• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Tekniikka DNA kotikuitu kytkentä 290€ (norm.1890€)

Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 383
Jos joku miettii, tarttuako tähän vai johonkin uuteen toimijaan:
- KaapeliTVn kytkentä ~200 € + 10€/kk (ei toki pakko)
- Epäsymmetrinen nopeus (400/200, 600/300, 1000/500)
- Hinta gigan liittymälle 49,99 € / kk / 24 kk määräaikaisuus (muilla symmetrinen kympin halvemmalla)

T. DNAn nykyinen asiakas, joka maksanut liittymästä pari vuotta sitten täyden hinnan ja nyt vaihtamassa edullisempaan ja nopeampaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Jos joku miettii, tarttuako tähän vai johonkin uuteen toimijaan:
- KaapeliTVn kytkentä ~200 €
- DNA veloittaa kaapelimaksua ~10 € /kk
- Ei symmetrinen nopeus (400/200, 600/300, 1000/500)
- Hinta gigan liittymälle 49,99 € / kk / 24 kk määräaikaisuus (muilla symmetrinen kympin halvemmalla + ei kaapelimaksua)
Onko tämä hyvä vai huono hinta ja onko jollain mlla toimijalla fiksumpi? En siis itse ole näitä seurannut mutta frendin taloon oli jossain kohden suunnitteilla. :thumbsup:
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 383
Onko tämä hyvä vai huono hinta ja onko jollain mlla toimijalla fiksumpi? En siis itse ole näitä seurannut mutta frendin taloon oli jossain kohden suunnitteilla. :thumbsup:
Todella hyvä hinta verrattuna parin vuoden takaiseen tarjontaan. Nyt kuitutoimijoita löytyy useita ja tarjoavat nopeampaa yhteyttä 10€/kk halvemmalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 524
Jos joku miettii, tarttuako tähän vai johonkin uuteen toimijaan:
- KaapeliTVn kytkentä ~200 €
- DNA veloittaa kaapelimaksua ~10 € /kk
- Ei symmetrinen nopeus (400/200, 600/300, 1000/500)
- Hinta gigan liittymälle 49,99 € / kk / 24 kk määräaikaisuus (muilla symmetrinen kympin halvemmalla + ei kaapelimaksua)

T. DNAn nykyinen asiakas, joka maksanut liittymästä pari vuotta sitten täyden hinnan ja nyt vaihtamassa edullisempaan ja nopeampaan.
Kuituyhteyden ottaessa ei ole pakko ottaa kaapeli-tv:tä. Toki yhteys mahdollistaa sen.
Kaapeli tvstä menee kuukausimaksu. Kuidusta ei nettiliittymän lisäksi muuta maksua. Kaapelitv kytkentä oli myös puoleen hintaan tän kamppiksen ajan 94,50 e (norm 189e) ja kaapelitv:n kk maksut ekan vuoden -50% 4,95e/ (norm 9.9€)

päinvastoin näillä uusilla toimijoilla valokuitunen tms, jotka mainostaa ’ilmasta kytkentää’ maksat siitä kuituliittymistä kk maskua tästä ikuisuuteen käytitpä kuitua tai et. Tämä kk sisältää pelkän liittymän ylläpidon, varsinaisen nettiyhteyden sitten joudut ostamaan vielä siihen päälle.

dna kuidun kytkettyä siihen voi ottaa liittymän tai irtisanoa sen. Eikä itse kuidusta tarvitse kytkennän jälkeen maksaa mitään, ainoastaan käytettävistä palveluista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Jos joku miettii, tarttuako tähän vai johonkin uuteen toimijaan:
- KaapeliTVn kytkentä ~200 €
- DNA veloittaa kaapelimaksua ~10 € /kk
- Ei symmetrinen nopeus (400/200, 600/300, 1000/500)
- Hinta gigan liittymälle 49,99 € / kk / 24 kk määräaikaisuus (muilla symmetrinen kympin halvemmalla + ei kaapelimaksua)

T. DNAn nykyinen asiakas, joka maksanut liittymästä pari vuotta sitten täyden hinnan ja nyt vaihtamassa edullisempaan ja nopeampaan.
Mitään kaapelimaksua ei DNA:llakaan ole. Se 10e on sen kaapeliTV:n kuukausimaksu eikä sitä ole pakko ottaa. Noilla halvemmilla ei taida edes olla mahdollista ottaa koko kaapeliTV:tä kuidun kautta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 524
Sivuilla ei ole ainakaan mainintaa mistään tarjouksesta. Onko joku paikallinen kampanja?
Olin juuri yhteydessä aspaan ja hän mainitsi kampanjasta. Tarjous tuli myös puhelun jälkeen sähköpostiin. En usko että on paikallinen, soittamalla pientalo puolen aspaan selviää
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 383
Kuituyhteyden ottaessa ei ole pakko ottaa kaapeli-tv:tä. Toki yhteys mahdollistaa sen.
Kaapeli tvstä menee kuukausimaksu. Kuidusta ei nettiliittymän lisäksi muuta maksua. Kaapelitv kytkentä oli myös puoleen hintaan tän kamppiksen ajan 94,50 e (norm 189e) ja kaapelitv:n kk maksut ekan vuoden -50% 4,95e/ (norm 9.9€)

päinvastoin näillä uusilla toimijoilla valokuitunen tms, jotka mainostaa ’ilmasta kytkentää’ maksat siitä kuituliittymistä kk maskua tästä ikuisuuteen käytitpä kuitua tai et. Tämä kk sisältää pelkän liittymän ylläpidon, varsinaisen nettiyhteyden sitten joudut ostamaan vielä siihen päälle.

dna kuidun kytkettyä siihen voi ottaa liittymän tai irtisanoa sen. Eikä itse kuidusta tarvitse kytkennän jälkeen maksaa mitään, ainoastaan käytettävistä palveluista.
Tuossa tapauksessa oma tieto oli väärää.

Koaksaali"kuidun" yhteydessä tuo kaapeliTV-maksu on ainakin pakollinen. Tästä olen DNAn kanssa vääntänyt sellaisessa kiinteistössä, jossa ei ole edes TV-sisäverkkoa.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 383
päinvastoin näillä uusilla toimijoilla valokuitunen tms, jotka mainostaa ’ilmasta kytkentää’ maksat siitä kuituliittymistä kk maskua tästä ikuisuuteen käytitpä kuitua tai et. Tämä kk sisältää pelkän liittymän ylläpidon, varsinaisen nettiyhteyden sitten joudut ostamaan vielä siihen päälle.
Ainakin omaan osoitteeseen Valokuitunen tarjoaa muutaman satasen kytkyllä kuukausimaksutonta ylläpitoa. Valitsin tokin Valoon ja Lounean ilmaisen asennuksen ilman ylläpitomaksua. Vain liittymä 40-50€/kk.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 524
Ainakin omaan osoitteeseen Valokuitunen tarjoaa muutaman satasen kytkyllä kuukausimaksutonta ylläpitoa. Valitsin tokin Valoon ja Lounean ilmaisen asennuksen ilman ylläpitomaksua. Vain liittymä 40-50€/kk.
Valokuitusella voi olla myös eroja paikallisesti. täälläpäin kävi vuosi sitten tarjoamassa ~10asunnon taloyhtiöön. 'ilmaista liittymistä' 75.9€/60kk sopimuksella, jonka jälkeen kuukausiveloitus voimassaolevan hinnaston mukaan. (sen aikaisessa hinnastossa 4.9€/as/kk).

Samaisessa hinnastossa okt talon liittymismaksu 2390€ tai kk maksulla 490€ kytkentä + 19.90€/kk/5vuotta. Tämän jälkeen voit valita jatkatko kk maksua vai lunastatko 990e hinnalla omaksi.
Nämä hinnat siis pelkkä kuitu, nettiyhteys palveluntajoajalta siihen päälle..
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
Rovaniemellä kartoitetaan innokkaita valokuituun siirtyviä ainakin kolmen eri puljun toimesta (paikallinen Neve, Valokuitunen ja Lounea) - asennuksineen ja kaikkineen 0€ jonka päälle toki 24kk soppari omavalintaisen nopeuden mukaan + halutessaan TV-palvelu.

Itelle laitoin Neven valokuidun pari vuotta sitten salaojarempan yhteydessä (pihan kaivuu siis jo tehty) noin 350€ hintaan mikä sekin oli halpa, mutta onhan 0€ toki vielä parempi.

Edit: onkohan näiden kuituvetojen suhteen jotain säännöksiä olemassa siten, että jo kuidun vetäneen yrityksen tulee vuokrata olemassa olevaa vetoa muille? Neve laittanut pari vuotta sitten sitten melkoisen laajan kuituverkon, hullulta kuullostaa jos maat/asfaltit kaivetaan uudestaan auki muiden yritysten johdosta.
 
Viimeksi muokattu:

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
683
Edit: onkohan näiden kuituvetojen suhteen jotain säännöksiä olemassa siten, että jo kuidun vetäneen yrityksen tulee vuokrata olemassa olevaa vetoa muille? Neve laittanut pari vuotta sitten sitten melkoisen laajan kuituverkon, hullulta kuullostaa jos maat/asfaltit kaivetaan uudestaan auki muiden yritysten johdosta.
Ei valitettavasti ole. Minulla on Elisan kuitu ja tiedustelin asiaa Valokuituselta (joka tällä seudulla nyt kaivuutöitä tekee). Kuulemma kuidun omistaa Elisa, eikä muilla ole oikeutta yhteyttä käyttää. Uuden kaivuun olisivat siis tehneet, ei kiitos.
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
616
Ei valitettavasti ole. Minulla on Elisan kuitu ja tiedustelin asiaa Valokuituselta (joka tällä seudulla nyt kaivuutöitä tekee). Kuulemma kuidun omistaa Elisa, eikä muilla ole oikeutta yhteyttä käyttää. Uuden kaivuun olisivat siis tehneet, ei kiitos.
Täh? Voiko tämä pitää paikkaansa? Eli jos otan tartun tähän tarjoukseen niin olen kämpässäni naimisissa aina DNA:n kanssa? Vai ymmärsinkö väärin?
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
Ei valitettavasti ole. Minulla on Elisan kuitu ja tiedustelin asiaa Valokuituselta (joka tällä seudulla nyt kaivuutöitä tekee). Kuulemma kuidun omistaa Elisa, eikä muilla ole oikeutta yhteyttä käyttää. Uuden kaivuun olisivat siis tehneet, ei kiitos.
Sen nyt vielä ymmärtäisi, että lähimpään jakopömpeliin vedetty piuha olis sen vetäjän omaisuutta, mutta ihan järjetöntä jos kymmeniä kilometrejä uutta piuhaa vedetään sinne. Tuo jakopömpeli (se metallinen pienehkö härpäke jossa esim. kaapeli-TV on) on noin 50m päässä, sen vielä ymmärtäis että sieltä talokohtaiset vedot tekee jokainen yritys erikseen.

Huh huh.
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Mitään kaapelimaksua ei DNA:llakaan ole. Se 10e on sen kaapeliTV:n kuukausimaksu eikä sitä ole pakko ottaa. Noilla halvemmilla ei taida edes olla mahdollista ottaa koko kaapeliTV:tä kuidun kautta.
Kyllä täällä ainakin on pakollinen kaapelitv liittymä maksu. Vaikka ei nettiä olisikaan sen kautta. 9,9€/kk nettiliittymän päälle.
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Niin se on kaapelitv:n kuukausimaksu
Ja dna:n mukaan sitä ei voi irtisanoa niin että pitää netin. Kyse on nimenomaan siitä fyysisestä liittymästä. Ymmärsin sen olevan vähän kuin sähköliittymä. Voihan sen irtisanoa, mutta kaapeli kytketään silloin irti.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 383
Ja dna:n mukaan sitä ei voi irtisanoa niin että pitää netin. Kyse on nimenomaan siitä fyysisestä liittymästä. Ymmärsin sen olevan vähän kuin sähköliittymä. Voihan sen irtisanoa, mutta kaapeli kytketään silloin irti.
Onko kyseessä siis FTTH vai koaksaali?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 805
On se kumma kun juustoakaan ei saa sanoa fetaksi, jos ei ole aitoa ja samanaikaisesti DNA on vuosikaudet myynyt ”kuitua”, joka on oikeasti sama vanha paska kaapeli-tv liitttymä kuin ennenkin. Kannattaa siis olla hyvin tarkka mitä se DNA höpöttelee, kirkkain silmin valehdeltiin kunnes mulkku ymmärsi, että huijaus ei ole menossa läpi. Sen jälkeen alkoi selittely, että kyllä se paska koksu on ihan yhtä hyvä kuin aito symmetrinen kuitu.

e: Koksun kytkentä ollut vuosia 200 € luokkaa, että ei kannata mennä ”tarjoukseen”, jos koksusta kyse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 526
Tuossa tapauksessa oma tieto oli väärää.

Koaksaali"kuidun" yhteydessä tuo kaapeliTV-maksu on ainakin pakollinen. Tästä olen DNAn kanssa vääntänyt sellaisessa kiinteistössä, jossa ei ole edes TV-sisäverkkoa.
Kaapelimodeemilla toimivissa yhteyksissä on pakko olla pohjalla Kaapeli-TV-sopimus joka tietysti edellyttää KTV-perusmaksun voimassaoloa. Kuidulla (FTTH) tätä pakkoa ei ole. Vähän alueesta riippuu että toteutetaanko kiinteistökaapeli kuparilla vai kuidulla.
 

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
683
Täh? Voiko tämä pitää paikkaansa? Eli jos otan tartun tähän tarjoukseen niin olen kämpässäni naimisissa aina DNA:n kanssa? Vai ymmärsinkö väärin?
Juuri näin. Itse olen myynyt sieluni Elisalle. Jos vaihdan, pihani revitään taas auki ja rinnalle vedetäön uusi yhteys. Avoimet kuidut ovat kyllä tässä suhteessa parempi valinta kun operaattoria voi halutessaan vaihtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 526
Kyllä taloon voi tuoda useammankin kuin yhden kuidun, jos vaan sattuu olemaan semmoisella alueella että on useampia palveluntarjoajia.
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
616
Juuri näin. Itse olen myynyt sieluni Elisalle. Jos vaihdan, pihani revitään taas auki ja rinnalle vedetäön uusi yhteys. Avoimet kuidut ovat kyllä tässä suhteessa parempi valinta kun operaattoria voi halutessaan vaihtaa.
Joo hard fucking pass tälle tarjoukselle. DNA:n tuntien vuosi kaapelin vetämisestä tulee viesti postilaatikkoon että 'uudistamme palveluitamme alueellanne. Jotta voimme tarjota teille parhaan mahdollisen kokemuksen muutamme palveluidemme hinnoittelua' ja bada bim bada boom 10 megasesta saa maksaa 50€/kk.
 

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
683
Just näin, useampiakin kuituja voi tilata mutta se vaatii kaivuutöitä.

Näköjään omalle alueelle saa Elisan kuidun nyt 500e. Itse maksoin 3 vuotta sitten 2000e. Ajat muuttuu.
IMG_8180.png
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 524
Juuri näin. Itse olen myynyt sieluni Elisalle. Jos vaihdan, pihani revitään taas auki ja rinnalle vedetäön uusi yhteys. Avoimet kuidut ovat kyllä tässä suhteessa parempi valinta kun operaattoria voi halutessaan vaihtaa.
seuraavan kerran kun piha revitään auki niin kannattaa asentaa kaapeli suojaputkeen. tällöin ei seuraavalla kerralla tarvi enää myllertää pihaa auki vaan voi narulla vetää uuden kuidun kodin sähkökaappiin ojanpenkasta..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 146
Tuossa tapauksessa oma tieto oli väärää.

Koaksaali"kuidun" yhteydessä tuo kaapeliTV-maksu on ainakin pakollinen. Tästä olen DNAn kanssa vääntänyt sellaisessa kiinteistössä, jossa ei ole edes TV-sisäverkkoa.
Jep. Saattaisi olla haastavaa suodattaa TV taajuudet pois, mutta jättää netti toimimaan :)
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
616
Tosiaan vaikuttaa että aina käyttävät koaksaalia tähän touhuun. Dna sivuilla Q&A kohdassa:
Tilaus sisältää koaksiaalikaapelin toimituksen tontin osuudelta 100 metriin saakka sekä päättämisen talojakamossa.

Kertokaapa tyhmälle että kuinka dramaattinen ero tossa koaksaalin ja aidon valokuidun välillä on?
Huomaako sitä eroa latenssissa tai missään muussa jos kummassakin käyttää 100 megaista nettiä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 524
Tosiaan vaikuttaa että aina käyttävät koaksaalia tähän touhuun. Dna sivuilla Q&A kohdassa:
Tilaus sisältää koaksiaalikaapelin toimituksen tontin osuudelta 100 metriin saakka sekä päättämisen talojakamossa.

Kertokaapa tyhmälle että kuinka dramaattinen ero tossa koaksaalin ja aidon valokuidun välillä on?
Huomaako sitä eroa latenssissa tai missään muussa jos kummassakin käyttää 100 megaista nettiä?
kaksi eri tuotetta: DNA Kotikuitu ja DNA Kotikaapeli, kuten tuollakin sanotaan riippuu loppupätkän toteutus asuinalueesta.
omalla kohdallani ainakin kuitu on tuotu tontin reunalle, josta se vedetään sisälle suojaputkessa. ja kuitupäätelaite tulee talon sähkökeskukseen. Jos hiuksia haljoaan, niin kodin sisäverkossa viimeiset metrit tulee ethernettiä pitkin.
Mistään tuskin pystyt erottamaan onko pc:n ja kuidun välissä ethernettiä 5, 10 vai 50metriä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
189
Hyvä tarjous... maksoin tuosta kaksi vuotta sitten 1290€, mutta ei harmita sillä on ollut kyllä hintansa arvoinen etätyökäytössä.

Toivottavasti pian tulisi myös jotain parempaa FTTH -nettitarjousta, mutta en pidättele hengitystä tämän suhteen:
Näyttökuva 2023-04-19 095124.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Mulle maksoi tuo dna liittymä uutena noin 200e kun kaivuutyöt oli suoritettu itse eli vetivät vain kaapelin valmiiseen putkeen. Hyvin on toiminut mutta hinta on nykyisin 45e/kk (sisältää 400mb netti plus tuo pakollinen kaapeli-tv:n maksu jota ei saa pois).
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 833
Viestejä
4 203 981
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom