuhota kaikki pesät (5kpl) ja Huntterilla vastaavasti saada kymmenen tappoa. NH liikkuu järkyttävää vauhtia lonkeroidensa avulla ja pystyy tappamaan kertalaakista (pounce) jos energiat on tapissa ja ihminen ei kerkeä väläyttämään UV-valoa. Hunterin heikko kohta juurikin tuo UV-valo - kun ihmispelaajat saavat hunterin energian drainattua se menettää kykynsä käyttää lonkeroita ja tippuu maahan kuin kivi. Tässä vaiheessa hunter on aika helppo kohde etenkin kun tappaminen vaatii vain muutaman lyönnin (vähän pelaajamäärästä riippuen).

Tällä hetkellä pelikellossa jotain 800 tuntia, valtaosa tuon moodin parissa selviytyjän roolissa nightmare-modella. Kaikki alle Widow Makerit ovat siis kirjaimellisesti nyrkeillä tapettavia ja enää Apexit tarjoaa kunnon vastusta :D.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Oppimiskynnys molemmin puolin aika korkea joten ekoissa peleissä tulee varmasti turpaan. Etenkin kuin matchmakingia ihmisten puolella ei ole: lobbyyn voi hyökätä täysi aloittelija Walker tai se lvl 60 Apex Predator.

Edit:
Aika hyvässä nousussa pelaajamäärät näin viimeisimmän -60% alen jälkeen. Normaalisti PC:llä päiväsaikaan noin 2000 pelaajaa online, nyt ~8000.
Tota BtZ olis kyllä kiva pelaa, mutta on niin nihkeetä pelien ettiminen että menee pelkäks odotteluks ku ei ole pelejä. Miten noita on noin nihkeesti vaikka on community event menossa..
 
Tota BtZ olis kyllä kiva pelaa, mutta on niin nihkeetä pelien ettiminen että menee pelkäks odotteluks ku ei ole pelejä. Miten noita on noin nihkeesti vaikka on community event menossa..

Joo välillä joutuu matsia odottelemaan/hakemaan. Omaan lobbyyn tuli juuri äsken hunteria solkenaan vaikka 100% progress save Ultimate Survivor-rankilla. (Edit. Tämä siis nightmaressa. Matchmaking näyttää vain oman vaikeustason aulat.)
Kannattaa kääntää VAC -> off, tuntuu eniten tuolla puolella pelaajat olevan. Matchmaking siis näyttää vain joko VAC on tai off pelit, riippuen siitä kumpi on käytössä omissa asetuksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ja lisäri pelattu kahteen kertaan kaverin kanssa CO-OP läpi ja parasta viihdettä! Kun tästä tuli juttua ja alkoi ensimmäisiä videoita tulemaan niin en innostunut yhtään, sitten ostettiin kaverin kanssa ajatuksella että palautetaan jos paska ja loppu on historiaa. Helvetin hyvä ja kuten täälläkin todettu niin seuraavaan osaa toivois että sais itse rakentaa niitä turvapaikkoja ja vähän enemmän sitä survival meininkiä.
 
Vaihteeks pistin Zombi invasionin publikiks ja tulihan sitä heti zombi kylään.
Mä en kyllä yhtään hanskaa pelaamista noita vastaan.. mulla ei ole mitään tsäänssejä vaikka olen Legendary 36. En vaan osaa tapella niitä vastaan ja pelleillä sen uv-valon kanssa.
 
Dying Light saa battle royale -moodin Fortniten ja PUBG:n vanavedessä | Muropaketti.com

Techlandin suosittu zombie-selviytymispeli Dying Light saa myöhemmin tänä vuonna battle royale -henkisen pelimoodin uuden laajennuksen myötä.

Battle royale -muotoiset pelit nousivat valtavaan suosioon viime vuonna ilmestyneiden Fortnite: Battle Royalen ja PlayerUnknown’s Battlegroundsin myötä. Nyt monet pelistudiot ovat kovaa vauhtia kehittämässä omia battle royale -pelejään ja -pelimoodejaa, ja myös Dying Light -pelistä tunnettu Techland on hypännyt mukaan samaan kelkkaan.

GameSpot raportoi, että Techland on esitellyt viime viikolla järjestetyssä Game Developers Conferencessa Dying Lightin tulevaa laajennusta, joka kantaa nimeä Bad Blood. Laajennus tuo aktiivisesti päivitettyyn peliin uuden moodin, jossa kuusi pelaaja pudotetaan sattumanvaraisiin paikkoihin samalle kartalle, ja tavoitteena on kerätä tarpeeksi näytteitä eliittitason vihollisilta.

Bad Bloodissa pelaajat kamppailevat siis eläviä kuolleita sekä toisiaan vastaan. Jokaisella pelaajalla on myös vain yksi elämä, mutta näytteiden kerääminen nostaa ominaisuuksia, kuten kestävyttä ja hyökkäysvoimaa.

Bad Blood -laajennus ilmestyy Dying Lightille myöhemmin tänä vuonna, mutta tarkempaa julkaisupäivää ei ole ilmoitettu. Vaikka Techlandin selviytymispeli ilmestyi alunperin jo vuonna 2015, tuetaan sitä yhä aktiivisesti uudella pelisisällöllä. Peli on saatavilla PC:lle, PlayStation 4:lle, Xbox Onelle, Linuxille ja OS X:lle.
 
Nytten tuli jo uusi päivitys:
Dying Light :: This Month in Dying Light: New Location, Game Mode & Much More


d5a3dfca6a9fcd11eadb35bfe0c749b4a780afe1.png


This month we’re going big on new, free content for Dying Light. Starting today with a double content drop featuring a brand new location, a fresh game mode, a fearsome new enemy and a community bounty.

Content Drop #4 takes players to Prison Island -- a brand new location to discover. This isolated fortress is home to Prison Heist, a fresh game mode where you must break into the armory as fast as you can -- either solo or with friends in co-op. The faster you break in, the better the rewards. This is a time-attack mode designed for seasons players, so come prepared!

Content Drop #5, also available now, brings Sgt. Deathrow -- a previously unknown Demolisher mutation -- to Old Town. He’s bigger, stronger, and more unpredictable, but killing him gives you a monster shot of experience points.

Today is also the start of a brand new community bounty. In the Harran Egg Hunt, chase the zombified Easter Bunny and collect the eggs to unlock the magnificent Easter Outfit. Check out the in-game What’s New menu or go to http://dyinglightgame.com/bounties for details. The bounty ends on April 3rd. Happy Easter!

Dying Light now includes Chinese language support.

We hope you will enjoy all the new content. Content Drop #6 will arrive later in April. And for now, we strongly recommend getting good at Prison Heist - it might come in handy soon...

Good Night. Good Luck.

-- Dying Light Team
 
Tuleekohan jatko-osa tälle parhaalla zombi pelille joskus? Eikös tää myynyt ihan hyvin.
 
Kehuttu avoimen maailman zombiseikkailu sai viimeiset lisäsisältönsä - Tilt

Techland on jatkanut Dying Light -pelinsä päivittelyä aina sen vuoden 2015 julkaisustaan asti.



Kaikki loppuu kuitenkin aikanaan, sillä nyt avoimen maailman zombiseikkailu on saanut viimeisen sisältöpäivityksensä, joka on vieläpä ladattavissa täysin maksutta. Viime vuonna Techland lupasi tuoda peliin uutta sisältöä vielä kymmenellä ilmaispäivityksellä. Näistä viimeiseksi jäävä Badlands Rider -sisältöpaketti lisää peliin kaikenlaista kivaa tilpehööriä. Mukaan sisältyy muun muassa uusi mönkijä, viidakkoveitsi, haulikko kuin uusi Badlands Rider -hahmo.

Tarkemmin Badlands Riderin sisältöä voi tähyillä sille pyhitetyltä esittelyvideolta. Dying Light on saatavilla PS4:lle, Xbox Onelle sekä PC:lle että Mac- ja Linux-tietokoneille.



Voiskin jatkaa following lisärin pelaamista loppuun.
 
Olispa vaan tullu oikeesti lisää sisältöä. Skinit ei oikein paranna jälleenpeluuarvoa..
 
Eikö tähän tullut joku Battle-royale päivitys vai tuliko siitä irrallinen pelinsä?
 
Eikö tähän tullut joku Battle-royale päivitys vai tuliko siitä irrallinen pelinsä?
Taitaa olla irrallinen peli mutta lienee kuitenkin ilmainen ja vaatia emopelin..? Eipä toikaan juuri mitään varsinaiseen peliin tuo. Prison on vissiin ainoa ja sitä en oo ehtiny vielä pelaamaan ni en tiiä onko hyvä.
 
Enpä yllätyisi jos E3 messuilla olisi jatkosta jotain tietoa ja näillä pienillä päivityksillä pidetty yhteisö tyytyväisenä.
 
Kyllä odottaisin mielelläni uutta jatkoa tälle. En aluksi edes ollut kiinnostunut koko pelistä mutta nyt olen kolme kertaa pelannut läpi ja ehdottomasti yksi parhaimmista koskaan pelatuista peleistä.
 
57 tuntia ja epileptinenkohtaus tuli viime syksynä pelattua tällä. En ole valmis vielä uudelleenpeluuseen, mutta itsellenikin jatko-osa kelpaisi vaikka heti. Todennäköisyys olisi hyvin suuri, että täyteen hintaan se tulisi malttamattomana lunastettua.
 
No tuskin ne niistä nyt luopuu tai etes laittaa taka-alalle, mutta kyllähän tossa haiskahtaa pahasti taas tämmönen postapokalyptinen kikkeliskokkelisgeneeriys yhistettynä viime pelin zombeilla. Jostain syystä myös vähän kavahdin tuota ympäristöä sen osalta, että omasta mielestä Dying Lightin kenttäsuunnittelun heikkopuoli oli tämä ns. kakkosalue, jossa pääasiassa hypittiin katoilla eikä kadulle ollut edes tarvetta edes mennä.

Itellä post-apokalyptisissä skenaarioissa kiinnostaa paljon enemmän ne muutamat hetket sen skenaarion tapahtumisen jälkeen ku joku vaihtoehtodystopia, jossa se apokalyptinen skenaario on enää korkeintaan epämukavuus, ala Fallout3/4.
 
En nimittäin tossa trailerissa nähny yhtäkää zombia..
Toivottavasti ne on lisänny vaikeustasoa ja vaikeuttaa loottausta ja rahan saantia. Ykkösessäkin oli se ongelma että parin ensimmäisen tunnin jälkeen ei tarvinnu enää rahaa mihinkään eikä mikään romu koskaan loppunut kesken, kiitos aina vaan uudelleen avattavien laatikoiden. Ja droppien farmaaminen oli aivan liian helppoa. Ne pitäis olla kertakäyttöisiä ja ainoastaan lentokoneesta tulisi uusia. Harmitti että jo alkumetreillä kykypuu oli ihan tapissa ja loppupeli oli liian helppoa.
 
Ehkä sopineen tänne ykkösen ketjuun enemmän vaikka tulikin itsenäiseksi peliksi:
Myös Dying Light poikii oman battle royale -pelinsä, jota päästään pelaamaan jo ensi kuussa | Muropaketti.com

Zombie-selviytymispeli Dying Lightiin suunniteltu battle royale -pelimuoto kasvoi itsenäiseksi peliksi, joka saapuu early accessiin jo ensi kuussa.

Keväällä kerroimme, että Techland-studio olisi julkaisemassa suositulle Dying Light -pelilleen battle royale -moodin sisältävän laajennuksen. Kävi kuitenkin niin, että uusi Bad Blood -pelimuoto muuttui itsenäiseksi peliksi.

Eurogamer raportoi, että Dying Light: Bad Blood ilmestyy jo syyskuussa early access -versiona. Pelin on määrä ilmestyä PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja PC:lle, mutta varhaisversiota päästään kokeilemaan ainoastaan jälkimmäisellä alustalla. Bad Blood tulee olemaan ilmaispelattava, mutta early access -vaiheessa peliä pääsee pelaamaan ainoastaan ostamalla parinkympin Founder’s Pack -version.

Bad Bloodissa 12 pelaajaa heitetään samalle kartalle kamppailemaan selviytymisestä paitsi toisiaan, myös verenhimoisia eläviä kuolleita vastaan. Luvassa on Dying Lightille ominainen paketti parkouria ja varusteiden etsimistä sekoitettu battle royale -taisteluun, jossa vain yksi pelaaja voi voittaa.

Battle royale -pelien tulva ei ota talttuakseen, vaikka Fortniten ja PlayerUnknown’s Battlegroundsin kilpailijat eivät ole kummoisiin pelaajamääriin yltäneet. Syyskuussa ilmestyy Dying Light: Bad Bloodin ohella myös ainakin Battlerite Royale, joka sekin on saanut alkunsa suosittuun peliin suunnitellusta uudesta pelimoodista. Lisäksi syksyllä ilmestyvät Call of Duty ja Battlefield -pelit sisältävät nekin omat versiona battle royalesta.

Dying Light: Bad Bloodista järjestetään myös beta-testaus, johon voi pyrkiä mukaan pelin virallisilla sivuilla. Bad Bloodin lisäksi Techlandilla on myös kehitteillä Dying Light 2, joka julkistettiin E3-messuilla näyttävällä trailerilla.
 
Pääsikö kukaan tuohon battle royale betaan, joka on siis tänä viikonloppuna ensimmäistä kertaa?

Itseäni ei ainakaan lykästänyt eikä paria kaveriakaan vaikka aika hyvissä ajoissa laitettiin hakemus vetämään.

Lieneeköhän tämä ensimmäinen sitten tarkoitettu tyyliin rapakon takaisten resurssien testaukseen.
 
Techland alkoi lähettää Bad Bloodin alpha-avaimia pelaajille jokunen päivä sitten, itse olin siinä käsityksessä että kaikki halukkaat pääsevät pelaamaan. 25-26.8 ajoitettiin ensimmäinen pelisessio mutta peli lipsahti Steamiin muutaman päivän etuajassa. Techland poisti tiedostot mutta sain ne käsiini muuta kautta ja pienellä modauksella BB lähtikin toimimaan netissä. Jokunen matsi päästiin testaamaan kunnes sekin huvi loppui eilen kun koko hoito poistettiin Steam databasesta.

Alkujaanhan Bad Bloodin piti olla erillinen maksullinen julkaisu mutta nyt puskevat tätä ilmaisena standalone DLC:nä. Näyttäisi kuitenkin (tai ainakin toivotaan) ettei pelistä ole tulossa p2w vaikka sisäinen valuutta, Blood Bucks, löytykin. Tällä hetkellä sillä voi ostaa vain skinejä ja muuta mikä ei boostaa itse suoritusta.

Pelimekaniikka ja parkourliikkeet on samaa vanhaa mitä nähtiin Dying Lightissä, tosin grappling hook on onneksi tajuttu jättää pois. Skillit on pelaajan hallussa heti alussa eli mitään hahmonkehitys grindaamista ei ainakaan tässä versiossa tarvita.

Yhteen matsiin mahtuu 12 pelaajaa ja lyhykäisyydessään tehtävänä on kerätä verinäytteitä ja paeta alueelta kun näytteet on kerätty. Pelialueena toimii Slums (vähän muokattuna, mm. flooraa on lisätty) mutta karttaa on rajattu kovalla kädellä, joten kontaktia toisiin pelaajiin saa ihan kiitettävästi. Toisaalta koska maailma on avoin ja melkein joka paikkaan pääsee kiipeämään voi yhtä hyvin edetä ninjana katolta toiselle muita pelaajia vaanien.
Matsi alkaa kuten BR pelit yleensä: pelaaja tiputetaan random pisteeseen aseettomana. Loottia löytyy runsaasti melkein joka talosta, tosin tuliaseet ja armorit tuntuivat olevan suht harvinaisia. Armorina toimii tällä hetkellä pelkkä(?) kypärä joka ilmeisesti suojaa koko kehoa. Mitä enemmän kypäriä lyö päähänsä, sitä enemmän armoria löytyy. [EDIT] Armorit suojaa koko kehoa, kypärän lisäksi löytyy sirpaleliivi tyyppinen ratkaisu. Myös jotain Armor Plateja löysin ihmis-npciltä, kaiketi antavat vielä normaalin armorin päälle extrasuojauksen.

Lisäksi keräämällä näytteitä kerryttää samalla leveleitä jotka lisää HP:tä ja iskujen tehoa. Jokainen taso antaa 10hp:ta ja 10% lisää damagea. Maksimilevelillä (5) pelaaja saa 20hp lisää, eli yhteensä 40% dmg/50hp jonka luulisi kannustavan pelaajia suorittamaan tehtävää fragihuntin sijaan.
Meleisiin löytyy lisäksi perinteiset sähkö/tuli/jää/yms modit. Dying Lightistä poiketen Bad Bloodissa on vain yksi melee per meleetyyppi. Veikkaisin että tässä aika rajussa karsinnassa on taustalla yritys myydä noita skinejä kun porukka kyllästyy siihen samaan ruosteiseen lihaveitseen.

Pelaajan nopeutta on vähän pudotettu ja alkuun parkour tuntuu kömpelöltä. Myös joihinkin kontrolleihin näyttäisi olevan kajottu (tähtääminen ctrl ja kranaatit rmb). Taklaus on poistettu kokonaan.
Stamina bar kuihtuu kun aikansa huitoo, cooldown n. 4 sekuntia eikä tuona aikana pysty tekemään juuri mitään.
HP regen on - tavallaan. Hp regeneroituu 5hp asti 10 sekunnin viiveellä.

Bugeja löytyy kuten olettaa saattaa. Ilmassa leijuvia aseita, mapin ulkopuolelle glitchautumista ynnä muuta peruskauraa. Ilman kaatumisia kuitenkin selvittiin ja fps aikalailla samaa mitä DL, joillain kavereilla jopa parempi. Grafiikka-asetuksiin vihdoin ilmestynyt shadow mapping, minkä pitäisi aiempien kokemusten perusteella antaa lowilla huomattava fps boosti.
Sivuhuomiona peliin on lisätty jonkinlainen keltainen filtteri. Maailma näyttää värikylläisemmältä ja elävämmältä juu, mutta ainakin alkuun mokoma tuntui vähän liiankin räikeältä.

Omaan silmään ikävin miinuspuoli (jota toivottavasti lopulliseen buildiin viilataan) on taistelun tunnottomuus. Vastapuolen animaatiot on aika mitäänsanomattomia eikä peli juuri anna sopivan munakasta palautetta kun saa huitaistua pelaajaa lekalla nuppiin. Ei sillä että joka osumasta pitäisi kaverin raajat irrota ja veren roiskua slow motionin, x-rayn ja ties minkä kuolonkorinan säestämänä, mutta kun pelin meta on taistella lähietäisyydellä pääasiassa metrin mittaisilla meleillä, olisi pelaajien väliseen yhteenottoon hyvä saada jotain näyttävyyttä. Siis muutakin kuin ”oof” audio ja sama pääpelistä repäisty osuma-animaatio.
Itse pelaaminen on silti ihan hauskaa. Jostain syystä Techland on jopa kannustanut tiimipelaamiseen, kun yleensä battle royaleissa teaming johtaa banniin. Tämä voisi toimia paremmin jos npc:t olisivat oikea uhka. Nyt verinäytteitä vartioi aina about 4-10 zombia jotka kuolee pääsääntöisesti yhdestä iskusta. Tosin stamina on niin naurettava että taistelu on välillä yhtä edestakaisin sahaamista. Mielummin ottaisin tilalle lisää staminaa ja isompia hordeja ja enemmän bosseja.

Tiedostoista löytyi jälki Battle Eyestä, eli jonkinlainen anticheat on kehitteillä.

Mutta juu summa summarum. Ilmaista sisältöä ja kaiken lisäksi aika toimiva näin alphaksi, eihän tästä nyt voi pahaa sanoa. Ei itselleni mikään jumalpeli jo BR luonteensa takia, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Jos johonkin muuhun vastaavaan tätä pitäisi verrata niin muistuttaahan meno vähän Hunt: Showdownia, poislukien tuliaseet joita ei Bad Bloodista liiaksi löydy.



bb2.png
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin maistuu Dying Light. 35h ja "vasta" nyt Old Townissa seikkailemassa, tullut tutkittua joka kolkka + loottinut airdroppeja yms.
 
Noniin, läpihän se emopeli meni. Tasan 50 tuntia näyttää Steamin kello, joskin siinä(kin) on jokunen tunti afkailua (yön odottelua) sekä safezonejen ja loottien keräilyä. Muutamia pikkuseikkoja jotka itseäni hieman häiritsivät, mutta eivät kuitenkaan pilanneet pelikokemusta:

1. Panosten määrä aseissa
Ymmärrän toki, että siinä on pieni haaste kun aseisiin ei saa kuin sen vajaa 200 panosta (konekiväärit) mutta silti. Itse ainakin käytin (ja käytän) asetta aina kun mahdollista, tuli jonkun verran ammuskeltua "peruskaduntallaajiakin" vaikka ideana varmaan onkin, että normizombit lahdataan melee-aseilla ja muut pahikset tuliaseilla.

2. Päätehtävien "samankaltaisuus"
Tai tarkoitan tarkemmin, tuntui että alusta asti jokaisessa päätehtävässä on Rais itse tai Raisin miehiä. Ymmärrän senkin, että Rais on se pääpahis mutta silti. Varsinkin viimeisissä 3. päätehtävässä tuntui kaava samalta:

Esimerkiksi "Museum" - tehtävässä, tapa ensin X määrä Raisin jätkiä jonka jälkeen Tahir

3. Lootin vähyys & paljous
Tämä nyt kuulostaa enemmän tai vähemmän nipottamiselta, mutta tuntuu että osaa tärkeistä tavaroista (mm. gauze) ei löytynyt välillä millään ja toisinaan oli joku 50 medikittiä. Sitten, tietysti, kun oli kaikki loppu niin laatikoista tuntui tulevan vaan alkoholia ja metal partseja :D

Aika nipottamista, mutta itseäni häiritseviä tekijöitä. Katotaan, mitä The Following tuo tullessaan. Sitä ennen, levuttelua basegamessa.
 
Pääjuoni tässä on kyl valitettavan tympeä ja mitäänsanomaton. Menty sieltä mistä aita matalin.

Ihtel ei kyl hirveenä tuliaseita tullut käytettyä, lähinnä sen takia, että houkuttelivat usein lisää (nopeita) zombeja paikalle, jotka helposti sit hidasti matkaa. Tarkka ase tais olla just raisin miehiä varten headshotteihin ja haulikko satunnaisia volatileja / demoja varten varten. Muistaakseni ne pyssyt ei kyl helposti saavuttaneet kuitenkaa sitä 2000 lämää mitä melee aseet.

Loottiki oli kyl semmosta roskaa, että hyvin nopeaa jää koko loottaaminen tekemättä ku vaan ihan siinä vaiheessa ku tavarat on oikeesti loppu.

Ps. nopea levutus sieltä kaupasta niitä laatikoita keräilemällä. Sisään, 3 nopeaa laatikkoa ja ulos. Saman toisto niin kauan ku jaksaa ja sit palauttaan x10 leveliä tjsp.
 
Pääjuoni tässä on kyl valitettavan tympeä ja mitäänsanomaton. Menty sieltä mistä aita matalin.

Ihtel ei kyl hirveenä tuliaseita tullut käytettyä, lähinnä sen takia, että houkuttelivat usein lisää (nopeita) zombeja paikalle, jotka helposti sit hidasti matkaa. Tarkka ase tais olla just raisin miehiä varten headshotteihin ja haulikko satunnaisia volatileja / demoja varten varten. Muistaakseni ne pyssyt ei kyl helposti saavuttaneet kuitenkaa sitä 2000 lämää mitä melee aseet.

Loottiki oli kyl semmosta roskaa, että hyvin nopeaa jää koko loottaaminen tekemättä ku vaan ihan siinä vaiheessa ku tavarat on oikeesti loppu.

Ps. nopea levutus sieltä kaupasta niitä laatikoita keräilemällä. Sisään, 3 nopeaa laatikkoa ja ulos. Saman toisto niin kauan ku jaksaa ja sit palauttaan x10 leveliä tjsp.
Näinpä. Ja mikään pääjuonen tehtävä ei ollut juuri kovin pitkä, pisin varmaan se antennihässäkkä (3. viimeinen tehtävä) :D

Nopea levutus? Kerros lisää, mikä kauppa (vaikka spoilerina)
 
83 tuntia. Tämä oli toinen peli, josta otin "auran skippaus" ilmiöllä epileptisen kohtauksen. Toinen oli Commandos:beyond the call of shadows. Otin sen siinä episodissa, jossa piti päästä Raisin miesten omaavan kerrostalon huipulle.
 
83 tuntia. Tämä oli toinen peli, josta otin "auran skippaus" ilmiöllä epileptisen kohtauksen. Toinen oli Commandos:beyond the call of shadows. Otin sen siinä episodissa, jossa piti päästä Raisin miesten omaavan kerrostalon huipulle.
Eli vikassa tehtävässä :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 630
Viestejä
4 542 132
Jäsenet
74 828
Uusin jäsen
polygonpanda

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom