Diablo 4

Sellainen kysymys, että tein yhden sidequestin LoHissa, joka on varmaan ainoa jonka tehnyt koko pelirupeaman aikana ja se oli joku kerää taikahunajaa (joka oli yllättävän vaikea kun ne ampiaiset ampuu niitä vihreitä projectile hyönteisiä), mutta sain siitä Legendary aseen. Olinko hiton onnekas vai onko niiden rewardit aidosti noin hyviä? Kannattaako kiinnittää enemmän huomiota? Ajattelin säästää sidequesteja sitä varten kun aloitan joskus tulevaisuudessa kaikki kampanja suoritettu hahmon.

Sellainen kysymys, että tein yhden sidequestin LoHissa, joka on varmaan ainoa jonka tehnyt koko pelirupeaman aikana ja se oli joku kerää taikahunajaa (joka oli yllättävän vaikea kun ne ampiaiset ampuu niitä vihreitä projectile hyönteisiä), mutta sain siitä Legendary aseen. Olinko hiton onnekas vai onko niiden rewardit aidosti noin hyviä? Kannattaako kiinnittää enemmän huomiota? Ajattelin säästää sidequesteja sitä varten kun aloitan joskus tulevaisuudessa kaikki kampanja suoritettu hahmon.
No periaatteessa tavaroilla ei oikein ole mitään väliä ennen endgamea. Paitsii tietysti legendaryistä nyt saa aspectit talteen.

No periaatteessa tavaroilla ei oikein ole mitään väliä ennen endgamea. Paitsii tietysti legendaryistä nyt saa aspectit talteen.
Juuri kuolin Memory of Inaniukseen. Sinne meni 33 levelinen warlocki. Olisi pitänyt toisessa kahlitsemisvaiheessa odottaa, että on kaikki potionit täynnä. Menin siinä viimeisessä vaiheessa ihan lukkoon kun muutti pyörimisnopeutta.

Arghh, no saapa syyn laittaa pala tulille. Kyllä sen huomaa jos saa vaikka pari legendarya tai vaikka yhden kunnollisen, niin peli muuttuu huomattavasti helpomaksi ja kuoleminen on vaikeampaa. Softcorella toki ihansama kun voi ottaa niin monta kertaa uusiksi, mutta just sen takia HC:lla tulee välitettyä enemmän tavaroista. Varsinkin kun ei ole tarkoituksena levelyttää mahdollisimman nopeasti, vaan pelata ensimmäistä kertaa tarinaa läpi.

Juu no en tiennyt, että pelaat HC:lla. Toki siinä on väliä tavaroilla :)

Eilen alkoi lomat ja ajattelin, että teenpä progressia. Tulos oli, että ensin tuo warlock wipe Inaniukseen ja sitten kaksi kuollutta paladinia ennen kuin pistin pillit pussiin päivän tuloksena ollessa käytännössä, että olin paljon kauempana siitä pisteestä mistä aloitin. Palat kummatkin kuoli Rathma Golemiin ja en edelleen tiedä mihin kuolin. Sekunnissa health nollissa ja mun mielestä en kuollut siihen oneshot käteen. Buildit oli sellaisia, että turhan paljon tuli katsottua skillien cooldowneja ja eikä keskityttyä bossiin. Expert tuntuu mulle ehkä turhan virheitä rankaisevalta, mutta nyt kun aloitin sillä, niin ei enää kehtaa vaihtaa alemmaksi. Base game ja VoH oli verrattaen läpsyttelyä.

Leveling buildit tuntuu olevan helvetin huonoja tai ainakin sopimattomia hc:lle. Joka kerta kun mennyt sellaisen mukaan, niin paljon huonompi kuin itse mutulla valitut. Toki mulla ei ole ollut niitä legendaryja, mutta yrittänyt katsoa sellaisia buildeja, joissa niitä ei vaadita.

En ole ketään pelaajaa muuten nähnyt koko base game+voh+3x nyt LoHin alku. Yhtään partya en ole ikinä löytänyt tai kukaan joininut mun partyyn. Tuntuu vähän kuolleelta. Ehkäpä ensi seasonin alussa sitten.

Se yksi sidequest on antanut vaan magickia sen ensimmäisen kerran jälkeen, jolloin sain legendaryn.

Aika outoa jos et muihin pelaajiin törmää. Itse pelaan PS5 Crossplay päällä ja varsinkin isommissa kylissä on kyllä aina runsaasti muita pelaajia. Toki vaikeusasteesta riippuvaa mutta silti. Ainakin kaikissa torment tasoissa porukkaa ollut yllin kyllin.

Se on tuo hc ja kun d4 ei pysty offlinena pelaamaan. Ja toisena liian paljon ei näe mitä vihut tekee kun on niin paljon efektejä. Niin todella harva pelaa hc jos kukaan

Joo ei kyllä HC-hahmot innosta, kun maailma on täynnä aoe efektejä jotka ei näy pelaaja hahmon aoe efektien läpi (tai näkyy erittäin huonosti). T10 inariuksen muistoa tässä yritin barbaarilla, ei tullut oikein mitään toisen ketjuttamis kierroksen ketjurullia kiertelevien pallukoiden takia. Niin ja maailman latautumisen auheittamat lagiburtstit kaupungeista maastoon siirtyessä olisi liian hermoa raastavia.

En muuten tajunnut tai muistanut (vai onko sittemmin tullut), että tempering on olemassa ja se on hiton hyödyllinen varsinkin matalammilla leveleillä. Se fiilis kun kuollut kolme kertaa hc:lla johonkin johon ei edes pitäisi kuolla ja sitten ensimmäinen tempering ja hela yli tuplaantui yhden raren puoli-ilmaisella upgradella. "Hieman" erilaista pelaa kun varusteet nyt 50 levelisenä viisinkertaistaa helan. Tuossa 20 leveliä aikaisemmin en käyttänyt memory of inaniuksessa yhtään potionia kun koko ajan oli hela täydessä, vaikka juoksen nyt zealot palana johon vielä itse arvoi hatusta skillit kun kerta satuin saamaan legendaryn siihen (korvannut sen aseen jo ajat sitten, mutta jäi päälle tämä buildi kun kaikki lakoaa ja tuntuu aikalailla iskunkestävältä, vaikka palan mittakaavassa olisikin se glass cannon).

Ajattelinkin, että jotain mä en tajua nyt. Ihmettelinkin miksi sitä affixia voi muuttaa sekä occultistilla, että black smithillä kunnes tajusin niiden olevan eri asioita. Mitäköhän muuta en hiffaa.

Sain ensimmäisen scroll of escapenkin. Ihmettelinkin onko niitä enää olemassakaan. Pitää koputtaa puuta, mutta kertaakaan ei ole tullut disconnectia nyt kun palasin pelin pariin.

Sanoisin että leveling guidet on vähä so so. Melkeen itte sekoilee menemään buildien suhteen ja samalla oppii mikä toimii omaan tyyliin ja mikä ei. Mutta tyylejä on monia.
Jos pelottaa se että tarinaa ei saa läpitte niin levelöi sen ukon HCllä vailla tappiin ja tekee tarinan sitten.

Periaatteesta ei olisi tehny mieli ostaa lisäriä koska P2W, mutta toisaalta ilman lisäriä en olisi enää jaksanut pelata, eli fomo -markkinointi toimi minun kohdalla.
Mielummin pelaisin Eternalia jos peliä ei muutettaisi jatkuvasti, mutta olihan tuo S13 ihan viihdyttävä.

Tää ois taas muutaman päivän päästä:

TAXZUIZ3QQ6N1781301887207.png

Periaatteesta ei olisi tehny mieli ostaa lisäriä koska P2W, mutta toisaalta ilman lisäriä en olisi enää jaksanut pelata, eli fomo -markkinointi toimi minun kohdalla.
Mielummin pelaisin Eternalia jos peliä ei muutettaisi jatkuvasti, mutta olihan tuo S13 ihan viihdyttävä.

Tää ois taas muutaman päivän päästä:

TAXZUIZ3QQ6N1781301887207.png

Eipä pysty muuta ostamaan pelin sisäisestä kaupasta kuin hahmon ulkoasuun muutoksia.

Eipä pysty muuta ostamaan pelin sisäisestä kaupasta kuin hahmon ulkoasuun muutoksia.

Tarkoitan sitä, että jos lisäriä ei osta niin oma hahmo jää muita jälkeen, koska kaikki pelaajat on samassa maailmassa. Esimerkiksi Diablo 2:ssa lisäosan ostaneille on oma maailma.

Fallen hero.JPG

Sin mäni 52 paragon levelinen. Sentään sain kampanjan tehtyä. Yltiöpäisesti lähdin Torment 2:lla tappamaan Echo of Lilithia. Käytännössä Lilith ei saanut tehtyä muhun mitään damagea, mutta hiton volatile blood. En edes tiennyt sellaisesta mekaanikasta. RIP mun soturi.

Fallen hero.JPG

Sin mäni 52 paragon levelinen. Sentään sain kampanjan tehtyä. Yltiöpäisesti lähdin Torment 2:lla tappamaan Echo of Lilithia. Käytännössä Lilith ei saanut tehtyä muhun mitään damagea, mutta hiton volatile blood. En edes tiennyt sellaisesta mekaanikasta. RIP mun soturi.

Komea kypärä

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Hunt the Death Cult in Season of Death Awakening

https://news.blizzard.com/en-us/article/24268702/hunt-the-death-cult-in-season-of-death-awakening

On June 30, at 10:00 a.m. PDT, Season of Death Awakening descends in the wake of Mephisto’s defeat.

Diablo IV Patch Notes

3.1.0 Build #72578 (All Platforms)—June 30, 2026

https://news.blizzard.com/en-us/article/24287406/diablo-iv-patch-notes

Tarkoitan sitä, että jos lisäriä ei osta niin oma hahmo jää muita jälkeen, koska kaikki pelaajat on samassa maailmassa. Esimerkiksi Diablo 2:ssa lisäosan ostaneille on oma maailma.
Ite pelaan edellistä lisäriä ja eternalissa.

Ei tossa mitenkää jälkeen voi jäädä. Pelaa vaan omassa kuplassa ja ympärillä pyörii jotain randomeja..

:D

Wittu kun mua harmittaa, etten piilottanut sitä, jotta olis naama näkynyt kaatuneiden sankarien galleriassa. Hahmo näytti Cersei Lannisterilta, mutta sillä oli verenpunainen palloafro, joka jollain oudolla tapaa sopi sille hiton hyvin. En ikinä ole välittänyt kosmeettisista pelijutuista ollenkaan, mutta hauskasti jotenkin kiinnyin tuohon hahmoon. Varskin kun nyt LoHissa oli paljon sellaisia komeita välivideoita, joissa myös sun oma hahmo näkyi (aikaisemmin oli selkeämpi ero niiden elokuvamaisten valmiiksi tehtyjen ja sitten generoitujen välipätkien välillä) ja se näytti jotenkin paremmalta jopa kuin npc:t.

Kiinnitin jo silloin siihen huomiota, mutta nyt kun aloitin tuon kuoleman jälkeen spiritbornilla peluun, jolla olin pelannut jo valmiiksi VoHin ja vaikka nätti friidu tämäkin kun katsoo tätä starttivalikkoa, mutta huomattavasti tökerömpi videoissa ja pisti jopa jotenkin silmään niissä samoissa pätkissä, missä tuo aikaisempi pala puolestaan näytti siltä, että joku VFX spesialisti on sen siihen käsin piirtänyt. Tuosta paladinin kypärästä oppineena tällä kertaa päädyin, että tyriel might oli sen verran sopimaton amazoni wannabeelle, että päädyin sekstisesti vaihtamaan sen kaikista vähiten peittävään riepuun.

1782600001493.jpeg

Oon saanut nyt leveletettyä torment 10 asti tämän, mutta nyt alkaa tulla dpsissä raja vastaan itse pähkäillyn buildin kanssa (mun kaikki skillit on vähintään kolmea eri spirit tyyppiä ja mielestäni mulla on damage kertoimia damage kertoimien perään, mutta ilmeisesti ei riittävästi) ja kun on HC, niin olen panostanut ilmeisesti ihan liikaa selviytymiseen. Oon saanut kuitenkin kaadettua jokaisen bossin tällä tasolla Andarielia, Hatredia, Belialia ja Lilithia lukuunottamatta, jotka kaatanut torment 8:lla ja toistaiseksi vielä jänistänyt niistä tällä tasolla. Noh, ylihuomenna vaihtuu season, joten pääsee ainakin kerran yrittämään ennen sitä ilman, että menettäisi siinä oikeastaan mitään.

Eilen oli hyvä kun toista tuntia laskeskelin excelissä armorin, dodgen, resistancen ja damage reductionin välistä suhdetta chestiä ja housuja valitessa, mutta heti sen jälkeen ensimmäisestä war planin tapahtumasta tuli Tyriel's might armori joka pisti kaiken uusiksi :D Saisivat tehdä sen dps mittarin ja siihen vielä toiminnallisuus damage takenista. Toughness on korkeintaan suuntaa antava. Esim. Armor nouseminen niin, että statseissa näkyy sen tuovan damage reductionia 80% -> 85%, eli toisin sanoen jos vastustaja lyö sua 100 pisteen damagen arvoisesti (ennen kaikkia muita vähennyksiä) sisään tuleekin 15 ja eikä 20. Eli 15/20 = 75% vanhasta damagesta. Eli ihan sama kuin jos saa jostain tavarasta flat yksittäisenä pumtsina +25% damage reductionin, mutta +damage reductionista ei saa lähellekään yhtä paljon toughness pojoja kuin vastaavasta armorista, vaikka kaikki muu pysyy ennalleen. En tiedä onko mun logiikassa sitten jotain vikaa (hyvin mahdollista).

Olin jo aikalailla kuolematon normaalilla pelillä lähes tulkoon olemattomalla damage reductionilla ja en joutunut ikinä juomaan potionia tupla barrierin ja fortifyn ansiosta, mutta kun vaihdoin juggernautista -> glynn anviliin ja samalla päälle resolve stackingia, niin pienellä armor menetyksellä (samalla lisäsin elemental resistancea) sain yli 80% damage reductionin melkein ilmaiseksi. Käytännössä buildin ainoa ongelma, että yli 90 pit runeissa alkaa loppua aika kesken, koska en ole samalla tapaa osannut damagea skaalata ja vähän niin kuin tyynyllä hakkaisi vihuja. Toisaalta combatissa mun toughness on yli 10 miljoonaa, joten voin seistä ihan missä tahansa torment X:lläkin ja one shotit on helposti hoidettu (kaiken päälle mulla on endurant faith riimuna). Tarkoituksella jättänyt ne bossit viimeiseksi, joissa on joku kumuloituva debuff stacki.

Urh, alkaa aika loppua kesken ennen seuraavaa kautta. En oikein tiedä mikä olisi edes tälle järkevä määränpää. Onpahan tullut opeteltua pelimekaanikkoja nyt jos ei muuta. En tiedä sitten onko rentouttavin tapa aloittaa loma, mutta kuiteskin...

Edelliseen kommenttiin vielä, että peli ei ilmeisesti tajua, että vaikka armori nousisikin yli kaksinkertaiseksi, niin kun maksimi armorin tuoma damagen vähennys (tai armor cap) on joka tapauksessa 85%, niin ne tougness pojot ei mene yksi yhteen kun sen yksittäisen ylimääräisen armor pisteen rajahyöty laskee tietyn pisteen jälkeen niin kuin lehmän häntä. Kaiken järjen mukaan 80% damagen vähennys armorista ja päälle 84% suora damage reduction (käytännössä damagesta tulee läpi ainoastaan 3,2%) olisi parempi toughness kuin pelkkä 85% damagen vähennys armorista ja 0% suora damage reduction (16% damagesta läpi), mutta ei niin kuin ei.

Damagen puolella luulin muuten, että crit multiplier vaikuttaisi siihen miten arvokas +crit damage on, mutta ei sitten. Pienillä säädöillä torment kymppi muuttui huomattavasti helpommaksi.

Aikooko ihmiset jatkaa samalla classilla vai vaihtuuko nyt seasonin myötä uuteen?

Itse vähän mietin josko nyt kun oppinut spiritbornin mekaanikat, niin voisi olla kiva jatkaa tällä osaamisella seuraavaankin seasoniin, mutta toisaalta vaihtelun vuoksi voisi vaihtaa johonkin toiseen classiin. Sorcerer ilmeisesti taas listan kärkisijoilla ja toisaalta itse en ole pelannut sitten diablo 2:sen sillä mitä nyt muutaman tunnin kokeiluja ei lasketa mukaan. Voisi hiukan houkutella aloittaa sillä.

Eilen oli hyvä kun toista tuntia laskeskelin excelissä armorin, dodgen, resistancen ja damage reductionin välistä suhdetta chestiä ja housuja valitessa, mutta heti sen jälkeen ensimmäisestä war planin tapahtumasta tuli Tyriel's might armori joka pisti kaiken uusiksi
Hmm, tää on kyllä just sellanen ilmiö mikä työntää mut pois tästä pelistä. Joo, onhan se kiva että erilaista loottia tulee ja silleen, mutta siinä kohtaa kun statsien laskemiseen menee enemmän aikaa kuin itse pelaamiseen ja hauskanpitoon, niin ei iske kyllä enää. Mut toisaalta ymmärrän kyllä lootti ja statsit on aina ollut Diablo sarjan suola :)

Hmm, tää on kyllä just sellanen ilmiö mikä työntää mut pois tästä pelistä. Joo, onhan se kiva että erilaista loottia tulee ja silleen, mutta siinä kohtaa kun statsien laskemiseen menee enemmän aikaa kuin itse pelaamiseen ja hauskanpitoon, niin ei iske kyllä enää. Mut toisaalta ymmärrän kyllä lootti ja statsit on aina ollut Diablo sarjan suola :)
Sivukommenttina vaan, että itse en ole koskaan laskeskellut yhtään mitään excelissä ja joka ikinen seasoni olen pelannut ja ihan kivasti on mennyt. Hauskanpitoa siis tuo laskeskelu ei edellytä, eli siinä mielessä tämä on kyllä minun mielestäni tosi kiva peli. Pelaan myös Path of Exileä (2) ja se on tunnettu ehkä enemmän "vaikeammasta" lähestymisestä, mutta sielläkin olen pärjännyt mielestäni aika hyvin ilman mitään suurempia taikuuksia.

Ei siis kannata pelästyä Diablo nelosta pelinä, missä pitäisi paljoakaan laskelmoida tekemisiään mikäli pelaat "normaalia" etkä "hardcorea", joiden ero siis on se, että hardcoressa (HC) kuolema on pysyvä. Ihan hyvin tässä pärjää.

Juuh, ei ole mikään vaatimus. Ennemmin kertoo omasta luonteesta. Toki hiton usein sulla on vaikkapa kaksi asetta joista on aikalailla hiton vaikea sanoa kumpi on parempi ja koska damage numeroissa on niin paljon heiluntaa, että usein on vaikea sanoa yksiselitteisesti paremmuutta. Tai päätös mitä kannattaa enchatata aseeseen esmes. attack speed, lucky hit, +damage tai jotain muuta. Usein valinta on hyvin tilannekohtainen ja riippuvuussuhteita on paljon. Vinkkinä kaikille gemini on yllättävän hyvä laskemaan sun puolesta jos kertoo hieman taustadataa. Mutta se tulee vasta myöhään endgamessa.

Ottaa netistä build guiden ja helposti riittää rentoa pelattavaa 10-30h / hahmo / kausi. Luultavasti yli 99% pelaajista pelaa peliä eri tavalla kuin Theory. Ikinä en ole kenenkään kuullut käyttävän exceliä tän kanssa.

Ottaa netistä build guiden ja helposti riittää rentoa pelattavaa 10-30h / hahmo / kausi. Luultavasti yli 99% pelaajista pelaa peliä eri tavalla kuin Theory. Ikinä en ole kenenkään kuullut käyttävän exceliä tän kanssa.
Tämä näin yleisesti ja en suoraan sulle vastaa, vaikka lainaankin sinua:

En kiistä ollenkaan, etteikö tuo olisi totta, mutta just sen takia patistelisin kaikkia kokeilemaan hc:ta. Se on oikeasti ihan paras fiilis (ainakin mulle, mutta uskon sen olevan universaalia), että joutuu välittämään siitä sun hahmosta niin paljon, että oikeasti kokee sen tarpeelliseksi ymmärtää asiat perin pohjin ja jopa joskus laskemaan jotain laskimella ja eikä vaan kliksutella aivottomasti kahta nappia eteenpäin. Ihan vain koska sillä on silloin aidosti jotain väliä ja eikä voi vaan painaa kuollessa nappia uusintayrityksen muodossa.

En yritä millään tapaa hyökätä ketään vastaan, mutta koen vahvasti, että ihmiset menettää niin paljon, koska eivät uskalla ylittää sitä raja-aitaa menetyksen pelon vuoksi - kun kuiteskin - jotain sattuu sille sun hahmolle, ja epäilemättä niin varmasti tapahtuukin ajan mittaan, mutta just se menettämisen pelko on se asia joka tekee kaikesta ihan eri tavalla merkityksellisempää. Mä kelailin jo yli 25 vuotta sitten yhtenä yönä kattoon tuijottaen, ettei tämän pelaamisessa (d2) ole mitään järkeä ja "aikuistuin". Kasvoin siinä kertaheitolla kaikesta pelaamisesta. Siitä 15 vuotta elämää, perhettä ja uraa rakentaneena tajusin aikuistuneeni sen verran, että ne asiat, joita aikaisemmin pidin ns. aikuisen merkkinä, olivatkin hiton tyhmiä ja ironisesti lapsellisia. Löysin pelaamisellakin merkityksen, mutta softcore ei kyllä sitä tarjoa.

Samaan hengenvetoon voi todeta, että ymmärrän täysin, että osalle softcore on ajantappoa ja se varmasti toimii hiton hyvin, jos haluaa pakoon kaikesta arjen stressistä (ja siinä ei ole mitään pahaa ja jossain elämäntilanteessa se on just se mitä tarvitset), mutta hardcorella se progressi tuntuu siltä, että saavutatkin jotain. Hardcore tuntuu enemmän haasteelta, joka sun pitää aina järkeillen ja hyviä valintoja tehden jotenkin ylittää oli se sitten aseen valinta tai sitten reitittimen vaihto.

Mä en ole ikinä ollut niin hyvä pelaaja, että leaderboardsit olisivat ollut millään tapaa realistisia, mutta näin äärimmäisen kärjistäen softcorella paras pelaaja on se joka jaksaa pelata kaikista eniten, koska aina voit ottaa uusiksi, mutta hardcorella joko sä osaat tai sitten sä joudut aina aloittamaan alusta. On nurinkurista kuinka suosittuja roguelike pelit nykyään ovat, mutta silti diablossa hardcorella on vaikea löytää partyjä (ainoa aito miinus). Olettaen siksi, koska siihen yhteen hahmoon kuluttaa verrattain niin paljon aikaa, mutta toisaalta se toimii samalla hyvänä motivaattorina olla koko ajan skarppina ja tikissä.

Kyllä muakin välillä vituttaa, kun jotkut asiat on tarpeettoman vaikeita ja aivot menee solmuun siinä. Tuntuu usein alkuun melkein työltä tai opiskelulta, mutta oikeassa mindsetissa se taulukon nysvääminen on ihan parasta, koska tiedät oppivasi jotain ja olet paljon valmiimpi mitä vaikeammaksi peli muuttuu.

Viimeksi muokattu:
Itselläni 700h peliä pelattuna ja yhden HC hahmon olen tehnyt. Taisi mennä johonkin Paragon 50 tasolle ja sitten Lilith ja rasittavat insta death mekanismit vei. Mutta allekirjoitan kyllä @Theory mietteet siitä, että hahmosta tosiaan välittää aika paljon enemmän ja loottiin jotenkin keskittyy erilailla. Seuraavan seasonin itsekkin aloittelen HC:lla 👍

Ihan mukava tää D4 Lord of Hatred lisäosa ollut. HC pelannut ja pääasiassa tehnyt juonen tehtäviä. Muutaman kerran kuollut ja joutunut aloittamaan uudestaan.
Pari tuntia illasta yleensä kerkeän pelaamaan. Mukavaa ajanvietettä tämä on. Viime viikonloppuna ajattelin, että nyt vedän juonen loppuun ja pääsin sitten Mephistoa vastaan. En tiedä, mitä siinä kävi mutta en päässyt karkuun sitä suuta joka haukkasi sitten mun ukkelin kuolemaan. Hetken aikaa piti keräillä itseäni. Nyt aattelin taasen kokeilla uudella ukkelilla ja katsoa miten käy. Ohjeita ja skillibuildeja en ole katsonut netistä, tein sen periaate päätöksen :D

Lainaan omaa viestiäni ja sain läpäistyä Lord of Hatred kampanjan ja pääsin siitä suusta ohitte Arbiter of Justice skillillä, ei olisi kyllä muuten pystynyt väistämään niitä kun ukkeli oli niin hidas :D. Pelasin tämän ukon paragon lvl n. 25 ja sitten yhdessä Helltidessä tuli äkkikuolema Spawn of damned kun en kerinnyt tai viitsinyt sitä väistää :l.

Odotan että uusi season alkaa ja teen seuraavan HC hahmon joko Spiritbornin tai Roguen

Kellään muulla tullut vastaan, että kun koitat teleportata Tyrielin luo, niin menee Zarbinzetiin koko ajan ?

Tuli ihan puskista, että tässä uusi kausi alkanut eilen. Lähti SSF-baba tulille. Katsotaan miten tällä puolella pärjää ladderissa. Sopivasti kesälomakin menossa. :kippis:

Tuo SSFHC kyl kiinnostelisi kanssa mutta harmillisesti sitten ei voi pelailla velipojan kanssa. Taisi juuri tulla myös nuo jaetut war planssit..

Vähän tahmeasti lähtee rogue liikenteeseen. Lvl70 ja se 40lvl paraa tuli toki kivuttomasti mutta jotenkin ei vaan oikein maistu. Pitää ehkä vielä illalla kokeilla kun töistä pääsee mutta vakavasti harkitsen barbaarin rollaamista.

Barbaarilla SSF ja para 170, whirlwindillä mennää, seasoni kyllä yks tylsimmistä, ei niiku mitää jännää ja kulutettu mekaniikka joka nähty edellisillä tynkäsiisöneillä, koitetaa nyt ajaa pitti maksimii ja laitetaa sit taas pillit pussii

Onko muilla käynyt epätodellinen "tuuri" season rank cachejen kans? Eilen avasin kasan kun sain Rank IV mythic cachen. Yhteensä muistaakseni auoin tämmöset, T2:lla.
1 mythic cache
2 legendary archetype
2 archetype

Sain aika täsmällisesti stingerbornille optimoidut dropit. Vähä liian täydellisesti ollakseen kovin RNG. Eihän archetype cache toki kovin random olekaan.

No, kohtuullinen power bump kun geari koostui randolegeistä ja rareista.

image-6.pngimage-7.pngimage-8.png

Viimeksi muokattu:
SSF-baballa mennään ja T12 aukesi juuri. Paragonia 200. Robin ww-buildi tällä hetkellä.

Muuten ihan kiva season, mutta ihan käsittämätön ratkaisu, että craftattuja mytikkejä voi olla vaan yksi päällä. Tuon saisivat ehdottomasti muuttaa.

Eniten on tässä alkanut häiritseen, kun on upgradeamassa glyphiä, niin siinäpä ei olekaan enää suojakuorta. Kuollut pariin otteeseen, kun on aukassut upgraden, niin mobit tulee ja tappaa...

Olipa vähän erikoisempi spider boss pitin loppu bossina eka kuoli spawnas glyphin päivitys, toinen boss spawnas, ja sen jälkeen kolmas ja pikku spidereita (en muista, että olisin edellisenä kautena nähnyt).

Mutta joo ei ihan omaan mieleen ole tämä uusi itemien random^2 päivitys.

D2ssa yleensä näät nopealla vilkaisulla, onko joku tavara parempi kuin nykynen.

Nyt joutuu miettimään kaikki enchantit, temperit ja masterwork jne. Greater affixit vielä päälle ym.
Barbaarilla SSF ja para 170, whirlwindillä mennää, seasoni kyllä yks tylsimmistä, ei niiku mitää jännää ja kulutettu mekaniikka joka nähty edellisillä tynkäsiisöneillä, koitetaa nyt ajaa pitti maksimii ja laitetaa sit taas pillit pussii
Imo, noi seasonit tuli nähtyä jossain S4 kohdilla ja sen jälkeen ei ole kiinnostanut juurikaan alottaa alusta vaan pelannu eternal hahmoja.

Sopivasti lootit uusiutui muutaman kerran tässä ajan kuluessa, että tavallaan joutu gearaa alusta. Samoin aina lisärin alussa.

Saisivat lisätä sinne mysticille vai mikä enchantress onkaan että upgradeaa kaikki aspectit varusteista jos niihin löytyy upgrade. Korpeaa aina käydä noita läpi kilke kerrallaan ja katsoa että onko tunnin loottijuoksemisen aikana kertynyt käytössä olevia parempia aspecteja.

Saisivat lisätä sinne mysticille vai mikä enchantress onkaan että upgradeaa kaikki aspectit varusteista jos niihin löytyy upgrade. Korpeaa aina käydä noita läpi kilke kerrallaan ja katsoa että onko tunnin loottijuoksemisen aikana kertynyt käytössä olevia parempia aspecteja.
Taitaa blacksmith ja kaikki vendorit näyttää kyllä, mikäli upgradea tarjolla. Siellä on sellainen kuvake itemin alareunassa, olisiko 2 miekkaa ristissä.

Taitaa blacksmith ja kaikki vendorit näyttää kyllä, mikäli upgradea tarjolla. Siellä on sellainen kuvake itemin alareunassa, olisiko 2 miekkaa ristissä.
Blacksmith näyttää kyllä että onko inventaariossa olevissa tavaroissa salvagen kautta tulossa upgradea mutta jos haluaa katsoa että onko nyt käytössä oleville aspecteille tarjolla parempaa versiota occultistilla niin tuon joutuu tarkistamaan tavara/aspect kerrallaan. Tuo on vähän rasittava, etenkin tässä vaiheessa hahmoa kun kaikissa aspecteissa on vielä parantamisen varaa. Ihan hyvin voisi olla nappi joka päivittää kaikki päivitettävissä olevat aspectit päällä olevista kamoista parhaimpaan versioon. Toki poislukien transfiguroidut kamat.

Blacksmith näyttää kyllä että onko inventaariossa olevissa tavaroissa salvagen kautta tulossa upgradea mutta jos haluaa katsoa että onko nyt käytössä oleville aspecteille tarjolla parempaa versiota occultistilla niin tuon joutuu tarkistamaan tavara/aspect kerrallaan. Tuo on vähän rasittava, etenkin tässä vaiheessa hahmoa kun kaikissa aspecteissa on vielä parantamisen varaa. Ihan hyvin voisi olla nappi joka päivittää kaikki päivitettävissä olevat aspectit päällä olevista kamoista parhaimpaan versioon. Toki poislukien transfiguroidut kamat.
Aivan. Itse muistan ne muutamat, mitkä käytössä ja katson sitten chatista tuliko uppia niihin käytössä oleviin.

Edit. Tai sieltä vas. ylhäältä, missä ilmoittaa upista.

Viimeksi muokattu:
Tower 132 mennä hurahti läpi solo self foundina:

1783683623923.png

E: Ja heti perään 134 ja uusi SM!

1783715947084.png

Viimeksi muokattu:
Season of Death Awakening - Changes and Next Steps

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/season-of-death-awakening-changes-and-next-steps/263235

We’ve heard your feedback on Season of Death Awakening, including Mythic unique drop rates, equip limits, and more.

In a patch releasing today, we’re increasing the drop rate for Mythics from the Corrupted Reaper boss fight and removing equip limits for Mythic Uniques. Additionally, in a patch coming next week, we’re adding Superior Lair Keys to the Glints of Hope repeatable cache and increasing the Mythic Tribute drop rates in the Undercity.

Seasons are where we experiment with new ideas and push Diablo IV in new directions. Not every idea lands exactly as intended, but we’ll continue listening to your feedback, addressing what’s not working, and applying those lessons to future seasonal updates.

As always, we’ll keep you updated as we have more to share about the future of Mythics!

Dan Tanguay, Design Director, Live Service

Season of Death Awakening - Changes and Next Steps

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/season-of-death-awakening-changes-and-next-steps/263235

We’ve heard your feedback on Season of Death Awakening, including Mythic unique drop rates, equip limits, and more.

In a patch releasing today, we’re increasing the drop rate for Mythics from the Corrupted Reaper boss fight and removing equip limits for Mythic Uniques. Additionally, in a patch coming next week, we’re adding Superior Lair Keys to the Glints of Hope repeatable cache and increasing the Mythic Tribute drop rates in the Undercity.

Seasons are where we experiment with new ideas and push Diablo IV in new directions. Not every idea lands exactly as intended, but we’ll continue listening to your feedback, addressing what’s not working, and applying those lessons to future seasonal updates.

As always, we’ll keep you updated as we have more to share about the future of Mythics!

Dan Tanguay, Design Director, Live Service
Tämä on kyllä todella hyvä muutos, että craftattuja mytikkejä voi olla useampi päällä! Seasonin isoin lapsus korjattu.

Statistiikka

Viestiketjuista
311 165
Jäsenet
83 995
Uusin jäsen
konnajml

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom