DownStream

Liittynyt
13.05.2017
Viestejä
165
Olen suunnittelemassa omaa käyttöä varten Visual Studiolla tietokantaohjelmaa, jonka avulla voisi mm.:
- tallentaa tiedot esim. ulkoisilla kovalevyillä tai levykkeillä olevista TV- ja radiotallenteista
- hakea puuttuvia ohjelmatietoja netistä tai omasta tv-ohjelmien tietokannasta
- lisätä puuttuva metadata tallenteisiin
- poistaa duplikaatti-tallennuksia
- uudelleennimetä tiedostoja
- selailla ja muokata tietokantaa, sekä tehdä siitä hakuja
- myöhemmässä vaiheessa mahdollisesti ladata TV- ja radio-ohjelmia, sekä niihin liittyviä tekstitys- ja info-tiedostoja

Jos jotain käyttökelpoista saan aikaiseksi, niin tarkoitus on antaa tämä Windows-ohjelma vapaaseen käyttöön ilmaiseksi.

Olen ohjelmoinnissa täysi amatööri, joten tulen esittämään paljon "tyhmiä kysymyksiä", jotka voivat tuntua itsestäänselvyyksiltä. Tarkoitus on tehdä ohjelmaa pieni pala kerrallaan ja koota niistä sitten vähitellen isompi kokonaisuus. Mitään aikataulua minulla ei ole koska teen tätä vapaa-ajallani, ihan vaan harrastusmielessä. Ohjelman nimi on:

 
Liittynyt
13.05.2017
Viestejä
165
Ensimmäiseksi tarkoitus on tehdä parseri, joiden avulla netistä löytyvistä TV-ohjelmatiedoista voi luoda tietokannan. Ajattelin aloittaa Iltapulusta. Iltapulusta löytyy TV-ohjelmatietoja tammikuun 31. päivästä, 2012 alkaen sisältäen kaikki ilmaiskanavat.

Otan mielelläni vastaan vinkkejä siitä, mistä löytyisi tätä vanhempia ohjelmatietoja. Netellosta löytyy tietoja tammikuu 22. päivästä, 2001 alkaen, mutta ilmeisesti sieltä ei löydy kaikkien ilmaiskanavien tietoja.
 
Liittynyt
13.05.2017
Viestejä
165
Ensimmäinen kysymykseni koskee netistä löytyvien TV-ohjelmatietojen tekijänoikeuksia. Onko laillista tehdä näistä tiedoista tietokantaa ja jakaa tietokantaa ohjelman mukana?

Jos se on laitonta, niin onko se laillista, että ohjelman avulla käyttäjä itse imuroi tiedot netistä ja muodostaa niistä tietokannan omalle koneelleen?

Kolmas vaihtoehto voisi olla se, että mitään tietokantaa ei luoda, vaan ohjelma hakisi tietoja netistä aina tarpeen tullen. Silloin ohjelma toimisi tavallaan selaimena.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
tuo tekee aika pitkälti kaiken tuon. FileBot
foorumilta löytyy ominaisuuksista enemmän inffoa ja mihin kaikkeen taipuu.

Ei se toki tarkoita etteikö itse voisi tuollaista tehdä, paljon oppii kaikkea hyödyllistä tuollaista väkertäessä :)
 
Liittynyt
13.05.2017
Viestejä
165
Jos lähdetään liikkeelle tuosta TV-ohjelmatietojen tietokannasta, niin osaako Kodi tai FileBot luoda sen netistä saatavien tiedostojen avulla

Tietokantaa tarvitaan, koska monesti esim. DVBViewerillä tehdyistä tallenteista puuttuu metadata ja sitäkautta esim. tieto sarjojen episodeista. Vanhemmissa VHS nauhoituksissa ei yleensä ole mitään metadataa kuin ehkä nauhoituksen päiväys ja kellonaika. Pystyykö Kodi tai DileBot niiden tietojen pohjalta päättelemään, mistä tallenteessa tai nauhoituksessa on kysymys? Luulenpa etten ole ainoa, jolla on kosolti vanhoja tallenteita, mutta ei hajuakaan niiden tarkasta sisällöstä. Vanhoja digitoituja VHS-nauhoituksia ei mielellään tuhoaisi, koska siellä on paljon sellaisia aarteita, joita ei tulla koskaan näkemään uusintoina telkkarissa.

TV-ohjelmatietojen sivustoista sen verran, että nykyään ne taitavat olla kaikki saman miehen käsialaa. Vielä muutema vuosi sitten oli TV-ohjelmatietoja saatavilla aina 1990-luvun alusta saakka, mutta kun sivustoja alettiin uudistaa, niin kaikki vanha data ilmeisesti lähetettiin /dev/null -kansioon. Harmi.

Voi olla että tämä on liian spesiaali ohjelma, eikä siitä ole hyötyä muille kuin minulle. Muille varmaan riittää ilmaisten media managereiden ominaisuudet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 689
Viestejä
4 189 051
Jäsenet
70 781
Uusin jäsen
JohannesP.P.

Hinta.fi

Ylös Bottom