Pyydän neuvoa. Vanhempani valtuuttivat minut yli neljä vuotta sitten hoitamaan kaikki velka-asiat ja sopimukset.
DNA:n kanssa vuonna 2018 solmin määräaikaisen sopimuksen, jonka nettinopeus piti olla 200Mbit.
Netti on ajoittain toiminut 100Mbit/s yhteydellä pitkän jakson ja sitten 200Mbit/s yhteydellä korjausten jälkeen tai resetoinnin ym jälkeen.
Sopimuksen tein Gigantin Tammiston myymälässä ja agressiivinen myyntimies käski ottamaan dna tv:n mukaan, jotta saa ilmaisen modeemin kaupan päälle.
Uudessa modeemissa piti olla parempi nettiyhteys ja langaton nettikin piti olla paljon parempi kuin Ciscon netissä ja muuta myyntipuhetta oli mukana.
Samana vuonna sisarella todettiin syöpä, toinen muutti pois kun ei jaksanut netin pätkimistä ja kolmas meni armeijaan ja sukulainen kuoli ym. vuonna 2018.
Muistan että huolto mies DNA:lta kävi ja jotain koski kerrostalon käytävällä seinällä ja sen jälkeen netti toimi paremmin kotona. Melkein jokanen viikko puhuttiin DNA:n kanssa.
2019 Sisar oli muutamia kertoja yhteydessä DNA:n kanssa ja sieltä päin vain tekivät jotain ja käskivät laittaa kiinni ja auki.
2020 Ketää sisaruksista ei käyttänyt modeemia, koska epävakaa ja ajoittain netin kanssa oli ongelmia ja vanhemmat soittivat DNA:lle, joka sanoi että kerrostalossa on paljon liikennettä että häiritsee nettiä, mutta eivät kysyneet että onko johdolla kiinni koneessa...
2021 Palasin kotiin selvittämään asiat täysin ja hoitamaan laskut kuntoon.
Taloyhtiöön kuului siihen aikaan ilmainen netti 100mbit/s ja sen sai päivitettyä 19.90€ hinnalla 200mbit/s.
Tajusin viime viikolla modeemin firmwaren olevan vanha versio. Irroitin modeemin seinästä, resetoin ja seurasin nettifoorumien asetuksia ja neuvoja ja asetin asianmukaisesti ipv4 päälle ja tein muutokset, sitten nettinopeus kasvoi 200Mbit/s. Tämän jälkeen olin yhteydessä DNA:n nettisivun kautta ja jätin yhteydenottoon vikatilan selvityksen ja kerroin tapahtuneesta. Odotin kolme arkipäivää ja viestiä ei saapunut.
Soitin tänään DNA:lle myyntipalveluun, josta minua ei voitu auttaa ja siirrettiin jollekkin valtuutetulle, joka valitti ettei valtuutusta näy ja ettei voi auttaa ilman ettei lisää valtuutusta.
Kävin Jumbon myymälässä 14.00 aikoihin, pyysin laittamaan sähköisen valtuutuksen ja kysyin, miten asian kanssa edetään? Ei edetty, koska ei valtuuksia muuttaa hintoja tai antaa hyvitystä.
Soitin DNA:n asiakaspalveluun, jonka jonotus aika oli 45min. Minut käskytettiin myymälään uudelleen, koska valtuutusta ei näkynyt järjestelmässä. Selitin juurta jaksaen kaiken ja miten myymälässä kerrottiin tulleen uusi modeemi, joka on parempi näin ja noin ym. ym. ym. Nyt olen tympäänyt ja ärsyyntynyt, koska ainoa hyvitys mitä ehdotti oli kymmenen euroa.
Kaikki vaiva ja hyvitys vain kymmenen euroa. Asiakaspalvelija Jumbossa sanoi tehneensä virheen ja tallentanut "valtuumuksen memoryyn", jota asiakaspalveija puhelimessa ei löytänyt ja aikaisempi palvelija löysi.
Selitin uudelleen ja uudelleen ja toistin itseäni satoja kertoja ja lopuksi sanoi ettei ymmärrä, miksei oltu yhteydessä jos huomattu netin toimineen 100mbit/s nopeudella? On oltu yhteydessä ja valitettu netin hitaudesta useasti
"Merkintöjä ei ole, niin en voi hyvittää enempää kuin kympin ja modeemisi on vanha. Alunperin sanoit että sopimus tehty viimevuonna ja täällä näkyy 2018."
Asiakaspalvelijaa ei vähempää kiinnostanut ongelmani ja alkoi kyselemään, voisiko johtua vaikka johdosta tai etten itse ottanut yhteyttä kun netti ei toiminut....
En vain jaksa enempää. Kysyn suoraan neuvoa täältä, koska jaksaisitko sinä odottaa parkkipaikassa 45min puhelua ja tulla asiakaspalvelijan pompoteltavaksi, joka yrittää myydä uutta modeemia ja tarjota laajakaista sopimusta samaan hintaan kuin netissä? Koko ongelmaa ei olisi ollut jos en olisi sukulaista kutsunut kotiin silloin ja hän näyttänyt speedrun ohjelmalla netin nopeuden ja auttanut fixaamaan nettinopeuden. Olin hyvin suivaantunut.
Modeemin malli on FAST3686. Firmware ei ollut jostain syystä päivittynyt ja asiakaspalvelija valitti ettei nettiä saa sulkea öisin. Suljemme sähkölaitteet silloin kun sitä ei käytetä.
Asunnossa on käynyt huoltomies kerran ja nettiä on resetoitu useampia kertoja tässä ajassa. Olisi pitänyt ottaa todisteet tms päivityksestä.
Netti ja foorumit ym. ovat täynnä keskustelua modeemin toimimattomuudesta ja firmis päivityksistä.
Otanko yhteyttä kuluttajaneuvontaa, koska DNA:n asiakaspalveija ei näe merkintöjä valituksista tai huoltomiehen käynnistä ja ihmettelee miksi ei koko viimevuonna ollut valituksia?
Luonnollisesti ei hemmetti jaksa joka ikinen viikko netistä puhua! Korjaisivat asiakaspalvelu tason ja hyvittäisivät koko ajalta mielummin laskut takaisin, koska netti ei ole vastannut palvelua.
Jos olisitte tilanteessani ottaisitteko suosilla vain uuden modeemin rahalla ja sopimuksen 19.90€ 400mbit/s vai veisitte asian eteenpäin? Tilanne ei ole reilu millään tasolla.
Paljon jouduin näkemään vaivaa asiakaspalvelijan virheestä. Ennen kotona asuivat kaikki sisarukset ja nyt asuu vain kaksi jotka käyttävät nettiä koneessa.
Eikä nyt ole edes "kuormaa" yhteydessä. DNA ei tarjoa mitään kunnon tarjousta tai hyvitystä, kympinkin vain säälistä ja en ottanut vastaan, koska ihan naurettavaa.
DNA:n kanssa vuonna 2018 solmin määräaikaisen sopimuksen, jonka nettinopeus piti olla 200Mbit.
Netti on ajoittain toiminut 100Mbit/s yhteydellä pitkän jakson ja sitten 200Mbit/s yhteydellä korjausten jälkeen tai resetoinnin ym jälkeen.
Sopimuksen tein Gigantin Tammiston myymälässä ja agressiivinen myyntimies käski ottamaan dna tv:n mukaan, jotta saa ilmaisen modeemin kaupan päälle.
Uudessa modeemissa piti olla parempi nettiyhteys ja langaton nettikin piti olla paljon parempi kuin Ciscon netissä ja muuta myyntipuhetta oli mukana.
Samana vuonna sisarella todettiin syöpä, toinen muutti pois kun ei jaksanut netin pätkimistä ja kolmas meni armeijaan ja sukulainen kuoli ym. vuonna 2018.
Muistan että huolto mies DNA:lta kävi ja jotain koski kerrostalon käytävällä seinällä ja sen jälkeen netti toimi paremmin kotona. Melkein jokanen viikko puhuttiin DNA:n kanssa.
2019 Sisar oli muutamia kertoja yhteydessä DNA:n kanssa ja sieltä päin vain tekivät jotain ja käskivät laittaa kiinni ja auki.
2020 Ketää sisaruksista ei käyttänyt modeemia, koska epävakaa ja ajoittain netin kanssa oli ongelmia ja vanhemmat soittivat DNA:lle, joka sanoi että kerrostalossa on paljon liikennettä että häiritsee nettiä, mutta eivät kysyneet että onko johdolla kiinni koneessa...
2021 Palasin kotiin selvittämään asiat täysin ja hoitamaan laskut kuntoon.
Taloyhtiöön kuului siihen aikaan ilmainen netti 100mbit/s ja sen sai päivitettyä 19.90€ hinnalla 200mbit/s.
Tajusin viime viikolla modeemin firmwaren olevan vanha versio. Irroitin modeemin seinästä, resetoin ja seurasin nettifoorumien asetuksia ja neuvoja ja asetin asianmukaisesti ipv4 päälle ja tein muutokset, sitten nettinopeus kasvoi 200Mbit/s. Tämän jälkeen olin yhteydessä DNA:n nettisivun kautta ja jätin yhteydenottoon vikatilan selvityksen ja kerroin tapahtuneesta. Odotin kolme arkipäivää ja viestiä ei saapunut.
Soitin tänään DNA:lle myyntipalveluun, josta minua ei voitu auttaa ja siirrettiin jollekkin valtuutetulle, joka valitti ettei valtuutusta näy ja ettei voi auttaa ilman ettei lisää valtuutusta.
Kävin Jumbon myymälässä 14.00 aikoihin, pyysin laittamaan sähköisen valtuutuksen ja kysyin, miten asian kanssa edetään? Ei edetty, koska ei valtuuksia muuttaa hintoja tai antaa hyvitystä.
Soitin DNA:n asiakaspalveluun, jonka jonotus aika oli 45min. Minut käskytettiin myymälään uudelleen, koska valtuutusta ei näkynyt järjestelmässä. Selitin juurta jaksaen kaiken ja miten myymälässä kerrottiin tulleen uusi modeemi, joka on parempi näin ja noin ym. ym. ym. Nyt olen tympäänyt ja ärsyyntynyt, koska ainoa hyvitys mitä ehdotti oli kymmenen euroa.
Kaikki vaiva ja hyvitys vain kymmenen euroa. Asiakaspalvelija Jumbossa sanoi tehneensä virheen ja tallentanut "valtuumuksen memoryyn", jota asiakaspalveija puhelimessa ei löytänyt ja aikaisempi palvelija löysi.
Selitin uudelleen ja uudelleen ja toistin itseäni satoja kertoja ja lopuksi sanoi ettei ymmärrä, miksei oltu yhteydessä jos huomattu netin toimineen 100mbit/s nopeudella? On oltu yhteydessä ja valitettu netin hitaudesta useasti
"Merkintöjä ei ole, niin en voi hyvittää enempää kuin kympin ja modeemisi on vanha. Alunperin sanoit että sopimus tehty viimevuonna ja täällä näkyy 2018."
Asiakaspalvelijaa ei vähempää kiinnostanut ongelmani ja alkoi kyselemään, voisiko johtua vaikka johdosta tai etten itse ottanut yhteyttä kun netti ei toiminut....
En vain jaksa enempää. Kysyn suoraan neuvoa täältä, koska jaksaisitko sinä odottaa parkkipaikassa 45min puhelua ja tulla asiakaspalvelijan pompoteltavaksi, joka yrittää myydä uutta modeemia ja tarjota laajakaista sopimusta samaan hintaan kuin netissä? Koko ongelmaa ei olisi ollut jos en olisi sukulaista kutsunut kotiin silloin ja hän näyttänyt speedrun ohjelmalla netin nopeuden ja auttanut fixaamaan nettinopeuden. Olin hyvin suivaantunut.
Modeemin malli on FAST3686. Firmware ei ollut jostain syystä päivittynyt ja asiakaspalvelija valitti ettei nettiä saa sulkea öisin. Suljemme sähkölaitteet silloin kun sitä ei käytetä.
Asunnossa on käynyt huoltomies kerran ja nettiä on resetoitu useampia kertoja tässä ajassa. Olisi pitänyt ottaa todisteet tms päivityksestä.
Netti ja foorumit ym. ovat täynnä keskustelua modeemin toimimattomuudesta ja firmis päivityksistä.
Sagemcom F-3686 ja epävakaa yhteys - tuki.dna.fi - DNA
Olen tässä nyt jonkin aikaa taistellut tämän yhteyden kanssa ja koska asiakaspalvelu on ollut yhtä hyödyllinen kuin sen voi olettaakin olevan, niin a…
tuki.dna.fi
Otanko yhteyttä kuluttajaneuvontaa, koska DNA:n asiakaspalveija ei näe merkintöjä valituksista tai huoltomiehen käynnistä ja ihmettelee miksi ei koko viimevuonna ollut valituksia?
Luonnollisesti ei hemmetti jaksa joka ikinen viikko netistä puhua! Korjaisivat asiakaspalvelu tason ja hyvittäisivät koko ajalta mielummin laskut takaisin, koska netti ei ole vastannut palvelua.
Jos olisitte tilanteessani ottaisitteko suosilla vain uuden modeemin rahalla ja sopimuksen 19.90€ 400mbit/s vai veisitte asian eteenpäin? Tilanne ei ole reilu millään tasolla.
Paljon jouduin näkemään vaivaa asiakaspalvelijan virheestä. Ennen kotona asuivat kaikki sisarukset ja nyt asuu vain kaksi jotka käyttävät nettiä koneessa.
Eikä nyt ole edes "kuormaa" yhteydessä. DNA ei tarjoa mitään kunnon tarjousta tai hyvitystä, kympinkin vain säälistä ja en ottanut vastaan, koska ihan naurettavaa.