DNS-palvelin ei vastaa ongelma

Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
186
Onkos kenelläkään ollut tällaista ongelmaa ? En nyt oikein itse ymmärrä mistä on kysymys.
Langaton netti kannettavaan toimii kyllä mutta pöytäkoneen ethernet-netti ei toimi van heittää tuon DNS-palvelin ei vastaa.
Joskus aiemmin oli sama ja virheenkorjaus pystyi korjaamaan vian. Nyt ei pysty.
Heitänkö tällä vesilintua?

Lisäys, kannettavan ethernet toimii myös normaalisti kaapelilla.
Ja siis kyseessä win 10
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
186

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 973
Eipä tässä win 10 paljon ajureita päivitellä. Esim. Broadcom Gigabit ethernet ajuria ei ole saatavana vaan winpaska heittää sen itse hatusta.
Löytyisikö emon tai koneen valmistajan sivuilta uudempia?
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
186
Ei selvinnyt tietokonehuollossakaan vaan esittivät uutta käyttiksen asentamista.
Suoritin puhtaan win10 asennuksen ja kas ongelma poistui. Oli muuten neljäs asennus kolmen viikon aikana.
Aika vakaa käyttöjärjestelmä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 021
Jos vielä esiintyy tsekkaa se verkkokortti läpi, että olisiko kuitenkin siihen mennyt joku ajuri ja sen voisi sitten rollbackkaa.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 110
Seuraavalla kerralla kokeile komentoriviltä tai powershellistä:
- nslookup komento pystyykö se resolvaamaan osoitteita
- pingaa gateway ip osoitetta
- katso arp -a komennolla onko kone löytänyt reitittimen mac osoitteen
- ping ja traceroute esim. 8.8.8.8 jotta tietää toimiiko verkkoyhteys.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 515
Ei selvinnyt tietokonehuollossakaan vaan esittivät uutta käyttiksen asentamista.
Suoritin puhtaan win10 asennuksen ja kas ongelma poistui. Oli muuten neljäs asennus kolmen viikon aikana.
Aika vakaa käyttöjärjestelmä.
Kannattaisikohan testata kunnolla muistit ja yleensä koneen vakaus testiohjelmilla? 10 on tosiaan vakaa, niinkuin monet muutkin windowsit. XP minulla taisi olla yli 10 vuotta, sama asennus aina uudellakin raudalla. 7 varmaan 7-8 vuotta, sekin toimi vaikka rauta vaihtui, kunnes päivitin sen kymppiin.
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
186
Kannattaisikohan testata kunnolla muistit ja yleensä koneen vakaus testiohjelmilla? 10 on tosiaan vakaa, niinkuin monet muutkin windowsit. XP minulla taisi olla yli 10 vuotta, sama asennus aina uudellakin raudalla. 7 varmaan 7-8 vuotta, sekin toimi vaikka rauta vaihtui, kunnes päivitin sen kymppiin.
Toisenlaisiakin mielipiteitä on näkynyt:
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 515
Siksi en väittänytkään että kaikki olisi olleet vakaita.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Itsellä oli viime syksynä sama ongelma. Mulla se ratkesi siihen että resetoin kaikki Internet-asetukset ja sen jälkeen manuaalisesti IP-osoite ja DNS-palvelimet. (kone ei suostunut automaattisesti löytämään osotteita).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Kuullostaa siltä, että se kone on tullut tiensä päähän. :tdown: Varmaan jollain näillä kikoilla, mitä tänne on laitettu voi saada hetkeksi homman toimimaan, mutta hajallahan tuo on. Windows 10 on kyllä ihan vakaa käyttöjärjestelmä ehjällä laitteella, sanokoot nämä "asiantuntijat" täällä ihan mitä vaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 070
Kyllä siellä jotain taitaa olla (muistit, kovo) menossa jos kuukaudessa pitää viikon välein asennella jotain käyttöjärjestelmää uudestaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 278
Viestejä
4 231 666
Jäsenet
71 187
Uusin jäsen
Gojitta

Hinta.fi

Ylös Bottom