Eli tilanne seuraavanlainen. Otsikon modeemi oli käytössä aikaisemmassa asunnossa DNAn kaapeliverkossa ongelmitta.
Sittemmin muutin toiselle paikkakunnalle ja asunnon kaapeli tarjoaja vaihtui Elisaan. Noh soittelin Elisalle ja kyselin toimiiko kyseinen modeemi heillä ja vastaus oli kyllä. Annoin MAC-osoitteen ja jonkin ajan päästä netti alkoikin pelittämään.
Nyt sitten viime viikon alussa, eli noin kaksi kuukautta kytkennän jälkeen, netti ei enään toiminutkaan. Soittelin Elisalle asiasta ja normituesta todettiin että ompa mielenkiiintoista ja yhdistivät eteenpäin ilmeisesti vikatukeen/tekniseentukeen, josta sitten MAC-osoitteen uudelleen kertomisen ja tutkimisen jälkeen kerrottiin, että kyseinen modeemi ei toimi heidän verkossa ja ei olisi koskaan pitänytkään ja että ainut korjaus olisi ostaa uusi modeemi, heiltä tottakai ja mielellään että varmasti toimii.
Itseäni on nyt sitten vaivannut tämä että miten voi olla, että kyseinen modeemi toimi sen kaksi kuukautta ilman ongelmia ja yhtäkkiä sen ei olisi koskaan pitänytkään toimia. Ehkä joku viisaampi osaa valaista tässä asiassa, että onko tuo DNAn purkki jotenkin niin spesiaali, ettei vain toimi Elisan verkossa, vaikka toimikin?
Toki jotenkin sopivasti DNAlta tuli tuo uus firmware kyseiseen modeemiin kuun alussa, jonka aikoihin yhteyskin katkesi, mutta voiko tämä mitenkään vaikuttaa, kun en ole enään DNAn verkossa, ja uusi firmware ei tietenkään ole asentunut modeemiin?
Modeemia on käynnistelty uudelleen, pitempiäkin aikoja, ja tehty tehdaspalautuksia tuloksetta. Modeemi ostettu marras/joulukuussa 2017, eli ei mikään ikäloppu vehje kuitenkaan.
Kellään samankaltaisia ongelmia/kokemuksia?
Hämmentää/vituttaa...
Sittemmin muutin toiselle paikkakunnalle ja asunnon kaapeli tarjoaja vaihtui Elisaan. Noh soittelin Elisalle ja kyselin toimiiko kyseinen modeemi heillä ja vastaus oli kyllä. Annoin MAC-osoitteen ja jonkin ajan päästä netti alkoikin pelittämään.
Nyt sitten viime viikon alussa, eli noin kaksi kuukautta kytkennän jälkeen, netti ei enään toiminutkaan. Soittelin Elisalle asiasta ja normituesta todettiin että ompa mielenkiiintoista ja yhdistivät eteenpäin ilmeisesti vikatukeen/tekniseentukeen, josta sitten MAC-osoitteen uudelleen kertomisen ja tutkimisen jälkeen kerrottiin, että kyseinen modeemi ei toimi heidän verkossa ja ei olisi koskaan pitänytkään ja että ainut korjaus olisi ostaa uusi modeemi, heiltä tottakai ja mielellään että varmasti toimii.
Itseäni on nyt sitten vaivannut tämä että miten voi olla, että kyseinen modeemi toimi sen kaksi kuukautta ilman ongelmia ja yhtäkkiä sen ei olisi koskaan pitänytkään toimia. Ehkä joku viisaampi osaa valaista tässä asiassa, että onko tuo DNAn purkki jotenkin niin spesiaali, ettei vain toimi Elisan verkossa, vaikka toimikin?
Toki jotenkin sopivasti DNAlta tuli tuo uus firmware kyseiseen modeemiin kuun alussa, jonka aikoihin yhteyskin katkesi, mutta voiko tämä mitenkään vaikuttaa, kun en ole enään DNAn verkossa, ja uusi firmware ei tietenkään ole asentunut modeemiin?
Modeemia on käynnistelty uudelleen, pitempiäkin aikoja, ja tehty tehdaspalautuksia tuloksetta. Modeemi ostettu marras/joulukuussa 2017, eli ei mikään ikäloppu vehje kuitenkaan.
Kellään samankaltaisia ongelmia/kokemuksia?
Hämmentää/vituttaa...