- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 22 748
DirectX Agility SDK:n versio 1.710.0-preview sisältää kaksi uutta ominaisuutta: GPU Upload Heaps ja Non-normalized sampling.
GPU Upload Heaps mahdollistaa prosessorille suoran pääsyn näytönohjaimen muistiin samanaikaisesti itse GPU:n kanssa. Ominaisuuden avulla voidaan välttää ylimääräisiä datan kopiointeja prosessorilta näytönohjaimelle PCIe-väylän yli, mikä puolestaan parantaa suorituskykyä.
Non-normalized sampling puolestaan mahdollistaa tekselin samplauskoordinaattien syöttämisen absoluuttisina arvoina 0-1.0 -skaalan sijasta.
AMD ei ole kertonut mitkä sen näytönohjaimet tukevat ominaisuutta, mutta niitä tukevat ajurit ovat saatavilla kehittäjille. Intelillä tukee ominaisuuksia Xe- ja Arc-näytönohjaimilla 31.0.101.4255 -ajureista lähtien. NVIDIA tukee ominaisuutta Ampere-arkkitehtuurista lähtien GeForce ja Studio 531.41 -ajureilla.
GPU Upload Heaps mahdollistaa prosessorille suoran pääsyn näytönohjaimen muistiin samanaikaisesti itse GPU:n kanssa. Ominaisuuden avulla voidaan välttää ylimääräisiä datan kopiointeja prosessorilta näytönohjaimelle PCIe-väylän yli, mikä puolestaan parantaa suorituskykyä.
Non-normalized sampling puolestaan mahdollistaa tekselin samplauskoordinaattien syöttämisen absoluuttisina arvoina 0-1.0 -skaalan sijasta.
AMD ei ole kertonut mitkä sen näytönohjaimet tukevat ominaisuutta, mutta niitä tukevat ajurit ovat saatavilla kehittäjille. Intelillä tukee ominaisuuksia Xe- ja Arc-näytönohjaimilla 31.0.101.4255 -ajureista lähtien. NVIDIA tukee ominaisuutta Ampere-arkkitehtuurista lähtien GeForce ja Studio 531.41 -ajureilla.
Agility SDK 1.710.0-preview: GPU Upload Heaps and Non-normalized Sampling - DirectX Developer Blog
We’re pleased to announce that we have a new preview Agility SDK out today, letting developers experiment with two new features: GPU Upload Heaps and Non-normalized Sampling! Head to Agility SDK Downloads to grab it. GPU Upload Heaps Introduction Historically a GPU’s VRAM was inaccessible to...
devblogs.microsoft.com