DNA F-3686ACv2 Elisan verkossa

Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
7
Eli tilanne seuraavanlainen. Otsikon modeemi oli käytössä aikaisemmassa asunnossa DNAn kaapeliverkossa ongelmitta.

Sittemmin muutin toiselle paikkakunnalle ja asunnon kaapeli tarjoaja vaihtui Elisaan. Noh soittelin Elisalle ja kyselin toimiiko kyseinen modeemi heillä ja vastaus oli kyllä. Annoin MAC-osoitteen ja jonkin ajan päästä netti alkoikin pelittämään.

Nyt sitten viime viikon alussa, eli noin kaksi kuukautta kytkennän jälkeen, netti ei enään toiminutkaan. Soittelin Elisalle asiasta ja normituesta todettiin että ompa mielenkiiintoista ja yhdistivät eteenpäin ilmeisesti vikatukeen/tekniseentukeen, josta sitten MAC-osoitteen uudelleen kertomisen ja tutkimisen jälkeen kerrottiin, että kyseinen modeemi ei toimi heidän verkossa ja ei olisi koskaan pitänytkään ja että ainut korjaus olisi ostaa uusi modeemi, heiltä tottakai ja mielellään että varmasti toimii.

Itseäni on nyt sitten vaivannut tämä että miten voi olla, että kyseinen modeemi toimi sen kaksi kuukautta ilman ongelmia ja yhtäkkiä sen ei olisi koskaan pitänytkään toimia. Ehkä joku viisaampi osaa valaista tässä asiassa, että onko tuo DNAn purkki jotenkin niin spesiaali, ettei vain toimi Elisan verkossa, vaikka toimikin?

Toki jotenkin sopivasti DNAlta tuli tuo uus firmware kyseiseen modeemiin kuun alussa, jonka aikoihin yhteyskin katkesi, mutta voiko tämä mitenkään vaikuttaa, kun en ole enään DNAn verkossa, ja uusi firmware ei tietenkään ole asentunut modeemiin?

Modeemia on käynnistelty uudelleen, pitempiäkin aikoja, ja tehty tehdaspalautuksia tuloksetta. Modeemi ostettu marras/joulukuussa 2017, eli ei mikään ikäloppu vehje kuitenkaan.

Kellään samankaltaisia ongelmia/kokemuksia?

Hämmentää/vituttaa...
 
Samanlainen boksi tuossa nurkassa, sekin DNA brändättynä ja toimii ainakin toistaiseksi Elisan verkossa.

Hieman kyllä ihmetytttää saamasi teknisen tuen vastaus, varsinkin tuo "ei olisi koskaan pitänytkään toimia". Itsekin soittelin aspaan ennen liittymän tilaamista että tuollainen laatikko löytyis valmiina mutta DNA:n softalla, vastasivat että modeemilla ei niin väliä kunhan on eurodocsis 3.
 
"Tekninen" tuki yrittää kusettaa tai ovat muuten vain kuutamolla. Modeemilla ei ole yhtään mitään väliä kunhan se vain on EuroDOCSIS 3.0 yhteensopiva.
 
Itsekkin tuota lukenut ettei pitäisi olla mitään muuta merkitystä, kunhan eurodocsis 3.0:sta tukee.

Soitin aamusta vielä kerran tuonne Elisan tukeen ja aloin pyytelemään edellisten puheluiden nauhoitteita tämän "vian" puitteissa. Yhdistivät uudelleen tuonne vikapalveluun, josta kuulemma laittaisivat asiaa eteenpäin.

Vikapalveluun jälleen selitettyäni tilanteen, nauhoitteiden haluamisen, toisen käyttäjän samanlaisen kokoonpanon toimimisen ja laitteen tietojen ja MACin uudelleen antamisen, niin kyselivät uudelleen "verkkopuoleltansa", josta tuli puolentunnin - tunnin jälkeen sama vastaus: ei toimi eikä koskaan pitänytkään toimia. Ovat kuulemma tehneet viime Joulukuussa jotakin laitteisto muutoksia, jonka takia kyseisen modeemin mukamas ei olisi koskaan pitänytkään toimia. Tähän kun mainitsi että homma kyllä vieläkin haisee, kerta oli tuonne Tammikuun loppuun toiminut aivan OK, niin sitten alkoi tulla ehdotuksia että lähettävät heidän listoiltaan ja heidän verkossaan toimivan modeemin, hyvittelevät tämän kuun laskun ja aloittavat uudestaan nykyisen etusopimuksen.

Jännä kyllä että eivät siltikään suostuneet lähettämään nauhoitteita, vaikka vielä niitä lopuksi pyysinkin. Kyselivät että mihin asiaan liittyen niitä pyysin ja että voivat kyllä puhelimessa asioita selvittää. Lisäksi mainitsi että eivät muutenkaan niitä kokonaisina tietoturvasyistä lähettele, vain tekstipätkiä tai vastaavia tietyistä kohdista. Varmasti olisi saanut jos oikeasti olisi alkanut tinkaamaan, mutta kun tilanne tavallaan omalta kohdalta ratkesi, niin päätin olla tuhlaamatta enempää aikaani.

Lopputulos: homma edelleen haiskahtaa enkä koskaan saanut virallista tietoa, että mitä heillä on muutettu niin ettei kyseinen modeemi toimi heidän verkossaan. Eikä myöskään tarkempaa ajankohtaa muutokselle mainittu, kuin joskus Joulukuussa. Katsotaan josko nyt sitten ensi viikolla sais netin takasi. @brm ja kuka tahansa muukin kyseistä palveluntarjoajaa ja modeemia käyttää, niin kannattaa omaa tilannetta seurata.

Hämmentää edelleen mutta onneksi vähemmän vituttaa...
 
"Tekninen" tuki yrittää kusettaa tai ovat muuten vain kuutamolla. Modeemilla ei ole yhtään mitään väliä kunhan se vain on EuroDOCSIS 3.0 yhteensopiva.

Samaahan niiden laajakaistalisätiedoissa on, että joka tahansa ED 3.0 modeemi toimii, kunhan ilmoittaa modeemin macin ja mallin. Jos ei onnistu modeemin laittaminen, niin he irtisanovat liittymän vastaavasti tai riitautat laskutuksen, kun ei ole toimiva liittymä. Etteivät vaan jätä mac-koodin kirjoittamatta järjestelmään?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 322
Viestejä
4 535 205
Jäsenet
74 789
Uusin jäsen
anykanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom