Talossa DNA:n taloyhtiölaajakaista, joka tulee huoneistoon antennipistokkeen kautta kaapelimodeemiin.
Tällä hetkellä käytössä Sagemcom F-3686ACv2, käytettynä ostettu joskus 5v sitten.
DNA:n tarjousten ja oman rahatilanteen mukaan on ollut käytössä 10-1000 Mbit nopeuksia. Alaspäin tulee pitkälti täydellä kaistalla.
Tällä hetkellä 600-megainen liittymä, jossa pitäisi olla 100 Mbit upload, mutta upload pääsee korkeintaan johonkin 23-24 Mbit paikkeille.
Ongelman syyksi epäilen sitä, että modeemi ei jostain syystä saa lukittua kuin yhden upstream-kanavan. Tältä näyttää modeemin statussivulla:
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 1 5120 Ksym/sec 42400000 Hz 56.0 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
5 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
6 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
7 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
8 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
Käsittääkseni näitä kanavia on yleensä useampi käytössä.
Jos ja kun tämä upload-ongelma tästä johtuu, niin mikä avuksi? Modeemi<->antennipistoke -piuhan voisi toki yrittää vaihtaa, mutta tietysti outoa, että alas tuolla modeemi + piuha -combolla on tullut tosiaan se giga.
Toista modeemia ei ole helppoa kokeilla, koska toisen modeemin MAC pitäisi ilmoittaa DNA:lle, eikä alkuperäinen modeemi enää toimisi.
Mahdollisia ongelmakohtiahan tässä on taloyhtiön sisäinen piuhoitus, mahdolliset taloyhtiön tiloissa olevat päätelaitteet, virheelliset säädöt DNA:n puolella yms.
Kauhutarinoita lukeneena kysynkin ensin viisaammilta, ennen kuin olen DNA:n tukeen yhteydessä. Ehdotuksia?
Tällä hetkellä käytössä Sagemcom F-3686ACv2, käytettynä ostettu joskus 5v sitten.
DNA:n tarjousten ja oman rahatilanteen mukaan on ollut käytössä 10-1000 Mbit nopeuksia. Alaspäin tulee pitkälti täydellä kaistalla.
Tällä hetkellä 600-megainen liittymä, jossa pitäisi olla 100 Mbit upload, mutta upload pääsee korkeintaan johonkin 23-24 Mbit paikkeille.
Ongelman syyksi epäilen sitä, että modeemi ei jostain syystä saa lukittua kuin yhden upstream-kanavan. Tältä näyttää modeemin statussivulla:
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 1 5120 Ksym/sec 42400000 Hz 56.0 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
5 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
6 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
7 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
8 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
Käsittääkseni näitä kanavia on yleensä useampi käytössä.
Jos ja kun tämä upload-ongelma tästä johtuu, niin mikä avuksi? Modeemi<->antennipistoke -piuhan voisi toki yrittää vaihtaa, mutta tietysti outoa, että alas tuolla modeemi + piuha -combolla on tullut tosiaan se giga.
Toista modeemia ei ole helppoa kokeilla, koska toisen modeemin MAC pitäisi ilmoittaa DNA:lle, eikä alkuperäinen modeemi enää toimisi.
Mahdollisia ongelmakohtiahan tässä on taloyhtiön sisäinen piuhoitus, mahdolliset taloyhtiön tiloissa olevat päätelaitteet, virheelliset säädöt DNA:n puolella yms.
Kauhutarinoita lukeneena kysynkin ensin viisaammilta, ennen kuin olen DNA:n tukeen yhteydessä. Ehdotuksia?

