Tämä kommentti naurattaa jokaisen betan kohdalla. Jos ei devit niin pelaajat itse mutuilevat että beta on kuukausia vanha buildi ja julkaisussa nähdään täysin hiottu peli. Näin ei tapahdu koskaan ja tullaan tulokseen että beta oli uusin buildi käytännössä.Blizzard ilmotti että betassa pelattava versio on vanhempi buildi.
Eivät sen tarkemmin kertoneet että kuinka vanha.
Cyberpunk 2077 ja hissin oven läpi kävelevä Jackie -- never forget.hienoja bugeja, esim. Lorath Nahr yrittää hevosella kävellä toisen NPC:n läpi.![]()
Taitaa kaikki multiplayer heittää connection errorin jos meet rest modeen. Silloinhan se säilöö rammin eikä mitään oikeasti pyöri, niin ei sitä ole mahdollista käyttää tuollaiseen.Erroria oli tullu ku ps5 rest modessa jonossa. Johtuukohan restistä vai muuten vaa
Tippui muistinkäyttö neljäsosaan kun vaihtoi tuon mainostetun texture qualityn high -> med.muistia imee kyllä tolkuttomasti.
Kokeilin itsekin tiputtaa mediumille tekstuurit, mutta minulla ei tippunut muistinkäyttö kuin about 16-18 -> 15-17 gigaan.Tippui muistinkäyttö neljäsosaan kun vaihtoi tuon mainostetun texture qualityn high -> med.
Tältä se näytti jo muutaman minuutin jälkeen
![]()
Mielenkiintoista, olisikohan pelin uudelleenkäynnistys vielä perään auttanut tuohon muistinkäyttöön.Kokeilin itsekin tiputtaa mediumille tekstuurit, mutta minulla ei tippunut muistinkäyttö kuin about 16-18 -> 15-17 gigaan.
Näköjään sitten kun pääsee noihin oikeasti muiden pelaajien asuttamille alueille, niin tulee kyllä ihan hirveitä pätkäisyjä ja paikallaan sutimista aika tasaisesti. Kaatumisia ei ole enää näkynyt.
Ei vaikutusta uudelleenkäynnistyksellä. Eikä muutenkaan ihan kaikki asetukset edes ole tapissa. Ilmeisesti jotain betan kummallisuuksia.Mielenkiintoista, olisikohan pelin uudelleenkäynnistys vielä perään auttanut tuohon muistinkäyttöön.
200% resolution scale nosti tuonne ~5-6GB tuntumaan tippuneen muistinkäytön takaisin 15GB+ kun kokeilin, mutta 4K:lla tuo veti koneen muutoin niin jumiin, ettei sitä pystynyt käyttämään.
ARPG peleissä se on ihan puhtaasti hahmon kehitys ja tavaroiden metsästys.Parilla hahmolla tahkottu 15 leveliä kummallakin ja ei ole kyllä mielipide vaihtunut mihinkään. Kolmattu yritin, en kyennyt. En tiedä mikä tässä Diablo sarjassa porukkaa oikein koukuttaa. Itselle riitti tämä annos. H*lvetin tylsäähän tämä on.
Klick-klick paikasta toiseen, luolastossa toiseen, vihut saa lanattua sen kummemmin miettimättä samalla klick-klick tyylillä. Välillä höpötetään joidenkin NPC hahmojen kanssa kunnes siihenkin kyllästyy ja taas klick-klick hypätään ne jatkossa yli. Meno on kuin kännykkäpelien "idle" genressä.
Jotenkin ei vaan noista pikseleitä vastaan taisteluista innostu, kaipaa sitä moninpelien vuorovaikutusta.
Pelailihan tuota näin ilmaiseksi mutta että tuosta pitäisi 70€ maksaa, niin ei kiitos, ei jatkoon.
Klick klick klicketi klick...
Harva peli sitä tekee, eli vaikeutuu endgameen mennessä. Ja kolmonenhan oli lopussa vaikea josta seurasi itkua jonka seurauksena sitä helpotettiin hyvinkin paljon. Nyt olet pelannut betaa 25 levelin verran ja tuomitset pelin liian helpoksi.Tämäkin taitaa kaatua helppouteensa, kuten kolmonenkin. Olen siis tyyppiä kerran kampanja läpi ja sitten muihin peleihin, jos peli vaikeutuu vasta joskus "endgamessa" niin ei kauheasti kiinnosta.
Path of Exilessä kampanja kyllä vaikeutuu merkittävästi noin puolivälissä, kun on taistellut ensimmäistä kertaa Kitava-nimisen bossin kanssa:Harva peli sitä tekee, eli vaikeutuu endgameen mennessä. Ja kolmonenhan oli lopussa vaikea josta seurasi itkua jonka seurauksena sitä helpotettiin hyvinkin paljon. Nyt olet pelannut betaa 25 levelin verran ja tuomitset pelin liian helpoksi.![]()
Ja näissä ARPG peleissä et tule ikinä löytämään sitä, että normi kampanja tarjoaisi paljon haastetta läpäistäkseen. Se haaste tulee sitten sieltä kampanjan läpäisyn jälkeen nostetusta vaikeustasosta.
Kitava permanently lowers all of your resistances by 30% after "defeating" him at the end of Act 5 (you can't win. You can only get him to about 50% health and then he turns on Enrage Mode, turns red, and fires a beam from his eyes that destroys the Purity of Innocence. Sin saves you at the last minute) , and reduces them by a further 30% after being defeated in act 10. Caution should be taken to make sure your resistances are high enough so the drop doesn't affect you too harshly. The effect is permanent and cannot be removed.
Taitaa ideana olla että gearilla ja skillien kombinaatiolla tehdään suurin ero. Mielestäni tämä tekee pelistä mielenkiintoisemman koska sulle tippuva geari (ennen kuin pääset niitä muokkaamaan suuremmin) pakottaa miettimään millaisen buildin teet eikä sama kaava ole aina paras. Esim gemit ei anna suoraan +100str tms vaan niissä on enemmän nyansseja.Yks mistä en pidä on tuo vihujen skaalaantuminen. Ei oikein miellytä leveluttaa hahmoa ku vihut tulee yhtälailla yhtä vaikeaksi. Ehkä toi hc on vähän virhe näin ekalle pelikerralle.
Viimeinen oli klo 9 aamulla.Onko joku ymmärtäny nyt että millo nuo world bossit on tänään?
Onko nuo hahmot muuten "crossplay" eri alustojen välillä, lähinnä siis PS5 ja PC?Tuli ladattua PS5:lle beta että näkee miten pelattavuus konsolilla toteutettu ja kylläpäs yllätti, erittäin helppo pelata gamepadilla. Nyt vain pohtimaan kumman alustan valitsee PC vai PS5.![]()
Näemmä Crossplay ja Cross-progression löytyy.Onko nuo hahmot muuten "crossplay" eri alustojen välillä, lähinnä siis PS5 ja PC?
Sama harkinta täälläkin, alustavasti mietin jos PS5 hommaisi ja jos huvittaa niin myöhemmin PC:lle. Tai toisin päin.
D3 hommasin ensin PC:lle ja sitten PS4:lle. Molemmilla ihan yhtä sujuvasti toimi.
Diablo 4 does have crossplay, letting owners of different platforms play together, as well as cross-progression.
Ei tässä vaiheessa voi vielä vetää johtopäätöksiä classeista. Eiköhän buffia/nerffiä tule joka classille vielä julkaisun jälkeenkin. Ainakin Diablo kolmosessa tekivät joka seasonin välillä jotakin muutoksia classeihin.Itse pelasin veteran tasolla "läpi" ja Ainakin melee druidilla melko haastavaa ajoittain. Parissa bossitaistelussa piti useamman kerran yrittää ja hioa buildia, että sai hengiltä. Toisaalta dropit ollut melko surkeita eli ei tuuria sillä rintamalla
Saanut sen käsityksen, että ei ole kovin balanssissa nuo hahmot. Ainakin sorcilla ilmeisesti melkoista läpi juoksua.
Toivottavasti ei käy taas niinkuin D2, että suurin osa pelaa sorcilla kun se vaan yksinkertaisesti oli se tehokkain hahmo.
Ei. Vihut oli eri tasoisia eri alueilla. Toki sitten end gamessa vihujen taso riippui torment levelistä ja olivat sen mukaisia kaikilla alueilla.Siis eikös myös D3:ssa viholliset skaalanneet levelin mukaan? Sitten vasta kun saavutti lvl 70 alkoi kunnolla nähdä oman hahmon voiman kasvun suhteessa vihollisiin ja pystyi alkaa nostaa vaikeustasoa.