Duodecimin palvelut koulun tunnuksilla

Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Ongelmana terveysportin tietokantojen käyttö koulun tunnuksilla.

Homman pitäisi toimia niin, että kirjaudun koulun sivuille, josta linkin kautta terveysporttiin. Terveysportti aukeaa ja käyttäjänä näkyy kouluni. Näin kyllä tapahtuukin, mutta noin sekunnin kuluttua selain lataa sivun uudelleen ja samalla kirjaa minut ulos tuolta.

Olen koittanut tyhjennellä välimuistit, evästeet jne ja koittanut toisella selaimellakin, mutta sama toistuu sekä Chromessa että Bravessa.

Osaako joku spekuloida onko vika minun, koulun vai terveysportin päässä? Myös mahdollinen ratkaisu kelpaa vastauksena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 737
Ongelmana terveysportin tietokantojen käyttö koulun tunnuksilla.

Homman pitäisi toimia niin, että kirjaudun koulun sivuille, josta linkin kautta terveysporttiin. Terveysportti aukeaa ja käyttäjänä näkyy kouluni. Näin kyllä tapahtuukin, mutta noin sekunnin kuluttua selain lataa sivun uudelleen ja samalla kirjaa minut ulos tuolta.

Olen koittanut tyhjennellä välimuistit, evästeet jne ja koittanut toisella selaimellakin, mutta sama toistuu sekä Chromessa että Bravessa.

Osaako joku spekuloida onko vika minun, koulun vai terveysportin päässä? Myös mahdollinen ratkaisu kelpaa vastauksena.
Missä verkossa oot kiinni? Kuuluisiko sen pääsyn toimia mistä tahansa verkosta, vain pelkästään koulun verkosta?
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Missä verkossa oot kiinni? Kuuluisiko sen pääsyn toimia mistä tahansa verkosta, vain pelkästään koulun verkosta?
Koulun verkosta toimii ip:n perusteella, eli ei tarvitse erillistä kirjautumista.

Tämä mainitsemani kirjautumistapa on tarkoitettu juuri sitä varten, että pääsee kotoakin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 268
Eihän käytössä ole mitään mainoksen sun muita estäjiä? Ainakin Brave on sisäänrakennettu, mutta onko tuossa Chromessa lisätty itse?

Jos Windows, niin Edge vois kokeilla, jos se on ns. default versio, eikä lisäilty mitään...
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Eihän käytössä ole mitään mainoksen sun muita estäjiä? Ainakin Brave on sisäänrakennettu, mutta onko tuossa Chromessa lisätty itse?

Jos Windows, niin Edge vois kokeilla, jos se on ns. default versio, eikä lisäilty mitään...
Edgellä toimi. Pitää koittaa disabloida lisäosia siis. Adblockin oon jo ottanut pois päältä tossa domainissa, mutta ehkä se on sitten joku muu lisäosa mikä tuon aiheuttaa.

Huomasin myös nyt, että sivun uudelleenlatauksen yhtedessä osoite vaihtuu
Koodi:
https://www-terveysportti-fi.koulundomain.fi/terveysportti/koti -> https://www.terveysportti.fi/terveysportti/koti
E: Erikoinen tilanne, mutta nyt toimii myös Chromella. Brave kirjaa näköjään itsensä vieläkin ulos :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 268
Monesti saanut huomata, että kaikissa virallisissa palveluissa ja verkkokaupoissa (jos ostamassa) kannattaa käyttää selainta, jossa ei ole mitään lisäosia laiteltu. Useasti saattaa jokin pienikin juttu vaikuttaa toimintaan haittaavasti...

Siksi itsellä juurikin Windows koneella on Edge silloin ainoastaan käytössä (private moodissa), jos tarvii johonkin viralliseen palveluun kirjautua, tehdä verkko-ostoksia taikka ihan vaan haluaa avata chatin jonkin operaattorin asiakasivuilta. Linuxissa myös on pelkästään tuota varten oma vakio asetuksin oleva selain asennettuna.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 418
Viestejä
4 236 754
Jäsenet
71 209
Uusin jäsen
Liftari

Hinta.fi

Ylös Bottom