Digiboksin sijainen

Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Tallentavat digiboksit tuntuu kosahtavan muutaman vuoden välein. Osaisinko tehdä vastaavan tuotteen itse?

Riittäisikö tuo eläkkeelle jötetty core 2 duo (joku 8t-sarjainen) ja 775-emo 8gb:n ddr3:lla vai tarvitaanko ajankohtaisempaa kalustoa?
Tarvittais vissiin myös digi tv-kortti, isohko kovalevy, koppa, wifi seekä näytönohjain. Riittäiskö nvidia gt 750 tai 1050 32-tuumaiselle?

En tunne noiden tv-korttien toimintaa mutta eikös niillä voi osalla myös tallentaa ajastetusti ja joillain katsoa samaan aikaan toista kanavaakin.

Käyttikseksi välttäisi varmaan linux. Pelitarpeet on vähäiset.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 089
Vastaavaa joskus mietin ja päädyin tulokseen että on edullisempaa ostaa valmis linux- boksi (nyt vu+duo2).
Jokunen vuosi sitten kunnolla toimivat digikortit olivat ns. tuhannen kalliita, samoin softatarjonta oli aika rajallinen.

Se mitä voi tehdä samaan aikaan riippuu kortista ja softasta.
Yksi viritin voi vastaanottaa kerralla yhden kanavanipun. Dual tietysti kaksi nippua.
Jos tallennettava ja katsottava on samassa nipussa niin kortin puolesta onnistuu silloin samaan aikaan yhdellä virittimellä.
Softan pitää sitten osata hoitaa nipun kanavat joko levylle tai näyttöön.

Näyttökortissa pitää olla vdpau- tuki, nuo on sen verran uusia että pitäisi olla.

Itse koneen tehontarve riippuu myös siitä joutuuko cou purkamaan videon vai saako sen purettua virittimessä/näytönohjaimessa/erillisellä kortilla.

Nurkissa olisi pilkkahintainen vaakamallin olohuonekotelo... tosin P4 aikakaudelta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Hyvä muistaa sitten, että TV-korteilla voi katsoa vaan vapaita kanavia, maksukortteihin ne taipuvat todella hankalasti.
Itse asiassa virittimiä saa varsin edullisesti ja käytännössä lähes sama, minkä merkkinen on, kun vaan on oikeaa tyyppiä DVB-T2, -C tai -S.

Katseluohjelma sen sijaan on se tärkein. Hyviä katseluohjelmia on varsin vähän. Windows ympäristössä on ainoastaan yksi hyvä, DVBViewer Pro. Linux ohjelmista ei ole tietoa.
Samalla kokoonpanolla kaikki tallennnetut ohjelmat ovat myös katsottavissa, ne voi tallentaa esim. TS muotoon, jolloin ovat katsottavissa kaikilla tunnetuilla videon katseluohjelmilla.

Itse olen kokeillut windowsilla >10:tä eri merkkistä viritintä, eikä niissä käytännössä ole mitään eroja havaittavissa hyvällä katseluohjelmalla. Virittimet voivat olle koneella myös erimerkkisiä jos useita virittimiä haluaa.

Tekisi mieli ehdottaa kuitenkin erillisen digiboksin hankintaa.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Tv:ssä on toki oma viritin ja korttipaikka, mutta kiinnostaisi myös katsella vaikka kanavien nettilähetyksiä ja -tallenteita sekä Netflixiä.

Noista TV:n suorista lähetyksistä olisi kiva pystyä ottamaan joskus tallenteita tietsikalle.

Ainakin hauppaugella taisi olla joku tuplaviritinkortti joka toimii linuksilla.

Lähinnä siiis pohdin että onko core 2 duo ja 8gb ja gt750 riittävä hyvään, ehkä jopa hd-tason toistoon 32" ruudulla?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 228
Viestejä
4 195 133
Jäsenet
70 876
Uusin jäsen
flegmatik

Hinta.fi

Ylös Bottom